موضوعات داغ

هوندا CR-V

عکس مطلب اول
متاسفانه موجی که هم‌اکنون در بازار ایران است بیش از اندازه با معیارهای اصلی فاصله گرفته و شاید برای خرید یک خودرو کمتر کسی به میزان مصرف سوخت و مهم‌تر از آن میزان تولید CO2 توجه می‌کند. اما در بازارهای بزرگ جهانی داستان متفاوتی حکمفرماست، خودروهای کم مصرف با تکنولوژی روز دنیا حرف آخر را می‌زنند و در این بین هوندا در سگمنت‌های مختلف برای خود قلمرویی برپا کرده است. در سگمنت سدان‌های متوسط شهری سیویک از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین‌هاست و هوندا آکورد نیز رقیب سرسختی برای تویوتا کمری محسوب می‌شود. اما یکی از موفق‌ترین محصولات هوندا، مدل CR-V است. شاسی‌بلند متوسط شهری که عملکرد بسیار خوبی داشته و سال گذشته میلادی توانست در بازار آمریکا عنوان پرفروش‌ترین خودرو در این سگمنت را بدست آورد. این عنوان قطعاً تنها با لیست بلند بالای امکانات و تجهیزات مختلف بدست نیامده و شایستگی حقیقی لازم است تا در چنین بازار پر رقابت و آزادی بتوان چنین عنوانی را کسب کرد.
خوشبختانه فامیلی‌موتور ، نماینده رسمی هوندا در ایران، بعد از عرضه سیویک و آکورد ، حال به سراغ CR-V رفته تا یک ژاپنی سرسخت را به جنگ تویوتا RAV4 بفرستد. مدلی که این شرکت قصد دارد روانه بازار کند به پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که دقیقاً 2356 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 188 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و 245 نیوتن‌متر گشتاور در 3900 دور در دقیقه را تولید کند. تا اینجای کار باید گفت که در این سگمنت و در کنار تویوتا RAV4، رنو کولیوس، کیا اسپورتج و یا هیوندای توسان از قوی‌ترین پیشرانه بهره می‌برد و عملکرد و توان خروجی بسیار خوبی بین رقیبان دارد.
برخلاف دیگر سفیران هوندا در ایران، CR-V همانند کولیوس با گیربکس CVT به ایران می‌آید که به کمک آن می‌تواند در عرض 8.5 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این شتاب را تا سرعت 199 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.
مصرف سوخت این شاسی‌بلند ژاپنی 9 لیتر در شهر، 7.1 لیتر در خارج از شهر و به صورت ترکیبی 8.4 لیتر است که برای یک خودرویی با چنین ابعادی بسیار عالی است.


فامیلی‌موتور این خودرو را در دو تیپ EX و EXL عرضه خواهد کرد که مدل EXL مدل کامل‌تر می‌باشد. البته اگر راستش را بخواهید آنچنان این دو تیپ با یکدیگر تفاوت ندارند و تنها در سه آپشن صندلی 8 جهته راننده، نویگیشن و روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان فرق دارند. البته تنها تفاوت مهم بین این دو مدل سطح ایمنی آن‌هاست که مدل EXL به 8 عدد کیسه هوا مجهز شده ولی مدل EX تنها 2 کیسه هوا دارد. پس اگر هر تیپ از CR-V را بخرید حتماً امکاناتی نظیر رینگ 18 اینچی آلومینیومی، آینه‌های تاشو برقی، چراغ‌های مخصوص روز، سانروف، سیستم ECON، کروز کنترل، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم‌های ترمز و پایداری VSA، TCS، ACE، HSA و همچنین سنسور پارک در عقب مجهز شده است.
برای متوجه شدن از شرایط فروش این شاسی‌بلند جدید و قیمت نهایی آن با فامیلی‌موتور تماس گرفتیم. این شرکت فعلاً در حال پیش فروش CR-V است و این خودرو را در 60 روز کاری و در مدل 2015 تحویل می‌دهد. قیمت نهایی CR-V در تیپ EXL برابر 243 میلیون و 900 هزار تومان است و فعلاً 150 میلیون تومان برای عقد قرارداد پیش پرداخت لازم است.
با توجه به شرایط کنونی بازار که فاکتورهای خرید به صورتی است که به عنوان مثال هوندا سیویک و میتسوبیشی لنسر با آن پشتوانه و افتخارات در برابر بعضی کره‌ای‌ها حرفی برای گفتن ندارند، کار برای هوندا CR-V کمی سخت باشد ولی قطعاً این موضوع چیزی از لیاقت‌های آن کم نمی‌کند و شاید اگر شرکت واردکننده کمی با تبلیغات مختلف و هوشمندانه بیشتر خریداران را با این خودرو آشنا کند و محصول جدید خود را بهتر به بازار معرفی کند، می‌تواند فروش خود را تضمین و به خوبی برای رقیبان سرسختی مانند تویوتا RAV4 شاخ و شانه بکشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد