موضوعات داغ

گریت‌وال وینگل 5

عکس مطلب اول
احتمالا وینگل 3، محصول جدید دیار خودرو، را در خیابان دیده‌اید. خودروی وانت دوکابین (و یا تک‌کابین) که دیفرانسیل عقب است و این روزها (15 اردیبهشت 92) قیمتش به 50 میلیون تومان نیز رسیده است. گویا دیار خودرو می‌خواهد برادر دوقلوی این محصول خود را نیز روانه بازار کند یعنی گریت‌وال وینگل 5 (Great Wall Wingle5). خودروی وانت دوکابینی (و یا تک‌کابین) که از نظر ابعاد، پیشرانه و حجم مجاز بارگیری دقیقا مشابه وینگل 3 می‌باشد و تنها از نظر ظاهری با آن متفاوت است. به این معنا که روی وینگل 5 نیز پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر با 16 سوپاپ نصب شده که می‌تواند 124 اسب‌بخار (100 کیلووات) را در دور 5250 تولید کند (لازم به یاد‌آوری است که این پیشرانه متعلق به میتسوبیشی می‌باشد). نیروی تولید شده توسط این خودرو به کمک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که می‌توان آن را RWD نامید.
اگر بخواهید بدانید که این خودرو دقیقا چه اندازه‌ای دارد، نگاهی به وینگل 3 در خیابان بیندازید تا متوجه شوید که وینگل 5 دقیقا چه ابعاد و اندازه و وزنی دارد. همچنین ظرفیت بار مجاز وینگل 5 همانند وینگل 3 برابر 625 کیلوگرم (در مدل دوکابین) است.
از نظر امکانات، وینگل 5 در سطح قابل قبولی است که می‌توان به تجهیزاتی مانند شیشه‌های بالابر برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمزهای ABS و EBD و کیسه هوا برای سرنشینان جلو اشاره کرد.
وینگل 5 هم‌اکنون با قیمت 54 میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود که باید گفت با توجه به قیمت 50 میلیونی وینگل 3، عاقلانه به نظر می‌رسد. اما در صورتیکه این خودرو به بازار بیاید، رقیبانی مانند وانت پیکاپ ریچ (که هنوز به بازار نیامده) و پیکاپ ایران خودرو را خواهد داشت که با توجه به ظاهر خوب آن، احتمالا می‌تواند جنگ خوبی را به راه بیندازد. اما باید توجه داشت که پیکاپ ایران خودرو دارای پیشرانه بزرگ‌تر و قدرتمندتری است که نیروی آن به چهارچرخ نیز منتقل می‌شود و درصورتیکه قیمت مقطوع آن بتواند با وینگل و ریچ رقابت کند، می‌تواند رقابت را برای آن‌ها سخت‌تر کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد