موضوعات داغ

الکتریسیته، غذای جدید X5

عکس مطلب اول
شاید باورتان نشود که بگوییم بی‌ام‌و اولین شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود را معرفی کرد، ولی این شرکت معروف آلمانی، اولین نوع از خودروهای شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود را بر روی مدل X5 با کد شناسایی xDrive40e معرفی کرد. خودرویی شاسی بلند با خُلق و خوی خودروهای اسپرت و با مزایای تمام چرخ محرک بودن آن که به همراه فن آوری EfficientDynamics eDrive عرضه خواهد شد.
اولین و مهم‌ترین ویژگی این خودروی شاسی بلند بی‌ام‌و، سیستم محرک پلاگین هیبریدی آن است که متشکل از یک پیشرانه الکتریکی و یک موتور درون سوز چهار سیلندر بنزینی بوده که تنها با مصرف 15.4 کیلووات بر ساعتی نیرو توسط موتور الکتریکی و مصرف 3.3 لیتری بنزین در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده توسط پیشرانه بنزینی و تولید 78 گرمی گازهای آلاینده محیط زیست در هر کیلومتر، در مجموع 313 اسب بخار از ترکیب دو نیرو پیشرانه‌ها بدست می‌آید که با ورود آن به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک استپ ترونیک (Steptronic 8)، تبدیل به 450 نیوتن متر گشتاور می‌شود که با رسیدن به چرخ‌های خودرو، موجب به ثبت رسیدن حداقل شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه‌ای برای این غول آهنی SUV می‌شود.
برای تامین نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی هم، بی‌ام‌و باتری‌های لیتیوم یونی را در نظر گرفته که با قابلیت شارژ مجدد آن‌ها توسط پریزهای برق خانگی یا ایستگاه‌های شارژ عمومی، امکان شارژ باتری‌ها را در مواقع خاموشی موتور فراهم کرده است که با یک بار شارژ کامل آن می‌توان حداکثر 31 کیلومتر را بدون دخالت پیشرانه بنزینی و تنها با موتور الکتریکی پیمود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/12/26
چه قدر زیبا با شکوه ودوست داشتنی .
1393/12/26
مصرف suv، سه لیتر؟؟؟
دیگه حرفی نزنم بهتره.
1393/12/26
خداییش ب این مصرفا زیاد اعتنا نکنین،نمونش i8 تو تاپ گیر جرمی میگفت ب ام و گفته مصرفش 3 لیتره ولی تو جاده واقعیش 7 لیتره!
1393/12/26
دو روز دیگه سايپا یه پراید میزنه که با باطری قلمی کار میکنه....!!!
:|
1393/12/27
کشور المانو ببین حالا کشور خودمونو