موضوعات داغ

کمپین نخریدن خودرو صفر به کجا ختم می شود؟

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید سایت خودروبانک به قول معروف معمولاً به ماشین بازی خود مشغول است و کاری به سیاست و اتفاقات این چنینی ندارد. اما گاهی اوقات نمی توان از کنار بعضی اتفاقات به سادگی گذشت و بنا به درخواست شما کاربران این پست را ایجاد کردیم تا به تبادل نظر در این مورد بپردازیم. همانطورکه حتماً در جریان هستید چند وقتی است که کمپین نخریدن خودروی صفر (خرید خودروی صفر ممنوع) در جریان است و نه تنها تمرکز آن بر روی دو خودروساز داخلی بوده است بلکه بسیاری از خودروهای وارداتی را نیز تحریم کرده و می گویند که قیمت آن ها نیز در مقایسه بازارهای جهانی بیش از حد بالا هستند و لایق تحریم می باشند!
از همان ابتدای شکل گیری چنین کمپینی روزنامه ها و خبرگزاری های مختلفی عکس العمل های بسیار متفاوتی نسبت به آن داشتند. در یک طرف بعضی از مضرات نداشتن خودروسازی در کشور و خروج ارز و اشتغال زایی آن گفتند و در طرف مقابل، بعضی از کیفیت بسیار پایین این دو خودروساز در سال های پیاپی و قیمت های سرسام آور آنها حرف زدند و اینکه مردم ایران را از داشتن خودروهای بروز با قیمت منطقی محروم کرده اند. این موضوع آنچنان پیش رفت که شخصیت های سیاسی در مقابل آن مواضع مختلفی گرفتند و به آن اشاره کردند و بلافاصله در شبکه های اجتماعی عکس العمل هایی نسبت به آنها نشان داده شد.
اما رفته رفته این کمپین قدرت بیشتری به خود گرفته و جدا از شایعات و مباحثی که پیرامون آن گفته می شود، اتفاقی که افتاده این است که روی خودروسازان و بسیاری از واردکنندگان فشار زیادی برای فروش بسیار پایین آن وجود دارد.
حال می خواهیم دو مورد را اینجا با شما کاربران مورد بحث قرار دهیم. یکی تحلیل شما از مضرات و فواید چنین کمپینی و اینکه پیشنهاد شما در چنین شرایطی چیست؟ آیا باید قید خودروسازی را بزنیم و به کشوری بدون خودروسازی تبدیل شویم؟ اینکه باید به اصلاح شرایط بپردازیم و چگونه؟ اینکه آیا پشت چنین کمپینی یک جریان سازمان یافته وجود دارد؟ و ...
و در مرحله دوم شرکت در نظرسنجی ما که این کمپین به کجا ختم می شود و پیش بینی شما از آینده چیست؟ برای شرکت در نظرسنجی به این صفحه مراجعه کنید.
لطفاً در مورد نظرات ارسال شده "ادب" را رعایت کنید و بدون بی احترامی به نظر دیگر دوستان تنها به تحلیل و پیشنهاد خود بپردازید و نظراتی را ارسال کنید که در سایت قابل پخش باشند.

بروزرسانی در 17 آبانماه: نتایج نظرسنجی بعد از شرکت کردن بیش از 11 هزار نفر در سایت اعلام شد. برای مشاهده نتایج این نظرسنجی به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات کاربران

193 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/31
متاسفانه بعضی آدما برای یه سود زودگذر الانو شرایط کردن واسه خودشون.میری نمایندگی میبینی میاد 3 ماشین اسم مینویسه میگه الان اسم نمینویسن کمپینه ماشینه منو زودتر میدن.حماقت بعضیا تمومی نداره.اگه خودروسازی ما الان اینجاست و یه کشوری مثل کره که میومد پیکان یاد میگرفت الان تو بازار جهانی رقابت میکنه بدون شک با برنامه ریزیو زحمت به اینجا رسید
1394/6/31
حمایت از تولید داخلی به چه قیمتی؟
به قیمت جون مردم؟
خرید خودرو صفر ممنوع
1394/6/31
بنظرم این کمپین راه بسیار طولانی در پیش داره...چون مسئولین و خودرو سازان به شدت پوست کلفت و بی اعتنا به خواسته های مشروع مردم هستند....امیدوارم روز به روز عده بیشتری به این کمپین بپوندند و صبوری پیشه کننده تا بالاخره جواب بگیرن...
زنده باد کمپین...
1394/6/31
من برعکس بقیه هستم
لطفا خودرو داخلی بخرید چون به اقتصاد مملکت ضرر میزنید میگید نه پس اینا چی هستند:

در صورت نخریدن خودروهای داخلی:

روزانه 1270 نفر از فوت های ایران کم میشه و باعث میشه حداقل 10 مرده شور
5 آمبولانس میت بر
20 نفر از خدمه شریف بهشت زهرا
حدود 31 نفر از ثبت احوال بخاطر باطل کردن شناسنامه ها
10 گل فروشی جهت اموات
10 رستوران چی و تالار
50 مداح
100 قبر کن
30 جرثقیل بردن ماشین اموات
40 روضه خوان
100 کشاورز جنوبی خرما کار
10 خرما فروش
10 حلوا فروش
20 گریه کن
10 تایپیست ترحیم
10 بنری و خطاط
100 سنگ نویس قبر
50 که سنگ قبر را درست می کنن
300 نفر از پرسنل محترم بیمه که کسی ندیده و می توان گفت حدود 1000 نفر از کار بی کار می شوند پس خواهش برید ماشین داخلی بخرید تا اینها از کار بی کار نشوند .
1394/6/31
کلا خیلی وقته که دولت برای مردم کار نمیکنه و سالهاست که دارن از جیب مردم میخورن به نفع خودشون...مثه ایربگ و ABS گذاشتنشونه یه ایربگ حک میکنن رو فرمون که مثلا ایربگ داره ماشین هیچ اتفاق خاصی نمیافته فوقش چهارتا آپشن بدرد سوری اضافه میشه چون دولت پشت این دو خودروسازه و مردم همیشه مظلومن
1394/6/31
اولا خودروی داخلی که تولید میشه اصلا نه ایمنی دارد ونه کیفیتی دارد شما اگه واقعا تولیدکننده داخلی هستید چرا قطعاتشو ازچین میارین قیمتی که روی اکثرماشینهای داخلی است اصلا واقعا زیاده مگه پراید چی داره که قیمتش بیسمیلیونه میدونید تاحالا این پرایدکه یه ماشین آشغالی مردم ازمججبوری سوارش میشن جون چندنفرو گرفته پس انقد نمیخریم تا بفهمین باجون مردم بازی نکنید فرت
1394/6/31
سلام به همگی
فکر کنم اولین نفری باشم که جواب می دم
نه این درست نیست که خودرو سازی داخلی رو تعطیل کنیم. باید بروز کار کنیم و قیمت ها هم عادلانه باشه. شما حساب کنید چند نفر دارند به واسطه خودرو سازی کار می کنند؟ ما باید خودرو سازان داخلی رو به مسیر درست ببریم نه اینکه جلوشونو بگیریم ما گفتیم کیفیت رو بالا ببرید بالا نبدند هیچ سقوط هم دادند و قیمت ها هم .... . تنها چاره ما تحریم هست تا به مسیر درست برگردند. ضمنا در مورد تحریم ها برنامه این نیست که ما بازار خودرو های وارداتی شویم . اونا باید بیان توی ایران و خط تولید توی ایران راه اندازی کنند و کارگرهای ما برن توی کارخونه های اونا در ایران و کار کنند بعد از چند سال همون کارگرها رو برگردونیم و فوری مهدنسی معکوسشون کنیم مثل بلایی که چین داره سر فورد میاره و داره بازارش رو از آمریکا و کره و ژاپن پس می گیره. اگه ما تونستیم این کار رو بکنیم پیشرفت می کنیم. و ضمنا وقتی واردات آزاد باشه رقابت هست.
حرف آخر : تولید داخلی نباید متوقف بشه بلکه باید کارآمد باشه و مشتری مداری
1394/7/3
خدا شفات بده...تو برو همون سورن ارابه مرگ سوار شو حالشو ببر...
1394/6/31
از نظر اقتصادی با توجه به دولتی بودن..نبودن مدیران نالایق بر مسند کار
تولید خودرو صرفه اقتصادی ندارد
باید مث کشورهای دیگه از جمله تایلند.استرالیا
خود کارخانجاتی مث هوندا تویوتاو غیره..خودرو را در کشور تولید کنند
1394/6/31
قیمت ها باید مثل قیمت های قبل از تحریم برگرده.
به نظرمن مردم خواستار همین هستند.
من یک مثال میزنم تا ببینید چقدرقیمت ماشین وحشتناک بالا رفته : من دوم راهنمایی بودم حدود4یا5 سال پیش معلم حرفه فنمون مزدا 3new سرمه ای رنگی خرید به قیمت 39 ملیون و 500 هزار تومن گه الآن بااین پول دناهم نمیشه خرید !
1394/6/31
مطمِینن کمپین و مردم پیروز میشن در مقابل آشغال ساز های ایران خودرو و سایپا..
1394/6/31
سلام خدمت دوستان خوبم در خودرو بانک. همه ما می دانیم که در ابتدای آغاز فعالیت های خودرسازی در ایران دولت ها همواره چتر حمایتی خود را روی سر خودروسازان گسترانده اند. برای مثال دادن وام های میلیاردی و بالا بردن تعرفه واردات در کنار بی نظارتی دولت همه و همه دلالت به حمایت بیش از حد دولت و ارگان ها از خودروسازان دارند. اما نتیجه این همه حمایت چیزی جز بی کیفیتی و قیمتهای سرسام آور و قتل عام مردم در تصادفات نداشته است. حتی زمانیکه در تحریم نبودیم هیچ پیشرفتی در تولید و طراحی و خدمات پس از فروش نداشتیم. خودرو در تمام دنیا به عنوان یک کالای مصرفی شناخته شده اما در ایران به دلیل سیاستهای اشتباه دولت در حمایت از خودروسازان خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه ای سوق داده است. به هر حال مردم ایران پس از 3 دهه حمایت چیز مثبتی از خودروسازان ندیدند. پس کاملا خود جوش قرار به تحریم خودروسازان گرفته اند . البته این رو هم بدانید که کمپین تحریم خودرو نه تنها شامل خودروسازان داخلی بلکه شامل کلیه خودروسازان اعم ایرانی و چینی و کره ای و ... و حتی واردکنندگان خودرو می شود که در آشفته بازار خودرو تنها چیزی که برایشان مهم بود پر کردن جیب خودشان بود نه رضایت و سلامت جان مشتریان. در پایان بنده معتقدم که کمپین نخریدن خورودی صفر باید با تمام قدرت و با همکاری وهمدلی خود مردم که در این سالها ظلم های زیادی بهشون شده ادامه یابد و نتیجه آن قطعا یک بازار رقابتی با کیفیت و قیمت مناسب برای مردم خواهد. بود با تشکر از خودرو بانک
1394/6/31
من موافق تحریم خودروی داخلی هستم تا این که قیمت و کیفیت این خودروها به حد قابل قبولی برسه.
قطعا کسی دنبال تحریم تولید داخلی و ضربه زدن به تولیدکنندگان نیست، اما در شرایط فعلی و با وجود حمایت های مستمر دولتی و مردمی و وجود انحصار در بازار خودروی داخلی، نه تنها افزایش کیفیت رو شاهد نبودیم، بلکه افزایش قیمت به همراه کاهش کیفیت داشتیم در چند سال اخیر (و همچنین نبود هرگونه بهبود در امنیت، زیبایی و امکانات آسایشی خودروها)
یکی از گزینه ها که میتونه منجر به بیکاری و لطمه زدن به بخش داخلی نشه، مونتاژ خودروهای با کیفیت کره ای، ژاپنی و اروپایی در داخل کشور هست.
اینطوری هم ما مصرف کننده ها برد کردیم، هم بیکاری گسترده ایجاد نمیشه.
به نظر من، ایجاد جو روانی، نسبت دادن حرکت های اعتراضی مردمی به جریانات سازمان یافته و غیره، چشم بستن به روی واقعیت موجوده
ابتدا باید قبول کرد که قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل (و همچنین خدمات پس از فروش اون ها) نسبت درستی با هم ندارن. سپس تلاش کرد برای بهبود قیمت و کیفیت.
نه این که با حالتی طلبکارانه با مشتری برخورد کرد.

1394/6/31
بنظرم این کمپین سازمان یافته نیست و از دل مردم بلند شده. این اتفاقا باید خیلی وقت پیش می افتاد نه الان. این کمپین قید خودروسازی داخلی رو نمیزنه چون در واقع ما اصلا خودروسازی نداریم، فرقون سازیه که اگه بخواد همینطور ادامه پیدا کنه بسته بشه بهتره چرا که بخاطر حمایت از همین فرقون سازی قیمت خودروهای مجهز و مدرن و امن دنیا دوبرابر قیمت داره به مردم ما فروخته میشه که خیلیها بخاطر عدم توانایی خرید جونشون رو با خودروهای داخلی از دست دادن. بنظرم باید کلا این دو شرکت بسته بشن چون بنظرم اونقدر غرق در فساد و دزدی شدند که هیچ امیدی به اصلاحشون نیست. امیدوارم در آینده شرکتهای خودروسازی معتبر دنیا مانند تویوتا در ایران کارخونه بزنن و با نظارت اونا خودروهای با کیفیت بالای تویوتای تولید داخل باقیمت مناسب در دسترس مردم قرار بگیره.
1394/6/31
من یه 206 ثبت نام کرده بودم تحویل شهریور امسال که به خاطر همراهی با کمپین انصراف دادم اما اگر بخوام واقع بین باشم و با در نظر گرفتن این که این جا ایران است و چیزی به نام مشتری مداری اینجا تعریف نشده فکر می کنم بعد از یه مدتی تب کمپين ميخوابه و قیمت ها هم به قوت خود باقی می مونند در بهترین شرایط کیفیت ماشین ها یه مقدار کمی زیاد میشه
توجه داشته باشیم که اینجا آلمان نیست که قانون فصل الخطاب باشه
به نظرم بايد قبل از خودرو سازی قطعه سازی رو خوب یاد بگیریم وگرنه میشه همین شرایط و فقط مونتاژ کار صرف میشیم
1394/6/31
بنظرم باید به کمپین ادامه داد و دولت از درآمدهایی که به نهادهای مختلف بابت خودرو میده بکاهه و هزینه های تولید کاهش پیدا کنه. بنظرم کاهش 25 تا 30 درصدی محقق میتونه بشه. مثلا 206 که 36 قیمت داره حدود 26 تومن قابل قبول خواهد شد. ضمن اینکه دوستان امروز از رنو ساندرو که در واقع هاچبک ال90 هست رونمایی شد و قیمت 44 براش اعلام شد که اصلا همخوانی با کمپین و خواسته های مردم را نداره. به این دلیل باید به کمپین ادامه داد.
1394/6/31
اگه مثل قبل انقلاب ماشین های با کیفیت و با آخرین تکنولوژی جهان و قیمت واقعی بدن دست مردم بازم ما ماشین میخریم وگر نه باید شاهد بسته شدن تمام کارخانه ها باشید.
1394/6/31
به نظر من این کمپین شکست خواهد خورد .چرا که تولیدات داخلی ما کاملا از نظر قیمتی بی رقیب هستن.به عنوان مثال اگر شما بودجه 20 میلیون تومنی داشته باشین تنها خودروی صفر کیلومتری که می توانید انتخاب کنید خودرو پراید است .مثال دیگر انتخاب 29 میلیونی شما فقط پژو جی ال اکس است.هیچ خودروی وارداتی رقیب تولید داخل نمی باشد .چرا هزینه واردات خودرو در کشور ما خیلی گران است.در زمینه واردات علاوه بر گمرکی دو هزینه سرسام آور خرید پلاک (حدود 10 تا 22 میلیون) و اسقاط خودرو فرسوده حدود 13 میلیون برای خریدار هزینه ایجاد می کند.
اگر اشتباه نکنم ارزانترین خودرو وارداتی کیا پیکانتو باشدکه 65300000 قیمت دارد .من هیچ رقیبی در ایران خودرو و سایپا برای این خودرو نمی بینم.
تا زمانی که شرکت بزرگ خودرو ساز دنیا در ایران به قیمت جهانی خودروهای خود را به فروش نرسانند و دلا لها را از بازار خودرو حذف نکنند بازار خودرو ایران درست نخواهد شد.
در هیچ کجای دنیای چیزی با عنوان پیش فروش با تحویل 60-90-120-180 روز کاری وجود ندارد.تمام خودرو سازها و بعضی شر کتهای به اصطلاح نماییندگی رسمی واردکننده با پیش فروش کردن با پول و سرمایه مردم کار خود را پیش می برن.
جدید ا نوع دیگر پیش فروش مد شده است.به نمونه شرکت ایر تویا در دیماه سال 93 شروع به پیش فروش خودروی لکسوس NX کرد در حالی که این در مرداد ماه سال 95 موفق به گرفتن مجوز واردات گرفت.نمونه دیگر سانگ یانگ تیوولی هنوز مجوز واردات ندارد ولی شرکت رامک خودرو فروش آنرا آغاز کرده.باز نمونه عرض کنم رنو سیمبل -ولو XC90-خودرو لوتوس ام جی GSو......
در حالی اگر شما به سایت خودروهای تویوتا-کیا-هیوندای و.... در کشور همسایه امارات مراجعه کنید با OFFER ویژه خودروهای آماده تحویل دارند.

