نمایشگاه امسال شانگهای چین میزبان محصولی بود که این بار تمام مراحل طراحی و تولید آن در داخل چین و بدون همکاری با بریتانیا صورت گرفته است، بله! شاسی بلند امجی GS با طراحی و توسعه کاملاً بومی که چندی پیش در نمایشگاه بین المللی خودرویی شانگهای چین بر روی سکوی نمایش رفت.
البته ناگفته نماند که طراحی این محصول به عنوان طراحی کاملاً بومی چندان تفاوتی با طراحیهای صورت گرفته در بریتانیا ندارد، لذا طراحی چنین خودرویی با کپی برداری از دیگر محصولات چندان هم سخت به نظر نمیرسد، در ضمن برای پلتفرم GS هم طبق ادعای منابع خبری امجی از پلتفرم مدل انویژن بیوک امریکا استفاده کرده است.
در محدوده قدرتی امجی GS، شرکت سازنده دو پیشرانه توربوشارژر 1.5 لیتری و 2 لیتری را در نظر گرفته که پیشرانه 1.5 لیتری 167 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را در اختیار
خودرو قرار میدهد و پیشرانه دوم یعنی موتور 2 لیتری نیز حداکثر 217 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید میکند و همچنین نیروی تولیدی این دو پیشرانه در نسخه 1.5 لیتری توسط یک جعبه دنده هفت سرعته و در نسخه 2 لیتری هم بوسیله یک گیربکس شش سرعته به چرخها منتقل میشود. امجی یک نسخه از GS چهارچرخ محرک را نیز آماده کرده که تنها با پیشرانه 2 لیتری عرضه میشود که توانسته شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیهای و حداکثر سرعت بالای 208 کیلومتر بر ساعتی را به ثبت برساند.
125 هزار و 700 یوان و 179 هزار و 700 یوان ( 15 هزار و 900 – 27 هزار یورو ) هم قیمتی است که امجی برای دو نسخه 15 لیتری و 2 لیتری GS در نظر گرفته است.
ناگفته نماند زمزمه هایی بر ورود این خودرو توسط نماینده این شرکت یعنی مدیاموتورز به بازار داخل به گوش می رسد و در صورت جدی تر شدن این موضوع معرفی کامل آن را در قسمت "به زودی در بازار" قرار خواهیم داد.
بروزرسانی: بر اساس شایعاتی که در شانگهای پخش شده، امجی بر روی شاسیبلند جدید و بزرگتر از GS مشغول کار است و برای طراحی آن از پلتفرم بیوک Envision استفاده خواهد کرد و پلتفرم استفاده شده برای خودروی GS، سانگیانگ کوراندو میباشد که ضمن عذر خواهی، در متن به اشتباه پلتفرم GS، بیوک Envision ذکر شده است.
همچنین طراحی این خودرو در چین و زیر نظارت تیم طراحی MG در بریتانیا به سرپرستی Anthony Williams-Kenny انجام شده است.