موضوعات داغ

ZOE 2015، سریعتر شارژ کنید و بیشتر برانید

عکس مطلب اول
در نمایشگاه ژنو سال 2012 بود که رنو برای اولین بار خودروی تمام الکتریکی ZOE خود را برای عرضه در بازار سال 2013 در قالب یک خودروی هاچ بک کوچک معرفی کرد. حالا پس از گذشت مدتی از معرفی نسخه اولیه این خودرو، رنو بر روی این مدل به خوبی کار کرده و در نهایت چندی پیش مدل جدید ZOE را با بهبود شارژدهی و زمان شارژ سریع‌تر معرفی کرد.
همانطور که در ابتدا اشاره‌ای به آن شد، ZOE در اصل اولین خودروی پنج درب سوپر مینی رنو به صورت کاملا الکتریکی است که صرفا برای استفاده‌های روزمره در شهر طراحی و تولید شده است. نسخه قبلی ZOE را اگر یک بار به طور کامل شارژ می‌کردیم، در شرایط استاندارد تعیین شده حداکثر 210 کیلومتر را برای شما کارایی می‌داد که با بروزرسانی و بهبودهای صورت گرفته بر روی مدل جدید ZOE، این مسافت به لطف باتری‌های لیتیوم یونی با زمان شارژ 10 درصدی کاهش یافته، به 240 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
برای به حرکت درآوردن این خودروی کوچک رنو هم، شارژ باتری‌ها به یک موتور الکتریکی ملقب به R240 ارسال می‌شود که پس از ورود آن به موتور، تبدیل به قدرت 87 اسب بخاری و گشتاور 220 نیوتن متری می‌شود که برای چنین خودروی کوچک با مصارف شهری کافی به نظر می‌رسد.
رنو در مورد بهای پرداختی برای این خودرو هم قیمت 16 هزار و 100 یورویی برای کشور فرانسه به علاوه تخفیفات قابل توجه دولت فرانسه برای همایت از این خودرو در جهت کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و برچسب قیمتی 22 هزار و 499 یورویی را برای سایر کشورها در نظر گرفته است، اما این را هم باید در نظر بگیریم که با این هزینه پرداختی می‌توان یک دستگاه رنو کلیو را تهیه و بدون نگرانی اتمام شارژ در راه و صرف زمان زیاد برای شارژ مجدد آن در جاده‌ها تردد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد