موضوعات داغ

زوتای T600، قدم در راه بزرگان

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی چینی "زوتای" یا به زبان اصلی چینی‌ها "زوتی" ( Zotye ) که از محصولات تولیدی آن در داخل کشور هم می‌توان به خودروی سدان Z300 یا آریو تولیدی سایپا اشاره کرد، چندی پیش از جدیدترین محصول خود در کلاس شاسی بلند با نام T600 پرده برداری کرد که به طور رسمی در نمایشگاه خودرویی شانگهای چین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
از نظر طراحی ظاهری T600، چینی‌ها ثابت کردند که می‌توانند خودرویی را با طراحی اختصاصی و بدون کپی برداری از دیگر محصولات بازارهای جهانی طراحی کنند و در مرحله تولید قرار دهد. از این‌ها گذشته، طراحی T600 کاربران خود را کاملا راضی نگه می‌دارد، چراغ‌های زیبای کاملا LED دوقلو با پس زمینه مشکی و یک سپر استاندارد به همراه نوارهای کرومی حاشیه ورودی‌های روی آن که چهره‌ای خوب و جوان پسندانه را به ارمغان آورده است، اما رینگ و لاستیک‌های بیش از حد بزرگ روی محورها، ارتفاع خودرو را بیش از اندازه بالا برده و شبیه به خودروهای آفروی کرده که چندان با طراحی ظاهری همخوانی ندارد. عقب خودرو هم بدون شک یکی از بهترین طراحی‌های کشیده شده به دست مهندسان چینی به شمار می‌رود که هر چشمی را وادار به تماشای آن می‌کند. سپر بزرگ و عضلانی عقب با دو خروجی تیتانیومی اگزوز بر روی آن و چراغ‌های دوتکه LED عقب و همچنین یک اسپویلر بزرگ سقفی که نمای بی‌نظیری را از قسمت عقب خودرو به تصویر کشیده است. در داخل اتومبیل هم چینی‌ها دست از سر طراحی‌های نسبتا ساده با تجهیزات بی‌کیفیت برداشته و یک طراحی کاملا مدرنیته مطابق با خودروهای اروپایی به همراه جدیدترین تجهیزات و امکانات روز صنعت خودرو را ارائه کرده‌اند.
در قسمت مولد قدرت هم زوتای هنوز اطلاعاتی از T600 منتشر نکرده است و این اطلاعات را برای نمایشگاه شانگهای چین کنار گذاشته است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/1/7
از نظر طراحی از باقی خودروهای چینی خیلی جلوتره، یعنی ممکنه کیفیت و هندلینگ قابل قبولی هم داشته باشه؟
1394/1/7
سلام خدمت دوستان عزیزم. زوتی چینی با مهندسی دقیقی این خودرو رو ساخته ظاهر که حرف نداره... واقعا قابل مقایسه با خودرو های هیوندای هستش ( البته از نظر ظاهر) تنها مشکلش چرخ هاش هست که زیادی بلنده که زوتی می تونه حلش کنه .
در وبسایت شرکت زوتی تعریف بسیاری از این خودرو شده بود
که بر اساس نوشته های خود شرکت T600 دارای هندلینگ عالی و شتاب خوبی است
به نظ. من این خودرو با اینکه کیفیتش به خودروهای کره ای و صد البته به ژاپنی ها نمیرسه ولی شاهکار چینه. چون از چین نمیشه انتظار بیشتری داشت .چون اولین باره که چینی ها دست از کپی برداری برداشتن !! پیشرفت خوبی براشون محسوب میشه!
1394/1/8
طراحیش خوبه ولی به عکس نگاه نکنین تو عکس خودرو بزرگ تر نمایش داده میشه اگه از نزدیک به خودرو نگاه کنین کوچیکه
1394/1/8
فک کنم هر کی پول داشته باشه میره یه طراح حرفه ای استخدام میکنه و طرح هاش از این رو به اون رو میشه. همون کاری که کیا و هیوندای کردند. اینم من اطلاع ندارم خود چینی ها طراحی کردند یا از یه طراح مطرح کمک گرفتند . ولی هر چی که هست جای تحسین داره. چین اگه کیفیتش رو بهتر کنه که میکنه ( چون بازار اینو میخواد و چین هم همیشه نگاهش به بازاره ) در آینده میتونه حداقل در سگمنت شاسی بلند های شهری و سدان ها خیلی شاخ بشه. ولی خوب تو سوپر اسپرت ها و خیلی لاکچری ها و شاسی بلند های درست و حسابی فک نکنم به این زودی ها بتونه.
1394/1/9
کپی شده از روی VW Tiguan
1394/1/10
با محسن موافقم این مارک زوتای رو بکنید یه فولکس واگن بچسبونید بهش البته به نظرم عقبش بیشتر کپی برداری از ائودی هست ولی در کل خوبه و تحسین بر انگیزه --- دردو بلا چین بخوره تو فرق سر ایران خودرو و سایپا که کپی هم بلد نیستن بکنن + مسئولین مفت خور بالا دستیشون
1394/1/10
از نویسندگان محترم خودرو بانک تعجب می کنم که این ماشین رو یک طرح مستقل و کپی نشده می دوننن.با یک نگاه به جلوی فولکس واگن tiguan و نمای عقب audi Q5 می توان به راحتی فهمید که zoyte t600 ترکیبی از این دو ماشین با یک جزئی تغییرات است که البته اگر چنین هم نبود هرگز این تناسب و زیبایی حاصل نمی شد.
1394/1/10
این هم لینک مشخصات کامل این خودرو:
http://chinaautoweb.com/car-models/zotye-t600/
ولی خواهش می کنم در مورد اون یک تیکه فلزی که از زیر ماشین آویزون شده سوالی نپرسید!