موضوعات داغ

نیسان ماکسیما، سریع‌ترین در نوع خود

عکس مطلب اول
نسل جدید نیسان ماکسیما سدان اسپرت 2016، سریع‌تر از آکورا TLX، آئودی A4 و ب.ام.و سری 3 محسوب می‌شود. این حرف را از خودمان در نیاوردیم(!)، بلکه در تست بعمل آمده توسط سازمان‌های مستقل خودرویی از چهار خودروی نیسان ماکسیما، ب.ام.و سری 3، آئودی A4 و آکورا TLX، نیسان ثابت کرد که سریع‌تر از سه رقیب هم کلاس خود است.
در واقع تست صورت گرفته در داخل پیست 2.8 کیلومتری بوده که ماکسیما با 0.98 ثانیه زودتر از ب.ام.و سری 3، حدود 2.08 ثانیه سریع‌تر از آکورا TLX و در نهایت 2.71 ثانیه سریع‌تر از آئودی A4 از خط پایان عبور کرده است که در این خصوص حتی سازندگان و رییس بخش آمریکایی نیسان هم تعجب کرده است، ولی هیچ خودرویی بدون یک شاسی خوب و کار شده، موتوری قدرتمند و انتقال قدرتی حساب شده نمی‌تواند به چنین موفقیتی دست پیدا کند.
جهت یادآوری هم جا دارد بگوییم که نیسان ماکسیما 2016 از پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل سری VQ با بیش از 60 قطعه جدید و بروزرسانی شده در آن استفاده می‌کند که با اتصال آن به یک جعبه دنده Xtronic، هم موجب کاهش 15 درصدی مصرف سوخت در این نوع موتور شده و هم قدرت خروجی را به 300 اسب بخار رسانده است.
جالب است که همین تست که توسط نیسان انجام شده باعث به سخره گرفتن آن توسط بعضی از سایت های معروف خودرویی نیز شده است و بعضی این تست را کاملاً تبلیغاتی دانسته و رقابت نیسان ماکسیمای 6 سیلندر با بی ام و 4 سیلندر توربوشارژ را ناعادلانه دانسته اند!

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/30
ماکسیما سلطانه
1394/2/30
امیدوارم این نسل یا حداقل نسل قبلی رو پارس خودرو مونتاژ کنه بجای این ماشین های چینی.. یا حداقل وارد کنه
1394/2/30
ماکسیما برا ما ایرانی ها یه جورایی مثل ماشین پیکان میمونه هیچوقت از یاد نمیره با گذشت نزدیک به ده سال هنوز نمونه های خیلی تمیزش که صاحب های ماشین با عشق اون رو تمیز نگه میدارن پیدا میشه
یه جورایی سالاره از مصرف بالاشم که صحبت میشه همه میگن نوش جونش فک نکنم ماکسیمای نسل جدید به ایران راه پیدا کنه با سیاست گذاری و قانون گذاری های اشتباه دولت اشتباه از اینکه به جای اینکه ماشین های با دوام برند ایمن رو وارد کشور کنن به بهانه های مختلف شروع کردن به واردات ماشین های بی کیفیت چینی این ماشینا بعداز یه مدت که مشکل برخورد میکنن دوباره برای تامین قطعات و تعمیرشون باید دوباره از کشور ارز زیادی خارج بشه در کل اگه این نسل از ماکسیما وارد ایران بشه حتی بخاطر اسم به ارث برده از ماکسیمای محبوب ایرانی ها میتونه به فروش خیلی بالایی دست پیدا کنه .
1394/2/30
ببینم میگین سریعترین اینا با دنا مقایسه کردین بفهمین سرعت یعنی..... جمعش کنین فقط دنا!!!!!!!!!!!!!
1394/2/30
راس میگی علی جان حق با شماست صلوات بفرستین که خدا ایران خودرو رو برامون نگه داره تازه میخواد پرسپولیس رو هم بخره به سلامتی