موضوعات داغ

ماشین سانگ یانگ تیوولی

(3.9/5) 334,087 رای

تیوولی مانند تقریبا همه خودروهای این کلاس اتومبیلی هیجان انگیز نیست بلکه بیشتر گزینه‌ای ایده آل برای افرادی است که برای تردد درون شهری چیزی فراتر از یک خودروی کوچک می‌خواهند. تیوولی خودروی پر شتاب و پر قدرتی در شروع حرکت نیست ولی عملکرد موتور آن در شهر راضی کننده است. از نظر راحتی سواری و رانندگی با توجه به کلاس خود، نمره خوبی را دریافت می‌کند چون معمولا چنین خودروهایی به دلیل سیستم تعلیق‌های ساده‌ی خود دارای سواری خشک و هندلینگ معمولی هستند اما تیوولی از این نظر خود را منطقی نشان داده و کیفیت سواری خوبی را ارائه می‌دهد. در این بین نباید از عملکرد مناسب گیربکس شش دنده اتوماتیک خودرو گذشت. البته سیستم تیپ ترونیک این گیربکس کمی نامعمول و عجیب است و کار کردن با آن به عادت کردن نیاز دارد. صندلی‌های راحت تیوولی از دیگر نقاط قوت این خودرو هستند که در رانندگی‌های طولانی شهری سرنشینان را کم‌تر خسته می‌کنند.

175 km/h
حداکثر سرعت
7.2 liter/100km
مصرف سوخت
1597 cc
حجم موتور

مشخصات سانگ یانگ تیوولی

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
6 دنده تیپ ترونیک Aisin
حداکثر توان
128 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی سانگ یانگ تیوولی

مزایا و معایب سانگ یانگ تیوولی

مزایا

طراحی زیبا، امکانات خوب، مصرف کم، استهلاک پایین

معایب

توانایی حرکتی معمولی، خدمات ضعیف، هندلینگ پایین

بررسی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت محصول شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. این خودرو در مدل ۲۰۱۶ به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و توسط شرکت رامک خودرو به طور گسترده‌ای به بازار عرضه شد. رامک خودرو از همان ابتدا توانست با تاکید بر طراحی جدید، امکانات خوب و تبلیغات گسترده تیوولی را تبدیل به یک موفقیت بزرگ کند به طوری که شکست‌های تمام خودروهای پیشین سانگ یانگ، با ورود تیوولی به بازار جبران شد. تیوولی ابتدا بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار عرضه شد و سپس در سال ۲۰۱۸ مدل فیس لیفت شده آن با نام آرمور به بازار عرضه شد که تغییرات جزیی را در مقایسه با قبل نشان می‌دهد. سانگ یانگ تیوولی با اینکه یک خودروی کراس اوور محسوب می‌شود ولی چندان نمی‌توان آن را شاسی بلند دانست و مانند رنو ساندرو تنها یک ظاهر شاسی بلند را ارائه می‌دهد و ابعادی در حد یک خودروی هاچ بک دارد. سانگ یانگ تیوولی توانست در سال ۲۰۱۵ به عنوان خودروی سال کره جنوبی نیز شناخته شود و این افتخاری برای این محصول است.

داخل سانگ یانگ تیوولی

طراحی خوب و قابل قبول در داخل خودرو نیز ادامه دارد و با ورود به کابین تیوولی متوجه خواهید شد که این خودرو در مقایسه با رقیبی همچون رنو کپچر یک پله بالاتر است. داشبورد کشیده خودرو طرحی به سبک خودروهای هیوندای یا به یاد می‌آورد و وجود نمایشگر LCD در بخش بالایی آن نیز ظاهری مدرن به داشبورد بخشیده است. طراحی سایر قسمت‌ها مانند غربیلک فرمان، پشت آمپرها و صندلی‌ها نیز خوب است. از نظر فضای داخلی، سانگ یانگ تیوولی خودرویی جادار است و برای مثال فضای داخلی بیشتری در مقایسه با رنو کپچر یا رنو ساندرو در اختیار می‌گذارد. سرنشینان چه از نظر فضای سر و چه از نظر فضای پا در این خودرو مشکلی ندارند. راحتی صندلی‌ها نیز قابل قبول و بهتر از برخی رقباست. در سمت مقابل صندوق عقب تیوولی چندان بزرگ نیست و این رامی‌توان به عنوان یک نقطه ضعف بیان کرد. کیفیت مواد بکار رفته در کابین هم متوسط و مانند دیگر خودروهای این کلاس است ولی وجود تودوزی چرمی و فرمان چرمی در انتقال حس لوکس بودن تاثیر خوبی دارد که این مورد برای مثال در پژو ۲۰۰۸ دیده نمی‌شود.

طراحی سانگ یانگ تیوولی

تیوولی از زبان طراحی کاملا متفاوت با دیگر محصولات سانگ یانگ برخوردار است. طراحی این خودرو جعبه‌ای مانند و بیشتر مبتنی بر خطوط صاف و زوایای تیز است و کمتر انحنایی در آن به چشم می‌خورد. نمای خارجی از بخش‌هایی است که کم‌ترین انتقاد را می‌توان به آن وارد کرد و بدون شک یکی از جذابیت‌های تیوولی برای خریدارانش همین نمای ظاهری است. چراغ‌های روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه درون چراغ‌های اصلی قرار دارند که خوب کار شده است. رینگ‌های تیوولی نیز چه در مدل‌های پایه و چه در مدل‌های فول طراحی زیبایی دارند و می‌توان به آنها نمره بالایی داد. سقف خودرو به دو صورت قابل انتخاب است. در مدل‌های عادی که سانروف وجود دارد سقف خودرو هم رنگ بدنه است ولی در مدل‌های اسپرت که فاقد سانروف هستند می‌توان سقف مشکی سفارش داد. در قسمت عقب نیز طراحی خودرو با چراغ‌های بزرگ عمودی و نوشته تیوولی روی صندوق عقب حالتی مانند خودروهای اس یو وی ایجاد کرده است. طراحی تیوولی طوری است که خودرو را بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است نشان می‌دهد ولی ابعاد خودرو در واقعیت کاملا جمع و جور و مناسب برای استفاده شهری است. طول، عرض و ارتفاع تیوولی به ترتیب ۴.۲، ۱.۸ و ۱.۶ متر هستند.

مشخصات سانگ یانگ تیوولی

زیر کاپوت سانگ یانگ تیوولی از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر استفاده شده است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور با کمک گیربکس ۶ دنده خودکار ساخت آیسن ژاپن به محور جلو ارسال می‌شود. این کراس اوور کامپکت می‌تواند در ۱۲.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت سانگ یانگ تیوولی نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. موتور تیوولی مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. می‌توان با اطمینان گفت که موتور تنفس طبیعی سانگ یانگ در مقایسه با برخی رقبای اروپایی و چینی که توربوشارژر دار هستند از هزینه نگهداری و دردسر کم‌تری برخوردار است.

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

نام خودرو
سانگ یانگ تیوولی
کشور سازنده
پرچم کشورکره جنوبی
سال (طراحی)
2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1597 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
160 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده تیپ ترونیک Aisin
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه

نتیجه تست شتاب در خودروبانک

این خودرو در خودروبانک تست شده و نتایج عملکرد آن را با دستگاه VBOX می توانید در زیر بخوانید:

شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.07 ثانیه
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (VBOX) 13.31 ثانیه
شتاب 0 تا 60 کیلومتر (VBOX) 4.02 ثانیه
شتاب ثانویه 30 تا 70 کیلومتر (VBOX) 5.61 ثانیه
شتاب ثانویه 50 تا 70 کیلومتر (VBOX) 3.13 ثانیه
100 متر -
200 متر -
1/8 مایل 15.03 ثانیه
1/4 مایل -
حداکثر سرعت
175 کیلومتر در ساعت
وزن
1300 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4202 طول - 1798 عرض - 1590 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2600 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین سانگ یانگ تیوولی

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 47 لیتر
  • یورو 6
  • 167 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات سانگ یانگ تیوولی

تیوولی از مجهزترین خودروهای کراس اوور کامپکت در بازار کشور است. از نظر امکانات رفاهی، در کابین این خودرو مواردی مانند فرمان سه حالته (با سه حالت اکو، وینتر و پاور)، تودوزی چرمی، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور باران، فرمان برقی، سنسور نور، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین دید عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال با خروجی برای سرنشینان عقب، تنظیم دستی برای صندلی‌های جلو، ایزوفیکس، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی برقی گرمکن دار با قابلیت تاشوندگی برقی دیده می‌شوند. در بخش ایمنی نیز تیوولی با داشتن ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل پایداری، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم کنترل کشش و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز خودرویی ایمن و قابل اطمینان است.

امکانات سانگ یانگ تیوولی

کیسه هوا
ایربگ راننده و سرنشین جلو - ایربگ های پرده ای - ایربگ های جانبی – مجموعاً 6 کیسه هوا در 10 نقطه مختلف - سیستم فعال شونده پشت سری ها در هنگام تصادف
سیستم صوتی
سیستم پخش DVD و MP3 به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر
ترمز و پایداری
EBD - ABS - ترمز های دیسکی در محورهای عقب و جلو - سیستم فعال ضد واژگونی ARP -سیستم پایداری الکترونیکی ESP - کمک ترمز الکترونیکی HBA - سیستم کمک حرکت در سربالایی HSA – سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب گیری ASR – سیستم ضد هرزگردی TCS
دیگر امکانات
رینگ های 18 اینچی - سنسور عقب جهت پارک خودرو - دوربین دید عقب - شیشه های دودی ردیف عقب - شیشه های جلو ضد اشعه - شیشه ها برقی و مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع (سمت راننده) – فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - دی لایت چراغ های جلو و چراغ های عقب LED - تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - مدیریت برق باطری - آینه های کناری برقی تاشو - آینه جلو حساس به نور ECM - صندلی های ردیف جلو و عقب چرم-گرم کن صندلی های جلو – سیستم تهویه مطبوع دستی – کروز کنترل - برف پاکن های مجهز به سنسور باران و برف – شیشه های دودی درب های عقب – بال عقب – ورود بدون کلید Smart Key – فرمان برقی سه حالتهتیوولی از سوی رامک خودرو در دو تیپ Elite و Sport عرضه می شود: تیپ Elite سانروف و ریل سقفی دارد و تیپ Sport سانروف ندارد ولی سقف دو رنگ دارد و شیشه های دودی و بال عقب نیز دارد

رقبای سانگ یانگ تیوولی در بازار

رقبای اصلی سانگ یانگ تیوولی پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، رنو کپچر و کیا سول هستند. از بین این گزینه‌ها کیا سول کم فروش‌ترین مدل بوده و نمونه‌های صفر کیلومتر آن نیز در بازار موجود نیست. رنو کپچر نزدیک‌ترین رقیب تیوولی است. کپچر نیز خودرویی مدرن، ایمن و زیباست و از موتور قوی‌تری هم استفاده می‌کند که به کمک توربوشارژر مصرف کم‌تری نیز دارد. در سمت مقابل، رنو کپچر دارای امکانات کم‌تری است و از سویی وضعیت خدمات پس از فروش آن نیز تعریفی ندارد. همچنین می‌توان متصور بود که گیربکس دوبل کلاچ و موتور توربوی کپچر هزینه بالاتری در نگهداری در مقایسه با سانگ یانگ داشته باشند. از سوی دیگر رنو کپچر خودروی چندان راحتی هم نیست و سواری کاملا معمولی دارد. دیگر رقیب تیوولی که جدیدتر نیز است پژو ۲۰۰۸ است. این کراس اوور کامپکت فرانسوی گرچه از نظر امکانات رفاهی خیلی ضعیف است و حتی از سانروف و تودوزی چرمی نیز برخوردار نیست. در عوض پژو ۲۰۰۸ با داشتن موتور ۱.۶ لیتری توربو قدرتمند خود و شتاب زیر ۹ ثانیه می‌توان توجه دوستداران خودروهای سریع را به خود جلب کند چون توانایی رقابت با خودروهای شش سیلندر را نیز دارد. دیگر رقیب جدی و جدید تیوولی نیسان جوک است که البته تیپ مدل‌های تنفس طبیعی آن از نظر قیمتی می‌توانند با سانگ یانگ مقایسه شوند. جوک هم از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که به یک گیربکس CVT کوپل شده است. نیسان جوک هم فضای داخلی مشابهی دارد ولی لذت رانندگی چندانی ندارد. سواری آن نیز کاملا معمولی است. ظاهر نیسان جوک گرچه برای برخی کاربران جذابیت زیادی دارد ولی باید اعتراف کرد که تیوولی طراحی با مقبولیت بیشتری دارد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • 790,000,000 تومان - بروز رسانی در پنجشنبه 30 فروردین
  • رامک خودرو

سوالات متداول

آیا شتاب تیوولی از رنو کپچر بهتر است؟

رنو کپچر گرچه از موتور کوچک‌تری استفاده می‌کند ولی وجود توربوشارژر به این خودرو گشتاور بیشتری داده است. به همین دلیل کپچر دارای شتاب بهتری است.

وضعیت خدمات سانگ یانگ تیوولی چگونه است؟

رامک خودرو شبکه خدمات پس از فروش نسبتا گسترده‌ای دارد و در اکثر مراکز استان‌ها نمایندگی‌های این خودرو وجود دارند به همین دلیل نگرانی از بابت خدمات پس از فروش تیوولی وجود ندارد.

سانگ یانگ تیوولی از چه گیربکس استفاده می‌کند؟

گیربکس سانگ یانگ تیوولی از انواع اتوماتیک معمولی یعنی مجهز به تورک کانورتور است. این گیربکس ۶ دنده دارای حالت دستی دنده نیز است و می‌توان دنده‌های آن را با استفاده از کلیدهای روی دسته دنده به صورت منوال تعویض کرد.

نظرات کاربران

116 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/19
خيلي ماشين خوبيه نسبت به قيمتش .هم از نظر طراحي و آپشن و كيفيت. به اين ميگن هدف گذاري دقيق بازار كه سانگ يانگ با مدل تيوولي موفق به انجام اين كار شده.مثل مدل هاي چيني پر زرقو برق نيست ولي بي كيفيت باشه و همچنين مثل بعضي مدل هاي اروپايي(رنو داستر) با كيفيت نيست ولي طراحي نامتعارف داشته باشه، البته منظورم اين نيست كه داستر زشته به هر حال هر كمپاني المان هاي طراحيه خودشو داره ولي به هرحال كلي پول داره بابت ماشين داده ميشه و طراحي داخلي و خارجي خيلي مهمه مخصوصا تو بازار ايران.ماشيني خوب و پرطرفداره كه مجموعه اي از امكانات مناسب باشه.
1395/1/19
آخه مرد درست و حسابی این ماشین هنوز از اسفند94 اومده بازار ایران ، پرفروشترین خودروی سال 2014 و 2015 اروپا شده ، چطور بیجهت اظهارنظر میکنی ، اول بخر سوار شو بعد اظهارنظر کن
1396/4/14
من خودم از بهمن ماه ٩٥ دارم سوار اين ماشين ميشم ، با نظر اين دوستمون هم كاملا موافقم ، تيوولي ماشين خوبيه و به قيمتش مي ارزه ، ولي مشكل اصلي خدمات رامك خودرو هستش كه آبرو ميبره ، ماشين من يه صداي ريزي از داشبوردش مياد و در عقب احتياج به رگلاژ داره ، بعد از كلي تماس و خواهش وتمنا براي يك هفته بعد تعميرگاه مركزي جاده مخصوص پذيرش شد و در بعدش پس از به اصطلاح تعمير ، موارد جالب زير پيش امد
١- قبل از تحويل خودر و حتي قبل از رويت ماشينتون از شما رسيد با امضا و اثر انگشت از شما گرفته ميشه كه خودرو صحيح وسالم و بي عيب ونقص تحويل شما گرديده !!!!!! توجه كنيد كه هنوز خودرويي رويت نشده .
٢- پس از اخذ رسيد كسي ماشين شما را به شما تحويل نميدهد و توضيحي از خدمات داده شده به شما نمي دهند ، خودرو شما داخل پاركينگ تعميرگاه است ، پياده بريد پيداش كنيد و سوويچ هم روشه !!!!!
٣- در توضيحات برگه نوشته شده بود كه تست جاده انجام شده و ايرادات برطرف شده ،، در صورتيكه كيلومتر ماشين در ورود و خروج ماشين تغييري نكرده بود!!! و هيچ ايرادي هم برطرف نشده بود.
٤- پس از تماس بلافاصله بنده با تعميرگاه و اعتراض بنده ، مسئول جوابگويي با بي ادبي و عصبانيت گوشي را قطع كرد و پس از تماس و پيگيري مجدد نيز با بي احترامي ، هتاكي و بي ادبي كاركنان حتي پرسنل خانم شاغل در تعميرگاه شدم و پاسخ ايشان اين است كه شما رسيد داديد كه خودرو صحيح و سالم تحويل گرفتيد.
خلاصه دوستان ماشين تيوولي خوبه ولي رامك خودرو افتضاح ،،،، بي ادب و گستاخ
1395/1/20
ماشین پر آپشن و قابل قبولی هست که این روز ها حباب بزرگی به کمک یک سری دوستان پیدا کرده من این ماشین رو ۸۳ تومن خریدم ولی حتی با ۱۰۰ تومن کسی نمی خره ، تیپ اسپرت که به لطف شرکت سقف اینجا برچسب میزنن و تیپ الیت هنوز هیچی نشده سقف آب میده این شد سانروف نباید آب رد کنه، ماشنین نه خوشکه نه نرم ولی اگه بر گردم به قبل اصلا نمی خرم !
1395/1/21
ba tavajoh be tozihateton moteasefane shoma hashiye sazi darin mikonin in mashin ba tavajoh be karhaye na motearefe sherkat 87 milyon ab khorde bara hame
hala chejori shoma 83 dadi???
:D
ba tavajoh be goftaton ke ab mide :)))) mage peride??? in mashin kamelan izole shodasT
fek konam behtare kami ba deghat barchasb bezani ro mashina
dar kol tipe esporT khode sherkaT elam kard age kasi mikhad saghfo 2 rang mikonan age na hazine bargasht dade mishe
tipe elit ham hich iradi nadare magar in ke shoma kolan in mashino nadide bashi :))) ke in bishtar momkene
1395/1/21
قطعا شما حواله از کسی چند تومن زیر قیمت گرفتی چون من حواله ۸۶ گرفتم!
1395/1/22
دوست عزیزم شما از بیخ معلومه که تو تخیلات به سر میبری اولا شما اگر این ماشین رو خریده بودی 88 میلیون میبایست هزینه میکردی نه 83. در ثانی کجای تیپ الیت آب میده اصلا جز عکس در سایتها این ماشین رو دیدی؟ به خدا اگه دیده باشی مثالی دارن قدیمیا میگن گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده نمی خوام والاااااااااااا
1395/1/20
چراغ ماشین من از روز اول بخار می کرد ‌آخه چرا؟
1395/5/29
چراغ پیکانت رو میگی عزیز ؟
1395/1/22
گیربکس بعد ۱۰۰۰ کیلومتر به صدا افتاده :(
1395/3/8
گیربکسش ژاپنیه😊
1395/1/23
من نه این ماشین و دارم نه برام مهمه ولی نوشته ها رو خوندم نکنین اینکاراو خودارو خوش نمیاد دوست من هم تو گروه بچه های رامک هست تمام این بالا بردن قیمت ها وحاشیه سازی ها صدمش به یکی مثل من میرسه که ولسترو همینجوری با حبا بردن بالا و بعد یک سال ضرر ۲۰ ملیونی دادم بخاطر سوده یه سری مثل شما با سوده منصفانه و بدون دست به یکی کردن خیلی قشنگ تر و حلال تره با تشکر از افرادی که از این کار ها دورن .
1395/1/28
بابا تو را خدا يكى اطلاعات درست بذاره ، آخر بخريم يا نه؟
1395/2/11
شما کلاه خودتو قاضی کن ، ببین با موتور 1600 و 120 اسب بخار، ماشینی با این ابعاد چقدر کشش داره؟
با دنده اتومات توی سربالایی اصلا نمی کشه مگه اینکه دستی دنده عوض کنی ، اگه هم که ماشین سرنشین داشته باشه که دیگه هیچ.
این ماشین فقط چون جدیده ، یه عده طالب محدود داره ، بعد از 20 هزار تا کارکرد صاحبانش ازش خسته میشن و چون لوازم یدکی زیادی هم براش پیدا نمیشه مجبور میشن زیر قیمت بفروشن بره. اگه برای یک سال میخوای نگهداری خوبه ولی نه بیشتر. صاحب اول و آخر خودت خواهی بود
1395/1/30
ه نفر در سایت باما 10 اگهی 102 میلیونی برای این خوردو زده که هیچ کدام از شماره هایش وجود ندارد سایر آگهی ها باللای 106 هستند. اولا خواستم دوستان در جریان قرار بگیرند ثانیا این شخص مثل اینکه خیلی خواهان تیوولی 102 میلیونی است پس خواهان خیلی دارد.
1395/2/3
آشغاله توسیه نمیکنم !
1395/4/3
شما فقط می توانید نظر خود را بدهید و یا راهنمایی کنید ولی برای توصیه کردن شرایطی لازم است که یک نفر به خودش اجازه بدهد به دیگران توصیه کند و با توجه به اینکه توصیه را با سین نوشته اید به نظر نباید به خود اجازه بدهید به دیکران توصیه کنید
1396/2/15
اشغال خودتی عزیزم
1398/5/15
رفیق توصیه درسته دنه توسیه....وای به حال آنهایی که میخوان به توصیه توگوش بدن که بخرن یانخرن
1395/2/4
ماشین فقط آلمان: بنز ، اپل ، بی ام و
اگه نداری نباید حتما شاسی سوار شی !
1395/6/30
این شاسی بلند نیست بی سواد :))