1394/6/31
دوست عزیزی که میگی تولیدات داخلی رغيب وارداتی ندارند!!!!واقعا رو چه اساسی این حرفو زدي شما اصلا میدونی پراید چند سال از تولیدش داخل ایران ميگذره؟؟حالا من به اینکه این ماشین تولید فورد بوده
بعد امتیاز تولیدش رو به کیا داد بعد کیا به سایپا لطف کرد و امتیاز تولیدش رو داد به سایپا که این لطفش باعث شده چرخ تولید سایپا هنگ بچرخه شما میدونی ۴۰۵ چند سال پیش رونمایی شده ؟؟ ۴۰۵ ۲۹ميليوني هیچ اپشني نداره که اینقدر ارزونه .
شما میدونی ارزون ترین ماشین جهان یه ماشین هندیه
که با وجود اینکه از پراید ایمن تره قیمتش با این نرخ دلار ۱۳ میلیون میشه حالا با یکم حساب پرايده رده خارج اينقد نمی ارزه .
اگه تولیدات داخل بی رغيبه دلیلش اینکه یه عده نمی زارن رغيب داشته باشن!!! چرا باید واردات ۲۵۰۰ سی سی به بالا ممنوع شه که این خودرو ها اینقدر گرون شن
تا فقط دلال ها سود ببرن !!آخه مگه ما ماشین بالای ۲۵۰۰ سی سی تولید ميکنيم!! یه مثال میزنم ما چند سال پیش قبل اینکه قانون ممنوع بودن استفاده از دروازه بان خارجی تو کشور وضع بشه کلی دروازه بان خوب داشتیم ولی بعد این قانون دروازه بان خوبی دیگه تو فوتبال ما وجود نداشت می دونی چرا چون این دروازه بان ها رغيبي نداشتن که باهاش رغابت کنن .
در پایان من مخالف حمایت از تولید ملی نیستم ولی نه زيادش تو کشور ما این حمایت این قدر زیاده که آدم حس می کنه یه دستايي پشت وردست !!! که در نتيجشم کیفیت میاد پایین.
1394/6/31
با توجه به اینکه مسولان همیشه سعی کردن با هر روشی حتی گذشتن از جان مردم فقط به حمایت از خودرو سازان بپردازن در این موقعیت هم بعید که دست از حمایت بردارن و به تعطیلی دو شرکت خودرو ساز رای بدن
من بهترین پایانی که میتونم برای این کمپین تصور کنم اینه که با ایجاد یک قانون به خودروساز ها زمان محدودی داده بشه تا محصولات خودشون به استاندارد حال دنیا برسونن و در پایان اون زمان تعرفه واردات خودرو حذف بشه و شاهد یک بازار خوب و رقابتی برای خودرو در کشورمون باشیم
1394/6/31
به نظر من باید تعرفه واردات برای رقابت جدی با خودروسازای بزرگ دنیا برداشته بشه ولی چون دولت درآمد قابل توجهی از این راه داره بسیار بعیده این کار رو بکنه. آخه بازی با جون مردم به چه قیمت؟ اینکه سالانه 25000 نفر میمیرن مهمتره یا بیکار شدن کارگرای دو سه تا شرکت با راندمان پایین مثل ایران خودرو و سایپا. اینا رو ولشون کنی تا 2020 پراید و پژو میدن دست ملت. یکی باید جلوی اینا وایسه. تو همین سایت ببینید کره ای که با ایران خودروسازی رو شروع کرده چی داره میسازه بعد جوون ما آرزوشه باباش دستشو بگیره یه پراید بخره بره باهاش تو جاده. خرید انواع خودروی صفر تا کاهش قیمت و افزایش کیفیت ممنووووووووع
1394/6/31
سلام
تا الانشم کمپین کلی تاثیر گذاشته روی صنعت خودرو
از جمله کاهش واردات خودرو تا 50 % کمتر
و کاهش پلاک گذاری خودرو های داخلی
اما دوستانی که میگن کمپین درست نیست
من نمیدونم دلیل این سری افراد برای خرید خودرو در وضعیت کنونی چیه
قیمت ها که بالاست
کیفیت خودرو های داخلی که پایینه
و از همه بدتر ایمنی شون افتضاحه...
همه میدونن با پول یه پارس در بازار های جهانی میشه چه خودرو های با کیفیت تر و ایمن تر و جذاب تری رو خرید...
پس یا خودرو سازان باید به شرکت های بزرگ خودرو سازی دنیا واگذار بشن
یا باید ورشکست بشن
یا باید به حرف مردم بزرگ ایران گوش بدن و خودرو های قدیمی رو از خط تولید خارج
خودرو های جدید و با کیفیت رو جایگزین و قیمت ها رو کاهش بدن
(در ضمن اگر خودرو ساز ها واگذار بشن دیگه به هیچ وجه این مشکل بیکاری و از این قبیل موضوعات پیش نمیاد)
1394/6/31
من با کمپین موافقم ؛ اما بهش اعتقاد ندارم
چون به عقیده من شرایط اقتصادی مردم مخصوصا قشر متوسط جامعه در شرایطی هست که اگه کمپینی هم نبود بازم با این سطح درآمد خرید ماشین صفر برای خیلی سخت بود ، از طرفی اینقدر کیفیت تنوع و حس احترام و آرامش در خرید خودرو پایین اومده که مردم می ترسند خودرویی بخرند که باعث سرزنش دیگران و گرفتاری خودشون بشه
پس اینکه آقایون بوق کرنا کردن که مردم خودروسازی ایران رو تحریم کردن با توجه به شناختی که من از ملت ایران دارم غیر ممکن به نظر می رسه
مدیران نالایق عدم فروش ماشین هاشون رو گردن کمپین می ندازن اما بخدا قسم می خورم اگه کیفیت خودرو ها در دراز مدت امتحانش رو پس بده و قیمت ها حداقل بلافاصله 30 درصد کاهش داشته باشه دوباره خرید خودرو جون می گیره

اما امروز حکایت مردم ما حکایت اون بابایی هس که یک ظالمی کتکش زده بعد که از درد ظلم ظالم فریاد می کنه ( کمپین ...) اون ظالم شاکی میشه و با مظلوم نمایی از داد بیداد مظلوم شکایت می کنه

به عقیده من این کمپین رو خود خودروسازی ایران شروع کرده و خودش می تونه تمومش کنه به شرطی با کاهش قابل توجه قیمت ها و تنوع محصولات از مردم عذر خواهی کنه

والی قشر متوسط این مملکت که موج سواری یاد نداشته و نتونسته تو این مدت مثل مرفهین پول واسه ماشینای چن صد میلیونی جور کنه و سیلی خورده اشتباهات اقتصادی و سیاسی مدیران نا... دوره قبله فقط امیدواره که مسئولین امروز برای یکبار هم که شده صدای مردم رو بشنوه
1394/6/31
با سلام به همه ی دوستان خودرویی
نمیدونم چه اصراری به خودروساز بودن داریم و در برابر هر انتقادی سریع بحث اشتغال زایی و خروج ارز از کشور مطرح میشه!
مگه تمام کشورهایی که صاحب برند هستند خودرو ساز هستن!!!!
چرا بجای مونتاژ خودروهای بی کیفیت از رده خارج به قطعه سازی روی نمیاریم...
مگه قراره ما حتما تو لیست کشورهای خودرو ساز باشیم!
خودور سازی اون تعریفی که دولت از اون داره نیست; کشور ما. خودرو ساز نبوده و نخواهد شد چون بدون مشارکت شرکت های خارجی و با شعار بومی سازی این مهم به دست نمیاد,
بخش اعظم این رکود فقط امیدی هست که در جامعه بواسطه ی لغو تحریم ها ایجاد شده و این کمپین بیشتر جنبه ی اعتراضی داره و کارآمد نیست..
مطمین باشید با ثبات قیمت ها همون وضعیت سال های قبل ایجاد میشه و دوباره قیمت ها افزایش پیدا میکنه...
خودرو سازی ما جنبه ی قلک رو پیدا کرده; گاهی خالی و گاهی پر!!!
1394/6/31
این کمپین صرفا جهت اعتراض به کیفیت پایین و قیمت بالا درست شده است. و اگر قیمت ها مناسب باشد و با وجدان کاری و با کیفیت خودرو تولید کنند ودر حد رقابت با خودرد های اروپایی و آسیایی مانند کره باشد مردم از آن حمایت خواهند کرد. کافیست ضاهری جذاب، موتوری قدرتمند، ایمنی بالا، کیفیت و تعدادی آپشن داشته باشد و برای پر کردن جیب خود از پول فراوان، خودرو تولید نکنند و برای بالابردن اسم ایران در صنعت خودرو تولیدات داشته باشند. در غیر این صورت ورشکست می شوند.
1394/6/31
با تشکر از سایت خوب شما که به بازدید کننده احترام میگذارید و این قابل تحسینه

این کمپین هیچ خروجی نداشته باشه حداقل فایده ش برای مردم اینه که دو ماه دو شرکت بزرگ کشور رو " ما " به چالش کشیدیم چون به " ما " طی سالها بی احترامی کردن .. (اعم از قیمت بالا ، کیفیت پایین و خدمات پس از فروش افتضاح)


گزینه نظرسنجی هم من " بدون توجه به کمپین خودرو گرانتر هم می شود " انتخاب کردم چون میدونم مدیران خودروساز و مسئولین رده بالای صنعت کشور هنوز به درک درست از تعامل با مردم و برآوردن خواسته آن ها نرسیدن .. این روند رکورد البته در دراز مدت با نتایج ملموس تر برای مردم بهمراه خواهد بود . بستگی داره ما چقدر متحد باشیم ..

به امید روزهای خوب برای یکایک هموطنان
1394/6/31
چه لزومی داره وقتی یک صنعت نمیتونه کالای استاندارد تولید کنه ادامه کار بده . حالا من نمیگم کلا جمعش کنن حداقل یه مدت تولید نکنن یا فقط یک یا چند محصول روز رو مونتاژ کنن و تو این مدت واقعا بشینن یک محصول کاملا ملی و مدرن طراحی کنن و وقتی کامل شد اون رو به تولید برسونن .یقینا تولید انبوه و گران محصولات 20 سال پیش باعث پیشرفت نمیشه و روز به روز عقبتر میریم .
1394/6/31
در ایتدا جا داره بگم که نخریدن خوردوری صفر چه داخلی چه وارداتی جهاد در راه خداست و اینو میخوام به اونهایی بگم که میگم با تحریم خودرو سازی داخلی هزاران کارگر بیکار شده وچرخ اقتصاد مملکت کند میشه و زیان زیادی به بار میاره ولی باید اینو بگم که اتفاقا با خریدن همچین اشغال هایی اقتصاد بیمار میشه زیرا که همچین محصولاتی سالانه هزاران کشته میده که هر چند بیشترش سره بی احتیاطی خودمونه ولی خودروی با کیفیت و بروز هم نقش زیادی در کاهش این جرایم داره که هم ضرر مالی به بار میارن هم جانی و همچنین ای ن خودروهای بی کیفیت باعث هدر رفت سوخت زیادی در طی سال میشن که این خود هزاران بار از پلمپ شدن این اشغال ساز ها زیان بار تر است و همچنین الاینده هایی که این خودروها در محیط پیرامونی خود بر جای میگذارن و هزاران علت دیگر... گشور ما هم به جای آنکه در همچین صنعتی سرمایه خودشو دور بریزه بهتره در صنایعی که استعداد اول جهانی شناخته میشه سرمایه گزای کنه مثل توریسم وجهانگردی و کشاورزی , دامداری که فقط با این دو صنعت هزاران بار از نفت درآمد بیشتری عاید مملکت میشود ولی کو گوش شنوا...
1394/6/31
فاز جدید کمپین زدن پوستر "خودرو صفر ممنوع" به شیشه عقب ماشین هاست.باید کاری کرد تا عامه مردم و آنهایی که با شبکه های اجتماعی در ارتباط نیستن هم آگاه بشن
کاهش قیمت و کاهش تعرفه حق مسلم ماست
1394/6/31
بنده باخرید خودروی داخلی باید قید جان خود و خانواده ام را بزنم پس برای چی خودرو بی کیفیت و گران ایرانی بخرم با این پول میتونم خودرو چینی بخرم با ایمنی و آپشن بهتر
1394/6/31
چند ده ساله که سایپا و ایران خودرو دارن یه مشت آشغال از رده خارج تحویل ملت میدن
به کشور هایی مثل هند و چین نگاه کنید ببینید صنعت خودروسازیشون که بسیار هم جوان تر از ایران هستند به کجا رسیده شرکت های هندی و چینی که صاحب بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا هستند شرکت هایی مثل سانگ یانگ مثل ولوو که سهام داران هندی و چینی دارند و یک نگاهی هم به سایپا و ایران خودرو بندازید! دلیل این وضعیت ما چیه؟ بدون شک حمایت های بیش از حد دولت از این شرکت هاست تا جایی که مردم مجبور به خرید این خودرو ها هستند و آپشن های دیگه ای ندارند که حتی بخواهند به آن ها فکر کنند. یا باید حسابی پول داشته باشی تا خودروهای کره ای و ژاپنی بخری یا باید به خودرو های ایرانی راضی باشید و جونتون و پولتون رو کف دستتون بذارید!
این همه کشته در جاده های کشور دلیل اصلیش امنیت و کیفیت بسیار پایین خودروهای ایرانیه که با بیشترین پول ممکن کمترین امکانات ممکن رو به شما میدن
این شرایط رو فقط توی کشور های جنگ زده و عقب افتاده می تونید ببینید که پشت فرسنگ ها کوه و دیوار قایم شدن و از تکنولوژی و دنیای جدید به دور هستند! شاید بشه کره ی شمالی رو مثال زد! یا کشور های عقب افتاده آفریقایی!
چرا مردم نباید قدرت انتخاب عادلانه ای داشته باشند؟ تعرفه واردات رو کاهش بدید تا رقابت ایجاد بشه و خودرو ساز ایرانی مجبور به ساختن خودرو های جدید و با کیفیت بشن شرکتی که توانایی رقابت رو نداره و واسه گرفتن جون مردم ساخته شده همون بهتر که نباشه!
بنده یک پراید 11 ثبت نام کرده بودم موقع تحویل فردای اون روز ماشین توی نمایندگی خوابید! به دلیل مشکلات فنی! کمتر از 20 روز جای سویچ ماشین از کار افتاد و 2 هفته منتظر بودم تا این قطعه رو آوردن! بین در ها اندازه 4 انگشت باز بود خصوصا درب صندوق عقب و در ها کلا درست سر جای خودشون نصب نشده بود! اینقد کیفیت منتاژ پایین بود بعد از 3 ماه فروختمش!
خدمات پس از فروش افتضاح این شرکت هارو دیگه چیکار کنیم؟ درد اگر یکی بودی چه خوب بودی!
دولت باید این سکوت رو بشکنه و به نفع مردم عمل کنه
آرزوی من اینه این شرکت ها سیاست مسخرهشون رو تغییر بدن و خودرو های جدید و با کیفیت تری تولید کنند یا به امید خدا ورشکسته بشن برن به سلامت . مردم باید پشت هم باشن تا به خواستشون برسن....
1394/6/31
ردصورت ورشکستگی دوخودرو ساز یه تعداد کارگر بیکار میشن که فرصت زندگی دارن ومیتونن جای دیگه ای مشغول به کار شن اما اون بی زبونهایی که با این ماشینهای بی کیفیت وبدون ایمنی به کام مرگ رفتن هرگز فرصت دوباره ای برای زندگی ندارن خواسته مردم واین کمپین هم ارتقای کیفیت وعرضه خودرو به قیمت واقعیش هستش نه بیکار شدن یه عده قشر زحمت کش خودرو سازها میتونن با ارتقا کیفیت وکاهش قیمت مانع اخراج کارگرها بشن(شما که لالایی بلدین چرا خودتون خوابتون نمیبره)اگه نگران کارگرها هستید با تن دادن به خواسته مردم مانع اخراجشون بشید وبا حمایت مردم از طریق خرید خودرو با کیفیت وارزون در اینده ای نزدیک محصولاتتون رو هم به روز ومتنوع کنید اگه هم نمیتونید مانع ورود خودروسازان مطرح دیگه نشید (به امید ان روز )
1394/6/31
سلام.من با این کمپین ها موافقم.
این کمپین ها باعث شده که خودرو سازان قدری حساب کار به دستشان بیاید وفکرنکنند که میتوانند هر خودرویی وباهرکیفیتی به مردم ایران بفروشند:ایران خودرو وسایپا باتولید خودروهای بی کیفیتی که حتی بدبخت ترین کشور ها این خودرو هارا به زور میخرندبه هیچ جا نخواهد رسید و در خود ایران نیز کم کم هیچ خریداری برای این خودروهای بی کیفیت نخواد بود.
1394/6/31
خودرو داخلی با این کیفیت = سالانه مرگ هزاران هموطن ما = مصرف متوسط سوخت دو برابر=الاینگی بالا = بی احترامی به حقوق مصرف کننده = دو تا سه برابر بودن قیمت خودرو های وارداتی و عدم رقابت = مجبور کردن قشر کم در امد و متوسط به خرید این خودروهای بی کیفیت = گارانتی بی اعتبار و کم و خدمات پس از فروش بسیار بد = = فروش همین محصولات اشغال داخلی با یک چهارم قیمت داخلی به کشورهایی نظیر سوریه و غیره = هزاران مورد منفی دیگر .
انشاالله اونایی که مجبور نیستن نخرن شاید برای اولین بار قدمی لا اقل برای حفظ امنیت جانی مردم برداشته بشه

