موضوعات داغ

مورانو با قلبی جدید در راه است

عکس مطلب اول
در غرفه نیسان در نمایشگاه شانگهای چین دو محصول متفاوت از نیسان رونمایی شد. اولی معرفی رسمی نسخه نهایی لانیا بود که طرح کانسپت آن در سال 2013-2014 رونمایی شد و دیگری هم معرفی نسخه هیبریدی نیسان مورانو بود که در این مقاله به طور مختصر به بررسی اطلاعات منتشر شده از این خودرو می‌پردازیم.
از نظر طراحی ظاهری، نیسان مورانو دقیقا همان طراحی مدل‌های استاندارد بدون کوچک‌ترین تغییری را دارد، ولی قلب تپنده این خودرو جراحی شده و سیستم محرک جدیدی به جای آن نصب شده است. در واقع سیستم محرک این خودرو برگرفته از محصول زیر مجموعه نیسان یعنی اینفینیتی QX60 موسوم به QR25DER است که از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی 15 کیلوواتی یا به زبان خودرویی 20 اسب بخاری تشکیل شده که نیروی چرخشی خود را از باتری‌های لیتیوم یون به عنوان یک منبع قدرتی تامین می‌کند و موتور درون سوز 2.5 لیتری بنزینی هم با مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق خود، حداکثر 250 اسب بخار قدرت و 321 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند، ولی متاسفانه نیسان اطلاعاتی از حداکثر سرعت و شتاب خودرو و یا حتی میزان مصرف سوخت و حدکثر برد رانندگی تنها با موتور الکتریکی را منتشر نکرده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/1
حالا الان با این موتور میشه وارد کرد
ولی تا وارد کننده های کره ای انقد سود میخورن صرف نداره براشون وارد کنن
1394/2/1
نيسان بهتر إز تويوتا بوده و هست
1394/2/1
از دوستان ي سوال دارم چرا ايمني ماشيناي نيسان مخصوصا مورانو و ماكسيما ٢٠١٢ انقدر ضعيف بوده در حالي كه تو همون سال حتي ماشيناي كره اي ايمني به مراتب بالاتري داشتن؟؟ منظورم كليپ تست تصادف يورو انكپ تو اپارات هست
1394/2/3
سلام.نسل قبلی مورانو هم کمی غیر متعارف ولی دلنشین بود.اما نیسان داره گند میزنه به ماشینش برعکس تویوتا .چونکه داره طراحی کانسپت ها رو به خودش میگیره امیدوترم این اتفاق ادامه پیدا نکنه.