کشفتم به آمریکایی ها و اروپایی ها بگو نمی فهمن ده ساله کره ای می خرن
1395/2/4
برادر خانوم من این ماشینو تیپ الیتشو دم عید تحویل گرفت.
اولا تیپ اسپرت رو به علت دو رنگ بودن مجوز پلاک ندادن، شرکت رامک تیپ بدون سانروفشو آورده بعد بابت برچسب 100 تومنی 750 تومن ازت میگیره تا بچسبونه. برای همین دیگه کلا تیپ اسپرت ثبت نام نمی کنن.
زاپاس هم که رامک خودرو برداشته و 500 تومن می فروشه به خود صاحبای ماشین. رینگ هایی هم که موقع خرید نشون دادن برداشتن دو جفت رینگ فوق العاده زشت روش انداختن که زشتیه پشت ماشین رو تکمیل کنه، 2 تومن هم میگیرن که اونم رینگ اصلی بدن. تهویه ماشین هم که اصلا دوگانه که هیچ، اتومات هم نیست.
صندلی هایی که این همه تبلیغ میشه که ارگونومی فلان داره من که کمرم خشک شد توی 2 ساعت، صندلی های کوچیکی داره و مناسب افراد هیکلی نیست. با راحتی صندلی های پژو 2008 که توی نمایشگاه بین المللی تست کردم اصلا قابل مقایسه نیست. شاید برنده ارگونمی از نظر کره ای ها باشه به خاطرجثه های کوچیکشون.
شتاب اولیه اش هم چنگی به دل من نزد.
سیستم صوتیش هم که در حد یه ماشین 90 تومنی نبود.
فقط و فقط مصرف کم این ماشین حسن محسوب میشه
به نظر من اگه به عنوان یه آفرود خواستین بخرین اصلا روش حساب نکنید.
1395/2/10
داداش کمتر دروغ بگو لطفا اول اینکه این ماشین خودش کلا زاپاس نداره دوم اینکه من ئیدم همون رینگای شرکتی زیره ماشین بوده /درضمن اخه برادر من خوده شرکت اینو توی سگمنت شاسی بلند کوچک شهری گذاشته یعنی کدوم ادم عاقلی باهاش میره افرود؟؟ مثلا با کپچر و کیا سئول میرن افرود؟؟؟؟
1395/3/12
آخه مهندس چی گیرت میاد واسه نوشتن این مزخرفات؟؟ الان بیشتر کشورا مخصوصا آلمانو ایتالیا که من اطلاع دارم عملا زاپاس منسوخ شده و به جاش کیت پنچر گیری میذارن. رینگ اصلی این ماشین چه اوونی که تو ایرانه چه اوونی که جای دیگس همینه ولی میتونه با پول بیشتر عوض کنی...این ماشین از نظر ظاهر امتیاز بیشتری از ماشینی مث اسپورتج تو ایتالیا گرفته بعد شما میگی زشت؟؟ ماکسیموم گشتاور ماشین ۱۶۰ تو ۴۶۰۰ مگه پرایده تو سربالایی نکشه؟؟جوک میگی چرا!! گیربوکسی که روشه بهترین برند ژاپن ه که گیربوکسای تویتارو میسازه... در مورد تهویه هم چیزی نگم بهتره.... کی این ماشینو برای آفرود میخره که انتظار بیشتری از این ماشین داشته باشه؟ یه کرواس اور کاملا شهری و کوچیک با تمام آپشنای موجود به جز صندلی برقی جلو....تنها ایراد ماشین خشکی و احساس جزئی دست انداز و ناهمواریاست
1401/5/12
لطفا اینقدر چرند نگو این ماشین از هر نظر عالیه من بخاطر مشکل کمرم یه ساعت بیشتر نمیتونستم تو هیچ ماشینی بشینم بعدشم تا ساعتها درد بدی رو تحمل میکردم ولی رو صندلی این هفت هشت ساعت یکسره نشستم بدون هیچ مشکلی در ضمن شما فکر کنم غول بیابونی هستی صندلی برات کوچیکه من با وزن صد کیلو و قد بالای ۱۷۰ تو صندلی گم میشم موندم طول و عرضت چقدره که میگی صندلیش کوچیکه پنج ساله این ماشین رو دارم فقط سرویسهای دوره ایشو بردم و تا الان با اینکه کلی باهاش رفتم و اومدم چه هر روز داخل شهر چه تو مسافرتها از هر نظر عالیه سرعتشم راحت تا ۱۸۰ رفتم بدون هیچ مشکلی آپشن هاشم هم عالیه طراحیش حرف نداره در ضمن رینگش هم اصل خود شرکتش بود زاپاسشم روش بود سیستم صوتی خیلی قوی هم داره فوق العاده ست تو این ۵ سال هیچ ایرادی نتونستم ازش پیدا کنم با کلی خوردو مقایسه ش کردم مثل همون پژو ۲۰۰۸ جنابعالی چند مدل تویوتا و یه سری ماشینهایی که الکی اسم در کردن از همه نظر ازشون سرتر بود و قشنگتر امکاناتشم خیلی بیشتر و بهتر فضای داخلیش به بهترین شکل طراحی شده . منی که پسندیدن یک چیزی برام فاجعه است و فوق العاده سختگیر و ایراد گیرم ازین ماشین نتونستم کوچکترین ایرادی بگیرم حتی تو بررسی مجله کالا یاب خودرو تنها ماشینی که نتونستن هیچ ایرادی روش بزارن همین بود تو فکر کنم پی کی سوار شدی اومدی نظر داری بقول دوستمون گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف لیاقت شما همون ماشینای ایرانی و چینی بیشتر نیست خلایق هر چه لایق . در ضمن با یکی دوبار استفاده نمیشه همچین نظری داد چند سال استفاده کن بعد بیا دروغ سرهم کن دروغ گفتن هم بلد بودن میخواد که با این حرف زدنت مشخصه اونم بلد نیستی در ضمن از نظر استهلاک و سوخت هم حرف نداره هر ماشینی بود با این همه استفاده و رانندگی افتصاح میترکید تا حالا ولی کوچکترین ایرادی تو این ۵ سال پیدا نکرده بهترین خودرو داخل ایران اینه چه از نظر راحتی چه ایمنی چه سواری چه سرعت چه سوخت چه قیمت چه استهلاک کوچکترین ایرادی بهش نمیشه گرفت تو برو همون فرغون خودتو سوار شو باسواد
1395/2/12
سلام در جواب اقایان سام و محمد این رو مینویسم آخه عزیزان من چرا دروغ میگین اصلا ما تا حال ماشین سوار شدین من خودم یه کرولا دارم یک تیوولی هم دارم باید بگم نسبت به قیمتش واقعا ماشین فوق العاده ای هست مگه میشه ماشینی که کاندید سال اروپا ده سقفش اب بده این دوستان قطعا از اشغال فروشای چینی هستند که از ترس از دست دادن بازار از کثیف ترین نوع تبلیغات استفاده میکنند اد م باید به نونی که میبره تو خونه دقت کنه یا اون کسی که میگه 1000 تا یربکس صدا میده ادم بی سواد این گیربکس رو شرکتی ساخته که تمام گیربکس های تویوتا و لکسس رو میسازه و بعضی محصولات بی ام دبلیو از این گیربکس استفاده میکنن به قول اون دوستمون که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده سانگ یانگ ماشین هاش همیشه به خرکاری معروف بودند یکی دیگه هم در مورد شتاب نوشته معلومه اصلا تا حالا از نزدیک هم این ماشین رو ندیده من خودم با 4 سرنشین و بار به راحتی از سربالایی بالا رفتم دوستانی که میخوان این ماشین رو بخرن میتونن برن رامک مرکزی تست درایو تا قدرت موتور و گیربکس ماشین رو خودشون ببینند. با خیال راحت بخرین یک رخش به 100تا اشغال چینی می ارزه که بعد 2 سال جاش تو اشغال دونی هم نیست.
1395/2/17
حسین جان همه حرفات درست ولی زیاد دگه جو نده من این ماشین و از نزدیک دیدم و پشتش نشستم اگه یه دور با ٱپل موکا بزنی کلا میگی تیولی نه توالت!
1395/2/17
اقای بیگدلی عزیز،البته حسین عنوان کرده بود در بازه قیمتی خود تیوولی،الان اپل موکا حداقل 70 میلیون از تیوولی گرونتره،البته موتور 1400 سی سی توربو داره که خیلی خوبه ولی یادمون نره کیفیت بنزین داخل برای موتورهای توربو اصلا مناسب نیست ..
1395/2/19
تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است.
اقای بیگدلی اگر خونده باشی نوشتم که کرولا هم دارم ولی اون 55 تومن گران تر هست من به نسبت قیمت گفتم من ماشین خریدم نه مثل شما که سهام دار اپل هستین. اپل صد بار در کارخونشو تخته کردن و ماشین هاش تحت عناوین واکسهال و شورلت فروش میره و تو ایران از کمبود اطلاعات مردم استفاده میکنن و با سود بسیار بالا به مردم میفروشن، اون هم به خاطر اینکه اسم المانی بودن رو یدک میکشه. در ضمن من از بنز گرفته تا لکسس رو نشستم اقای بیگدلی از پشت کوه نیومدم که الان اپل موکا رو آخر ماشین بدونم.
1395/2/18
من کورسا توربو ۲۰۱۵ دارم موتورش هم هیچ مشکلی با بنزین معمولی نداره! البته دوستم تیولی ثبت نام کرده بنظرم ماشین خوبیه!
1395/2/25
حسین جان نوشته هارو خوندم برام جالب بود بنظرم ماشین شما خوب ولی درست نیست شایعه درست کنین اگه یه شعبه از ایران خودرو برای مثال رشت تعطیل کنه کل ایران خودرو تمام شده من اصلا کاری ندارم یه کورسا هم بیشتر ندارم نمایندگیم نیستم ولی منطقه آزاد همین ماشین ۶۲ تومن هست اینجا ۹۵ ولی تولی چی بعدم آلمان رو با کره کلا نباید مقایسه کرد تولی رو باید با توسان هم نه با کپچر مقایسه کنین ولی در کل اپل ۱۰۰ ساله پا بر جاست با حرف شما هم بر شکست نمیشه شاید بنز یا بی ام و نباشه ولی کمی نداره در ضمن ایشلا مبارکت باشه و ایرادات باقی مدل های سانگ یانگ در این مدل رفع شده باشه و دوست منم ازش لذت ببره.
1395/2/25
من فکر میکنم حسین خودش از افراد نمایندگی این ماشین که سنگشو به سینه میزنه 😉
1395/2/26
فقط نیو اکتیون هم قشنگه هم نرمه فقط تنها ایرادی من از نیو اکتیون ریدم صندلی های پشتش هست میزنه تو دست انداز آدم پرت میده بالا فقط این بدی داره بهتره ماشینه واقعا با سانتافه کورس گذاشتم خداوکیل نگرفتم اینابی برای تیولی ثبت نام کردن بعدا پشیمان میشن چون ن قدرت داره ن شتاب خوب جاشم خیلی کمه این پولی ک میدین تیولت بدین ی نیو اکتیون هم بهتره هم جادار تره هم تیز تره وهم قدرتی
1395/3/2
خرید ماشین شاسی بلند با موتور زیر 2000 سی سی مثل ریختن پول در جوی آبه
این ماشینهای کراس اوور مینیاتوری بیشتر واسه خانمهای خارجی درست شده که دید مناسبی موقع رانندگی هنگام آمدن از خانه به فروشگاه و آرایشگاه داشته باشند
ضمنا شرکت سانک یانگ تخصص خاصی در تولید خودروی بی کیفیت با قطعات برندهای معروف و آپشنهاتی کم دوام داره
هنوز موسوهایی که تبلیغ میکردند با قلب تپنده مرسدس بنز همراه انواع مشکلات فنی عجیب و غریب و غیر قابل تعمیر در خیابانها یا بهتر بگم تعمیرگاهها در حال ترددند
کافیه به چندتا سایت آفرود سری بزنید ببینید که در کاروان خودروها همه نوع ماشین شاسی بلند حتی کاپرای چینی دیده میشه ولی دریغ از یکدونه موسو چون کسی از جانش سیر نشده وسط بیایون با موسو گیر بیافته
1395/3/6
تیوولی توی رنج قیمتی خودش از امکانات و سطح ایمنی بالایی برخوردار هست،قطعا هیچ کس توقع آفرود سواری با این ماشین رو نداره،توی کشور ما خودروهای مناسب آفرود واقعی تنوع کمتری دارند، مثل تویوتا هایلوکس که واقعا از پس افرود به خوبی بر میاد ولی اکثر مالکان خودروهای suv یا کراس آور حتی در جاده های سنگلاخی معمولی هم مراعات ماشین رو میکنن، از بابت حجم موتور پایین هم با یک رانندگی محتاط تر قابل حل هست
1395/5/17
دوست عزیز من کایرن داشتم واقعا خیلی سر تر از هم وطن های کره ای و آشغال های چینی بود و هست آلعان هم تیوولی ثبت نام کردم به نظر بنده سانگ یانگ ماشین های خوبی نسبت به پولی که از مشتری می گیره تولید می کنه
1396/1/7
من فکر میکنمآقای نیما یا از دنیای اتومبیل سر در نمی آورد یاواقعا در سالهایاسب و درشکه ای که حجم موتور مهم بود بسر برده و سیر میکنند چراکه پیشرانه سانگ یانگ تیوولی از نوع توربو شارژر«و نه تنفس طبیعی»استفاده میکند وبا این حال و این قیمت گذاری نمی توان انتظار خودرویی آفرودی چون تویوتا اف جی کروزریا ماشینهایی غولپیکر با قدرت۳۰۰ اسب بخاری را داشت.این ماشین صرفا برای امنیت و راحتی سرنشینان در محیطهای شهری ساخته شدهاست.امادر مورد خودروی سانگ یانگ موسو باید یاآوری کنم که ابن خودرو هیچ گاه با هدف استفاده های غیر شهری ساخته نشد زیرا دیفرانسیل ها و موتور قدیمی بنز این اجازه را به آن نمیداد
شما که خود را
عالم
دنیای
خودرو
میدانید هر وقت توانایی خرید همین خودرو را داشتید آنوقت نظر دهید
در ضمن طراحی سانگ یانگ تیوولی به سالهایی پیش ازتولد من«بیش از ۱۵ سال »بر میگردد که درآن زمان خودرو های چینی چون سانگ یانگ در مقابل خودرو هلی ژاپنی چون نیسان رونیز حرفی برای گفتن نداشتند اما در عوض خودروی موسو از نظر تجهیزات رفاهی برتری های بسیار چشمگیری داشت که با این وجود قابلیت استفاده آفرود و سنگین نداشت
لطفا پیش از دادن نظرهای چرتو بیاساس کمی به فکر خود مراجعه کنید .
با تشکر
1395/3/27
صفر این ماشین هنوز قیمت گذاری نشده . فقط تحویل 120 روزه داره که حدود 95 میلیون تموم میشه. یه عده آدم سودجو که مردم رو احمق فرض کردند قیمت این ماشین رو 112 میلیون آگهی کردن که به هیچ وجه واقعی نیست. اگه قرار باشه 112 میلیون پول صفر این ماشین رو بدم خب چه کاریه میرم یه نیو کوراندو در حد صفر که 10 هزار تا کار کرده میخرم با موتور 2 لیتری که awd هم هست و خیلی قوی تر از این ماشینه. فقط امیدوارم مردم فریب نخورند.
1395/4/5
Savar shodam aslan bahal nabood man ke hal nakardam bi keifiatva alaki zalam zibo dar birikhtam ke hast albate salighas vali ringash kheili bade mobarake sahebash bashe ke bayad ta akharesh savar shan!
1395/5/29
آقا انصاف داشته باشید ، تو این رنج قیمتی به جز چینی های بزک شده چند تا دونه اسباب بازی شهری مثل اکسنت ، میراژ ، i20 هست یا سراتویی که مال 7 سال پیشه که نهایتا آپشناش به گیربکس اتوماتیک و شیشه برقی محدود میشه ! غیر از اونا هم تندر شاسی بلند یا مزدا 2 5 سال پیش هست که تیوولی قطعا سر تر هست ازشون دو تا از رقباش که آدم رو دو به شک میکنه یکی کپچر هست که افتخاراتش از تیوولی بیشتر نباشه کمتر هم نیست و ایران خودرو پشتش هست که خودش مشوق هست و بعدی هم سول هست که اون هم ماشین خوبیه. یکی از رقباش که تازه مجوز پلاک هم گرفته نیسان جوک هست که اگه با قیمت مناسب عرضه بشه بازار رو برای تیوولی سخت میکنه ،به هر حال با شرایط حال حاضر یه ماشین شهری کم مصرف با امکانات و ایمنی خوب خصوصا داشبورد و طراحی بیرونی به روز که بالاتر از قیمتش نشون میده همچنین قدرت موتور راضی کننده که برای شهر خوبه و گیربکسش که داره به خوبی جور موتورش رو میکشه ، خودرویی که جزو خودروهای نامزد دریافت جوایز جهانی خودرو 2016 رو داره و در کنار برند های قدری مثل محصولات جنرال موتورز یا هوندا و تویوتا هست قطعا به این بدی که بعضیا میگن نیست ، بعضیایی که حداقل هارو هم از خودرو نمیدونن و فقط بلدن بدون سند و مدرک صحبت کنن ، تیوولی ماشین چابکی نیست ولی به جاش 10 تا نکته مثبت دیگه از جمله مصرف کمتر، استهلاک کمتر ، موتور نرم و گیربکسی که برندش aisin هست رو داره.هر خودرویی از بنز S بگیر تا تیوولی طبیعتا مزایا و معایبی داره این ماشین به خوبی انتظارات یک خانواده 4 تا 5 نفره رو برآورده میکنه ، این ماشین هم فعلا تازه وارده و یه مدتی از عرضه اش بگذره و جواب خودش رو مثل بقیه محصولات سانگ یانگ پس بده بازار فروشش رو هم پیدا میکنه ، توجه کنید که از زمان زمزمه های ورود تیوولی به بازار همه ی مطبوعات و جراید خودرویی تیوولی رو محک زدن و بالاتفاق نظر مثبتی داشتن و میگفتن بالاتر از انتظارشون ظاهر شده. به تیوولی اصلا نباید به دید شاسی بلند نگاه کنید این ماشین هاچبکی هست که قدش بلنده و برای جاده های ایران مناسبه و نباید ازش انتظار حتی یک کراس اوور رو داشت چون حداقل فاکتور برای یک کراس اوور دو دیفرانسیل بودنه ، واقعا خنده داره که بعضی افراد پول پراید میدن انتظار بنز دارن لطفا به قیمتش نگاه کنید بعد اظهار نظر کنید.
1395/12/7
جعبه دندش تو معکوس کشیدن حداقل 2 ثانیه تاخیر داره و خیلی خنگه ، تو سربالایی اصلا خوب راه نمیره ، سرپیچا کاملا عقبش بازی میکنه (احساس چپ شدن به آدم دست میده ) ، دیدش به اطراف خیلی کمه ، قطعات داخلیش هم نمیگم بی کیفیت ولی اصلا به پای بقیه کره ایها نمیرسه بعد از 1000 تا به صدا میفته. حتما حتما قبل از خرید برید یه تستی بکنید . احساسی تصمیم نگیرید بقیه ماشیناتو این رنج رو در نظر بگیرید
1395/5/30
ما ثبت نام کردیم میخوام روش ثبت نامش بگم یه کارت ملی میبری و تمام بعد ادرس خونتو میدی بعد باید 3 تا رنگ انتخاب که اگه اولی نبود دومی بشه یا سومی البته به ما گفتن 90 درصد انتخاب اول میشه بعد تریم داخل که کرم مشکی و مشکی داره بعد کد طرح میدی دیگه تموم میشه یکم فقط الافی داره بجاش میبرنت پارکینگ رنگ های دیگشو میبینی ما که سفید.خاکستری. سرمه ای.نوشتیم ولی قهوه ایش عالییییه خیلی شیک هست بعدش خاکستری. تعمیرات هم داره همونجا
1395/6/10
مثل اينكه هر كس از رامك خودرو خريد كرده پشيمانه ! مخصوصا از گارانتيش، چي به سر مشترياش آورده؟
1396/2/24
روزی که رفتم برای ثبت نام خیلی جالب بود
خود مسول میگفت:
تاخیر تحویل داریم
رنگ ماشین سعی می کنیم همون که می خواهی
رنگ داخل رو نمی تونی انتخاب کنی
نمی تونی حواله رو بفروشی
انصراف بدی خیلی طول میکشه پولت برگرده
زمانی هم که پول دادم دیدم یک ماه هست که گرون شده
هنوز خودرو رو نگرفتم 6 میلیون گرانتر شده
اصلا ماشین خوب اما نمایندگی خوبی نیست
1395/6/17
سلام حالا با این چیزا من این ماشین رو بخرم خوبه خدایش یانه اگر نیست بگین برم تو کاریک ماشین دیگه.اگر تیولی خوب هست لایک کنید اگر نیست هیچی ممنون از همه بای
1395/6/20
آقا بنیامین،من خودم تیوولی ندارم ولی،یکی از دوستام البته با بدقولی چند ماهه از رامک خودرو تحویل گرفته،ماشین قبلیش سمند بوده،خودش میگه برای من که قبلا سمند داشتم خیلی خوبه....ولی میگفت توی سر بالایی نزدیک شیراز (گردنه باجگاه) حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر داشته با چهار سرنشین
از لحاظ ایمنی و آپشن های کاربردی توی رنج قیمت خودش خوب و شاید فراتر از انتظار باشه،ولی قطعا توقع یک ماشین برای آفرود رو نباید ازش داشت،برای داخل شهر خوبه ،سفرهای خارج از شهر هم با یک رانندگی محتاط میتونه راضی کننده باشه،سواری ماشین هم نه نرم و نه خشک هست،بین این دو،
1395/6/31
با سلام.فاکتور نهایی این خودرو با احتساب مالیات و عوارض و گزینه های دیگه چقد در میاد؟
1395/7/9
فاکتور نهایی تو نمایشگاه تبریز ازشون پرسیدم 97 تومن گقتن ولی واقعا کیفیت خیلی خوبی داره
1395/7/20
اگر بخاین نقدی ثبتنام کنید 50 تومن پیش میدین و ماشین رو با مدل 2017 میگیرید که حدود 15 درصد سود مشارکت داره که از قیمتش با احتساب ارزش افزوده کم میش و 2 میلیون هم بخاطر مدل 2017 اضاف میشه کلا قیمت تمام شده 96 میلیون میشه و تحویل 120 روز کاری که به روش رام خودرویی میشه همون 7 ماه تحویل داده میشه... بنده ثبتنام کردم قبلش جک اس5 دنده ای داشتم راضی بودم ..میخواستم مدل اتو رو ثبتنام کنم که از قرار مدل اتوماتیکش یکی در میون مشکل دارن به این نتیجه رسیدم که یه برند با کیفیت کره ای رو بردارم و اینم در نظر گرفتم که با برداشته شدن تحریم ها و واردات بیشتر خودروهای مطرح شدیدا بازار چینی ها بهم میریزه و اینده ای نداره....
1395/7/21
با تشکر از پاسخ شما یه سوالی که داشتم برا این 7 ماه که تقریبا 4 ماهش دیرکرد محسوب میشه خسارتی تعلق میگیره؟
واقعا دغدغه منم همین مورد هست که خودروی چینی بعد از مدتی عملا افت قیمت میگیره و به ضرر هست ولی عین یه دو راهیه که معلوم نیس عاقبت اس 5 چی میشه .با این فروش بی نظری که داشته شاید هم افت قیمتی نگیره
1395/7/24
والا این 120 روز کاری که میگن یعنی 4 ماه ...1 ماه هم بخاطر تعطیلی و این چیزا حساب کنید میشه 5 ماه بد قولی و بد عهدی رامک خودرو رو هم اضافه کنید میشه همون 7 ماه تا برسه به دستتون ..دیر کرد هم که اینا اینقدر زرنگ هستن که کلی بهونه میارن و دیر کردی فکر نکنم کسی بتونه بگیره اما... من 2 هفته ی پیش ثبتنام کردم و نمایندگی هم قول داد که دیگع نهایتش تا 7 ماه تحویل بده ..ولی خوب عالیه من که راضی هستم از خریدم بلاخره یه ماشین با کیفیت و با برند جهانی و خوبی هستش که صد در صد باعث پشیمونی نمیشه ...جک اتو هم که عرض کرم کارخونه یکی درکیون خئب ئ بد میزنه بستگی به شانست داره اکثر اتو ها مشکل برقی دارن و واقعا جای تاسف داره 94 میلیون بدی ماشینی که هر لحظه منتظر باشی که خاموش کنه و جالب نیست....
1395/7/3
با سلام به نظر من که تیوولی جز بهترین خودروهاست.طراحی خودرو سلیقه ای هست و واقعا به دل من نشسته.دوتا مشکل هست فقط یکیش موتور ضعیفشه که قید گارانتی رو بزنید میشه با توربو این مشکل رو تا حد زیادی حل کرد.مشکل بعدی ابعاد خودرو هست که فقط کوچیکه و به درد اکثر ما ایرانی ها نمیخوره به نظر من.من جک اس 5 رو به تیوولی ترجیح میدم اونم به خاطر ابعاد بزرگتر و موتور قوی ترش ولی خداییش طراحی تیوولی یه چیز دیگس.دوستانی هم که میگن خودرو افرود نیست بهتره یا لندکروز بگیرن یا اگه هزینشو ندارن برن یه جیپ بگیرن والا این ماشین 1 درصد هم مناسب افرود نیست.حتی افرود با سانتافه که 2 برابر تیوولی قیمتشه هم درست نیست.تشکر از همه
1395/8/27
سلم.من تیوولی دارم قبلش مگان و اپتیما داشتم واقعا تیوولی از نظر شتاب بهتره مگان ولی از اپتیما بهتر نیست چون اپتیما موتور 2400 توربو داره و شتابش بهتره درکل نسبت به قیمت 115 میلیون تو بازار ازاد از جک.لیفان.ام وی ام و گریت وال بهتره من برادرم تیگو 5 داره من تا بابلسر سوار شدم از صندلی هاش و شتابش خسته شدم ولی تو برگشت با تیوولی اومدم خیلی راحت وخوب بو د
من پیشنهاد میکنم جک.لیفان.ام وی ام .چری .گریت وال نخرید چون اشغالن ولی تیوولی عالیه

i love you tivoli
1395/9/25
optima 2400 torbo????
pas baqie harfatam eshtebast dadash
1396/3/20
آخه عزیز شما دارین ماشین چینی رو با کره ای مقایسه میکنید ،چه حرفیه حیف نیست آدم ببره پولش وبده به یه ماشین چینی وبعداز یکی دوسال بمونه دستش واقعا تیولی خیلی ماشین خوبیه ،کلا ماشینهای سانگ یانگ کلا خوبن هم از نظر کیفیت هم از نظر امکانات ومحکم بودن
1395/9/10
سلام
حجم صندوق تیوولی چه قدر هستش؟
راضی کننده هست؟
1396/4/7
راضی کننده بودن حجم صندوق عقب بستگی به این داره که شما برای سفرها( یا جابه جایی وسایل) چقدر فضا نیاز دارین. حجم 423 دسی متر مکعبیِ راضی کننده هست. ولی برای جواب این سوال که راضی کننده هست یا نه، باید خودتون حتما توی یکی از نمایندگیهای سانگ یانک تشریف ببرید و از نزدیک ببینید.
1395/9/14
سلام من می خوام بین جک اس 5 اتوماتیک و تیبوولی کی رو بگیرم کدوم بهتر ؟؟؟؟؟
1395/11/12
بهنام عزیز تیوولی ماشین کره ای و کاندید ماشین با بهترین طراحی در سال 2015 اروپا بوده و ماشین 5 ستاره از نطر امنیت است. آیا قابل مقایسه با جک چینی است؟ این مقایسه کلا خطا است.
1395/11/12
تیوولی بگیر شک نکن.
1396/2/21
من خودم بین این ۲ تا در شکم ولی با مطالعات و پرس و جویی ک کردم..تیوولی سر ترع
تیوولی بگیر
فقط رامک خودرو رضایت بخش نیست
موافقا لایک کنن
1396/4/7
سلام تیوولی.
1395/9/17
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه ولی من یکیشو به سختی رد کردم خواهنش کمه و رانندگی باهش حال نمیده من که رد کردم یه اوپل نیو آسترا گرفتم و راضیم واقعا
1395/11/15
ضمن سلام وعرض ادب خدمتتان باید بگویم شرکت رامک خودرو فقط بفکر گرفتن پول ازمشتریانش بهر دلیل وبهانه است اگربتوانیم گروه تیولی داران داشته باشیم بخوبی متوجه خاهیم شد که برای نویگیشین مبلغی وبرای پرده محافظ صندوق عقب وصندلی برقی 6حالته وغیره که جزئی ازابشنهای خودرو درموقع برگذاری نمایشگاهای خودرو برویت همگان طبق کاتالوگهامیرسه .وامادرموقع تحویل پس از.....حدود(9 ماه بابت سه حالته شدن گیربگس مبلغ2/6 وبرای رینگش مبلغ1/9وسنسور سپرجلو مبلغ/5 جمعا 5میلیون تومان بحساب منظورودریافت میکنند.وکسی هم طبق بند7حق اعتراض هم ندارد.
بهتر بوداین شرکت نوپاگرفته وشناخته نشده به تعهداتش طبق کاتالوکهایش به حق مشتریانش احترام میگذاشت وازبرداشتن پرده صندوق عقب به بها 3/6وفعال کردن نویگیشن به مبلغ ....کمی هم بفکر جذب مشتریان وادای حق به مشتریان خود بودند.
1395/12/15
دوستان وقتی یه ماست بند لبنیاتی بره ماشین وارد کنه بهتر از این نمیشه.
کلی پول رو خابوندن ینی دقیقا 9 ماه 4 میلیون بابت 2017 که فرقی با 2016 نداره ینی دزدی تو روز روشن.
من خودم گول اون دزد ماشین خسروانی رو خوردم گول نخورین ماشین از نظر فنی خوبه البته قابل قبول نیست ولی تقریبا مثل بقیه کره ای هاست با کمی توفیر.
ولی بانیان و وارد کننده هاش دزدن.مواظب باشین اگه توجه تونو جلب کرده نقدی و از تو بازار نمره شده بخرین به این دلالای دزد مثل خسروانی و رامک اعتماد نکنین ضمنا قید گارانتی مارانتی رو بزنین اول و آخر پای خودتونه
1396/1/22
تو مجله جی اس ام نوشته تیوولی دنده پشت فرمون داره. تو عکسای بین المللی این ماشین هم دنده پشت فرمون دیده میشه. کسی میدونه آیا این مدلی که در بازار ایران هست دنده پشت فرمون داره یا نه ؟!
1396/1/23
سلام نوید جان

آخه جی اس ام که فقط ترجمه س و معتبر نیس.
نه عزیزم، شیفتر نداره توی ایران
1396/2/15
سلام به همه ی عزیزان. این پیامو صرفا به اون عزیزانی میفرستم که واقعا پول دستشونه و میخوان یه خودرو در حدود120 تومن بگیرن و بیشتر از همه بخاطر عصبانیتی هستش که از خواندن برخی نظرات اینجا توسط یه سری افراد کندذهن و بیشعور بهم دست داد. اول از همه میگم اگه راهنمایی اشتباهی بکنم خدا بزنه به کمرم این جمله برا همه ی اونهایی که الکی نظر میدن کافیه تا پوزشون به خاک مالیده بشه.من اهل تبریزم. دوهفته پیش رفتم یه تیگو فایو بردارم و خدارو صد هزار مرتبه شکر که قبلش تو نمایندگی تلاش خودرو تبریز یه تست درایو ده دیقه ای کردم و نظرم کلا نسبت به این ماشین عوض شد. عدم هماهنگی گیربکس و موتور ، خشکی بیش از حد و از همه بدتر بوی نامطبوع قطعات بی کیفیت داخلی خودرو و ضعف خودرو در حرکت اولیه که نمیتونه لاشه ی خودشو حرکت بده جزو مسايلی بود که من به چشم خودم دیدم. با هزار خواهش و تمنا ازشون اجازه گرفتم که برم داخل کارگاه مکانیکی تلاش خودرو و از مسوول فنی راهنمایی بگیرم که تو این رنج قیمت چی خرید کنم. به والله قسم وارد کارگاه که شدم کمه کمش سی تا خودروی چینی اعم از ام وی ام و تیگو5 رو جک دیدم که همه ی صاحبای بدبختشون حتی نمیدونستم ماشینشون چه مرگشه. مسوول و که پیدا کردم جان مادرشو قسم دادم گفتم پول نقد دستمه میخوام تیگو 5 بگیرم بیچاره چون قسمش دادم رنگش پرید فقط آروم تو گوشم گفت تیگو5 و بیخیال شو. بعد که ازش پرس و جو کردم گفت دم در تلاش خودرو که سانگ یانگ تیوولی هستش که تا یه ساعت صاحبش میاد سراغش و الان از تهران رسیده. گفت برو زود تا صاحبش نیومده تستش کن و بیا نظرتو بگو. به قران مجید هر چی بگم کم گفتم. نرمی خودرو ، گیربکس محشر ، تزیین و طراحی فوق العاده ی داخل و خارج کابین که ادم احساس میکنه تو هیوندا نشسته و از همه مهمتر بی صدا بودن و شتاب وسرعت عالی. واقعا متاسفم برا اون شخصی که تو نظرات نوشته ماشین خشک و بی خاصیتیه. عزیزم شما که خرتو فروختی اومدی شهر بیشتر از پراید گیرت نمیاد چطور جرات میکنی اینطوری راجع به یه خودروی کره ای که تو اروپا هم نام و آوازش پیچیده اینطوری نظر بدی. به قران اگه این سایت امکانات بارگزاری عکس و داشت از فرم ثبت نامم عکس میگرفتم و براتون میفرستادم تا مطمئن باشید که هم خودرو رو خریدم هم تست درایو کردم.با عرض هزاران معذرت بابت بی ادبی بنده ولی شخصی که اینجوری بیخود تیوولی رو کوبیده هم نفهمه هم بیشعور. نفهمه چون تا حالا نفهمیده ماشین زیرپاش پرایده نه تیوولی و بیشعوره چون شعوره راهنمایی کردن یه بنده خدا که اومده اطلاعات جمع کنه رو نداره. عزیزای من شما تو این رنج قیمت سه مدل ماشین میتونین خرید کنین. مزدا3 ، رنو گپچر و تیوولی. من چون قبلا مزدا داشتم سراغش نرفتم دیگه. از مزدا فوق العاده راضیم ولی خواستم تنوع بشه برا خودم. از مدلهای ساده ی رنو هم خوشم نمیاد ولی نه اینکه دیگه رنو کپچر ماشین بدی باشه. شمارو قسم میدم به هیچ وجه سراغ خودروهای چینی نرین پیشمانیتون رو بعد سه ماه به دنبال خواهد داشت.100 تومن پول کمی نیست که بریزین جیب چینی ها. بدیش اینجاست اگه خودرو چینی گرفتین پیشمانی که داره هیچ پشیمانی دومش هم موقع فروششه چون وحشتناک بازار دست دوم ضعیفی دارن. ضمنا از وقتی تیوولی خریدم برای اطلاعات بیشتر خودم از اونایی که داشتن تحقیق کردم همشون راضی بودن. اینو هم گذاشتم برا اون شخصی که میگفت بالای 1000 تا کارکرد به صدا میفته. عزیزای من پول منو شما علف گاو نیست که همینطوری بخاطر ندونم کاریه بعضیا بیرون ریخته بشه. پس با چشم باز خرید کنین و تو خرید تیوولی شک نکنین. ضمنا اون اشخاصی هم که میگن خودروی مثلا ماکسیما یا ازرا 2010 بگیر به این قیمت هم عرض کنم که لذت اصلی این ماشینها رو صاحبای اولشون موقع صفر کیلومتر خودرو بردن. الان اگه بخواین یه خودرو کاکرده بگیرین اولا که 5 سال دست کم از صفرش گذشته ثانیا تعمیر نگهداری این خودروها بعد این که به خرج میفتن وحشتناکه. شما یه خودروی کارکرده میگیرین به خیال اینکه دیگه تموم شد ولی بعدش متوجه میشین که تو چه مخمصه ای افتادین. من از مزدایی که داشتم فوق العاده راضی بودم ولی بعد 6 سال کم کم خرجش شروع شد.خودشم خیلی مراقب خودرو بودم از هر لحاظ. ولی بعد 6 سال یه تعویض اکسل و کمک فنر برام 3.5 میلیون آب خورد. البته اگه بنز صفرکیلومتر هم بگیرین بعد 6 سال باید این خدمات روش انجام بشه و همین خرجو داره. پس نگران این نباشین که اگه تیوولی گرفتین پشیموون میشین کاملا برعکس. فقط بخاطر صداقت حرفم ادرسمو میذارم تا اگه کسی با خرید این ماشین پشیمون شد بیاد پیدام کنه و بزنه کلم بگه عوضی چرا اطلاعات غلط بهم دادی. تو هرنمایندگی هم برین براتون تست درایو ارائه میدن. ضمنا رامک خودرو نه بدقوله و نه دزد. اینقدر استقبال از این خودرو زیاد بوده که رامک خودرو انتظارشو نداشته و با مشکل تحویل مواجه شده. من وقتی رفتم نمایندگی بهم گفتن اقساطی 8 ماه باید منتظر بمونینتو این 8 ماه هم جای نگرانی نیست چون بهره ی پول به حساب شما واریز میشه و خودرو به قیمت حول و حوش 113 تومن به دست شما میرسه. ولی خودم نقدی دادم و برام دقیقا118 تومن تمام شد و گفتن اواسط خرداد 96 ماشین دست شماست. این بدقولی مربوط به نمایندگی هستش که با دروغ تحویل 120 روز شمارو گول میزنن و 50 تومن ازتون میگیرن. ببخشین پیامم طولانی شد صرفا فقط خواستم یه راهنمایی درست حسابی بکنم. ادرس بنده: تبریز. ائل گلی. برج شهران. طبقه ی سوم. بدرود
1396/3/4
پوسته من سلام من دو ماهه که تیوولی ثبت نام کردم اگه ممکنه آیدی تلگرام تون رو برام بفرستین تا بتونم باهاتون تماس بگیرم .چند تا سوال ازتون دارم
1396/3/31
سلام دوستان
در متنهای بالا دیدم یکسرس از دوستان از شرکت رامک خودرو شدیداً شاکی هستن با دروغهایی و زورگوییهای رامک خودرو راهی نیست غیر از اینکه متّحد بشیم و یک شکایت اساسی از طریق یک وکیل خوب انجام بدهیم اععم از دیرکرد بیش از حد در تحویل خودرو و عدم پرداخت سود دیرکرد و خدمات ضعیف در گارانتی و...
1396/6/13
حاجی خیلی ماهی منم 2 دل بودم که چی بخرم خوب قانعم کردی
1396/2/24
دلم از این میسوزه که این خودرو توسط این شرکت به فروش میره.
هیچ شرکتی 120 روزی کاری زمان تحویل نداره
همیشه با چند ماه تاخیر تحویل داده میشه
سود کاهش یافته و فکر کنم الان کمترین سود در شرکت های خودروساز را دارد 15%
هر چنذ ماه هم افزایش قیمت داره
هیچ امکاناتی هم به خودرو اضافه نشده
1396/2/31
من عاشقو دیوونه ی این ماشینم.چون پولشو ندارم ازش عکس گرفتم زدم تواتاقم تا درحسرت داشتنش نمیرم.کاش خدا بهم پول میداد این ماشین خوشگلو زیبارو میگرفتم.عوض اینکه خدا اینو بهم نداد ولی بچه ی مریض داد.من این ماشینو میخوام خدا
1396/4/19
.......
1396/7/29
دوست عزیزم انشاالله خدا همه مریضهارا شفابده بچه شما را هم شفا عنایت کنه . همچنین به ماشین مورد دلخواهت هم برسی انشاالله
1396/3/20
تیوولی نسبت به قبمتش خیلی ماشین خوبیه امکاناتش هم خوبه خو سربالایی هم اصلا کم نمیاره فقط یه عیب داره که افتاده دست رامک خودرو میگه 120روز کاری تحویل میدیم ولی دروغ میگن تازه بعداز 120روز کاری دعوتنامه میفرستن یعنی میشه 180روز کاری
1396/7/10
سلام..180 روز؟؟؟ منه بدبخت الان 11 ماه هست که ثبت نام کردم و هنوزم هیچ خبری از تحویل نیست
1396/3/21
تيوولي يه شتر گاو پلنگه با گيربكسي كه برخلاف تبليغاتي كه روش ميشه خرابي زيادي داره و بازم برخلاف اينكه يني ماشين روز هست از euro NCAP تونسته سه ستاره ايمني بگيره!يني مثه تندر ٩٠.
1396/5/27
توی اون تست ستون و سقف ال 90 کج شد
اون سالی که ال 90 سه ستاره گرفته بود اگر تیوولی بود 5 ستارشو میگرفت
همین الان تو سال 2017 اگر ال 90 رو با استاندارد های روز دوباره تست کنند یک ستاره هم به زور میگیره
ما هیچ وقت نمیتونیم بگیم ماشینی که مثلا 10 سال پیش 3 ستاره گرفته ایمنیش با ماشینی که تو سال 2017 3 ستاره گرفته برابره
در ضمن ال 90 و ساندرو 2 ستاره ایمنی اون هم تو زمان تولیدشون گرفتن
1396/3/21
آقا اينم لينك سايت euro NCAP واسه تست امنيت تيوولي!سهههه ستارههه!:-D