1394/6/31
واقعا جالبه یه دف یکی تو زندگیم به حرفم گوش داد بعداز او نظری که برا مقاله ی ( شاسی بلند جدید مزدا معرفی شد) گذاشتم که چرا در مورد کمپین صحبتی نمیکنید امروز با دیدن این خبر خوشحال شدم هنوز نخوندمش ولی برای بهتر شدن وضع فعلی صنعت خودروسازی ایران فقط نیاز به وارد شدن بخش خصوصی به داخل این صنعته و تمام این صنعت خصوصی سازی بشه تا برای بقای شرکت خودشون تلاش کنن
سابقه در ایران نشان داده هر کاری که بخش خصوصی انجام میده تو ایران نتیجش خیلی بهتر از بخش دولتیه
امیدوارم ماهم ماشین با کیفیت و ایمن سوار شیم
1394/6/31
چرا قىمت ماشىن تو اىران باىد گرونترىن قىمت تو کل دنىا باىد باشه حتى گرون تر ا ز کشورهاىى که اصلا همىن صنعت خودروسازى ضعىف رو هم ندارن حداقل انتظار مردم اىنه که قىمت خودرو به قىمت متوسط قىمت خودرو تو چند کشور همساىمون هست باشه که فکر نمىکنم انتظار بى جاىى باشه
1394/6/31
به نظر من این کمپین باید ادامه پیدا کنه . ببینید ما 50 ساله خودروسازی داریم . به کجا رسیدیم .
حمایت از تولید ملی زمانی مفهوم پیدا میکنه که تولید ملی روبه پیشرفت باشه . یا حداقل با تمام وجود بخواد پیشرفت کنه. وقتی 20 ساله یک خودرو ی خاص رو مدام تولید میکنن و به مردم با قیمت بسیار گران میفروشند ، مشخص میشود که مدیران خودروساز و حامیان اونها فقط به فکر سود جویی هستند اونم به قیمت ریخته شدن خون مردم خودشون. شما یه نگاه به آمار تلفات جاده ای بندازید. قطعا قسمت قابل توجهی از آن به دلیل ایمنی ضعیف خودرو های داخلی هست .دلیل اینکه از خودرو های قدیمی و بی کیفیت دست نمی کشند فقط یک چیز میتونه باشه ... سودجویی
1394/6/31
من به هیچ وجه اعتقادی به این کمپین ندارم ، هنوز یادم نرفته وقتی پراید شد از 7 میلیون شد 23 میلیون مردم ته دلشون خوشحال بودن که سود کردن ، هنوز یادم نرفته وقتی 206 شد 36 تومن هیچ اعتراضی نکردن ! الان همون دسته از افراد میخوان ماشینشون رو عوض کنن و دم از کمپین صفر ممنوع میزنن ! کافیه صدای تحریم دوباره بلند شه ! همین مردم واسه خرید و پیش خرید صف میکشن ! نخریدن مردم واسه کمپین و این حرفا نیست ، مردم ماشین نمیخرن چون میترسن قیمتا افت کنه و ضرر کنن ، همین و بس،فقط هم ماشین نیست ،تو اکثر بازارها الان شاهد رکود شدید هستیم ،حقیقت تلخه.
1394/6/31
سلام . باید خودروسازی کشور خصوصی بشه و تعرفه واردات کم شه تا خودروسازی بتونه رقابت کنه با استاندارد جهانی تا زمانیکه خودروسازی انحصاری باشه و ماشینهای بی کیفیت و قدیمی تولید کنن مردم هم مجبور بشن بخرن تا جونشون و سرمایه ملی به خطر بیفته وضع همینه این خیانت به مردمه به ایران ایرانیه که خودرو انحصاری باشه نه کمپین اگه عدالتی هست واردات خودرو آزاد بشه کیفیت خودروی ایرانی بره بالا تا مردم تصمیم بگیرن آزادانه انتخاب کنن تا پیشرفت خودروسازی رو شاهد باشیم غیر از این تا صد ساله دیگه هم هنینه باید پراید سوار شیم تو جاده ها کشته بشیم یا قطع نخاع ممنون از سایت خوبتون
1394/6/31
نمی خریم
1394/6/31
تاکاهش قابل توجهی درقیمت خودرواعمال نشود بنظر من متفق شدن درنخریدن بهترین گزینه وراه حل است.
1394/6/31
این کمپین یک شبه یا یکماهه یا یکساله ایجاد نشده تقریبا میشه گفت از اوایل سال 80 کم کم شکایت و نارضایتی ها بیشتر شد
اصلا نباید ماشین ها مثل پژو 405 پارس پراید یا از این قبیل تولید بشه الان ما سال 2015 هستیم و عمق فاجعه اینجاست که ما هنوز داریم از تکنولوژی چندین دهه پیش استفاده میکنیم دولت تا حدی میتونه از این صنعت خودرو حمایت کنه ولی این حمایت شکننده است و قطعا منجر به ورشکستگی مفتضاحانه صنعت خودرو(البته ما صنعت خودرو نداریم بیشتر کپی کاریم اون هم خیلی ناشیانه) ختم میشه البته صنایع خودروی ما سال هاست نابود شده ولی به زور قرص های مسکن ها دولتی سرپاست.
واقعا نارضایتی و لعنت مردم به چه قیمت بترسید از روزی که مردم بر علیه شما بشن
1394/6/31
با سلام و احترام...... وجود این دو خودروساز و ادامه کارشون فقط امار تلفات تصادف رو تو ایران بالا می بره و ما رو بیشتر به کشورهای جهان چهارم و پنجم نزدیک می کنه. چونکه دو تایی باهم میلیونها نفر رو کشتند. حالا دیگه خودتون کلاهتون رو قاضی کنید
1394/6/31
پراید شاید ولی دنا نههههههههه چون خودم دارم می گم
واقا خوبه دنا
1394/6/31
هر جایی که انحصاری باشه آخرش بهتر از این نمیشه. سیاست خودرو سازی مملکت ما رشد و پیشرفت نبوده و نیست.چون اصلا رقابتی در کار نیست. با بستن تعرفه های گمرکی سنگین از طرفی توانایی خرید خودرو با کیفیت وارداتی رقیب رو از بین بردن و از طرفی با یکه تازی در بازار انحصاری با سیاست کیفیت پایین و قیمت بالا که مساوی سود بیشتر است پیش می روند. الان بیشتر از 20 سال است پراید و 405 و... با قیافه ای تکراری و تکنولوژی عقب افتاده تولید میکنن و هر سال با قیمت بالاتر و کیفیت پایین میفروشند به مردم. هر وقت که مردم یا مسئولی صداش در میاد فریاد وا محمدا سر میدن که کارگرامون بیکار شدن.تولید داخلی متوقف شد و از این حرفا. ...!!! سوال اینجاست تا کی به نام تولید ملی مردم باید پراید سوار بشن؟ توجیه اقتصادی آن به جز منافع شخصی و سیاسی چیست؟ آیا ما در همه صنایع پیشرفته و خود کفا شدیم؟ چرا در صنایع نفتی و پتروشیمی و معدن و فرش و توریسم و ....سرمایه گذاری نمی کنیم ! !!؟آیا ما هدفمان از تولید خودرو چیست؟
یه سوال؟ در این دنیا که همه چیز در حال رشد سریع و پیشرفت است و هر سال در زمینه خودرو صدها مدل و امکانات و ایمنی و...معرفی میشود، تا کی ما پراید با چراغ جدید با کیفیت پایین و با قیمت بالا بخریم؟
از پراید خسته شدیم. ...تا کی؟ تا کی؟
1394/6/31
خیلی راحت میشه این وضع رو درست کنن.
باید خط تولید رو به روز کنن بجای مونتاژ L90 بیان مثلا ماشین های 2015 رنو رو وارد خط تولید.
با شرکت های اروپایی و ژاپنی بیشتر قرار داد ببندن هم استغال زایی میشه هم به نفع مردم میشه قیمت هاشم کاهش پیدا میکنه.
ایران خودرو یه زمانی بنز E280 مونتاژ میکرد هنوزم میشه برگشت به اون دوران.
1394/6/31
با این کیفیت و قیمتهای گران هر چقدر که نخریم به نغع خودمونه
چرا باید یه ماشین آشغال با تکنولوژی 20 سال پیش و انقدر گرون بخریم
اگه ایران ماشین تولید نکنه چه اتفاق عجیبی می افته؟
اصلا" مگه تولید هم داره؟
اینکه هنوز نتونسته یک موتور ملی داشته باشه اسمش تولیده؟
دلیل این امر هم حمایت بیش از حد دولت از این به اصطلاح صنعته.
اگر رقابت وجود داشت و این تعرفه های سنگین برای خودروهای خارجی نبود این دو شرکت مثلا" خودروساز هم مجبور به پیشرفت میشدن و مثل هیوندای امروز خودروهای به روز تولید می کردن اون هم با قیمتهای معقول و ارزان برای ایرانی ها و گران تر برای کشورهای دیگر.
نه اینکه مجبور باشیم خودروهای داخلی و خارجی رو گرونتر از تمام دنیا بخریم.
به امید روزی که رقابت سالم و بدون تعرفه جای این رقابت نا سالم همراه با از بین رفتن جان و مال مردم را بگیرد و روزی را ببینیم که خودروسازی کشور بتواند بدون حمایت های بی دلیل دولت با خودروسازان بزرگ دنیا رقابت کند.
ایرانی لایق بهترینهاست.
خریدار باید بتواند خودش و بدون فشارهای خارجی مانند تعرفه ها انتخاب کند.
1394/7/1
سلام اقا محمد عزیز واقعا حرف دل مردم رو زدید من خودم بعد 3 سال پول جمع کردن میخواستم 206 بگیرم ولی به خاطر کمپین منصرف شدم و رفتم مدل 90 خریدم تا با نخریدن ماشین صفر مشت محکمی زده باشم به .......
1394/6/31
خود روسازی رونق واقعی به خودبگیردوخودروهای با کیفیت وبا قیمتی که مردم با درامدیکه دارند توان خریدداشته باشند تولید وعرضه شود والا باوضعیت فعلی چکش برسندان کوبیدن است .
1394/6/31
باتشکر از زحمات شما در اطلاع رسانی دنیای خودرو متاسفاه در طول چند دهه خودروسازان داخلی با حمایت بی دریغ دلوت تا توانستند تولیدات بی کیفیت و از رده خارج خود رو به مردم تحمیل کردند و در این سالها بجای بهبود کیفیت و تنوع تولید با بهانه های بیخودی و به لطف حاشیه امن و نبود رقیب سرسخت فقط بفکر چپاول ثروت ملی بودند حالا که مردم به لطف زحمات دیپلماسی دولت تدبیر و امید کمی نفس تازه کردند و حداقل توقع شان داشتن خودروی باکیفیت با قیمت مناسب است متاسفانه هم خودروسازان و هم مسئولان بجای احترام به خواست مردم موضع انفعالی گرفتند و به بهانه تکراری حمایت از صنایع داخلی جلوی مردم ایستادند بنظر من مردم با همبستگی میتوانند بر این مافیای پوشالی پیروز شوند هرچند به ضرر صنعت مریض کشور باشد و این فقط بخاطر بی احترامی مسئولان نسبت به خواسته مردم است امیدوارم هرچه زودتر شاهد تکریم و احترام مردم ایران زمین توسط مسئولان و مدیران خودروسازی باشیم
1394/6/31
خدا وکیلی اینو از ته دل میگم چقدر باید وایسیم شاهد افزایش بی رحمانه خودرو و کاهش بی انصافانه کیفیت باشیم تا کی اخه اهای ایران خودرو اهای سایپا که پول براتون از جون مردم براتون مهم تره با شما هستم مردم ایران اشغال ها تون رو قبول ندارن به امید کاهش قیمت خوب و به امید افزایش کیفیت
1394/6/31
من جایی خوندم کشور آلمان به مردمش اگه خود رو تولید آلمان بخرند 50 در صد تخفیف میده ما گجاییم آنها کجا ؟
1394/6/31
باسلام
متاسفانه چون در مملکت ما ضابطه حکم نمیکنه بلکه رابطه ست که پیش میبره؛خوب دیگه نتیجه کار معلومه دیگه: مسامحه بهتره بگم ساخت و پاخت دیگه.
پس این روال گرانفروشی ادامه خواهد داشت.
در شرايط خوب بعد از توافق 5+1 بهترین گزینه برای افزایش کیفیت و تعادل قیمت و حتی رقابت کردن به نظرم شراکت با کمپانی های خارجی ست که حاضر به همکاری با ایران هستند؛ وگرنه فاتحه شون خوندست حالا چند وقت دیرتر؟!!¿¡
1394/6/31
با سلام و احترام و تشکر فراوان.من یک سوال اساسی از دست اندرکاران دارم.چرا باید خودروهای خارجی با قیمت بیش از دو برابر به دست ما برسه؟؟ احتمالا جواب دولتمردان حمایت از خودرو و تولید داخل هست.بحث ما اینه که مگه کشورهای دیگه دنیا تولید داخلی ندارن.مگه کشور کره ژاپن و .... تولید داخلی ندارن.چرا فقط مردم ایران باید تاوان کیفیت پایین و قیمت بسیار بالای خودرو را پس بدهند.مگه مردم ایران مستحق نشستن پشت فرمان خودروهای روز دنیا با قیمت اصلی همانند دیگر مردم دنیا نیستند.چرا 75 میلیون نفر باید تاوان کم کاری و تنبلی عده قلیلی رو بدهند.خدا وکیلی تعطیل کنند و تمام کارکنان ایران خودرو و سایپا در بخش های خدمات پس از فروش و فروش خودروهای دنیا کار کنند به صرفه تره.سالی هزاران کشته و زخمی هم کم میشه.مردم هم به خواستشون میرسن.اصلا انصاف نیست که خودروهای از رده خارج 50سال پیش رو با کیفیت بسیار پایین و به دور از شان مردم ایران و با قیمت های بسیار بالا را به فروش برسانند.
1394/7/1
آقا یاسر حرفت درسته اما من پیشنهاد بهتری دارم. سایپا و ایران خودرو بیان 51 درصد سهامشونو بفروشن به یه خودروساز بین المللی و صاحب دانش فنی و 51 درصد ظرفیتشونم اختصاص بدن برای اینکه این دو کارخونه بشن تامین کننده و سایت تولیدی کشورهای تازه استقلال یافته، خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا، اونوقت می بینی. 49 درصد ظریتشونم اختصاص بدن به طراحی و توسعه محصولات داخلی و انتقال دانش فنی طراحی و ساخت زیر نظر طراحان همون شرکت . و البته قطعه سازی در اشل بین المللی. در این حالت در عرض 5 سال می شیم هند، برزیل ، چین ، تایلند و ترکیه که الان شدن سایت تولید خودرو در مناطق خودشون.... این نظر رو از یکی دارین می گیرین که 20 ساله داره اخبار خودرو رو بدون هیچ کم و کاستی دنبال میکنه. و از دور دستی به آتش داره.... خودرو بانک بیا و جلسه بذار با مدیرای این دو شرکت البته اگه گوش شنوا باشه... اگه این کارو نکنن صنعت خودرو محکوم به شکسته....
1394/6/31
با تشكر از ملت غيور ايران واولين كسي كه اين كمپين رو راه انداخت من تو كار دزدگيرم قبلا كه ماشين صفر عموم مي خريدند تو دو سال پيش روزي 3 يا 4 ماشين صفر براي دزدگير بستن داشتيم اما حالا ماهي يه ماشين صفر هم براي نصب نمي ايد من حاضر ضرر رو به جون بخرم اما ارزوني بشه ادامه دادن واستمرار اين موضوع براي تمام محصولات بي كيفيت مي تونه عملگرا باشه
1394/6/31
مردم با جونشون از خودروسازی ها حمایت کردن.
بی کار شدن چند هزار نفر بهتر از مردم چند هزار نفره
دیگه بسه کالای بدون کیفیت و قدیمی باید از دور بره بیرون.
مردم با جون و مال شون بازی شده.
فقط به مدیران شرکت های ایرانی میگم بیان قیمت ، کیفیت ، ایمنی ماشین هاشون با همرده هاشون مقایسه کنن.
این رنو ساندرو هم ک جدید اومده دو برابر قیمت واقعیش داره به فروش میره.
1394/6/31
سلام و با تشکر از این کار که سایت رو از سیبزمینی بودن در اورد هر جا حقی زیرپا گذاشته بشه بی طرف بودن خودش ظلمه.

اما خودرو سازی در کشور ما که اصلا بنده کاری ندارم که با ژاپن شروع کرده و چون اینجا سرمایه و دانش خارجی و همکاری جهانی نبوده عقب افتاده ! مسئله سر اینه که مونتاژکاری این دو کارخونه بعد از این همه سال و بازار انحصاری چرا هیچ نقشه ی راهی براش وجود نداشته اگرم بوده حسابی خاک بخوره که امروز بخوان مردم همون کشور بخوان از دستش راحت بشن.
و صنعت خودرو سازی یک صنعت یک سویه نیست که خوب قلع قم بشه هیچی نمی شه بلکه صنعت خودروسازی فقط کارخونه خودرو سازی نیست بلکه کلی صنایع دیگه قبل از این در کار هستن که نتیجه میشه یک خودرو و برچیدن همچین صنعتی با توجه به گستردگی که داره ناممکنه.
اما حالا ما یک صنعتی داریم که خوب بازدهی بی کیفیت و بسیار پیش پا فتاده ای نسب به رقبای خارجی داره ولی بازار انحصاری نجات بخشش بوده و همچنان از طمع این بازار بزرگ و سودهای کلان در این دهها بدست امده پیشرفت چشمگیری حاصل نشده ! تنها چیزی که بنظر من میرسه بیماری هست که باید رفع بشه اونم اینه که کسانی که در سدر این کارخانه جات نشستن نه قصد چشم پوشی از سود بازار انحصاری رو دارن و نه اشتیاقی برای ارتقاء محصولات یا ارائه محصولی منحصر به فرد در واقع اگر از اول کار کسانی برای مدریت و پیشرفت این شرکت ها انتخاب می شدن که علاقمند خودرو و به نوعی عشق به این خودرو داشتن شاید امروز فرقی میکرد البته بازم دیر نیست حداقل کسی دلسوز مردم باشه نه جیب خودش و سهامداران و سرمایه گذارن باشه عملاً بورژازی ویروسش هست والا تو همین مملکت با این همه مشکلات خیلی از جونا تونستن تکنولوژی موشک و اتمی رو بومی کنند ولی اینا فقط خودند و پازل درست کردند و با قیمت چندبرار بامنت به این ملت انداختن .
این کمپین حرکت اعتراض آمیز خوبی هست ولی هیچ حرکت و جنبشی نیست که سوءاستفاده گران و کسانی که دنبال بدست گرفتن ابسار این اسب چمشون برای اهداف خود نباشن در اون حضور نداشته باشن که میشه گفت اول کسانی هستند که دربازار بورس فعالیت دارند با این کمپین ارزش سهام این شرکت ها کاهش پیدا می کنه که این افراد یا سازمان ها سعی می کنن در حداقل ارزش سهام سهم زیادی رو خرید کنند در واقع خیلی از سهام داران این دو شرکت وقتی سقوط سهام رو می بینن دست از پا نمی شناسن و سریع رو به فروش میارن که دچار بحران نشن و از اون طرف هم این افراد خاص که بعداً که دوباره وضع مطلوب شد به سود کلانی با فروش اون سهام ها به جیب مبارک می زنن!
دوم واردکنندگان با کاهش سود خودشون سعی می کنن از این بازار آشفته حداکثر فروش رو داشته باشه به اسم طرح فلان و فلان.. اما خطرناکترین سازمان هایی هستن که نه کاری به خودرو دارن و نه مردم بلکه در موضع دشمن قرار دارن که خودتون بهتر می دونید .. .

اما راه حل قاطع به نظر شخص بنده اول تعیین نقشه راه کامل چند ده ساله در قالب چند ساله با توجه به اقتصاد مقاومتی باید اتاق فرماندهی درنظر گرفته بشه چرا که به گفته رهبر ما در جنگ اقتصادی هستیم و این صنعت هم از اهمیت زیادی برخوردار هست که رهبر در سال های گذشته بازدید داشتن ولی حرف ایشون زمین موند.
دوم اصلاح بالادست اگر ارث پدری نباشه و دعوت از علاقمندان و دوست داران و متخصصین این صنعت برای هم فکری و جایگزین کردن نیروهای کاری مشتاق و علاقمند تا نیروی اجباری و تعادل بین دریافتی میان مدیران و کارمندان و کارگران گرامی.
سوم به حداقل رساندن سود خالص و هزینه کردن در بخش کیفیت و تحقیق و توسعه.
چهارم که خیلی مهم هست و این قسمت چیزی هست که مردم باش در ارتباط هستن یعنی نمایندگی ها هستن که برخورد خوب و مشتری مدارانه و خدمات صحیح خیلی مشتری ها رو آروم می کنه یه بروکراسی بی روح و انظباطی چرا هر فرد سنگ نیست و احساسات و مشکلات روزانه ممکنه خیلی ها با اعصاب داغون به این مراکز بکشونه و قطعا نیاز به درک و هم دردی از نوع روانشناسی داره.
پنجم دست کشیدن از بنگاه داری و خواباندن سرمایه های بدست آمده از متقاضیان خودرو که این عامل خودش نوعی خیانت پنهان به اقتصاد و دور شدن از صنعتی بودن هست تا بانک معابی که خودش دمیدن در تورم هست.

از اونجایی که شدت بورژازی و سیستم بروکراسی در مملکت عمق پیدا کرده این صنعت از هر راهی چه به عنوان مونتاژ خودروهای چینی و قالب بازار کردن یا رفع تحریم و باز مونتاژ کاری اروپایی با قیمت بالاتر یا باهر عنوانی بدون اصلاح در سیستم ساختاریش هیچ تغییری پیدا نمی کنه و منم چون امیدی به تغییرات بزرگ و ریسک سرمایداران ندارم چرا که علاقه ی وافر به پول چیزی نیست که بشه ازش دست کشید مگر علاقه یا تعهدی باشه پس گزینه "اتفاق خاصی نمی افتد و همین شرایط ادامه میابد" انتخاب کردم چون میدونن مردم زیاد صبر نمی کنن و کسی که به خودرو نیاز داره نمی تونه زیاد صبر مخصوصاً شرایط امروز جوامع که از ضروریات زندگی شهری حداقل خودرو هست و هنوز هم سود خودشون رو دارن در کنار صادرات خارجی .

من باتوجه به علاقه که خودروها دارم امیدوارم این صنعت خلاف نظر من پیش بره چرا که جداً ما هم متخصصش رو دارم هم علاقمندش هم سرمایه و هم بازار و طرفدار هرچی بگی هست فقط انباشت اشتباه سرمایه و منفعت طلبی و دور شدن از شایسته گزینی و بیکار شدن و طبعات بسیار بدی که تا امروز داشته جدا جای تاسف داره و بس .
1394/7/1
با سلام، همونطور که میدونید در ابتدا یه رکود شدید تو بازار ایجاد شد که بعد از مدتی اومدن از این موج استفاده کردن و بحث کمپین رو مطرح کردن اگرنه مردم ایران نه سابقه ای از اینگونه حرکت های اجتماعی دارن نه تصور دقیقی.
اما اینکه این حرکت هدفمند برای کاهش قیمت های نامعقول و از اون مهم تر افزایش کیفیت خودرو های ساخت داخل انجام میشه جای خوش حالی داره، اما باید این رو هم گفت که این حرکت باید توسط افراد خردمندی رهبری بشه در غیر اینصورت احتمال موفقیتش خیلی کمه.

در مورد صنعت داخل هم باید بگم این صنعت در صورت مدیریت درست مشکلی نداره، اما باید بدونید جایی که پول و قدرت هست پتانسیل فساد بالاست خصوصا صنعت خودروسازی که عملا هیچ نظارت جدی و دقیقی براش انجام نمیشه. از یکی از افراد شاغل در این صنعت شنیدم که چطور مدیران این صنعت حقوق کارگران رو 6 ماه به 6 ماه نمیدادن تا از اون پول برای منافع شخصیشون استفاده کنن و از طرفی هم کارگرا کارشون رو به بدترین شکل ممکن انجام میدادند تا جبران حقوق عقب مونده بشه!

به طور کلی از نظر من صنعت خودرو داخل باید در: 1.سیاست گذاری 2.مدیریت، اصلاح بشه تا خودرو های با کیفیت و تا حد امکان مطابق با استاندارد روز دنیا در اختیار هموطنان عزیزمون قرار بگیره. و البته این موضوع در دست سیاستمداران فاسد و ذی نفعیه که... بیخیال

هرچند بعید میدونم اما امیدوارم این حرکت مردمی با هوشیاری نتیجه خوبی داشته باشه.
1394/7/1
بنده یه پرشیا مدل 84 دارم ..خیلی راضیم ولی باور کنید دیروز پشت یه مدل 94 نشستم احساس کردم سوار ریو شدم ...سر و صدای کابین ... گیر کردن دنده و..... . کجای دنیا ماشینای بروز کیفیتشون کم میشه؟
یه پلتفرم قدیمی دارن انقدر روش طرح های بیهوده میدن که اصالتش از بین میره
جدیدا یه طرح دو فوریتی مجلس گذاشته واسه تعرفه 1000 درصدی خودروی وارداتی
این کارا واقعا شعور مردم و زیر سوال میبره
نمیتونن خودرو بسازن برن لوازم یدکی ماشینهای خارجی رو تولید کنن من نمیدونم چه اجباریه خودرو تولید کردن!!!!
اونم ماشینی که دیگه مصرف داخلی نداره چه برسه به ....!
تعرفه ماشین رو 10 درصد کنن ببینن کی میره ماشین داخلی بیکیفیت میگیره
میگن چرخه اقتصاد از بین میره ...چرا نمیگن یه جوون که تعدادشم کم نیست باید بره کلی زحمت بکشه یه خودرو خارجی با قیمت گزاف بگیره؟
اگه خودرو وارداتی تعرفش کم بشه دیگه شاهده اختلاف طبقاتی تو بیرونم نیستیم
ایران خودرو و سایپا هم برن بابت تولید قطعات خودروی خارجی قرارداد ببندنپ
دیگه مردم ماشینای دهه 50 نمیخوان سوار بشن
زور که نیست
1394/7/1
سلام امیدوارم این اتحاد و یکپارچگی ادامه پیدا کنه و مردم از نخرید خودرو صفر از این دو خودروساز داخلی ادمه بدهند.هرچند اینها اینقدر پررو وگستاخ شده اند که اگه بتوانند یه جورایی بعدا با گرانتر کردن محصولات بی کیفیت شان تلافی میکنن.توی این مملکت ثابت شده که نه فوتبال جواب میده نه خودروسازی.پس بهتره هردوتاش تعطیل بشه مخصوصا دومی.بازم به فوتبال لااقل دیگه اینقدر کشته نمیده وحداقل یه مقدار سرگرمی داره...
1394/7/1
با سلام لازم دونستم نظراتم رو در چند مورد ذکر کنم
1- به نظر میاد بالاخره مردممون دارن عاقل میشن و یه جورایی به فکر خودشون افتادن تا جلوی مشکلات و بی حرمتی هایی که از بالا بهشون میشه رو بگیرن
2- این درست نیست که خودرویی مثل 405 که خودروی تولیدی سال 1989 فرانسه هست همچنان در کشورمان تولید بشه این باعث تولید کار و ثروت نمیشه بلکه باعث میشه ما روز به روز از دنیا عقب تر بمونیم این مطلب در مورد تمام خودروهای تولید داخل صدق میکنه، ببینید هر شرکت خارجی حدود 3 سال یک خودرو رو تولید میکنه
3- چرا باید بابت تولید هر خودرو مبلغی خاص به حساب های خاص واریز بشه؟ ( آیا این دلیل حمایت حکومت از خودروسازی نیست؟)
4- بنده با آزاد شدن قیمت ها بسیار موافق هستم، به شرطی که واردات خودرو هم آزاد بشه و سود گمرکی به حداقل ممکن برسه تا همه چی رقابتی باشه (چرا یک خودرو 18000 دلاری در کشور 160 میلیون فروخته میشه؟ مگه دلار و چند حساب میکنن؟!!!)
امیدوارم مسوولان کشور بالاخره سر عقل بیان و در مقابل خواسته مردم کوتاه بیان تا بتونیم کشوری خوب و زیبا و با خودروهای با کیفیت و با امکانات داشته باشیم
1394/7/1
نمیشه نشست بیرون گود و گفت لنگش کن
داریم اشتباه فکر می کنیم که گمرکی به ضرر ماست
عملا گمرکی هیچ سودی واسه مملکت نداره
چون که : دولت داره تورم رو کنترل می کنه
این یه اشتباه محضه که فکر کنیم دلار قیمتش 3400 هستش، نخیر
قیمت دلار خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست ولی دولت داره کنترل می کنه تا بالا تر نره که مردم بیشتر اذیت شن.
می تونیم گمرکی رو حذف کنیم
ولی باید پای عواقب دیگرش هم بمونیم.مثل واقعی شدن قیمت ارز
اونوقته که باز قیمت خودرو همین می مونه ولی اثرات بالا رفتن قیمت ارز تو جاهای دیگه ای از زندگی خودشو نشون می ده
میگید نه، از اقتصاد دان ها بپرسید به جای این که حرفا صد من یه غاز توی اتوبوس و تاکسی رو اینجا بیان کنیم
1394/7/1
محمد :
حرف صد من یه غاز ؟؟؟؟ ادم عاقل بالا و پایین رفتن دلار من و شما تعیین نمیکنیم. بلکه میزان صادرات و واردات و قوانینی که برای صادرات و واردات هست و همچنین میزان و نوع روابط کشور با کشورای دیگه و بعد از اون خود کشور صاحب پول (در زمینه دلار امریکا) و همچنین میزان ارزش پول کشور ما تعیین میکنه. پس الکی قضیه گمرکا به دلار ربط نده. کما اینکه خیلی از کشورای دنیا یا اصلا گمرک ندارن و یا تعرفه خیلی کمتری دارن ولی دلار توی اون کشورا خیلی ارزون تر از کشور ماس. بهترین مثالی که برات میتونم بزنم امارات کشور همسایه خودمونه....
1394/7/1
سلام و تشکر از سایت خوبتون

من خودم با این کمپین کاملا موافقم چون از حق مردم داره دفاع میکنه حالا چون این قضیه واقعا نتیجه داده حالا به هر بهانه ایی که میخوان مردم رو از این کمپین دور کنن
میگن پشت این قضیه چه کسانی هستن که مشخصه همه مردم با هم دلی هم پشت این قضیه هستن اخه تا که این ماشینهای بدون کیفیت رو باید سوار شیم با اون طراحی
قدیمیشون من ۲۷ سالمه و از موقعی که خاطرم میاد فقط همین خودروها رو میبینم که فقط چراغهاشون عوض میشه اخه تا که به خاطر این دو شرکت من جوون تو کشور خودم
نتونم ماشین خوب با کیفیت و با امنیت سوار شم گناه ما چیه که باید محروم شیم از خودرو خوب تا که من مصرف کننده خودروی داخلی باید تو نمایندگیها ماشینم خوابیده باشه
به علت نقص فنی که هر سال تولیدشون بدتر از سال قبله به خاطر این دو شرکته که مردم کشورمون مجبورن بابته ماشین وارداتی هزینه تعرفه سنگین بپردازن وگرون بخرن
اگر کیفیت بهتر بشه و قیمت پایین بیاد باز هم چه فرقی میکنه که خودروهایی با طراحی قدیمی سوارشم پس همون بهتر که این
دو کارخونه سود جو جمع بشن تا جان ما هم در امنیت باشد .
1394/7/1
نخرید چقدر بکشیم از دست اینا نخرید تا کیفیت بره بالا چقد کشته بدیم به خاطر نامرغوب بودن ماشیناشون
1394/7/1
ایول
1394/7/1
در خارج از کشور افراد فقیر هم پراید سوار نمیشن اگرم سوار بشن قیمتش 800 دلاره نه قیمتی معادل 6_7 هزار دلار بعد اون پرایدی که اونا سوار میشن زمین تا اسمون با مال ما فرق داره هم کیفیتش همه چیش تو ایران مردم 100 میلیون پول داشته باشن رسما باید اسباب بازی بگیرن یا ماشینای اشغال چینی یا دانا مانا اقا مردم نمیخرن راحترن که.....
1394/7/1
باید منصفانه قضاوت کرد.
1394/7/1
با این حرفها که خودرو سازی نداشته باشیم و ... مردم را خر نکنید
پول خودرو فقط تو جیب بک عده خاص میره
همون بهتر که سفرش جمع بشه
مگه این نیست که سالانه چقدر مردم بی گناه به خاطر سود بردن یک عده خاص و به اصطلاح شما خودرو سازی داریم میمیرن و قطع عضو و نخاع میشن
شما میدونید قطع نخاع یعنی چه
چه گرفتاری برای خانواده اش داره
1394/7/1
من بالاتر نظرمو دادم و با تشکر از حمایت دوستان .

تقاضایی از مدیریت محترم خودروبانک دارم . اگر امکان داشته باشه برای خودروبانک تالارگفتگو (forum) هم راه اندازی بشه . دوستان میتونن موضوعات مختلف یا سوالات خودرویی مطرح کنن و سایر بازدید کننده ها نظر بدن و راهنمایی کنن . موضوعاتی از قبیل تعمیرات خودرو و ...

البته سایت هایی هستن که در این حوزه فعالیت میکنن ولی حیفه که سایت به این خوبی از تالار گفتگو برخورد دار نباشه .

دوستان موافق هم لایک کنن لطفا

1394/7/1
سلام
من چند ماه پیش یک خودروی 206 صفر از ایران خودرو خریدم 5000 بیشتر کار نکرده بود که تسمه دینام پاره کرد و 13000 کارکرد دوباره تسمه دینام و در عین ناباوری تسمه تایم رد کرد و موتورش اومد پایین برای تعمیرو از نمایندگی تماس گرفتن که باید بخشی از هزینه تعمیر رو باید خودت بپردازی!
37 تومن پول دادم که مثلا راحت باشم ولی افسوس اشتباه کردم خودروی صفر خریدم.
اگر خواستید این مطلب را رسانه ای کنید حاضرم مدارکم رو ارسال کنم. msmofrad@gmail.com
1394/7/1
با عرض سلام خدمت مردم عزیز و اعضای محترم سایت . مرم عزیز نخرید این 2شرکت فقط به فکر سود و منافع خودشون هستن و اصلا جون و مال مردم واسشون کوچکترین ارزشی نداره . خودشون هم خودرو های خارجی سوار میشن اصلا هم چیزی واسشون مهم نیس به فکر پیشرفت هم نیستن فقط 30 ساله یه چیز تولید میکنند . من خودم قصد خرید 206 را داشتم و منصرف شدم چون به اینا پول دادن هم به مردم ظلمه هم به خودم . تعطیل شه خیلی بهتره من 100درصد راضی ام نمیتونید اداره کنید جمع کنید برید مردم از دست شما و ماشیناتون خسته شدن .
1394/7/1
با سلام
این موضوع واقعا باید از چند منظر بهش توجه بشه.
1-ما تا یاد داریم می گفتند باید از صنعت خودرو حمایت بشه. ما هم می گیم آره. اما این که حمایت نیست! این حماقت است. چون دولت وقتی بی حد و حصر و بدون برنامه استراتژیک کاری رو انجام بده. اون صنعت بدتر نابود میشه. باید پشتیبانی با برنامه باشه و هم دولت ، هم مصرف کننده و هم سازنده خودرو دقیقا مطابق با اون برنامه حرکت کنه. مثلا روندی برای بهبود کیفی، کاهش قیمت، روند تیراژ تولید، کاهش تعرفه، همکاری با خودروساز بین المللی و.... تدوین بشه که عملی هم باشه.
2- یادمه تا 10 سال ÷یش شعار خودروسازا این بود که ما باید اول تیراژمونو برسونیم به 1 میلیون خودرو( خودروساز جهانی بشیم) بعد تمرکز کنیم رو کیفیت. اما این حرف از اساس غلطه چون کیفیت، قیمت و هزینه تولید سه ضلع مثلث هستند که باید با هم توسعه پیدا کنن. اما ما کیفیت رو فدای تیراژ تولید کردیم.
3- شرکت های خودروساز اگه هوشمند باشن، باید جوینت ونچر بزنن با یک یا دو شریک قدر بین المللی مثل تویوتا تا اون بیاد برنامه ریزی کنه. حتی مشاور برنامه ریزی استراتژیک و تحقیقات بازار بگیرن. باید طراح بین المللی بیارن، قالب سازی شونو ارتقا بدن و....
4- مردم هم باید تغییر رو به مثبت رو احساس کنن. البته خیلی از مشکلات خودرو به دلیل کیفیت مونتاژه که دست هموطنای ما بهش آلودس!!! خیلی هم مردم خودشونو از این آشفته بازار خودرو مبرا ندونن.....

1394/7/1
واقعا سود خودروسازی به اونایی که زحمت می کشن نمی رسه. من قطعه ساز موفق می شناسم که برای ایران خودرو قطعه با کیفیت جهانی میزد با آخرین ماشین آلات روز و حتی در مقاطعی هم به ایتالیا صادرات داشت. اما انقدر خودروسازا پولشو دیر دادن که مجبور شد دو تا از خط هاشو تعطیل کنه. 300 تا کارگرو بریزه بیرون و می گه الان نصف کارگراش معتاد شدن...
از اون طرف کسی رو می شناسم که حتی دیپلم هم نداره اما با فروش ضایعات یه خودرو ساز داخلی چند ده میلیاردر شده!!!!!
خودروسازا به جای پرداخت پول به قطعه سازا بردن پولاشونو تو موسسات مالی و ملک سرمایه گذاری کردن که کمر قطعه ساز ها شکست. حالا قطعه سازهای چینی برای ما قطعه می زنن و همین خودرو سازای احمق مجبورن دلار بدن قطعه آشغال بگیرن. ببندن رو خودروی ایرانی که در نتیجه کیفیتش از خودروی چینی هم پایین تر بیاد..... واقعا احمقانس...
1394/7/1
خودروسازای ایران تو این چند سال که تحریم ها تشدید شد معلوم شد که فقط اسم خودرو ساز رو یدک میکشن و حتی توانایی تولید خودرو هایی که تاریخ مصرفشون 15-20 سال گذشته رو هم ندارن.در واقع مونتاژکارای بزرگی هستن و خروج ارز از کشور به روش های مختلف ادامه داره.مثال بارزش هم استفاده از قطعات چینی در خودروی مگان و 206 و حتی پراید هست.من نمیفهمم که چرا خودروهای تاریخ مصرف گذشتشون رو با خودروهای جدید برای مونتاژ جایگزین نمی کنن؟؟
1394/7/1
برای جایگزین کردن خط مونتاژ خودروهای قدیمی با خودروهای جدید نیاز به ماشین آلات جدیدتری است که با وجود تحریم امکان خرید ندارن و علاوه بر اون نیاز به دانش بالاتری دارد که متاسفانه ......
1394/7/1
کمپین نخریدن باید ادامه پیدا کنه. چون به نفع همه حتی صنعت خودرو سازی هم هست (برخلاف چیزی که همه فکر میکنن) چون اگر واقع نگر باشیم صنعت خودروسازی ما ورشکسته اس. تنها دلیلی که هنوز سرپاست تزریق پول نفت بهشه که هرموقع اوضاعش خیلی بیریخت میشه میاد ماله میکشه به همه ی گند کاری ها و دیگه اینگه دارن ماشینی که قیمت تمام شده 6 میلیون داره 20 میلیون میفروشن (با این سیستم ورشکست شدن خدایی از عهده هرکسی بر نمیاد). این کمپین به اقایونی که از این اوضاع نابسامان سود میبرن حالی میکه که اگر میخوان خودرو سازی سرپا بمونه باید سیستم مدریتی رو درست کنن و مطابق استاندارد جهانی خودروشون رو ارائه کنن.
سوال من از کسانی که میگن صنعت خودرو با این کار میخوابه و صادرات کم میشه اینه. مردم توی کشور نمیخرن... باشه... بفرمایید صادر کنید ببنیم کسی ازتون میخره که انقدر به صنعتون مینازید و نگرانش هستید.
1394/7/1
قیمت خودروهای تولیدی را به سال 89 برگردونن و کیفیت خودروها رو بالا برن تا کی می خوان مقاوت کنن و مسئولین مثل کشورهای خارج از مردم معذرت خواهی کنند
1394/7/1
واقعا با چه رویی دارن این خودرو های بی کیفیتو اگه بزنن دارن به ما میدن چون اخه 206 تمام قطعه چینی شده یکی از دوستام خرید سه ماه بعدش درش عین پیکانای زمان شاه لق لق میزنه یا مثلا بقیه ها این قدر بدنه بدی دارن که با فشار دست تو میره تازه نمایشگاه هم از خودرو هاشون میزارن اون که هیچی یکی از نماینده ها بیشنهاد داده گمرک خودرو های خارجی رو بدون نظر موتور 1000 درصد کنن و قطعاتش وارد کشور نشه اصلا با عقل جور در میاد ؟ و شاید عملی نشه اما گمرک 200 درصد به احتمال زیاد عملی میشه وقعا که.
1394/7/1
سلام
من از خودرو سازها سوال میکنم ...
کجای پراید خارجیه که قیمتش با دلار بالا میره البته خودشون میگن ایرانیه؟
کجای دنیا موتورپراید داره استفاده میشه مایی که اینقدر ادعای پیشرفت داریم ؟
چرا خط تولید پراید با پروتون یکیه ولی پراید کجا و پروتون کجا ؟
چرا طراحی موتور و بدنه ماشین های ما قدیمی است ؟
چرا طراح بی ام و زد 4 یه ایرانیه ؟
چرا اینقدر بیرحم هستید ؟
چرا اینقدر به فکر شکمتون هستید ؟
پس مردم چی....
1394/7/1
دمت گرم علی جان...ناراحت نباش داداش اینها عاقبت بخیر نمیشن و ایشالا دست در دست هم غول های دلال پشت پردۀ صنعت خودرو کشور رو به زیر میکشیم... :)
1394/7/1
مشکل خودروسازی در کشور ما این نبوده که چرا خودروسازها خودروی خوب و باکیفیت نمی سازند بلکه مشکلمون این بوده که مردم نمی دانستند باید خودروی خوب و خدمات خوب طلب کنند. حالا ایشالا که مردم این را فهمیده اند. خودروسازها هم آنقدر سرمایه و دارایی دارند که ورشکست نشوند و بجاش شروع کنند به راضی کردن مردم. پس اصلا نگران نباشید. هیچ اتفاق بدی در اثر این کمپین رخ نمی دهد. اما یک چیزی که الان خیلی مهمه و متاسفانه در میان صحبت های مردم کمتر شنیده می شود این است که آقایان خودروساز! هیچ جای دنیا اینجوری نیست که هی سر و شکل ماشین را عوض کنند و با حفظ تولید ماشین قبلی به تولید و فروش ماشین مثلا جدید که در واقع همان قبلی است بپردازند، آن هم با قیمت بالاتر!!! این هم یک توهین و سواستفاده از مردم است. امیدوارم در این کمپین این هم جزئی ازمطالبات مردم شود که هرگونه خودرو روی پلتفرمهای 20 سال پیش پراید و پژو ممنوع! پلتفرمهای جدید و پیشرفته و ایمن را جایگزین آنها کنید و دیگر هم این بازی کثیف مثلا چند محصولی را که همه شان در اصل یک محصول هستند راه نیندازید! بجای آن محصولات مختلف روی یک پلتفرم مشترک اما بروز تولید کنید و هر محصول را هر سال تغییر دهید. مثلا ماشین X که برای سال 95 تغییر می کند نباید بشود ماشین Y با قیمت گران تر!!! در حالی که ماشین X هم همچنان تولید می شود! بلکه همان ماشین X باید با مدل (سال) جدید عرضه شود در همان محدوده قیمت قبلی. کاری که در همه جهان انجام می شود. به امید خدا
1394/7/1
ایولا داش مهدی دمت گرم داداش...هرگونه خودرو روی پلتفرمهای 20 سال پیش ممنوع...با قدرت به پیش میریم
1394/7/1



