موضوعات داغ

تویوتا پرده از رخ هایلوکس برداشت

عکس مطلب اول
پس از انتشار تصاویر جاسوسی بسیاری از مدل جدید تویوتا هایلوکس که اکثراً بدون پوشش پنهان کننده و یا حتی در حال تست‌های گوناگون درون کارخانه ای بودند و عملا تمامی چهره اصلی مدل جدید تویوتا هایلوکس را نشان می داد، تویوتا در نهایت دیروز به صورت رسمی نسل هشتم هایلوکس (Hilux) را معرفی کرد.
تویوتا هایلوکس 2016 به عنوان یک نسل جدید حدود 70 میلی متر در طول و 20 میلی متر در عرض کلی نسبت به نسل قبلی خود افزایش سایز را تجربه کرده است. از لحاظ طراحی هم که پیش از این در مقالات تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو به آن‌ها اشاره کردیم، در جلو اتومبیل چراغ‌های بزرگ و کشیده تمام LED با ابرویی از جنس چراغ‌های مخصوص روز، جلوپنجره‌ای مشبک کرومی با دو ستون اصلی افقی و سپری حجیم با دو مه شکن گردی شکل در دو طرف آن، قرار گرفته که همگی از نو برای نسل هشتم هایلوکس بر روی تخته طراحی رفته‌اند. در عقب اتومبیل هم سپری جدید به علاوه چراغ‌های بزرگ LED را مشاهده خواهید کرد.


با ورود به داخل کابین هم با فضایی کاملا نو و مدرن‌تر روبه‌ رو خواهید شد که اجزا بکار رفته در آن چندین برابر بهتر از نسل قبل این خودرو شده‌اند. مهم‌ترین قسمت داخلی کابین که تغییرات زیادی را متحمل شده است هم مجموعه داشبورد و کنسول مرکزی است که از حالت صاف و سنتی به صورت قوس‌دار طراحی شده است. در قسمت کنسول مرکزی هم شاهد جابجایی خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع اتاق از کنار نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای به قسمت بالای داشبورد هستیم که دست طراحان را برای بزرگ‌تر کردن صفحه نمایشگر کنسول مرکزی باز کرده است. در مقابل راننده هم یک صفحه کیلومتر پیشرفته‌تر و فرمانی جدید ارگونومیک با روکش چرمی قرار گرفته که لذت رانندگی را چندین برابر کرد است.
بسته به بازار عرضه هم تویوتا چندین موتور 2.4 لیتری الی 4 لیتری را آماده کرده که به ترتیب شامل یک موتور 2.4 لیتری توربو دیزل با حداکثر توان 160 اسب بخاری (119 کیلووات) و گشتاور 400 نیوتن متری، پیشرانه 2.8 لیتری توربو دیزل با حداکثر قدرت 177 اسب بخاری (132 کیلووات) و حداکثر گشتاور 450 نیوتن متری، موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی 164 اسب بخاری و در نهایت یک پیشرانه 278 اسب بخاری شش سیلندر 4 لیتری می‌شود که بسته به انتخاب موتور به جعبه دنده‌های شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.
در رابطه با توان نسل هشتم هایلوکس هم تویوتا اعلام کرده که توانایی بکسل حداکثر 3500 کیلوگرم و حمل بار نهایتا یک تن و 240 کیلوگرم را دارد. عرضه این محصول هم براساس گفته‌های تویوتا در ماه‌های آینده سال جاری شروع خواهد شد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/3/1
موتور دیزلش عجب گشتاوری داره تو ایران با نیسان زامیاد دیزلی که حدود 250 تا گشتاور داره تا 3 تن هم بار جابجا میشه که دیگه شاسی جواب نمیده حالا این با 450 نیوتن متر گشتاور فکر کنم در حد کامیونت بتونه بار بکشه
1394/3/1
خیلی عالی شده ولی طراحی داشبوردش برای وانت خوب نیست عقبش هم شبیه وانت فوتون شده در کل ماشین خوبیه
1394/3/1
چرا تویوتا تو طراحی اینقدر افت کرده طراحی داخلیش و عقبش واقعا قابل مقایسه با اتاق قدیمش نیست
1394/3/2
خیلی لوس شده از اون وقار افتاده . مخصوصاً پشتش . فکر کنم طراح های تویوتا بزور اون رو این طوری کردن .
داشبوردش هم خوبه اما فکر کنم برای شاسی بلندی که قراره نقش وانت رو اجرا کنه خیلی عجیبه ؟
اما میشه نمره قبولی رو بهش داد .
من از 20 بهش 16 میدم . (فقط برای جلوش و داشبوردش 16 نمره دادم و اون کسری نمره هم برای پشتش بود)
اصلاً به من چه که نمره میدم . ول کن .
موفق و پیروز باشید .
1394/3/2
تقریبا میشه گفت یه کپی از آریسان هست
D:
1394/3/2
زشت شده...ابهتشو از دست داده
1394/3/2
طراحی نیسان ناوارا(NP300) جدید بهتره...البته به نظر من...
ظاهرا تویوتا هیچ استعدادی توی طراحی چراغ عقب نداره.واقعا نمای عقب ماشین که توی خیابون بیشتر دیده میشه تو ذوق میزنه.شبیه فوتون تانلند شده...در کل 15 از 20.
1394/3/3
بنظرم طراحی جلوش قابل قبوله،اما عقب ماشین خیلی ساده است.از بغل هم هیبت لازم رو تا حدودی داره.داخل کابین و داشبورد ژاپنی طراحی شده(ساده،زیبا و کارآمد)بر خلاف طراحی کره ای که امروزه چشم ما ایرانی ها بش عادت کرده(شلوغ و در ظاهر گران فیمت و البته اغلب زیبا).