http://www.euroncap.com/en/results/ssangyong/tivoli/25650
1396/3/28
عزیز این لینک که دادی تست تیوولی نسخه تجهیزات استانداردشه. نتیجه تست با بسته تجهیزات ایمنیش 4 ستاره گرفته که اینم لینکش:
http://www.euroncap.com/en/results/ssangyong/tivoli/25651
و اون عزیزی هم که میگه تندر 3 تا ستاره داره نه عزیز 2 تا ستاره داره که اونم به دلیل قدیمی بودن ماشین و توقف تولید تو اروپا از سایت حذفش کردن.
1396/4/7
این خودرو 5ستاره ایمنی کره جنوبی رو داره
1396/6/16
تیوولی اگه سنسور نقطه کور و ترمز خودکار و تشخیص موانع داشت 5 ستاره میگرفت. تو هر دوره معیار ستاره دادن ها فرق میکنه
1396/3/24
سلام در خوب بودن این خودرو از هر لحاظی هیچ شکی نکنید فقط تحویل خودرو بسیار طولانی تر از از ادعایی که روز اول میشهمیگن
1396/3/24
سه ستاره ايمني؟!؟
1396/3/26
ماشین بسبار خوبی است اما هنوز نامرد تر از این شرکت ندیدم میگن تحویل ۱۲۰ روزه اما عملا بعد از هشت ماه تحویل میدن پول مالیاتو باید خودت بری حضوری اداره مالیات بدی شخصا باید بری راهنمایی کارای پلاک رو انجام بدی بعدم تشریف ببری تعویض پلاک عملا از زمانی که ماشینو تحویل میدن دو هفته طول میکشه تا پلاک بگیری کلا بگم کاری که باید خودشون انجام بدن روشم باید بری دونبالش از قیمتای نجومی اپشنای اضافیشم دیگه نمیگم که چطوری درستتون میکنن
ش
1396/3/27
سلام .من این ماشین را درست سر ۱۲۰ روز تحویل گرفتم کار مالیاتی و تعویض پلاک از صبح تا ۴ بعد از ظهر طول کشید ولی پلاک شد و الان هم ۴ ماه هست باهاش حال میکنم .رامک خودرو برای من که بد قولی نکرد .تحویل ۱۲۰ روزه هم شرایطش بود که سودش را هم پرداخت کردند.
1396/5/31
اصلا هم تابلو نیست که آقا مهدی کارمند رامک خودرو هستن. ده آخه مرد حسابی لا اقل نگو راس 120 روز. دروغ به این بزرگی چرا میگی.
1396/8/27
سلام شما ماشینتونو گرفتید. میشه منم راهنمایی کنید
1396/4/7
سلام میخاستم درخواست کنم که بررسی نیواکتیون را هم انجام بدید. خیلی ممنون
1396/9/12
سلام ست کامل اسپرت ماشین موجود هست قیمت مناسب
1396/4/14
سلام دوستان
من از بهمن ماه ٩٥ تيوولي رو تحويل گرفتم ، از نظر فني ماشين خوبيه ، قبل ازاين ماشين سراتو داشتم و با مقايسه با اون فقط تو شتاب اوليه از اون كمتره ، در كل به قيمته ولي نكته مهم اينه كه رامك خودرو تو خدمات افتضاحه ، نه تنها تو خدمات افتضاحه حتي تو ادب پرسنل هم جز بي ادب ترين نفرات جامعه هستن
بعد از يه مدت كه سوار ماشين شدم صداي ريزي از داشبورد ميومد و درهاي عقب نيز احتياج به رگلاژ داشت ، پس از چندين روز پياپي تماس با تعميرگاه مركزي جاده مخصوص ، براي هفته بعدش وقت دادن!!!!! بعد از اينكه ماشين پذيرش شد و در زمان تحويل به نكات زير دقت كنيد
١- قبل از اينكه شما حتي ماشينتون رو ببينيد رسيد گرفته ميشه كه خودرو صحيح و سالم تحويل شده و تمامي ايرادات برطرف شد، و شما بايد امضا و اثر انگشت بزنيد.
٢- كسي خودرو را به شما تحويل نميدهد ، و توضيحي راجع به خدمات انجام شده داده نميشود. خودرو شما در پاركينگ تعميرگاه و سوويچ ان هم در داخلش است ، پياده برويد و پيدا كنيد ، سوار شيد بيزيد!!!!!!
٤- در توضيحات برگه اي كه به من داده شد نوشته شده بود كه تست جاده صورت پذيرفت و تمامي ايرادها برطرف گرديد ، در صورتيكه كيلومتر زمان تحويل اوليه با آخر تغييري نداشت و هيچ ايرادي برطرف نشد.
٥- پس از تماس بلافاصله من و اعتراض مسئول مربوطه گوشي را قطع و با پيگيري مجدد با هتاكي و بي احترامي پرسنل تعميرگاه و حتي پرسنل خانم !!!! تعميرگاه مواجه شدم و جواب همه ي آنها اين بود كه شما خودرو را سالم تحويل گرفته ايد و رسيد امضا كرده ايد.
1396/5/7
من سوار تیوولی شدم .درسرعت گیرها عقب ماشین خیلی تکان میخوره
1396/6/8
خاک بر سرتون که فقط چرت میگید خر سوارهایی که در مورد ماشین کره ای نظر میدید جدا برید گم شید
1396/6/8
تيوولي ماشين خوبيه ، ولي رامك خودرو افتضاحه كافيه به سرچ تو گوگل كنين و يا تو اينستا @ssangyongir رو چك كنين ، قرارداد ٤ ماهه ميبنده بعد ١٤ ماهه تحويل ميده ، خدمات پس از فروشم كه ...
1396/7/24
باسلام من الان 10ماهه ثبت نام کردم هر روز امروز فردا میکنن این شرکت دزد به تمام معناست
1396/7/11
تیوولی چیه برید دنا بخرید
1396/8/28
راست میگی ، هیچکس هیچی نمیدونه مسلماً دنای چینی بهتره اصلاً دنا از بنز هم بهتر شما از همه بیشتر میدونی !!!
1396/7/17
فقط یه جمله به اون عزیزانی که مکرر گفته اند خرسوار خرسوار
عزیزان خر سوار بود بهتر از خر بودنه
1396/7/24
ثبت نامش دیگه اشتباهه. توی بازار 115 و ثبت نام و پس از ده ماه انتظار 113!
1396/8/19
حمید جان من که 70 تومن دارم چجوری115 نقد تو بازار آزاد بگیرم
1396/8/9
سلام دوستان . من هم میخوام از بلایی که رامک خودرو به سرم اورده بگم. دیماه 96 ثبت نام کردم با عده این که 120 روز کاری تحویل بشه ولی هر دفعه پیگیری کردم 2 ماه عقب افتاد تابستون میخواستم برم مسافرت تحویل نشد و همین الان هنوزم ندادنو کل پول را ازم گرفتن تا حالا هم چند مرحله گرونش کردن طوری شده که دیگه از این ماشین و رامک خودرو حالم بهم میخوره . هرکی میخواد بلایی که به سر من اومده سرش بیاد بره تو دام رامک خودرو بیفته : هم بعد یکسال تو حسرت ماشینت باشی هم گرونش کنن هم بهت توهین کنند
1396/8/12
واقعا نمی فهمم تحویله ۱۵۰ روز کاری یعنی چی . حاله آدمو بهم میزنن . نمی خواد بیاد این ماشین
1396/8/15
خریدار تیوولی 2017 صفر سفید رنگ . اگر پلاک شده باشه عالیست . فوری . پرداخت فوری همزمان با تعویض پلاک. ترجیحا در شیراز
1396/8/21
سلام دوستان
من بین سراتو 2000 آپشنال سایپا و تیوولی موندم. اگه ممکنه راهنمایی کنید. با توه به اینکه همه دوستان بر افتضاح بودن خدمات و تحویل رامک خوردو اتفاق نظر دارن، صرف نظر از بحث فنی ماشین، درباره خدمات پس از فروش و لوازم یدکی این ماشین هم در صورت امکان اون دوستانی که میدونن راهنمایی کنن.
ممنون از عزیزان
1396/11/13
شک نکن سراتو اپشنال ۲۰۰۰
1397/2/8
متاسفانه خدمات پس از فروش واقعا برای تیوولی افتضاحه ولی از سراتو از همه لحاظ یک سر و گردن بالاتره
1396/8/30
من هم هفته اول ماه 10 95 ثبت نام کردم تا حالا خبری ازشون نیست یکماه دیگه میشه یکسال !!!!! دزدی که شاخ و دم نداره
1396/9/4
سودشو با جریمه تاخیر حساب میکنن؟
اختلاف ارتقا مدل رو وقتی تاخیر از خودشون بوده، از مشتری میگیرن یا نه؟
1396/9/7
اولا اون دوستی که دیگران را خرسوار میگه برای انتقاد از ماشیم کره ای به قول شاعر ازکوزه همان تراود که در اوست دویم. ملتی که هرکی وهرچی بارش میکنن میبره بدترازاین حقشه اگر4تا مرد قراردادشون رامیبردن وشکایت میکردن اوضاع کم کم خوب میشد وگرنه این مملکت روز به روز دریغ ازدیروز مسیولان محترم که همه به فکرجیب خودشونن ومسابقه اختلاس گذاشتن باید ملت پیگیر حقوق خودش باشه واسلام
1398/12/11
من الان آلفا رومئو 4c دارم
اونو میبرم پیست
تیوولی برای تو شهر خوبه؟؟
1396/9/9
سلام لطفا يك نفر در مورد شتاب و سرعتش تو جاده بگه بقيه ي حرفها مهم نيست چون ماشين عالي دراومده از لخاظ همه چي
1396/9/20
سلام خیلی َبی جونه خوب نیست
1397/2/13
از نظر کیفیت قطعات داخلی و موتور عالی هست .. اما قدرت موتوروش‌واقعا مایوس کننده س
1396/9/9
اگر از خود شرکت ماشین خریداری بشه ، در نهایت چقدر تموم میشه ؟
1396/9/14
واقعا نمیدونم این ماشین چه ارزشی برای خرید داره قدرت گشتاور در برابر وزن مسخره. هست. شتاب بالای 12 با پنج سرنشین سربالایی باید رو زور زانوهات حساب کنی سواری خشک وکوبنده. کابین نه چندان جادار. کیفیت متوسط این پول رو فقط برای آپشن واون قیافه ای که خیلی اصالت وماندگاری نداره. میدی کپچر ارزش خرید خیلی بالاتری داره
1396/10/27
سلام متاسفانه رامک خودرو تمام برنامه هاش دروغه. طبق قول نمایندگی من باید آخر شهریور تیوولی رو تحویل می گرفتم الان آخر دی ماه 96 است و هنوز خبری نیست. تو.صیه می کنم سمت رامک خودرو دروغگو نرین. بدترین شرکت وارد کننده است.
1396/10/29
سلام من تاريخ ٢٤ دي ماه ٩٥ ثبت نام كردم . سود مشاركت كه واقعا چرنده . چون هر روز قيمت ماشين رو بالا ميبرند و جالب تر اين هست كه من ٣٠ مهر ماه تكميل وجه كردم و هنوز هم اين مبلغ اللحساب هست و هر موقع كه آقايون دلشون خواست ميتونند دوباره از من و امثال من پول بگيرند . نمايندگي هاشون واقعا دروغگو هستند .روزي كه ميخاي ثبت نام كني يك جوري باهات صحبت ميكنند كه پيش خودت فكر ميكني اينا امامزاده هستند ولي بعد از ١٠ يا ١١ ماه كه سر كار بودي تازه اون روي واقعي خودشون رو نشون ميدند
1396/11/7
دوست عزیز اینجا ایرانه
1396/11/7
من هم بهمن 96 ثبت نام کردم با وعده این که 120 روز کاری تحویل بشه ولی هر دفعه پیگیری کردم عقب افتاد و همین الان هنوزم ندادن و کل پول را ازم گرفتن تا حالا هم چند مرحله گرونش کردن الان میگن 10 تومان دیگه بده، میگن اگرم شکایت کنی بجای 10 تومان باید 26 تومان بدی!!!! هرکی میخواد بلایی که به سر من اومده سرش بیاد بره تو دام رامک خودرو بیفته : هم بعد یکسال تو حسرت ماشینت باشی هم گرونش کنن هم بهت توهین کردن
1396/11/12
سلام جناب ایرانی من هم ثبت نام بهمن هستم اما هنوز از تحویل دادن و یا مازاد قیمت بجز اون ۸ تومن که با دعوتنامه گرفتن حرفی نزدن و هر وقت تماس گرفتم گفتند از اسفند ماه تحویل ها شروع میشه شما از کجا و کی پیگیری کردی که گفتن ۱۰ تومن بده؟!!!
1396/11/12
ببینید دوستان ما همه یک مشکل مشترک داریم باید هماهنگ بشیم و یک شکایت دسته جمعی بکنیم رامک خودرو توی قرارداد بخصوص بند های دعوتنامه انقدر هم که فکر میکنه زرنگ نیست اگر دقت کنید در بند ۳ دعوتنامه گفته سود تا تاریخ فلان داده شده و خودرو حداکثر ۲۰ رو پس از اون تاریخ تحویل میشود و در بند اخر هم گفته تا تاریخ تحویل خودرو هر افزایش قانونی بعهده مشتری است پس تمام افرادی که طبق بند سوم اشاره شده تاریخ تحویل خودروشون قبل از افزایش تعرفه باشه مشمول افزایش قیمت نخواهند بود اگر خریدار شکایت بکنه قطعا نتیجه میگیره پس نا امید نباشید ماشین رو میگیریم و شکایت هم میکنیم
1396/11/26
با سلام
من بهمن 95 ثبت نام کردم(تحویل 120 روزه نمایندگی سعادت آباد) هنوز به من ماشینو نحویل ندادن. ضمن اینکه قیمت رو هم بردن بالا. پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از این شرکت خرید نکنید.
1396/12/18
از نظر من این ماشین خیلی بیجونه و در برابر بعضی رقبا واقعا عملکرد خیلی ضعیفی داره من قبلا داشتم خیلی زور میزنه تا از سز بالایی ها بره بالا از نظر من تیگو5فول اپشن یا همون اکسلنت گزینه ی خیلی بهتری داره و دو هفته ای تحویل میدن


1396/12/27
واقعا حیف ۱۴۰ میلیون پول رایج کشور که بدی به این ماشین که نه شتاب درست حسابی داره نه سواری ؛ اگه دنبال غیرچینی صفر با این قیمت هستید گزینه های خیلی بهتری هست مثل سراتو سایپا که ۳۵ تومن از این ارزون تره یا پژو ۲۰۰۸ که بازم از این ارزونتره واقعا قیمت بی منطقی داره اگه ۳۰ تومن گرون نمیکردن خریدش معقول تر میشد
1397/2/13
,الان شده ۱۵۴ میلیون ... ماشینی که یادمه ۸۷ میلیون قیمت داشت وقتی که تازه اومده بود خواستم بخرم به خاطر موتور ضعیفش نخریدم .. الان هر چی تصور میکنم تیولی با موتور ۱۶۰۰ و کپچر با موتور ۱۲۰۰ بالای ۱۵۰ میلیون قیمت داره برا خودمون بیشتر تاسف میخورم
1397/1/14
متاسفانه شرکت رامک خودرو یک شرکت بی تعهد هستش من 28 تیرماه 96 ثبت نام کردم مسئول ثبت نام به من قول داد حداکثر تا آخر آذر ماشین رو تحویل می ده متاسفانه الان 15 فروردین 97 هست ولی حتی دعوتنامه هم صادر نشده چه برسه به تحویل ماشین - قراردادهم یکطرفه به نفع خودشون نوشتند
1397/1/14
به قول خود کارمندان شرکت، کار رامک خودرو یه دزدی کلاسیکه...اگه خواهان این ماشین هستین از بازار حتی با چند میلیون گرون تر بخرید بسیار با ارزش تر هست تا اینکه بخواید این همه پول رو بیشتر از یکسال تو این شرکت بزارید...ماشین منو بعد 1 سال اونم به اجبار با تغییر رنگ بهم دادن.
1397/1/30
تفاوت تیوولی الیت و آرمور در چیست؟
1397/2/20
ازین شرکت دروغگو و کلاهبردار هیچی نخرین. ۱۴ ماهه هنوز ماشین تحویل نداده هیچ هروز هم داره گرونتر میکنه.
1397/5/24
من هم وضعیت شما را دارم ولی در مورد پرداخت های بالا فقط مقصرند چون آن موقع شصت درصد قیمت خودرو داده شده است
1397/3/1
سلام دوستان بنده هم مرداد 95 ثبت نام کرد تحویل 120 روز کاری بود
10 ماه طول کشید تا گفتن بیاید تکمیل وجه کنید حداکثر 20 روز دیگه ماشینو تحویل میگیرید
تکمیل وجه کردم 2 ماه طول کشید تا ماشینو دادن
یعنی 1 سال کامل تا پلاک بشه نزدیک 13 ماه طول کشید
کلا شیوه کارشون همینه
ناگفته نماند که دیر کرد رو محاسبه کردن و مبلغی رو کارت به کارت کردن
1397/3/8
این شرکت رامک خودرو واقعا دروغگوعه.واقعا دزدن.
1397/3/16
سلام.من هم ماشین رو 7 تیر 96 ثبت نام کردم تا امروز هنوز دعوت نامه هم صادر نشده تازه تماس گرفتم گفتن اول تیر 97 دعوت نامه صادر میشه بعد ماشین 30 تا 60 روز بعد تحویل داده میشه که اینم دروغه و میدونم سر این تایم هم تحویل نمیدن خاصه دوستانی که قصد خرید این ماشینو دارن به هیچ وجه خودشون درگیر این شرکت نکنن اگر براتون تقریبا 15 ماه طو کشیدن تحویل ماشین مهم نیست ثبت نامی بخرین اینکه میرید نمایندگی میگن نهایت با 3 4 ماه تاخیر تحوی میدن دروغه گو نخورید والا دروغه به ما هم همین وعده هارو دادن دقیقا 15 ماه از روز ثبت نام طول میکشه تحویل ماشین اینجوری که من دارم میبینمو به نتیجه رسیدم
1397/3/27
سلام من 10 خرداد 96 ثبت نام كردم و 50 ميليون اول پرداخت كردم و هنوز دعوت نامه بهم گفتند يك ماه ديگه ميدهند و ماشين رو هم شهريور تحويل ميشه....
كسي ميدونه چقدر ديگه ازم پول ميگيرند؟
يا ابوالفضل)-:
1397/3/28
با سلام خدمت سروران
من اوایل ابان ۹۶ با ینجاه ملیون ثبت نام کردم تا حالا ۹۷/۳/۲۸ سه بار گیرون کردن تا تحویلم خدا میدونه چند بار دیگه,پیشنهادم مثل اکثریت بقیه به کسی که می خواد ثبت نام کنه اینکه بره سراغ یه جای دیگه,واین شرکت اصلا صادق نیست.
1397/3/30
سلام
مگه قیمت قطعی ننوشتی؟ من ثبت نامی تیولی بهمن 96 هستم به من گفتن قیمت پایه تیولی برا من ثابته و فقط تعرفه 9 درصدی که دولت میگیره متغیره که اگه کم بشه کم میکنیم و اگه زیاد بشه زیاد. گرون شدن ماشین به ما ربطی نداره ما با دلار 4 تومن ثبت نام کردیم و قرار نیست پول اضافه ای بدیم درجریان باشین
1397/4/2
درود.دوست عزیز یبار دیگه قراردادتونو مطالعه کنید قیمت علی الحساب هستش و تا قبل ار صدور دعوت نامه ماشین رو به روز باهاتون حساب میکنن من 99 تومنی نوشتم تا الان که شده 125 تومن و 9 درصد هم ارزش افزوده اگر دوباره گرون نکنن اصلا تعهد نداره این شرکت نسبت به مشتری اصلا
1397/4/8
دوستان این شرکت دروغ گو یکسال از من 70 میلیون پول گرفته هنوز خبری حتی از دعوتنامه نیست
تازه بعد از تکمیل وجه هم 2تا3ماه طول میکشه
قیمت شرکت تا هفته گذشته 175 میلیون بوده و بعد از ممنوعیت واردات خودرو هیچ چیز معلوم نیست
تیرماه 96 با دلار 3700 تومن مبلغ 70 میلیون گرفتن هنوز خبری نیست نزدیک به یکسالِ
یه چیز دیگه این شرکت هم دلار 4200 از دولت گرفته اما خودرو ها رو با دلار 8000 تومن با مردم حساب میکنه اون هم با فاصله 14و 15 ماه
خدا میدونه این شرکت برای کدوم اقازاده. هست و از چه رانتی داره استفاده میکنه
لطفا اطلاع رسانی کنید برای شکایت دسته جمعی از این فاسدان اقتصادی
1397/4/8
سلام من باید 40میلیون بیشتر بدم خواهش میکنم شماهم پیگیری کنید یک پیج باز کنین ب مردم بگیم اصلا از رامک خودرو خرید نکن بخدا هرکس از رامک خودرو خرید کنه اشتباه اصلا از رامک خودرو خرید نکنین چون دروغگون اصلا ماشین من 1/5طول می‌کشه بیاد توروخدا ماشین از رامک خودرو نخرین
1397/4/10
شرایط بد اقتصادی ومنع واردات برای همه است نه رامک خودروتنها لازمه یه کم صبور باشیم من از گمرک پیگیری کردم همه ماشین ها رو سفارش دادن ایشاله تا اسفند 97به همه تحویل میدن \پارت به پارت دارن انجام میدن
1397/4/11
من يك صفر نقره اى رنگ دارم ماشين خوبيه
1397/4/15
سلام به همه دوستان.من تیر 96ثبت نام کردم الان بعد از یکسال میگن باید یه متمم قرارداد امضا کنی ک به موجب اون شرکت قراره تو ایران کارخونه مونتاژ بزنه و تیوولی رو مونتاژ کنن و طبق گفته نمایندگی اسفند تحویل میدن .با توجه به سابقه بد این شرکت و بد قولیاش اصلا این کاره نیستن و دارن فرصت میخرن احتمالا چون پولی ندارن.ضمنا خیلی مهربون شدن و کلی افر خوب گذاشتن ک اینم از شرکتی قبلا یه طرفه قرارداد میبست بعیده .منکه میرم پولمو بگیرم شماهم اینکارو بکنین تا پولتون نرفته
1397/4/18
منم ثبت نام تیر 96 هستم امروز زنگ زدم میگن بیاید یه متمم به قرداد اضافه میشه که مونتاژی تحویل بگرید اسفند تحول میدیم که اصلا امکان نداره یخوان هم مونتاز کنن کم کم 2 سال طول میکشه مردم رو خر فرض کردن اخه گرفتن پول هم باز به نفع شرکته ارزش پول نسبت به سال 96 خیلی اومده پایین با 37 تومن مشد 206 خرید الان باید با 50 تومن بخری خیل نامردی ومن مگم همه با هم بشیم یه وکیل بگیرم شکایت کنیم اگر دستمون به جایی نرسید اونموقع چاره اخر بریم پولمونو بگیریم
1397/5/24
اره این کره ای بده . چینی چی بخرم بهروز ؟
1397/4/30
اگه همه با هم اتحاد داشته باشیم میتونیم یه کاری کنیم وگرنه مثل همیشه سوار مردمن باید به قول دوستمون یه وکیل درس حسابی بگیریم یا اینکه همه با هم پولمونو با دیرکردش پس بگیریم تا بهشون شک وارد بشه
1397/5/6
باسلام خدمت دوستان تیر ۹۶ مزدا فروختم ۶۰ تومان ثبت نام تیوولی نمودم ۴ ماههه .الان ۱۳ماهه هر روز یک دروغ میگن حالا هم میگن مونتاژ اسفند . پوشک وارد این مملکت نمیزارن بشه چطوری میخوان قطعات بیارن دارند مونتاژ کنند وقت میخرند چه کاری سرمون میخوان بیارن خدا عالمه متاسفم برا خودم گول خوردم متمم را امضا نمیکنم . مزدا من شد ۱۰۰تومان
1397/5/10
سلام .شرکت رامک خودرو دروغگو ترین شرکتیه که دیدم.مال مردم خورها.بی کفایت ها.70میلیون منو بیشتر از یک ساله نگهداشتن خبری از ماشین نیست الانم میگن مونتاژ میدیم.
1397/5/11
ظاهرا شرکت پول مردم رو تو کارخانه توليدي خودش سرمايه گذاري کرده
انشااله همين دنيا نفرين مردم دامنشون رو بگيره
1397/5/24
سلام
انگار شرکت ها همیشه حق دارن به مشتری ها دروغ بگن!
کسی نیس به عنوان مدعی العموم جلوی این سوء استفاده ها رو بگیره.
رامک خودرو هم یکی از همین شرکت هاست.
بدقولی و عدم تحویل به موقع خودرو در این تغییر قیمت ها، کلی ضدر به ما زد و هیچ آب از آب تکان نخورد.
نه ما حال شکایت جدی و پیگیری داریم و نه هیچکس از متولیان در صدد بررسی و جبران ضرر ماست.
1397/5/24
ماشین لوکس نیست. مال قشر متوسطه. میارن و یا مونتاژ می کنند تحویل میدن. نسبت به خیلی شرکتها بهتره.
هرچند برای جبران ارزش دلاری پول واریزی اولیه سود مشارکت را بالا برده اند ولی کاش من بعد درصد وجه واریزی به قیمت روز خودرو را ملاک محاسبه قرار دهند.
گول شانتاژ باز ها را نخورید . می خواهند مفت حواله را را از ما بگیرند
1397/8/2
سلام دوستان
این نظر من به عنوان فردی که 8 ماه تیوولی دارم
ماشین خوبیه هم برای جاده و هم داخل شهری
مصرفش پایین خسته کننده هم نیست نسبت به ماشینهای هم رده خودش خوش قیمت هم هست
خدمات پس از فروش هم خوب
اگه کسی قصد داره بین 250 تا 300 ماشین بخره من این ماشینو پیشنهاد می دم پشیمون نخواهید شد
تو این رده و کلاس یا باید کپچر بگیرید که من با ظاهرش حال نمی کنم یا جک اس 5 که البته جک بین 170 تا 200
و البته چینی
تو این چند ماهی یبار تسمه سفت کن ماشین به صدا افتاد که گارانتی تعویض شد مورد دیگه ای نداشتم
یکی از دوستان نوشته بود که تو سربالایی باید دنده دستی بدی بله درست تو سرپایینی هم همینطور که به نظرم ایرادی حساب نمیشه شما با این شرایط یعنی موتور 1600 دارین ماشین می خرین بجاش در 90 درصد جاها مصرف سوخت کمتری داری
در کل ماشین خوبیه با این قیمت
موفق باشید
1398/5/3
سربالایی نمیکشه..قطعات کم و گرون
مصرف سوخت مناسب ...رخ نسبتا خوب
درضمن کراس اوورشهریه
1397/12/7
"""""" دوستان حتما این مطلب من را بخونید """""""""""""""
(((((در خصوص تیوولی – رامک خودرو – کیفیت آن و مقایسه آن)))))