خدا وکیلی پولم از سه ماه پیش آماده س گذاشتم بانک شهر سود روزشمار22٪ می گیرم فعلا با همین ماشین ایرانی مدل 88 میگذرونم ولی دیگه ماشین بی کیفیت داخلی نمی خرم. با اینکار هم درآمدم زیاد شده هم راحتتر خرج میکنم هم خوش میگذره. فکر کنم آخر سال یه سفر خارجی هم بتونم برم.


1394/7/1
داداش فرامرز دمت گرم ازت ممنونیم عزیز...
1394/7/1
امیدوارم این اتحاد در برابر زیاد شدن قیمت مواد غذایی هم که هممون همه روزه باهاش سرو کار داریم، ادامه پیدا کنه
مثلأ اگه همه دو روز شیر فاسد شدنی و نخرن،دولت مجبور میشه قیمت شیرو کاهش بده، کاری که مردم در کشورهای اروپایی انجام میدن
1394/7/1
آقا شاهین ازت ممنونم...بله اگه مردم قیمت ها و یا کیفیت های نامناسب رو تحریم کنند همه چیز طبق روالش پیش میره و صحیح انجام میشه...
1394/7/1
به نظر بنده یا خودروی خوب بدن یا کلا تعطیل بشه بهتره.جون مردم وشعوره مردم خیلی اهمیت داره...ما همه میدونیم اگه مدیران خودروی ما از سواد کافی یا حد اقل از فهم برخوردار بودن هرگز چنین خودروهایی تولید نمیشد...من که جونمو خیلی دوست دارم بقیرو نمیدونم!!!با تشکر از سایتتون
1394/7/1
آقا بابک من به شخصه از شما هم ممنونم...بله اینها شعور مردم رو نشانه رفتند و موفق هم بودند ولی دیگه تموم شد...با یاری دکتر روحانی عزیز و همیاری مردم عزیزمون موفق خواهیم شد تا کیفیت محصولات اینها به بالاترین حد ممکن برسه...غول های دلال پشت پرده باید از بین برن عمرشون سر رسید...
1394/7/1
با سلام
همانطوریکه از متن کلیه خبرها مشهود است کیفیت پایین ، خدمات پس از فروش پایین ، قیمت بالای خودرو از اهم شکایات موافقین طرح تحریم خودرو است جا دارد که وزارت صنعت ومعدن وتجارت وهمچنین خودروسازان به عوض فرافکنی و فرار به جلو و اظهارات کاملاً تحریک آمیز با بهره گیری از مشاوره کارشناسان و فرهیختگان و همچنین خودروسازان موفق دنیا ، در جهت اصلاح محصولات وقیمت آن باشند نه اینکه در جراید و شبکه های اجتماعی مردم را متهم به خیانت کنند آیا مدیران خودروساز و وزارت صنعت فکر تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران آن را کرده اند که چه بار هزینه ای کلانی را بر دوش دولت خواهد گذاشت
یک قانون اقتصادی ساده که حتی اگر از بقال محله هم پرسیده شود جوابش مثبت خواهد بود وآن این است سود کمتر ، فروش بیشتر با در نظر گرفتن گلوگاههای هزینه بر و حذف آن در صنعت خودرو می توان بحران را پشت سر گذاشت به شرطی که مسئولان ذیربط بخواهند و در راه نیل به آن نهایت تلاش خود را بنمایند . واین را هم می دانیم که کارگری که امرار معاش او از این طریق است نباید از کار بیکار شود واین همت همگانی را می طلبد ودر دولت تدبیر وامید کسانی که با این امر مخالف باشند باید مورد مواخذه جدی و تنبیهی قرار گیرند
1394/7/1
بله کاملاً با شما موافقم آقا نادر...مطمئنم وزیر صنعت مورد مواخذۀ دکتر روحانی قرار گرفته و بطور صحیح گام خواهد برداشت...حرفی که زد کاملاً اشتباه و توهین آمیز بود...اینها ضدانقلابند...مگر مردمی که کیفیت بالا و قیمت معقول رو مطالبه میکنند ضدانقلابند..یعنی هرکی در جهت منافع شما نبود انگ ضدانقلابی بهش بچسبونی و بندازیش دور کار درست میشه و همین که همین...؟؟؟؟ غصه نخورین داداشا...اندکی صبر سحر نزدیک است..
1394/7/1
به نظر من کار بیهوده بوده چون مهم کارخانه است نهایت کارخانه خودرو های ساخت خود را صادر میکند
1394/7/1
بسم الله بگو محمدمهدی جان اِاِاِاِ این حرفا چیه...کدوم کشوری میخواد ارابه های مرگ اینها رو بخره آخــــــــــه؟؟؟
1394/7/1
آقا محمدمهدی دوست عزیزم میتونم بپرسم شما مدیر کدوم بخش ایران خودرو یا سایپا هستید برادر؟؟؟
1394/7/1
صادر میکنند!!!فقط ما مردم بینوای ایران این قراضه ها را میخریم ... اگر به عراق و سوریه جنگ زده هم صادر بشه یک چهارم این قیمت فروش میره...
1394/7/1
به نام خدا..
1- اولا بگم که ایران خودرو و سایپا دو شرکت زیان ده هستند که سالهاست بودجه عمومی و بیت المال مملکت و مردم صرف روی پا نگه داشتن اونها میشه...
2- اهداف کمپین خریدن خودرو صفر ممنوع اینهاست: کاهش قیمت محصولات به سطح واقعی و منطقی-بالا رفتن کیفیت محصولات در سطح استاندارهای جهانی- کاهش تعرفه واردات خودروهای باکیفیت خارجی-قرارداد بستن این شرکت ها با شرکت های قطعه ساز خارجی و یا ایرانی خوب و نه با قطعه سازان نامرد چینی...
دوستان ادامه بدید...به خدا بیایید برید تو بازار،این خودروها پیدا میشن با این قیمت ها:
پیکان مدل 83 6.300 تومن عینهو ماه شب چهارده میدرخشه...
بیوک مدل 1970 : 13.000 تومن مثل ماه...
پراید یا همون ارابه مرگ خودمون مدل 80 الی 87 : بین 7.000 تا 13.000 تومن...
بی ام و مدل 320 قدیمیا بودن اگه یادتون باشه بین 5.000 الی 9.000 تومن به والله مثل ماه...
اینا رو بگیرید براتون فعلنی کار کنن تا قیمتا واقعی بشن بعد صفر بخرید...الببت صفر قیمت واقعی با کیفیت واقعی...
1394/7/1
ترکیه صنعت خودرو سازی نداره ولی بیشتر قطعات خودرو دنیا رو تامین میکنه ........بجای تولید به سمت قطعه سازی برن ...40 ساله که عرضه تولید خودرو با کیفیت نداشتن .....مردم چه گناهی کردن که تقاص بیعرضگی ،دزدی ربا خوری این خونخاران .........بابا ملت خسته شدن از این همه کشتار که این صنعت رو دستشون گذاشته.....مردم این صنعت با این شرایط نمیخوان ....مردم خواستار این سه شرطن اول ازهمه باید کیفیتها بالا بره و دوما قیمتها پایین بیاد وسوما تعرفه خودرو خارجی نیز برداشته بشه در این صورت اگر این صنعت لگن ساز دوا م آورد که چه بهتر و اگر هم که دوام نیا ورد که بهتره که ازهستی ساقط بشه وباخاک یکسان بشه ......اسم این صنعت باید گذاشت صنعت تابوت سازی وکنترل جمعیت ،که واقعا خوب جواب داده وشغل مرده شوری و گورکنی رونق بخشیده...........از مردم عزیز میخوام که اتحادشون محکم کنند ودیگران نیز تشویق به پیوستن به کمپین کنند تا به آنچه که لیاقتشو داریم برسیم ......هیچ چیزی تغییر نمیکنه مگر با اتحاد ما
1394/7/1

اره واقا باهوش ترین انسان ها ایرانیا اند اونوقت هنوز دارند پراید میزنند این صنعت یا باید نابود بشه یابرسه در حد رقابت با خودرو های خارجی
1394/7/1
سلام دادا رضا ممنونم ازت گل گفتی داداــــــــــــــــــــــــــــــــش... :)
1394/7/1
با سلام
جالبه که این کمپین بعد از توافق هسته ی و لغو قسمتی از تحریم ها بوجود اومد و شدت گرفت!!!!!!
مگه دولت از موضع خودش در مورد انرژی هسته ی با اون حجم عظیم سرمایه گذاری کوتاه اومد که حالا بخواد از موضع فعلیش در مقابل یک کمپین اعتراضی که صنعت خودروسازی (مونتاژ کاری) رو به خیال خودش به چالش میکشه , کنار بکشه و اعلام کنه که تسلیم شده!!!!!!
افرادی که کمپین نخریدن خودرو صفر راه انداختن آیا در صورت عدم توافق هسته ی و لغو تحریم ها موفق به انجام این کار میشدن؟؟!!!
مطمین باشید با نرخ فعلی ارز امکان کوتاه اومدن دولت از موضع فعلیش خیلی کمه...
به نظر من امنیتی که در سایه ی این دولت ایجاد شده از هر چیزی ارزشش بیشتره...
ایران آباد و ایرانی سربلند
1394/7/1
دوست عزیز مگه کسی دوست داره ایران منفجر شه!!!!!؟؟؟
ما هم میخوایم آباد شه ولی با دزدی های کلان چند صد هزار ملیاردی و تولید ماشین های بیکیفیت و سر کیسه کردن مردم با اونا که نشد پیشرفت و آبادانی
تو بحث هسته ای هم ما به یه توافق رسیدیم نه یه پیروزی !!!
بری آلمان با اون که غول ماشین سازی دنیاست باز ماشین ژاپنی و ایتالیایی و ... وارد میشه و استفاده میکنن ولی باز هم در حال پیشرفت هستند اون هم خیلی با قدرتتر چون رقابت دارن و از این سو هم مردم کاملا آزادند که چی بخرند!
ما هممی خواییم به بازار آزاد برسیم نه انحصاری
با آرزوی موفقیت
1394/7/1
آقا فرید من منظورتون رو کامل نفهمیدم امّا این رو بدون که مردم خواستشون که حقه حرفی هم درش نیست دوم اینه که با اتحاد مردم کوه ها از روی زمین برداشته میشه این که دیگه کاری نیست شما خواهی دید که با اتحاد مردم و پافشاری بر روی مطالبه برحقشون صنعت خودروسازی به سمت شکوفایی پیش خواهد رفت...
1394/7/1
فرید بخواب !
1394/7/1
خدا از شون نگذره نميدونم چه جوري ميخوان اون دنيا جواب بدن جواب كساني كه به خاطره اينكه پول نداشتن حداقل يه ماشين چيني بخره مجبور شده پرايد خريده و با سرعت معمولي ميره ولي از بين ميره رو ميدن ..... به جاي اينكه پولاشونو برا ماشين هاشون هزينه كنن براي رفاه مردم هزينه كنن براي خودشون سرمايه گذاري ميكنن....اين نخريدن خودرو هم هيچي نيست ... اثري نخواهد گذاشت ... وجدان بايد داشت به كشوري كه ٨ سال جوانامونو كشت تيبا رو ٩٠٠ دلار ميدن اونوقت به جواناي خودمون ٢٥ م ميفروشن .....
1394/7/1
عذرخواهی مردم ایران از خودروسازان

محمدرضا شهبازی از جانب مردم ایران برای عذرخواهی نامه ای به خودروسازان نوشته است.
به گزارش «پرشین خودرو»، متن نامه تحت عنوان «ما راببخشید كه فیل نبودیم!» در زیر می آید:

خودروسازهای عزیز
سلام
اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم كه باید طی نامه‌ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند كه توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!
وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می‌كنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان ! بلند می‌شود. ما در برابر همه خوبی‌ها و خدمات بی مثال شما هیچ كاری نكردیم جز پررویی، ناشكری و تهمت زدن.

این شما بودید كه به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی كه بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می‌شد، لاستیكهای امكان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می‌رفتند، ضبطش نوار می‌خورد، سپرش مشكی بود و كلی مزایای دیگر!

این شما بودید كه خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛واقعا كدام یك از ملتها این امكان را داشته اند كه سوار فندك شوند؟! چه كسی را سراغ دارید كه بتواند خود و خانواده‌اش را سوار فندكش كند و برود سیزده بدر؟!
این شما بودید كه در نمایندگی‌های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف كردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید كه چند بار برای یك عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!
این شما بودید كه بعد از فروش ماشین‌هایتان بی‌خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده‌ها رها شویم. این شما بودید كه با تعبیه كردن نواقصی در ماشین‌ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان كشیدید. خدا را شكر میكنیم كه ما را گیر خودروسازی‌های بی‌معرفت و نارفیق خارجی نینداخت!
دیگر بس است. هرچقدر از كمالات شما می‌گوییم بیشتر شرمنده می‌شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.
و اما ما!
ما ملتی بودیم با پاچه‌هایی تنگ كه دیگر نمی‌شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه‌اش كرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم كه اگر یك وقتی شلوار پایمان كردیم كلی پاچه گشادتری داشته باشیم!
ما مردمی بودیم كه نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه كردن، پول عیدی‌های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم كنیم. ما ملتی بودیم كه به این فكر نكردیم كه شما و خانواده‌هایتان بدون این عیدی‌ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید كرد!
ما مشتری‌های خوبی نبودیم. ما بجای اینكه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و كاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (كه از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فكر كردیم كه اصلا چه كسی خودروها را گران كرد؟!
ما آنقدر منحرف بودیم كه متوجه نشدیم آقای معاون اول می‌تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شركت كند و به صورت زنده و مستقیم و با چه كیفیتی انواع رقص‌های سنتی را ببیند!
ما آنقدر بی‌حیا بودیم كه در قبال كاهش پانصد ششصد هزار تومنی قیمت پراید بجای اینكه سجده شكر بجا آوریم شروع كردیم به جمع و تفریق كردن قیمت كل قطعات پراید! حال آنكه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت كیلو پسته اعلا خرید و كل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!
ما بجای اینكه از شما بخاطر آسان كردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشكر باشیم هی دم از ترمز ای‌بی‌اس، كیسه هوا و... زدیم؛ انقدر كه جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!
و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما كه در افتخاری دیگر وانت‌پراید هم برای ما به ارمغان آورده‌اید؟! فكرش را بكن! اهل و عیال را می‌ریزیم پشت وانت‌پراید و درحالی كه جواد یساری دارد چه‌چه می‌زند در جاده چالوس می‌گازیم. یا اینكه چهارصد كیلو پسته را بار می‌زنیم و گاز می‌دهیم؛ فقط حواسمان هست كه صدای ضبط را زیاد بالا نبریم كه یك وقت از خواب بلند نشویم!
آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی هستیم...
------
لطفا منتشر نماييد این متن صرفا جهت منتشر کردن تهیه و تنظیم شد
1394/7/1
درود بر مردمان کمپین خرید خودروی صفر ممنوع
واقعا ساده لوحند اونایی که فکر می کنند ادامه این کمپین به اقتصاد کشور ضربه میزنه
اقتصاد مردم و کشور با خرید و واردات از چین ضربه می بینه
چرا خودرو سازان داخلی به خودشون اجازه میدن با فروختن این خودروها به مردم، به اونا دهن کجی کنن و در مقابل این کمپین بجای راه چاره جستن قصد افزایش قیمت هم دارن ولی بدونن زکی خیال باطل.
1394/7/1
به نظر من باید این کمپین نخریدن خودرو تا جایی پیش بره که قیمت واقعی و کیفیت واقعی خودرو در ایران مشخص بشه آیا این کیفیت خودروی که داره تولید میشه باید با این قیمت فروخته بشه ؟ چرا خودرو های صادراتی با کیفیت خیلی بالاتر و قیمتی بسیار پایین تر باید فروخته بشه ولی مصرف کننده داخلی با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر استفاده کنه
1394/7/1
امیدوارم که حق مصرف کننده رو بدن، اگر هم ندن ای کاش فراتر از ورشکستگی برن
ممکنه با این کمپین شرایط اینده تغییر کنه ولی حق خگرده شده مردمی که از رو ناچاری به اینا رو اوردن چی میشه ?
اینا رو باید دادگاهی هم کرد
1394/7/1
دیدگاه من اینه که در هر قسمتی که قدرت در دست افراد نا شایسته و نا عادل قرار بگیره به گروهی ظلم خواهد شد.
بهترین کار خصوصی سازی همه ی بخش ها و نظارت دولت به صورت عادلانه و تسهیل در فعالیت کسانی است که توان وتخصص و شایستگی انجام کار های در این صنعت را دارند و تنها به تولید هر خودرویی فکر نمی کنند بلکه دانش و آینده نگری و دارند و چون دانش و تخصص دارند دلسوز خواهند بود و سبب پیشرفت و در نتیجه شغل هایی بیشتر از حالا ایجاد خواهد شد. واقعیت این است که خائن به این مرز و بوم کسانی اند که مانع پیشرفت این صنعت شده اند و همان هایی اند که به جوانان ، سرمایه و تجهیزات و امکانات نمی دهند تا پلت فرم و موتور و... های به روز و بهینه تولید شود.............
1394/7/2
دقیقاً آقا حبیب...البت به شرطی که دولت واقعاً نظارت درست و بدون پارتی بازی داشته باشه...
1394/7/1
باید به اصلاح شرایط بپردازیم (کیفیت بالا و قیمت منصفانه)
1394/7/1
این همه توی تصادفات جاده ای کشته میدیم مال ماشین های بی کیفیت ایرانیه.
با جون مردم بازی نکنید
1394/7/2
حقيقت اينه كه اين دوتا فرقون ساز داخلي تو اين چند سال مخصوصا اين ٢ سال گذشته خيلي به مردم ظلم كردن و الان حقشونه كه به خاك سياه بيوفتن من يه ٤٠٥ مدل ٩٣ دارم كه ١٠ هزارتا بيشتر راه نرفته منتها هرجاي ماشين كه فكرش رو بكنيد صدا ميده بخصوص درب ها و ستون هاي ماشين جلو بندي ماشينمم كه كلا داغونه البته اينم بگم كه تو ٢ هزارتا ماشين به روغن ريزي افتاد كه بردم نمايندگي و واسه يه تعويض كاسه نمد ماشين دقيقا ٧ روز خوابيد تو نمايندگي كه قطعه!!!!نداريم(كاسه نمد) بعدشم ازم به هزارتا بهونه ٨٠ هزار تومن گرفتن در صورتي كه ماشين خير سرشون ٢ سال گارانتي داره
الان با اين تصميم و اين كمپين بنظرم اول اينكه به طور كل ماشين داخلي صفر تعطيل و بعد از اون هم پايين اومدن قيمت ماشين هاي خارجي تا رسيدن به قيمت جهاني
يعني خريدن يه ماشين مثل پيكانتو به قيمت ٢٥ ميليون كه تو منطقه آزاد هست نه ٦٥ ميليون كه تازه ٨ ميليون هم ارزون كردن
1394/7/2
درسته احسان جان...
الآن اگه خبر داشته باشین که فکر نمیکنم چون بی سروصداست شرکت مزدا ژاپن(گروه بهمن) از اوایل تیرماه خیلی زیرکانه خط تولیدشو تو جاده مخصوص راه انداخته و تا امروز حدود 1000 دستگاه مزدا 3 نیو داده بازار...در حالیکه در 2 سال گذشته اش فقط 1 دستگاه تولید کرده بود تو ایران...بنظر بنده این دوتا فرغون ساز رو باید ادب کنن...به این ترتیب...باید وظیفشون بشه تولید قطعات خودروهای باکیفیت خارجی مانند ایتالیا،فرانسه،آلمان و ژاپن که تا 3 ماه آینده خط تولیدشون تو ایران راه میفته و قطعات از خارج میارن...البت نباید دیگه بزارن پول اضافی بره تو جیب این نامردا..هرچی از پراید و تیبا از مردم خوردن بسه دیگه...اینطوری قول شرف میدم بهار 95 مزدا 3 رو بالای 40 تومن تویوتا کمری رو بالای 45 تومن و یا بی ام و رو بالای 80،90 تومن بیشتر نخریم...
1394/7/2
خودرو های قدیمی توقف تولید + خودرو جدید و با کیفیت و خدمات پس از فروش خوب و قیمت مناسب
1394/7/2
با سلا م و تشکر از شما بخاطر اینکه برای مردم احترام قائل شدید و این سایت را ایجاد کردید
آقایان چرا ما عادت کردیم که هر چه دروغ تحویلمان می دهند باور کنیم آخر چرا شما می گوئید صنعت ساخت خودروی داخلی، کدام صنعت ؟ اگر این خودروی داخلی بود که همه قطعات آن چینی نبود إ اگر این خودروی داخلی بود که نباید تحریم ها روی آن اثر می کرد؟ اگر این خودروی داخلی بود که نباید قیمت دلار روی آن تاثیر می گذاشت این ها فقط اسم خودرو ساز را یدک می کشند و برای جان و مال مردم هیچ ارزشی قائل نیستند و دارند به کشور و مردم خیانت می کنند . من خودم تا کنون هم از سایپا و هم از ایران خودرو ماشین خریدم از روز اول تا زمانی که آنها را فروختم یک پایم توی تعمیرگاه بوده . من که چشمم آب نمی خورد که مسئولین از مردم حمایت کنند بنابراین از تمام ملت ایران می خواهم که با نخریدن خودرو صفر حق این خدا نشناس ها را کف دستشان بگذارند.
1394/7/2
آقا چطور سمند ال ایکس با قیمت 12میلیون تو عراق به فروش میره اما تو ایران امکانش نیس یه ریال هم بیاد پایین
1394/7/2
خودرو بانك محترم و عزيز
با سلام و عرض خسته نباشيد
متاسفانه كشور ما تا حالا خودروساز نبوده و نخواهد شد. خودرو سازان ما فقط مونتاژ كار هست ند ( اگر بتوان نام خودرو ساز و خودرو روي اين محصولات گذاشت! شما نمايشگاه خودرو فرانكفورت را ببين!!!! ). به نظر بنده تعطيل بشن خيلي بهتره ، اين همه پول هم كه براي سرپا موند نشون دولت محترم و عزيز به اين دو شركت داد هم بشه يارانه و به گمرك داده بشه براي ورود خودرو هاي بروز با كيفيت ( نه چيني و هندي و پاكستاني )
1394/7/2
آخه کجای دنیا خودرو بی کیفیت رو با امکانات نه چندان بروز و بالا با قیمت زیاد می فروشند.
قیمت نیارند پایین طوری نیست ولی حداقل کیفیت رو ببرند بالا.
نمیشه که با قیمت بالا یه خودرو بی کیفیت مثل پراید خرید.
1394/7/2
سلام.بنده هشت نه سال سرویسکار اتومبیل بودم.تا آخر سال نود وسه.اگه از بعضی مشکلات فنی خودروهای صفر واستون بگم خودش یه مقالست.تصور کنید پراید صفری که دوروزه از کارخونه درومده روغن ریزی شدید داشته باشه.انواع صداهای عجیب و غریب از گیربکس و موتور.بعنوان یک فنی کار میدیدم کسایی که با پول کارمندی و صدتا مصیبت ی ماشین خریداری کردن و چه ناراحتی میکشیدن.خودم سال نود پراید صفر گرفتم.پژوی صفر هم داشتم ولی باور میکنید برگشتم به سمند قدیمی که ده سال کارکرده و از صفر الان بهتره.من خودم همیشه طرفدار جنس ایرانی بودم و هستم.بعنوان نمونه در زمینه روغن موتور ایران یکی از بهترینهاست.یعنی تو بسیاری از صنایع بهترینیم ولی چرا با کم توجهی به حقوق مصرف کننده و عدم مدیریت صحیح خودروهایی سوار بشیم ک سالهاست منسوخ شدن.ترکیه خودروساز نیست ولی قطعه ساز برتره.مونتاژکار برتره.وقتی نمیتونیم خط تولیدامون و محصولاتمون رو بروزکنیم پس چ اجباری به ادامه دادن این صنعت ضررمند هست.یا نیسان آبی مات بخریم یا وانت پیکان ! البته هرروز هم ی مدل پژو داریم با ی موتور متفاوت.! ایرانی لیاقتش بیشتر از این فرغونهای قراضست.
1394/7/2
ایول سامان جان... :)
1394/7/3
بله.50 ساله که نمیتونیم خودرو ساز بشیم نظرتون چیه 500 سال وایسیم!!!2راه داریم1 یا مثل ترکیه منتاژ کار و قطعه ساز بشیم.یا این 2 خودرو ساز رو بطور کامل بسپریم به بخش خصوصی تا اگه تونستند سر پا وایسن.بخش دولتی هرگز در هیچ جای دنیا نمیتونه جوابگوی خواسته های مردم باشه و فقط میتونه حقوقای کلان به مدیراش بده...
1394/7/6
با شما کاملا هم عقیده ام به خودروسازی به اندازه کافی فرصت و رانت داده شده است و نتیجه تگرفتیم
1394/7/3
سلام دوستان. یه نظر من مشکل در نحوه حمایت از تولید داخله. هر موقع به واسطه ی حمایت از تولید داخل بازار انحصاری ایجاد شد، تولید کننده چون دیگه دلیل برای پیشرفت و نیاز به بهتر بودن ندید از بقیه دنیا عقب موند. شما یادتون شاید نباشه. ایران یکی از بهترین نساجی های دنیا رو داشت. اومدن کمرگ لباس رو کردن دویست درصد ی مدت خوب بود و بعد بین محصولات ایرانی و چینی اختلاف قیمت زیاد به وجود اومد. همه رفتن از چین لباس اوردن. مگبه خاطر این تصمیم غلط مردم از تولید کننده تبدیل شدن به قاچاقچی. یا مثلا به خاطر حمایت از تولید تراکتور در ایران، عملا کسی نمی تونه دستگاه های کشاورزی وارد ایران کنه. در صورتی که دستگاه های کشاورزی خارجی فوق العاده امکانات جدید داره و کشاورزهای ایرانی از این پیشرفت و دستاوردها محرومند. راه حل همه مشکلات توی یک جمله هست.


حمایت از تولید داخل نباید باعث انحصاری شدن بازار شود.
1394/7/3
با سلام به همه دوستان
ایران در تولید فرش و زعفران و چیزهایی دیگر که شاید من نمی دانم می توانست از بهترینها باشد ولی بازار را به چین داده و اصرار به خودرو ساز شدن دارد البته خودرو ساز که نه پر کردن جیب مدیران خودرویی
که فکر جیب خود هستند تا کیفیت برتر محصول خود
نمونه بارز آن ورود خودروهای چینی که ایان است
اگر هم می خواستیم خودرو ساز می شدیم باید مثل چین از الفبا شروع می کردیم یعنی مدارس خودرو تاسیس کرده و افراد با استعداد را در آن آموزش می دادیم خیلی ساده ولی افرادی مثل من که از دوران ابتدایی خودرو طراحی می کردم بخاطر عدم حمایت و شناسائی با ماهی یک میلیون دارم در یک شرکت خصوصی مشغولم و باید این بد قواره های چینی را تحمل کنیم در حالی که من در 25 سال ÷یش طراحی هایم از این چینیها بهتر بود
و امثال من هم در ایران زیاد هستند آخه یه سمند هزار بار تغییر چهره داده شده نیازی به یه طراح آموزش دیده ندارد تا بازار جهانی را فرا بگیرد ؟؟؟؟؟؟
با تشکر از توجه شما
1394/7/4
بنظرم باید دنبال حل مشکل از سرچشمه بود و تا مشکل اصلی که دولتی بودن خودروسازی و کل اقتصاد کشوره حل نشه هیچ اتفاق خاصی نه در خودروسازی و نه در کل اقتصاد کشور خواهد افتاد...
دولت باید دست از تجارت و دخالت در بازار بردارد و اقتصاد و بطور خاص خودروسازی را به معنی واقعی کلمه به بخش خصوصی واگذار کند و فقط نقش نظارتی داشته باشد...
اگر تنها همین یک کار توسط دولت انجام شود کل اقتصاد و صنعت خودروسازی متحول و شکوفا خواهد شد و تا این کار اجرا نشود نه تنها کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش نمیابد بلکه تعرفه واردات افزایش می یابد (همانگونه که صحبتش هست) و حتی محدودیتهایی برای واردات وضع خواهد (همانگونه که اکنون هست) و ورود خودروسازان جهانی هم در قالب شراکت با مونتاژکاران داخلی خواهد بود که عاقبتی جز 405 و 206 و... نخواهد داشت...
به امید آزادسازی کل اقتصاد کشور...
1394/7/4
تو هيج جاي دنيا اينقدر به مردم ظلم نشد . من يك L90
نوشتم بعد از يك سال دو تا پرايد بزور بهم دادن . مرد باشيد و اين كمپين رو تا گرفتن نتيجه كامل ادامه بديد0.
1394/7/5
با سلام ۳۰ سال پیش کره ایهابرای داشتن یک پیکان به ما التماس میکردند اما حالا حتی حاضر نیستند سوار خودروهای ما شوند تنها دلیلش میتواند سیاستهای غلط مدیران و مسئولین محترم و بی احترامی به جایگاه واقعی مردمی که لایق بهترینها هستند هم وطنانم برای خودتان هم که شده در حال حاضر از خرید خودرو صفر منصرف شوید تا حق مسلم خود را در داشتن بهترینها از دست ندهید من همین جا میگویم حتی بعد از تحریم شرایط برای ما ملت مظلوم ایده ال نخواهد مگر انکه خود دست به دست هم دهیم تا به مطلباتمان برسیم گذر زمان در ایران ثابت کرده است که نمیشود به خودرو ساز داخلی اعتماد کرد پس به وعده های دروغین مدیران دو شرکت خودرو ساز اعتماد توبه گرگ مرگ است جان و مال مردم چیزی نیست که بشود آن را با قوطی حلبی حفظ کرد نیاز به فولاد است .
1394/7/5
خبرفوری....
ادارات دولتی موظف به خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا شدند.در این طرح ادارات موظف به فروش خودروهای کارکرده به صورت مزایده و خرید خودروهای صفر کیلومتر از ایران خودرو و سایپا شدند تا از این طریق کمپین نخریدن خودرو را دور بزنند،.
لطفا هرچه سریعتر اطلاع رسانی کنید.تمام روزنامه ها پر شده از مزایده فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو به کمیته امداد،بهزیستی،ارتش،سازمان تامین اجتماعی و سایر ادارات دولتی.
بخاطر شرایط بوجود آمده خودروی از دم قسط واگذار میکند تا از حقوق کارمندان کم شود.
منتظر ورود تولیدات جدید رنو پژو فرانسه با قیمت تمام شده زیر 18میلیون باشید.
خودروهای چینی تا چهارشنبه اول مهرماه هرکدام بین 15 تا 17 میلیون ارزان شدن.
بطور مثال ام وی ام 17 میلیون کاهش قیمت داشته رانا 3 میلیون با تحویل یک ماه بعد.
,کپی کنید تا کسانی که قصد خرید قسطی یا نقدی دارند دست نگه دارند.
دکتر روحانی دی ماه 93 به سایپا و ایران خودرو اولتیماتوم داد که محصولات خود را کاهش قیمت بدهند اما توجهی نکردند تا در جواب آنها با خودرو سازان قدر دنیا از جمله فرانسه و آلمان در بهمن ماه سال پیش در ایران پیش قرارداد امضا کرد که خودرو سازان چین و کره آخرین کسانی بودن که به شرط کاهش یک ونیم برابری قیمت خودروهایشان قرارداد مشروط بسته شد.
اتریش خودروی 3 سیلندر فول آبشن خود را بخاطر آلودگی هوای تهران به ایران عرضه میکند با قیمتی کمتر از15میلیون.
(همکاران و دوستان خواهش می کنم صبر کنید و همان طور که در این یک سال صبر کرده اید و باعث کاهش قیمت شده،یک سال دیگر هم تحمل کنید و فعلا فریب این ها را «اقساطی کردن و سایر شرای» نخورید.خودشان مجبور می شوند که ارابه مرگی مثل پراید را همان 7 میلیون سال 90 دهند.
به همه اطلاع رسانی کنید.درود بر آینده نگران و روشنفکران.
امروز صبح سراسر بنگاههای اصفهان پژوپارس 3 میلیون تومان اومده پایین.
ماملتی هستیم که آمریکارا به زانو دراوردیم اونوقت ازپس دوتاشرکت بنجل ساز سایپا و ایران خودرو نمیتونیم بربیایم یعنی؟؟
نخرید دوستان به یاری خدا باهمت ماها همه قیمتها شکسته میشه.
1394/7/6
با سلام
مردم سی و خورده ای سال از خودروسازی حمایت کردند نتیجه : پیشرفت کم و بدون توان رقابت ، منتاژ خودرو بی کیفیت.

راه درست و منطقی برای این دو خودرو ساز وجود دارد ولی مدیران و مسئولان تصمیم درست را نمی گیرن چون سود شخصی خود و اطرافیان براشون مهمه (مدیران و بعضی از مسئولان سهامدار و تولید کننده و یا وارد کننده قطعات این دو خودروساز هستند).

راه منطقی : ایران از نظر سابقه خودروسازی ، نیرو کار ارزان و با تجربه ، دارای انرژی ، دارای منابع ، امنیت و ثبات در منطقه ، قرار گیری در بهترین منطقه صادراتی شرایط ایده ال برای خودرو سازان برتر جهان را دارد. (اروپایی ، امریکایی و حتی ژاپنی)

منتاژ هر کدام به تنهایی نه تنها برای بازار داخلی ایران نجات بخش است ، بلکه از صادرات غیر منطقی قبلی ایران خودرو و سایپا به سوریه و روسیه با قیمتی پایین تر از فروش در کشور سازنده را جبران می کند و حتی برای خودروساز مادر هم بسیار بسیار سود آور است.
نتایج برای ایران:
1.تولیدات محصولات بروز جهانی
2.کارآفرینی و اشتغال بیش از پیش
3.صادرات و ارز اوری
4.جذب سرمایه خارجی
5.بروز شدن صنعت و تکنولوژی تولید
6.حمایت از خودروسازی داخلی با توان رقابت جهانی
7.حمایت و عدم تحریم خودروساز ایران توسط کشور و شرکت مادر
8.ایجاد امنیت و حمایت از مصرف کننده داخلی
9.ایمان و باور مصرف کننده به تولید ملی به صنعت داخلی
10.و ...
این مسیر درست برای خودروسازی ایران میتونه هم صنعت سی چند ساله خودروسازی رو حفظ کنه هم کمک کم توان تولید خودرو ملی واقعی رو به صنعت بدهد.
(بابت اشتباهات تایپی و املائی بنده را ببخشید چک نکردم.)

