موضوعات داغ

3.0 CSL، احیای یک افسانه

عکس مطلب اول
ب.ام.و کانسپت 3.0 CSL Hommage را در جشنواره خودروهای کلاسیک "کنکرس د الگانزا ویلا د استا" ایتالیا معرفی کرد.
شاید با خود بگویید که خودرویی کانسپت که هنوز تاییدیه تولید نگرفته و هنوز به بازار نیامده است، چه ربطی به خودروهای کلاسیک و این جشنوار دارد، ولی طرح کانسپت ب.ام.و 3.0 CSL در واقع خودرویی احیا شده از ده 70 میلادی است که با رنگ و بویی مدرنیته و امروزی سیر تکاملی را در پیش گرفته است.
ب.ام.و 3.0 CSL در واقع خودرویی افسانه‌ای از ب.ام.و بود که برای مسابقات قهرمانی تور اروپا در ماه می سال 1972 میلادی تولید شد که با استفاده از یک موتور 3003 سی‌‌سی و به همراه یک کیت بدنه آیرودینامیکی قوی پا به میدان رقابت گذاشت و حالا ب.ام.و با طراحی کانسپت به احیای این خودرو پرداخت.
از لحاظ مشخصات فنی با توجه به مفهومی بودن این خودرو چندان اطلاعاتی منتشر نشده است، ولی از لحاظ طراحی ظاهری با یک خودروی کاملا اسپرت و آینده‌نگر طرف هستیم که علاوه بر اجزا و قسمت‌های آیرودینامیکی فوق العاده، مولفه‌های ب.ام.و 3.0 CSL دهه هفتاد را هم در خود جای داده است، به عنوان مثال تیغه های نصب شده در بالای گلگیرهای جلو، اسپویلر سقفی و اسپویلر ثابت عقب که از مدل اولیه این اتومبیل الهام گرفته شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این بخش هم کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای، پدال‌های آلومینیمی، قفس رول محافظ، خوشه ابزار دیجیتالی و... مهم‌ترین آن‌ها بودند که به طور مختصر به آن‌ها اشاره شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/3/5
واقعیت داره که BMW i8 داره وارد ایران میشه؟؟ چون عکسهای زیادی ازش تو پیجهای مختلف دیدم که توی ایران گرفته شده بود.
1394/3/7
Bale i8 ham 2ta to iran umade k yekish parsal varede keshvar shode
1394/3/5
bmw در یک کلام یعنی اصالت در اوج تکنولوژی و مدرنیته.