الان که دارم این متن رو مینویسم (5اسفند97) دقیقا 17 ماهه که در شرکت دزد رامک خودرو تیوولی ثبت نام کردم که قرار بود بهار96 مدل وارداتی تحویل بدن با قیمت 102.900+مالیات خلاصه که سرکارمون گذاشت و به بهانه تحریم و قطع واردات مجبور به امضا متمم قرارداد برای تحویل مدل مونتاژی در خرداد98 شدیم ولی اونم سرکاریم و از مونتاژ هم خبری نیست. 50 میلیون واریزی من در اون موقع که نصف پول ماشین بود الان شده پول یک پراید و شرکت خیر سرش میخواد با توجه به متمم قرارداد به من 24 درصد سود بده که میشه ماهی یک میلیون!! یعنی پول من الان شده 67 میلیون (4 میلیون هم گفته هدیه وفاداری درصورت تحویل حساب میکنه) .این حرف را میخوام به کسانی که مثل خودم هستم بزنم که اولا هیچ وقت گول خرید علی الحساب را نخورید و همیشه خرید نقد و قطعی انجام بدید تا بلای ما سرتون نیاد. دوم اینکه من خودم به واسطه خواهر و برادرهایم تجریه سواری با راوفور-سانتافه و ماکسیما زیاد داشتم و همیشه به همه میگفتم ماشین چینی آشغاله و.. و روی همین اصل اومدم تیوولی ثبت نام کردم اگر هموم موقع با توجه بودجه ام از انتخاب های محدودی که تو ایران داریم درست انتخاب میکردم ،حتی چینی، الان سرمایه خانواده ام که با زحمت کارمندی جمع کرده بودم اینطوری به فنا نمی رفت که حواله مون به مونتاژی بدن در کار نیست و یکسال دیگه هم راه نمی افته تازه الان ارز نیمایی (دلار حدود 8500-9000) این مدل مونتاژ به گفته خودشون 35 درصد ارزونتر در میاد (یعنی چیزی حدود200-210 میلیون) تازه اگه همین الان تولید بشه که تولیدی در کار نیست.
بحث دوم در خصوص کیفیت خودرو تیوولی هست همانطور که گفتم خودم این ماشین را ندارم ولی ماشین های کره ای و ژاپنی تجربه رانندگی زیاد دارم، من از کسانی بودم که میگفتم اگه ماشین چینی را مفت هم بدید سوار نمیشم!! در خصوص تیوولی تست درایو آن را رفتم و در گروه تلگرامی آن (تیولیران) بیشتر از یک ساله که عضوم. برای خودم متاسفم که سرمایه زندگی ام برای این ماشین رفت و حروم شرکت رامک خودرو و مدیران بی لیاقتش شد.این ماشین کره ای هست ولی خالی از عیب نیست چیزهایی که وقتی آدم میگه کره ای بعیده نمیگم بی کیفیته نه، ولی مالکان آن مشکلاتی دارن مثل مشکل جعبه فرمان و صدا های بیخودی آن، جوشکاری ضعیف و ناشیانه خصوصا در قسمت حاشیه در های آن که حتی ایران هم اینطوری جوشکاری نمیکنن، لاستیک فاق کوتاه که با یک دست انداز باد میکنه (البته قابل تعویضه) چرم صندلی ها که بیکیفیته و بعد از مدت کوتاهی نشستن دفورمه میشه، مونتاژ ضعیف و قطعات بیکیفیت در قسمت در خودرو باعت صدای اضافی و جیرجیر میکنه، باندهای ضبط بسیار بیکیفیت که زود پاره! میشه، و... یک مورد مشکل گیربکس هم گفته بودن تو گروه ولی شرکت زیربار نمیره برای تعویض!!! و خیلی مشکلات ریز و درشت دیگه – مثل هر خودرو دیگه که باعث شد دید خودم نسبت که برند کره ای سانگ یانگ که چیز دیگه ای بود عوض بشه و خیلی متعجب شدم از خیلی از رفتارهای شرکت رامک خودرو که واقعا اصلا برای ما مشتریان (چه کسانی که منتظر ماشین هستند چه دارندگان آن) ارزشی قائل نیست و و برای شرایط برزخی حال حاضر ما هیچ خبر و اطلاع رسانی انجام نمیده و مشتری را به هیچ حساب میکنن.
الان که پول داره همینطور بی ارزش تر میشه روز به روز تصمیم گرفتم قبل عید تا گرونتر از این نشده با توجه به پولم که حدود200 هست یک ماشین بگیرم حتما و دیگه علاف رامک خودرو نمونم3-4 ماهه تو نخ تیگو5 بودم (به خاطر موتور تنفس طبیعی- چون توربوها استهلاک بالایی دارد و من دنبال شتاب نیستم )یک ماشین (حتما صفر) میخوام بگیرم برای خانواده که حداقل5سال نگه دارم با توجه به گارنتی5سال یا 150000 کیلومتر تیگو5 تست درایو این خودرو رفتم و همچنین حداقل 3 ماهه تو کانال تلگرامی اش با دارندگان و مالکان آن سروکله میزنم. تو گروه تیوولی من کسی را ندیده بودم که بالای 100000 تا با تیوولی رفته باشه و اینجا هستند و میتونم بگم این ماشین چینی! که هنوزم واقعا ته دلم راضی نیست بگیرمش ولی میگیرمش (به خاطر برچسب چینی بودن) بسیار باکیفیتر و کم ایراد تر (دقت کنید کم ایرادتر) و سواری نرم تر و بهترو به مراتب تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت تیوولی داره، همین ماشین چینی که تا چندوقت قبل خودم مسخره اش میکردم اونم کورکورانه بدون اینکه حتی یکبار هم سوارشده باشم! جالب برام گارنتی و خدمات مدیران خودرو هست که تقریبا همه راضی هستند وبا خیال راحت سوار این ماشین میشن و خدمات و سرویس دورهای میگیرن! مثل رامک نیست که کلاهبردار باشن و مشتری را نابود کنن. دو سه نفر بودن که مشکل گیربکس داشتن و گارنتی راحت براشون عوض کرده بود چیزی که اصلا نباید از رامک خودرو با این تیم مدیریت بی کفایتش توقع داشته باشید. سانگ یانگ برند بزرگی هست و باسابقه ولی متاسفانه رامک خودرو داره نابودش میکنه. خلاصه الان که ارزش پولم پیش رامک نابود شد سرم به سنگ خورده میخوام برم قبل عید با توجه به شرایط مدیران خودرو خودرو تیگو5 اکسلنت ثبت نام کنم خودم با کلمه چینی مجبور شدم کنار بیام و حقیقتا حس کردم بهتر از تیوولی است - حالا ممکنه بعضی ها خرده بگیرند ولی منم تا حالا گارد عجیبی داشتم ولی حقیقت همینه که گفتم اون ماشین بهتره و خدمات پس از فروش خیلی عالی داره که رامک هیچه جلوش. الان تیوولی های صفری که تو بازار هست حدود300 هست من میخوام تیگو5 را 244 بخرم اگه پولم را از رامک پس بگیرم حتی میتونم تیوولی صفر هم بگیرم ولی بخدا این رامک خودرو کاری با ما کرده که از هرچی تیوولی بدم آمده و آلرژی پیدا کردم دیگه حتی تو خیابون نمیخوام نگاهش کنم.
نقد یک سری از دوستان را میخونم مثلا قبلای خودم هستند و نظراتی راجع به چینی ها میدن که واقعا اطلاعاتی ندارن! بخدا من خودم از هواداران تیوولی بودم و هستم و گفتم که 17 ماهه ثبت نام کردم و هنوز پولمون پیش رامکه خیر سرمون طبق متمم قرارداد تحویل مونتاژی خرداد98 هستم (جای مدل وارداتی در اردیبهشت97) ولی به دوستان بگم من اطلاعاتم راجع به جک و هایما زیاد نیست خوشمم نمیاد ولی روی تیگو5 تحقیق کردم تک تک قطعات این ماشین برند هست که جمع شده و چینی نیست سیستم برقی ماشین بوش هست، باندهای پاناسونیک، فولاد، بدنه , عایق بندی و قطعات و... همه اروپایی و امریکایی هست گیربکس هم تحت لیسانس ZF آلمان هست (تیوولی هم گیربکس ایسن ژاپنی اش تحت لیسانس هست و وارداتی از ژاپن نیست و مونتاژ کره هست) موتور تیگو5 هم طراحی AVL اتریشه (تیوولی هم طراحی موتورش ماهیندرا هند هست که صاحب شرکت سانگ یانگ کره است و مونتاژش در کره هست) دیگه تجهیزات اضافی هم که نگو رامک تهویه اتومات و صندلی برقی و... را برداشته درصورتی که این ماشین امکانات بیشتر، بهتر و باکیفیت تری را میدهد این چیزی هست که تا لمس نکنی و از اون گارد ضدچینی بودن بیرون نیایی درک نمیکنی ، از نظر بعضی ها موتور تیگو ضعیفه نسبت به بدنه این چیزیه که راجع به تیوولی هم میگن که مثلا تو سربالایی کنده ولی خیلی ها کار با گیربکس های اتوماتیک و دنده گرفتن تو این شرایط را بلند نیستن ضمنا با توجه به پولی که آدم میده باید توقع داشته باشه نمیتونی توقع لندکروز از این ماشینا داشته باشیم پس باید واقه بین باشیم– چیزی هایی که خیلی از دوستان بخوان بگن را من خودم از برم شخصیت برند سانگ یانگ و اعتبارش بیشتره تا چری این چیزیه که خودمم هنوز باهاش کنار نیومدم ولی ما تو ایران زندگی میکنیم با یک انحصار و استثمار خودرویی. خودرو وارداتی را باید 2.5 برابر قیمت خودش خرید کنی برندها محدود است خدمات پس از فروش ضعیف، قطعات گران و نایاب و بودجه قشر متوسط جامعه مثل خودم محدود. به نظرم آدم باید تو این شرایط ایران منطقی تصمیم بگیره وگرنه منم دوست دارم بنز یا بی ام دبلیو سوار بشم ولی نمیتونم. ولی تو رنج حدودی و برابر اشتباه کردم که 17 ماه پیش تیوولی کره ای! را به چری تیگو5 چینی ترجیح دادم اگه همون موقع درست تصمیم میگرفتم و علاف رامک نمیشدم با 90میلیون 17 ماه بود سوار ماشین که بودم هیچ الان قیمتش هم دوبرابر شده بود ولی الان 50 میلیون پیش پرداخت من پیش رامک (50درصد پول تیوولی اون موقع) شده 67 میلیون!!!!! به هوای اینکه ماشین کره ای! میخوام سوار شم ولی دیر فهمیدم که این چینی که اشغاله از نظر بعضی ها ،خیلی باکیفیتر از اونه.
نکته آخر من نمیگم چی بخرید یا نخرید تجریه من از وقایع خودم اینه که دیگه پیش خرید خودرو نکنم همیشه نقد خرید کنم دوم اینکه برای خودم زندگی کنم و حالشو ببرم چون تا حالا بخاطر حرف و متلک مردم (مثل قبلا خودم) به ماشین چینی تا حالا سمتش نرفته بودم که الان دیدم اشتباه کردم.
دوستان وقت گذاشتم سعی کردم صادقانه نظرمو بگم قصد توهین به هیچ برند یا ماشینی رو نداشتم ولی قصد توهین به رامک خودرو را دارم چون زندگی من و خانواده ام را نابود کرد تو این 17ماه خدا زشون نگذره.
نکته آخر گول خیلی از کامنت هایی که زیر پست خودروهای مختلف تو این جور سایت ها رو مینویسن رو نخورید طرف یک بار هم یک ماشینو سوار نشده میاد نقد میکنه همیشه سعی کنید با مالکان اون خودرو ها مشورت کنید و نظر بخواهید.

موفق و سلامت باشید.

1398/5/13
سلام3 سال سوار تیولی هستم70000 کیلومتر هیچگونه مشکلی نداشته نرمراحت با قدرت خصوصا روی باور مصرف عالی صدی 6
1398/5/19
کراس اووری خوبی هست ولی در زمانی وارد ایران شد که رقیب خاصی نداشت و فروش خوبی را تجربه کرد. امروز با ورود کراس اوور های با کیفیت تر، با مشخصات فنی بالاتر مثل پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳ خرید سانگ یانگ تیولی ارزش خرید خود را از دست داده و از لحاظ سواری و لذت رانندگی سانگ یانگ بسیار عقب تر است و تنها دلیل قیمت بالای آن تبلیغات وسیع سانگ یانگ، وارداتی بودن و سود بالای شرکت واردکننده و عرضه محدود در ایران است.
1398/6/12
با اين حساب ٢٠٠٨ بهتره نسبت به تيوولي؟
بين تيوولي و پژو ٢٠٠٨ كدوم رو انتخاب كنم بهتره؟
چون ٢٠٠٨ تو ايران مونتاژ ميشه شك دارم كه كيفيتش خوب باشه
نظر دوستان چي هستش؟
1398/7/26
ماشین فرانسوی حرف خنده دار
1398/9/8
تیوولی واقعا ماشین خوبو کم استهلاکیه من رینگو لاستیکارو عوض کردمو یه لاستیک با فاق بلند تر گذاشتم خیلی نرمتر شده.از مزایاشم بگم مصرف کم و زیبایی کم نظیر.اگه بخوام با رقیبای فرانسوی مقایسه کنم چون تنفس طبیعی داره با بنزین ایران خیلی جوره.
1399/9/24
الان که این مطلبو مینویسم ۴ سال از عرضه تیوولی میگذره.و با وجود تعداد بالای فروشش هنوز هیچکدوم از تیوولیای فروخته شده مشکل فنی حادی براشون پیش نیومده و تونسنته تمام رقیبایی که اینجا براش نام بردینو براحتی پشت سر بزاره و یبار دیگه پرچم سانگ یانگو بعنوان یه ماشین بی ازارو با دوام بالا ببره.
1400/6/10
نجس ترین شرکت خودرویی ایران، رامک خودرو هست.
الآن ۴ ساله پول ۷،۰۰۰ نفر رو بالا کشیده و بیش از ۵،۰۰۰ نفرشون شکایت کردن.
با پول ثبت نامی ۴ سال پیش، کارخونه زدن و می خوان نفری یک میلیارد دیگه برای تکمیل وجه ازشون بگیرن.( ماشینی رو که ۴ سال پیش عمده پولشو دادن)
هیچ اعتمادی به این شرکت نیست و ممکنه هر آن خدمات این ماشین به صفر برسه و برای صاحباش بشه یه تکه آهن پاره...
1400/9/1
اینو به کسانی بگید که جلوی واردات رو گرفتند....کلی تیوولی مونده تو گمرک و وارد نشده.....رامک خودرو سال هاست تو ایرانه
1402/3/13
سلام علت بسته نشدن درب صندوق عقب تیوولی با ریموت چیست لطفا راهنمایی کنید
1402/6/29
قدرتش به اندازش خیلیییی خیلیییی. کمه
چطور میارن روی هایما 160 اسب بخار میزارن
روی این نمی تونن
به نظر من ضعیفه چون تو سر بالایی های اوتوبان به زور خودشونو میکشن
1402/8/30
اخه تو باما قیمتش بیشتره