1394/7/8
اصلا همه حرف های این لگن سازان قبول...البته میبخشید دوستان عزیزم...
شما فقط یه دونه پراید بفرستین برای سازمان های ارزیابی کیفیت خودرو در اروپا و آمریکا Euro NCAP وNHTSA و امتیاز و نظر کارشناس های اونا رو ببیند.اگه با کلمه غیر از فاجعه توصیفش کردن به تولیدش تا 100 سال دیگه ادامه بدین.
آخه همین پراید تو آمریکا فورد فستیوا حدود سال 90 میلادی توقف تولید خورد. یعنی 25 ساله که انداختنش بیرون.
با سبک فکری شما بود تو دنیا هر 30 سال یه خودرو جدید معرفی میشد نه اینکه هر روز ار نظر ایمنی و کیفیت و زیبایی پیشرفت کنن.
1394/7/8
هشدار به ملت فهیم ایران... 8 مهرماه
ترفند جدید دولت و خودروسازان...
طی روزهای اخیر و بعد از گفتگوهای چند جانبه مجلس با مذاکره کنندگان«نمایندگان وزارت امورخارجه و دولت» و تایید برجام توسط مجلس،دولت تصمیم بر افزایش قیمت دلار گرفته است...
به این صورت که طی این هفته دلار بین 3300 و 3500 تومان معامله شده و طبق اخبار درز شده از توافق دولت با خودروسازان دلار تا 15 مهر و بعد از تایید مجلس بر اجرای برجام به تدریج به قیمت 3800 تومان خواهد رسید و مهمانان گفتگوی خبری شبکه 2 در تاریخ 21 مهر 94 مدیران دو خودرو ساز میباشند.
موضوع برنامه قیمت خودرو و قانع کردن مردم برای خرید خودرو خواهد بود.
باتوجه به اینکه قیمت خودرو در حال حاضر بر مبنای دلار 2950 تومان محاسبه شده است،طبیعی است با افزایش حدود 800 تومانی قیمت دلار یعنی حدودا 29 % قیمت خودرو هم باید حداقل 20% افزایش یابد.
نکتۀ اصلی اینجاست...
نقشۀ راهبردی و مخفی دو شرکت خودرو ساز این است که اعلام کنند جهت رفاه حال هموطنان عزیز از افزایش قیمت خوداری خواهیم کرد و با اضافه کردن آپشن هایی به خودروهای فعلی،آنها را با همان قیمت های قبلی و همچنین با تسهیلات ویژه در اختیار مشتریان از همه جا بیخبرشان قرار خواهند داد.
همچنین در این برنامه قرار است چنین القا شود که خودروهای خارجی با 20% افزایش قیمت عرضه خواهند شد و بدین ترتیب ملت را از پیروزی «کمپین خودرو صفر نخرید» مأیوس کنند.
درحال حاضر دلار حدوداً بین 3400 تا 3500 تومانه و تا اواخر هفته بعد یعنی 16 مهرماه قیمت دلار از مرز 3600 تومان خواهد گذشت.
از فردا نوسانات ارزی رو دنبال کنید تا به ترفند جدید دولت و خودروسازان ایمان آورید.
نشر دهید تا بدانند این ملت بیدار است.
ايراني لايق بهترين هاست.
1394/7/11
تا زمانی که کسی داخل یک ماشین خارجی مثل بینز یا بی ام و .مازه راتی وووو نشینه حتی برای چند دقیقه امکان نداره بتونه تشخیص بده که تولید داخلی کیفیت داره یا نداره .شما وقتی پراد میخرید و این اولین ماشینی هست که سوار میشوید احساس میکنید بهترین ماشین دنیا را سوار شده اید و دوباره بعد از چند ماه پژه میخرید و سوار میشوید .ان موقع هست که میگویید که قبلا سوار فرغن بودید و نمیدونستید .حال شما تصور کنید بعد پژو سوار کیا اسپرت شدید ان موقع چه احساسی خ اهید داشت .همینطور برو جلو .هر دفعه کی ماشین پشت سر گذاشته را فرغن خواهید یافت .صنعت ماشین سازی در دنیا روز به روز داره پیشرفت میکنه ما هنوز کمپین راه انداخته ایم .از نظر من انتخاب نام .خودروی صفر بیکیفیت و اشغال نخرید درست نیست .چرا ؟ خوب اگر ارزانش کردند میخواهید ان اشغال بخرید و سوار شوید !
1394/7/12
سلام دوستان...فردین درست میگه...نام کمپین ما «کمپین نخریدن تابوت های چرخدار» و یا «کمپین تحریم خودروهای داخلی و چینی» هست و هدف کمپین هم «بالا رفتن کیفیت ارابه های مرگ داخلی تا مرز استادارهای جهانی» هست...
1394/7/16
اگه براتون نمیسرفته زیان میدین چطور این چند ساله ادامه دادین بعدش چطور تیبا تو عراق 900دلاره یعنی حدود چهار میلیون چه زیانی میدیدن
1394/7/21
بابا ایها الناس آخه من نمیدونم چه دلیلی داره خودروی داخلی بخرین؟ ؟؟ خب یعنی اگه نخرین کلسترول خونتون میره بالا یا دچار کمبود خون میشین؟؟؟ الان فشار رو ملته اگه پول مفت خودشونو نریزن تو حلق این خوناشاما؟ ؟؟ با خیال راحت و آسوده نخرین...
به نظر من تا وقتی خودروسازی ایران انحصاری باشه و مردم به غیر از 2 گزینه ایرانخودرو و سایپا گزینه دیگه ای نداشته باشن و صد البته با خریدن بی رویه و بی مورد مردم ازین دو آشغالساز همین وضع ادامه داره...صنعت خودرو پیشرفت نمیکنه...مردمم اگه نگرششونو از بخریم تا گرانتر نشده به نخریم تا ارزون بشه تغییر بدن مطمئن باشین وضعیت کارخانه و بازار مغلوب خواست مردم میشه...پس نخرین...وای به اون روزی که کوتاه بیاین مردم...دیگه باید منتظر پراید 30 تومنی با کیفیتی فاجعه تر از کیفیت فعلی باشین...انتخاب با شماس...
1394/7/26
ایرانی فهیم خودرو نمیخرد
1394/7/26
سلام خسته نباشید مطمئن باشید از دست شرکت ایرانی بیشتر از این برنمی اید خودرو گران قیمت کیفیت صفر تنوع صفر گارانتی صفر
1394/7/27
با سلام خدمت دوستان گلم
واقعا ما ک حرف از پیشرفت طرقی میزنیم باید تو همه چیز پیشرفت کنیم نه اینکه با دروغ کلاه سرمون بزارن خدایش مسیولین مملکت گیرن پیش خدا و اهل بیت شما الان ب ی خارجی ی پراید یا پژو یا ماشینایی ک اصلا ماشین نیستند ب قیمت 1 میلیون بده ب نظر شما میخرن خدایش نه ک نمیخرن مردم خودشونم مسیولن اخه چی بگم دوستان یا علی
1394/7/27
ازدر بیرونش میکنیم از پنجره وارد میشه ؟ 10میلیارد دلار وام خریدخودرو

بیش از 30 سال است که این ملت مظلوم وساده ازخودروسازان داخلی از یکطرف واز طرف دیگر دولت ، با تزریقهای پی در پی ارزی و ریالی حمایت شده اند ، آنچنان آنها راگستاخ کرده اند که هنوز طلب شیر از مادران خود میکنند ، غافل از آنکه سالها ست بالغ شده ودندان درآورده اند .
من وقتی به خودروهای داخلی نگاه میکنم ، به یاد فیلمهای قدیمی خارجی که ماشینهای بجا مانده از زمانهای دور را نسبت به تمدن جدیدنشان میدهد می افتم ، ووقتی بخودم می آیم ، ماشینهای برقی مثلا" ساخت فرانسه را میبینم که با سرعت 320 کیلومتر با فن آوری آیردینامیک وفول آپشن و از طریق جاده باطری آنها شارژ می شود ، تمام افکار منوط به گزینه های داخلی ،مردود محو ونابود می شود .
خودروسازان آنقدر ریشه دوانده که برای تامین منافع خودبدون در نظر گرفتن علوم وفنون ساخت خودرو و تامین مالی وجانی خریداران وتنها با یک موتور مونتاژی از رده خارج ،خودروهای من درآوردی جورواجور ساختند ، طوری که اگر به آنها فرصتی داده میشد روبه هواپیما سازی می آوردند ، انوقت از زمین وهوا بلا بود که .......
حال دولت اینبار میخواهد با تزریق 10 میلیارد دلار اعتبار دوباره این صنعت خانمان سوز را احیا کند ، وخودرو سازان درزیر این چتر حمایتی خودروهای بی کیفیت خود را میخواهند با طرفند 25 مییلیون وام 16درصد به مشتری غالب وانبارهای مملو از خودرو خود را خالی نمایند ، در صورتی که دولت میبایست با این پول بخش کشاورزی ودامپروری و کارگاه های کوچک ومبارزه بااعتیاد و بخش مسکن وصدها معضل دیگرکه از مشکلات عدیده جامعه میباشدرا مورد حمایت خود قرار دهد .
در آخر باید گفت این همه ، این همه حمایت از خودرو ساز ، ایا در بر گیرنده منافع برای گروه خاصیست ..؟
1394/7/27
بايد ادامه پيدا بكنه تا قيمتها نصف و شكسته بشه
1394/7/28
کمپین باید ادامه پیدا کنه تا ورشکستگی دو خودرو ساز داخلی و ازاد شدن ورود بدون تعرفه خودرو خارجی ماشینی که ایمنی ندارد نباید خرید حتی اگر 1 میلیون بشود بعد شما دم از نصف شدن قیمت میزنید
1394/7/28
ایول به مردم قهرمان که دارن همشون رو به زانو درمیارن. سزای گران فروش و کسانیکه پورسانت میگیرن تا از تولید پوچ ملی حمایت کنند نخریدنه تا نون همشون آجر بشه.
1394/7/28
این کمپین بایدادامه یابدتامردم به خواسته های به حق خودشون برسندفریب این وام هاراهم نبایدخوردمشکل مردم وام نیست کیفیت این خودروهادرازای بهایی که مردم بابت آن می پردازندخیلی پایین است این خودروهارابه همون کشورهای عراق وسوریه صادرکنیدکه بااون قیمت ارزون بهشون میدیدبرای مردم ایران بایدبااین قیمتها خودروهایی باکیفیت نزدیک به خودروهای خارجی تولیدکنید.اگرهم نمیتونیداین کارروبکنیدهمون بهترکه جمعش کنید.خودروسازی اینجوری نمیخواهیم.
1394/7/29
به نظر من برای همیشه باید از خودروی ایرانی خداحافظی کرد چونکه مال 50 سال پیشه
1394/7/29
مردم راانگل خواندند......
محمدرضا مودودی، مشاور وزیر صنعت ،تحریم کنندگان خودروی داخلی رادر سایت سرانه نوعی انگل خوانده است..؟
باید گفت ، این چندمین بار است که به حقوق شهروندی ملت عزیزمان اهانت شده وماراضد انقلاب و.....انگل مینامند..؟
حال روی من ایرانی باشماست ،آیا تابه امروز از خودتان پرسیده اید که سرمایه ورودی کارخانه خودروسازیتان چه مبلغی وحال چه مبلغیست ، بی گمان این ارقام درماشین حسابهای امروزی نمیگنجد واگرمغزریاضیات انیشتین هم بود ازورودی سرمایه شما وخروجی آن متحیر وبایدنظریهای خودراازورود به خروج مردودوباطل اعلام می نمود..؟
من تاسفم براین است که هنوز مارامردم ابله بیش ندانسته ونتنها کیفیت وقیمت غیر متعارف خودرو خود را آنهم با 30 سال چشم پوشی از جان ومالمان باز بینی نمی نمایند،بلکه ماراباپندارغلط خودبه باد توهین وافتراووابسته به بیگانه می پندارند، واگر اریکه قدرت همسو با آنها بود چه بسا مارا در بند یا حکم به ارتدادمان می دادند.
دراین کشور، یکنفر حتا" یک نفر از خرید خودروساخت کارخانه های شما رضایت ندارد ،نتنها آمارهااز خیابانهاوجاده ها بلکه از زمان همزیستی درپشت دربسته نمایندگیها حکایت داشته و دارد ونهایتا" چه انسانهایی که درخودرو شما زنده زنده نسوختند وچه انسانهایی که کشته یامعلول ویا قطع نخاع نشده ونمیشوند..؟
حال از حضرتعالی سوالی دارم ،آیاما زالوییم ، آیارشته شما جانور شناسی است..؟
زیرا : آقای میرخانی مشاور انجمن خودر وسازان گفت : ۷ هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود ، نه تنها افراد را معرفی می کردند بلکه پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشینند.» حال جناب آقای رضامودودی باالقاب ووصله وتوهین راه به جایی نخواهید برد زیرااگربه نظرهای این مردم درسایتها مختلف توجه کرده باشیدمیبینید که سادگی درنوشتاروافکارآنها کاملا محسوس وآشکار وموج میزندواز فرط عجله، غلطی هم درانشاءخوددارند وهمان لحظه دردهای خود را از این روباه پیر ودغل منعکس مینمایند، نه براساس میز گرد تفکرات ....

پیام امام حسین در روزعاشورا ، درس بود : جلوی ظالم عصر خود بایستید
1394/7/30
دمت گرم داداش
1394/7/30
سلام ایناحرف حسابشون چی باباخدایی چندتافاکتوررادرنظربگیرین ودرستشون کنید چرا نخریم 1قیمت 2کیفیت3ایمنی4به روزبودن خودرو وچندتا چیزدیگه که فعلا حضورذهن ندارم
1394/7/30
سلام
رژیم صهیونیستی اصلا تکنولوژی به جز ساخت چیپ و تراشه نداره ثروتمند ترین ملت دنیا رو هم داره.تایلند فقط توریست داره با اسباب بازی .ما هم لازم نیست همه ی صنایع رو داشته باشیم روی چندتا صنایع خاص مثلا فراورده های نفتی تمرکز کنیم خیلی بهتره تا اینکه این همه پول تو چاه ویلی بریزیم به اسم خودروسازی ما اصلا لازم نیست خودرو بسازیم وقتی یکی دیگه با یک دهم هزینه ما و ده برابر کیفیت بهتر بسازه. کمپین وقتی جواب میده که دولت پشت یه قضیه نباشه وقتی دولتی برای مردمش اسایش نخواد دیگه فاتحه اون ملت خونده هست.
1394/8/1
سلام
حدود 14 نفر از دوستان نازنینم رو همین لگنها ازم گرفتن
حالا اگه 206 رو به 2 میلیون هم بدن نمیخرم چون من کینه ایم
وامشون هم بخوره تو سرشون
به ماکه وام نمیدن .به خودشون میدن
اگه راست میگن 25میلیون بدن به خودم تا تویتا یاریس بخرم. قیمت جهانیش همینه

بازم میگم من کینه ایم
1394/8/3
زمانی میشه به تغییرات فرهنگی در یک جامعه امیدوار شد که درک همبستگی رو پیدا کرده باشن در هر موقعیتی
حالا که توهین و تحقیر میکنند تهدید میکنند
نخرید نخرید نخرید
تا ورشکستگی کامل تمام خودروسازان داخلی
اگر تهدید میکنند پاسخش و باید با عمل داد و اگر به کم قانع بودیم حالا دیگر اصلا قانع نیستیم فقط ورشکستگی و تعطیلی کامل
مورچگان را چو بود اتفاق شیر ژیان را بدرانند پوست
1394/8/4
گیریم یک انبار خودروی بادکرده را هم به لطف وام 25میلیونی از جیب ملت خالی کردین بالاخره اخرش چی؟جایگاه شما کنار صاایران وپارس الکتریک و... است.
1394/8/4
با عرض سلام ببینید ما نمیخوایم کشورمون خودرو سازی نداشته باشه اما بحث اینه که خودرو خودم.ن رو به عراق و...هفتاد درصد زیر قیمتی که به خوده ما میدن حالا اون کشورا توان خرید ندارن مجبورن همچین قیمتی بدن ولی میبینن ما ملتی هستیم که به راحتی تونستن سالها معذرت میخوام بکنن تو پاچمون و هیچی نگیم براشون عادی شده
با همت ملت ایران یا باید قیمت هارو درس کنن یا کیفت هارو ب استاندارد جهانی برسونن که هیچوقت نمیتونن
1394/8/4
مسئله اینه که این دوخودروساز تنها جیب مردم رو هدف گرفتند .درحال حاظر مسئله راسیاسی کردندو میگن اگه مردم توی اینکارموفق بشوند میروند سراغ مسئله بعدی و...پس تمام تلاش براینه که کمپینگ موفق نشه .اینجامردم هستندکه باید انتخاب کنند صبوری وبردباری تاپیروزی یا پذیرفتن ذلت شکست درمقابل سیاستهای ناجوانمردانه خودروسازها...
1394/8/4
به نظر من مردم از وام خودرو استقبالی نمی کن و خودرو سازها هم درنتیجه برشکست میشن و اکثر کارگرهای خود را اخراج می کن و با تولید بسیار کم به کار خود ادامه می دهند
1394/8/5
مردم عزیز این کشور باید حق انتخاب داشته باشن
مدیران خودروساز کیفیت خودرو هاتونو با نمونه خارجی قابل رقابت کنین همچنین قیمتاتونو بیارین پایین و واقعی کنین / شماها فقط به فکر جیب خودتونین مردم واستون ارزش و اهمیت نداره والا.. / آقایون و مسئولین مردم دوس ندارن خودروی صفر گرون بی کیفیت بخرن چرا با وجود این کمپین باز دارین سر مردم رو با وام سود بالا کلاه میزارین.. چرا آدم نمیشین.. حقتونه کارخونه تعطیل بشه و کارگرا بیکار بشن.. بالا خره باید یه عده فدا بشن تا درست بشه / خودتون راحت میتونین درستش کنین و کسی بیکار نشه ولی اینقد مال حروم خوردین که راضی به استفاده واقعی و کمتر نیستین.. هر بلایی سرتون بیاد حقتونه..
حال دولت با 10 میلیارد دلار که پول من و توست داره به این کارخونه های خودروسازی تزریق میکنه و بعنوان وام به خودمون باسود کلون برمیگردونه / اگه یه حساب سرانگشتی بکنین با سود تقریبا 60 درصد این وام رو از حلقوم مردم میخواد بکشه بیرون..
مردم عزیز به این کمپین ادامه بدین تا کارخونه دارا آدم بشن.. درود بر شما مردم باشعور و با فهم.. آفرین بر غیرتتون...
1394/8/5
دوست عزیز مگه ما الان این همه بیکار داریم برا اونا خیالیه به درک که کارگراشون بیکار میشن اونام مثل ماخودروی به روز بسازن میخریم
1394/8/5
سلام هموطنان...
واقعا درود به شرفتون که اینقدر تعصب و تعهد دارید که حاضر نمیشید پول تون را صرف خرید محصولات بی کیفیت خودروسازان کنید.
حتما قرار نیست که عزیزاتون را از دست بدید تا عبرت بگیرید... ادامه بدید تحمل کنید مطمئن باشید پیروزی امت در برابر مافیای خودروسازی در گرو صبر و طاقت شماست...
درود بر شما
1394/8/6
فقط خواستم این نکته رو گوشزد کنم که یادتون باشه چند ماه دیگه انتخابات داریم. حواستون باشه که با شعارهای حمایت از کمیپین و این حرفا که ما هم با شما هم عقیده ایم گول نخوریم و به نامزدهای نون به نرخ روز رأی بدیم. اینا اگه رأی بیارن به ریش هممون میخندن که چه راحت سرمون شیره مالیدن
1394/8/7
کمپین خرید خودروی صفر فعال شد
1394/8/8
این خونخوارا خودرو بی کیفیت ذو با دو سود 200درصددارن میفروشن بملت حاضر نیستن سود رو کم
1394/8/10
من که از این سودا سود بردم با بستگان همراه شدیم قرار شد تعداد پنج دستگاه ...از ایران خودرو خریداری کنیم خیلی عالی شد که کمپین راه افتاد حالا تصمیم بهتری گرفتیم.ایرانی لطفا نخر تا درسی بشه برای ظالمان.
1394/8/11
اگه باکسی دشمنی ومیخوای اونوبکشی یه پراید براش بخر .

