موضوعات داغ

رنو تالیسمان، امسال به ایران می آید

عکس مطلب اول
چندی پیش در نمایشگاه اصفهان، جمشید حسینی مدیرعامل نگین خودرو اعلام کرده بود که سال 95 قصد دارد رنو تالیسمان را روانه بازار کند. در همان موقع البته این خبر را منتشر کردیم اما حال که این شرکت در سایت خود ورود این خودروی جدید رنو را اعلام کرده و اطلاعاتی جدیدتر از این خودرو معلوم شده است، تصمیم گرفتیم به صورت ریزبینانه تر به این خودرو بپردازیم و آن را به عنوان خودرویی که قرار است به زودی به بازار عرضه شود معرفی کنیم.
معرفی رنو تالیسمان به سال 2001 برمی گردد که رنو نمونه مفهومی این خودرو را معرفی کرد و حال در سال 2015 این خودرو را در دو خط تولید خود در فرانسه و کره جنوبی به تولید رساند. این خودرو البته در بعضی بازارها به نام سامسونگ SM6 نیز شناخته می شود اما در ایران قرار است به نام تالیسمان وارد بازار شود.
تالیسمان به عنوان خودروی بزرگ خانوادگی در سگمنت D قرار دارد و قرار است جایگزین مدل لاگونا شود و در دو مدل سدان و استیشین معرفی شده اما در ایران تنها مدل سدان عرضه می شود و جالب است که فعلاً رنو هیچ برنامه ای برای عرضه این خودرو در بازارهایی که فرمان آنها در سمت راست است مانند انگلستان، ایرلند، ژاپن یا مالزی ندارد.

موتور 1.6 لیتری توربو روی تالیسمان نصب شده

اگرچه تالیسمان با 4849 میلیمتر طول، 1869 میلیمتر عرض و 1453 میلیمتر ارتفاع، خودروی بزرگی محسوب می شود (بزرگ تر از تویوتا آریون!) اما نباید انتظار پیشرانه های حجیم را روی این خودرو داشته باشید زیرا تمامی موتورهای بنزینی و دیزلی نصب شده روی این فرانسوی 1.6 و 1.5 لیتری هستند. البته نکته خوب در مورد این پیشرانه استفاده از توربوها با بوست های زیاد است که خوشبختانه قدرتمندترین نمونه برای ایران انتخاب شده و با 1618 سی سی و استفاده از توربوشارژر، می تواند 197 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه را تولید کند. لذا تالیسمان اگرچه موتور کم حجمی دارد اما خودروی بسیار قدرتمندی است و با استفاده از پیشرانه 7 سرعته خودکار خود می تواند در عرض 7.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.
مصرف سوخت تالیسمان به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 5.6 لیتر، در خارج از شهر 4.6 و در داخل شهر 7.5 لیتر است و حداکثر سرعت آن با وزن 1430 کیلوگرمی، 237 کیلومتر در ساعت است.
در بازارهای جهانی تالیسمان در 5 نسخه مختلف از نظر سطح تجهیزات عرضه می شود و هنوز معلوم نیست نمونه ای که قرار است امسال جاده های ایران را لمس کند دارای چه سطح تجهیزاتی است.
یک سیستم بسیار جالبی که روی تالیسمان نصب شده و امیدواریم نمونه های وارداتی این سیستم را داشته باشند، سیستمی به نام 4Control است. این سیستم به این صورت کار می کند که در سرعت های پایین چرخ های عقب تا 3.5 درجه برخلاف جهت گردش چرخ های جلو می چرخند تا به عنوان مثال در دور زدن یا سر پیچ ها شعاع گردش را کمتر کنند اما در سرعت های بالا تا 1.9 درجه هم جهت با چرخ های جلو می چرخند تا بر افزایش هندلینگ این خودرو در زمان هایی مثل سبقت گرفتن بیافزایند. برای درک بهتر چگونگی کارکرد این سیستم می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید.

Loading the MediaPack player...


از دیگر تجهیزات بکار رفته می توانیم به سیستم Multi-Sense نیز اشاره کنیم که راننده می تواند تمام تنظیمات خودرو را حتی تنظیمات فنی و مکانیکی را به چهار حالت Comfort، Sport و Eco و Neutral تنظیم کند و حتی حالت تنظیم دستی تک تک تنظیمات نیز وجود دارد.
صفحه نمایش بکار رفته داخل این خودرو 8.7 اینچی لمسی است که برای اولین بار در نسل پنجم رنو Escape با نام R-Link2 استفده شده بود. همچنین دیگر تجهیزاتی مثل هشدار خروج از خطوط، هشدار نقطه کور یا کروز کنترل هوشمند نیز روی این خودرو نصب شده است.
حدس زدن در مورد قیمت تالیسمان با توجه به اینکه هنوز سطح تجهیزات آن مشخص نیست، کار دشواری است اما با توجه به قیمت این خودرو در بازارهای جهانی و مقایسه ای بین رقیبان احتمالاً باید انتظار قیمتی بین 170 تا 200 میلیون تومان را برای آن داشته باشیم که در این صورت می تواند رقیبی برای تویوتا کمری، هوندا آکورد یا هیوندای سوناتا LF باشد.

Loading the MediaPack player...


بروزرسانی در 5 مهر: شرکت نگین خودرو در تالار وحدت تهران، از خودروی رنو تالیسمان رونمایی کرد و قیمت قطعی آن را اعلام کرد. برای آشنایی بیشتر با مدل وارد شده به ایران و قیمت به صفحه قیمت و رونمایی رنو تالیسمان مراجعه کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/22
تلیسمان یکی از بهترین هاست