امتحان کن ....
1394/8/14
درآمد سالیانه ایران خودرو با تولید سالیانه 500 هزار دستگاه خودرو 12/1 میلیارد دلار برآورد شده و سود خلص آن -1/3 میلیارد دلار چطور با این درآمد عجیب هرسال حتی در بهترین بازار هم ضرر میده
این چه تولید ملی که هم به خودش هم به جان و مال مردم ضرر میرسونه
بهترین را حذف دولت از تولید و فروش سهام به خودرو سازان بزرگ و استفاده از مدیریت آنها است چون مدیریت ایرانی نشون داده فقط فساد رو ترویج میده
1394/8/14
چگونه باپرایددشمن خودرا بکشید و کار آفرین شده ومیلیونر شوید....

ابتدا\" مانده حساب خود را از بانک خارج کرده و بامخلوط چک ، سفته، برات اقدام به خریدیک پراید صفربه اسم خود نمایید.

بابخشی ازپول مانده وکیل بگیرید، سپس دشمن خودرا با2000 دلار به نام خودبیمه خارجی کنید. (تبصره1)
بعد به دشمن خود اطلاع دهیدکه گذشتها... و برای اینکه کدورتها پاک شود برای اوماشین خریدید تا اوبه مسافرت برود ، ولی برای آب بندی ماشینش درزمان مسافرت ، سرعت اوکمتر از 70 کیلومتر نباشد ،
سپس در خانه به استراحت پرداخته وگوش به زنگ باشید.
به هفته نمیکشدکه از بیمارستان به شمازنگ میزنندومیگویندحال دوست شما ، ببخشید حال دشمن شما خوب نیست وقتی این را گفتند بدانیدکه دشمن شماقبل از بیمارستان یابعد ازآن به درجه خودرونائل
گشته وبیمارستان میخواهد پول... وگوشی از دستتان میافتد {از خوشحالی}
سریع به وکیل خود زنگ بزنیدکه دنبال پول دیه رفته وبا گرفتن آن پول: حمل ماشین پراید توسط جرثقیل = کار
پارکینگ راهنمایی = کار
کارخانه ذوب پلیت = کار
کسر دشمن ازیارانه بگیران = خدمت
خریدهای خرما ، میوه ، شیرینی ، تالار، سنگ ، مزار ونوحه خوانی = کار
بعدازچند روز اس ام اس برای شما میاد که مبلغ 400000هزار دلار به حساب شما واریز شده یعنی شما میلیاردر شدید، درنتیجه افرادفرصت طلب کار شماراکپی میکنند = کار
پس درنتیجه چرخ مملکت بکارمیافتدوروح دشمن خود را شاد کردید .
تبصره1.... بعضی بیمه های عمر ایرانی موقع پول دادن بهانه های مختلف می آورند ، مثلا میگویند، موتوفی هنگام مرگ بد حجاب بوده یا ابروهایش راتاتوکرده وهزاربهانه دیگر وحتا\"پول بیمه گذار هم می.......
1394/8/14
هم خرید خودرو رو تحریم می کنیم هم وام خودرو،،، ایران خودرو و سایپا قاتل ایرانیان است هم ثروت ما رو غارت کرد هم عزیزان ما رو زیر خاک کرد.، به امید خدا کمر هر دو کارخانه رو میشکنیم
1394/8/14
امیدوارم همه رو حرفشون بمونند. من الان شدید محتاج ماشینم. پولشم دارم. غر غر خانمم تحمل میکنم ولی این ماشینارو نمی خرم
1394/8/21
سلام آقا فرهاد...
قیمت خرید پیکان اسقاطی توسط دولت 4.000.000 تومن بود که الآن شده بین 2 تا 2/5 میلیون تومن...
عزیز دل خب برو یه پیکان بخر فعلنی کارت راه بیفته تا اینا ورشکست شن و خودروهای با کیفیت وارد بشه بعد برو با خیال راحت بخر... :)
1394/8/21
داداش فعلا برو یه پرایدی یا یه پارس دست دوم مثلا مدل 90 بخر
اما صفرررر نخررررر داداش
1394/8/15
باسلام خدمت همه هموطنان عزیزم من میخواستم از این وام استفاده بکنم وشدیدا به خودرو نیاز دارم ولی به خاطر پیروز شدن این کمپین از این وام استفاده نمیکنم به امید پیروزی یا علی
1394/8/16
آفرین به کسانی که با تفکر با کمپین خودرو همکاری می کنند امیدواریم که کیفیت خودرو بالا رود و قیمت ها بشکند ما هم یک خدرو صفر بخریم
1394/8/17
افرین بر تو و همه هموطنانی که در این راه کمکمون میکنن و دست به دست هم دادین تا بر صنعت خودروساز پیروز بشیم.یا علی مدد
1394/8/17
برادران و خواهران عزیزم
اگر این خودروهارو مجانی هم بهتون دادن استفاده نکنید، اینها امروز از هر حربه ای استفاده میکنن تا خودروهای بی کیفیت با قطعات درجه 3 ایرانی و چینی و مونتاژهای افتضاح خودشون رو که مدتهاست زیر گرما و سرما و نور آفتاب در هوای آزاد خراب اندر خراب شده اند رو هر طور که شده غالب ما ملت بکنن، اگر مال و جان و غرورتون براتون مهمه مجانی هم اینها رو تحویل نگیرید دوستان.
1394/8/17
با سلام و احترام
درجریان باشید وام 25 میلیونی را باید حدود 42 میلیون باید برگردانید خودروی شما در زمان اتمام وام به نصف قیمت خریداری شده هم نمیخرن -تولیداتی را میخرید که تماما از قطعات بدرد نخور چینی و یا بی کیفیت در زمان تحریم ساخته شده اند - تکنولوژی خودروهای دو شرکت مخصوص دهه نود میلادی است الان یک دوو ریسر با قیمت 6-8 تومن لذت رانندگی بهتر مصرف بهتر ایمنی بالاتری دارد خرید خودروی صفر با این شرایط متاسفانه حماقت محض است
ممنون
1394/8/21
داش محسن یعنی دارم فکر میکنم ایران لگن و سایپا لگن ساز تا چه حد ... شدن که اینطور فکرایی بسرشون میزنه...کارشناسای خبره ای که داشتن اینا بودن...خخخخخخخخخ
1394/8/18
منم شدید نیاز به خودرو دارم ولی نمی خرم تا این کمپین به سرانجام برسد . دنبال وام هم نمی روم . شما هم نروید
1394/8/22
منم درست مثل شما هستم ونمیرم بخرم تازه من یه جا خوندم از نظر شعی هم اگه معامله ای کنی که به ضرر باشه نباس اون معمله رو کرد ... حالا که این معامله ضرر اندر ضرر است .. نخرید ... نمی خریم
1394/8/18
شما قراره حدود 7 میلیون اول نقد بدین و 84 ماه که یک عمر زندگیه اقساط پرداخت کنید به طوری که از یک محصول با کیفیت حداقل استفاده کنید که بعد از اتمام شدن اقساطش باید اسقاط بشه و شما تا اون لحظه حدود 49 میلیون هزینه کردین که در بدترین حالت همون هفت میلیون هزینه هفت سال آژانس دربستی شما و خونوادتون رو خواهد داد، استفاده از این وام حالا به نظرتون غیر منطفی نیست؟ به نظریک عقل سلیم این طرح تحمیل یک بار اضافی بر دوش خریدار و سوء استفاده از وضعیت موجود به نفع شرکتهای تولید کننده کالاهای بی کیفیت است.استراتژیها باید به نفع مصرف کننده با ایحاد یک بازار رقابتی برای تولید کنندگان به منظور تولید کالاهای با کیفیت باید باشه که حداقل توانایی راضی نگهداشتن مشتری داخلی را داشته باشد و حالا بماند صادراتش!!
1394/8/19
یادمان باشد اگر از وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو استقبال کردیم...
👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼




⛔دیگر حرفی از سیاست و حق نزنیم.

⛔ به فرزندان خود چیزی در مورد احیای حق و پافشاری بر خواسته ها چیزی نگوییم.

⛔ به هیچ مدیر و مسئولی فحش و ناسزا نگوییم.

⛔ از بی کیفیتی خودرو ها و امنیت نداشتن آنها حرفی نزنیم.

⛔در جمع دوستان و فامیل دم از روشنفکری نزنیم.

⛔ از کلمات قلبمه و سلبمه سیاسی و ... استفاده نکنیم.

⛔ از فرهنگ و کیفیت زندگی اروپایی ها حرفی نزنیم.

⛔ مرتب نگویم حق گرفتنی است.

از انسانیتم متنفر میشوم که گروهی اندک ،۸۰ میلیون ایرانی را با یک طرح تحریک کرده اند.

⛔ بخندید به ما که پراید را ۲۰ میلیون نه بلکه ۴۰ میلیون به ما فروختید⛔
شما به ما ثابت کردید که همیشه در خدمت اهداف شما خواهیم بود.
این حق من است که اینگونه تحقیر آمیز زندگی کنم و شما اصلا مقصر نیستید.
مقصر شعور و انسانیت من است که حتی برای ارسال این مطلب به دیگران می ترسم و تردید دارم.
1394/8/19
من دیروز رفتم نمایندگی ایران خودرو 405 ثبت نام کردم چون شرایطش به بوجه من میخوره اقا با پس انداز که نمیشه ماشین خرید مگه با وام چی از این بهتر؟
1394/8/19
اگه یه دو دو تا چهارتای ساده میکردی متوجه میشدی چه کلاه گشادی داره سرت میره
ثبت نام که کردی هزینه گزاف هم بابتش پرداختی حالا بشین تا ماشینت رو بهت بدن!!!
تازه اگه به موقع دادن دعا کن که سالم باشه بنده خدا
1394/8/21
واقعاً برات متأسفم...برو تحقیق کن بعد عمل کن دایی جان...
1394/8/19
[Forwarded from حاج قاسم]
خبر فوری خبر فوری دوستان تو هر گروهی ک هستین و هر جا رو ک میشناسین پخش کنین خواهشا




،سایپا و ایران خودرو به کمیته امداد، بهزیستی، ارتش، سازمان تامین اجتماعی و سایر ادارات دولتی بخاطر شرایط بوجود آمده خودروی دم قسط واگذار میکند و ازحقوق آنها کم میشود. منتظر ورود تولیدات جدید رنو پژو فرانسه با قیمت تمام شده زیر 18میلیون باشید. خودروهای چینی تا چهارشنبه هرکدام بین 15 تا 17 میلیون ارزان شدن. بطور مثال ام وی ام 17 میلیون کاهش قیمت داشته رانا 3 میلیون با تحویل یک ماه بعد ,,,,کپی کنید تا کسانی که قصد خرید قسطی یا نقدی دارند دست نگه دارند.
دکتر روحانی دی ماه 93 به سایپا و ایران خودرو اولتیماتوم داد که محصولات خود را کاهش قیمت بدهند اما توجهی نکردند تا در جواب آنها با خودرو سازان قدر دنیا از جمله فرانسه و آلمان در بهمن ماه سال پیش در ایران پیش قرارداد امضا کرد که خودرو سازان چین و کره آخرین کسانی بودن که به شرط کاهش یک ونیم برابری قیمت خودروهایشان قرارداد مشروط بسته شد ,,,,اتریش خودروی 3سیلندر فول آبشن خود را بخاطر آلودگی هوای تهران به ایران عرضه میکند با قیمتی کمتر از15میلیون.( همکاران و دوستان خواهش می کنم صبر کنید و همان طور که در این یک سال صبر کرده اید و باعث کاهش قیمت شده یک سال دیگر هم تحمل کنید و فعلا فریب این ها را ( ا اقساطی کردن و سایر شرایط) نخورید خودشان مجبور می شوند که ماشینی مثل پراید را همان 7 میلیون سال 90 دهند) به همه اطلاع رسانی کنید.ب تمام گروها ارسال کنید.درود بر آینده نگران روشنفکران
سلام امروز صبح سراسر بنگاههای اصفهان پژوپارس 5میلیون تومان اومده پاییین ماملتی هستیم که آمریکارا به زانو دراوردیم اونوقت ازپس دوتاشرکت بنجل ساز󾌸󾌸󾌸󾌸سایپاوایران خودرو نمیتونیم بربیایم یعنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داخل هرگروه وبرنامه که هستی مردومردونه کپی کن ماشین نخر برادرمن فعلا نخر تا ارزون بشه خداشاهده همینطور روزشمار داره ازقیمت ماشین میفته 󾌱󾌱󾌱󾌱󾌱󾌱چراباید یه پراید آشغال روبخریم 20میلیون که هیچگونه تضمین جانی برای سرنشین نداره󾌹󾌹󾌹󾌹󾌹 نخرید دوستان به یاری خدا باهمت ماها همه قیمتها شکسته میشه فقط کافیه 2ماه صبرکنی وماشین نخریم جون مادرت کپی کن تابیش ازاین سایپا به ریشامون نخندیده󾌬󾌬󾌬󾌬󾌬󾌬󾌬󾌬


خواهشا پخش کنید
1394/8/21
با اين اوصاف شما بايد 84 ماه واسه ماشيني مثه تندر اتوماتيك هر ماه 496550 تومن بپردازين كه بعلاوه پيش پرداختشم جمعا اينجوري درمياد:
496500*84ماه=41706000
حالا همين 41706000 + پيش پرداخت 22196000 تومني جمعا ميشه=
63902000
خب حالا اگه قيمت كارخانه رو ازين مبلغ كم كنين ميشه:
16706000 = 47196000 - 63902000
تبريك بهتون ميگم! چون بعد هفت سال شماها معادل يه تندر اتوماتيك ووووووووو يه پرايد به خودروسازان محترم پول پرداخت كردين يعني نزديك 17 ميليون تومن اضافه يا به عبارت صحيح تر سود. كه در اصل اگه اونوتقسيم بر وام 25 ميليوني بكني مثه اين ميمونه وام 68 درصد گرفته باشين!!!!!!!
خب حالا شما ديگه نبايد بگين كه با تندر مسافركشي ميكنين كه باهاش پول دربيارين و خريدش لازم باشه! و اگه مثلا اين ماشينو نخرين و پولتونو ماهيانه به مبلغ 496550 تومن پس انداز كنين بعد 84 ماه همون مقدار 41710200 تومنو در ميارين كه حالا فرقش با اين حالت در اينه اولا 16 تومن پولتونو دور نريختين. ثانيا نخريدناي خودرو جواب داده و شايد شما به جاي يه تندر اصن با همين مبلغ يه مگان اتومات بخرين!! البته مشروط بر ثبات اقتصادي! كه واسه اينم شما ميتونين بجاي پول ذخيره كردن با خريدن و جمع كردن طلا ارزش نسبي پولتونو تا اون زمان حفظ كنين.
بهرحال خود دانيد!
1394/8/23
همه کمپینی ها بدو بدو جلو نمایندگی ایران خودرو بودن 130 هزار خودرو فروش رفت خخخخخخخخخخخ
1394/9/11
سلام آقای حسین...
کی گفته؟؟؟ زیر 10 (ده) هزارتا تازه ثبت نام وام شده که خیلیا فورا پشیمون شدن و انصراف دادن...اونهایی که موندن هم حالا معلوم شده باید معادل 120% قیمت تمام شده لگن هایی که ثبت نام کرده اند چک بدهند که اونها هم خیلیاشون منصرف شدند...میشه به جرئت گفت کمپین ضربه مهلکی به طرح وام 25 میلیونی لگن سازان وارد کرده و ظرف 6 روز پروندش بسته شد داداشی..
1394/8/26
الان این وام 25میلیونی به کجا رسید انگار مردم استقبال کردن!!!!!!!! یا نع هنوز موفق نشدن به خواستشون برسن؟!؟!؟!؟!؟!
1394/9/11
هیچ وقت موفق نمیشن به خواسته هاشون برسن...مردم پیروز میدان خواهند بود...ی
1394/9/11
سلام به همگی؛
دوستان خبرهای خوشی دارم براتون...
طرحی مسخره و بی پایه و اساس که همانا «تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو» بود شکست خورد و درس عبرتی شد بس بزرگ برای خودروسازان بی لیاقت ایران که دیگر از این غلط ها نکنند...
این طرح تنها 6 روز ادامه یافت درحالیکه قرار بوده تا اردیبهشت 95 به مردم لگن واگذار کند...
واقعیتی دیگر که با تبلیغات گسترده دو لگن ساز بر رویش سرپوش گذارده میشود این است که تعداد خودروهای ثبت نام شده کمتر از 10 (ده) هزار عدد است که بخش اعظمی از این تعداد ثبت نام کننده با فهم و درک حقایق پوشانده شده از ثبت نام خود انصراف دادند...
جالبتر اینکه بازهم تعدادی دیگر از ثبت نام کنندگان که مصر بودند حالا متوجه شدند برای تحویل خودرو باید چکی معادل 120% قیمت تمام شده خودرو(بطور مثال برای تیبا با 67% سود میشود حدوداً 42.000.000 تومان) به خودروسازان بدهند...(میشود حدوداً 50.000.000 تومان)...
ای لگن سازان بی لیاقت...
نابودی تان را جشن خواهیم گرفت و با خودروهای باکیفیت خارجی جسدتان را خودرو مال خواهیم کرد..
1394/9/26
یه 206sd خریدم اوایل 94 به مبلغ 37 میلون خدا لعنتتون کنه گیربکس و لوازم برقیش اونقدر اذیتتم کرد که هر روز درگیری داشتم با شیادان نمایندگی ابران خودرو خلاصه با 6میلون ضرر فروختم و دیگه اشغال تولید ایران نمیخرم بخرید با وام یا نقد ولی وقتی افتاد ید تو چاه میفهمید کجا هستید فروختم شرش کم شد الان آسوده آسوده میخوابم ارزش فرغون گاری شرافت داره به ماشین ایرانی بخرید تا بدبختتیتون ببینم
1394/10/30
م ردم باید فشار بیارن به دولت که تعرفه واردات کم شه هم خودرو داخلی نخرن تا ارزون شه و برن چیز جدید درست کنن تا مثل قدم سوزکی بشه 30000000
1394/11/25
موج دوم کمپین تحریم خودرو در راه است واین بار از کمک های هزاران میلیاردی دولت هم کاری بر نمی آید ... چک های برگشتی وامهای ۲۵ میلیونی هم در راه است آخه پشتوانه خودروسازان همون قراضه هایی است که قسطی دادن به مردم وارزش پاس کردن چک ندارند