گریت‌وال وینگل 5
احتمالا وینگل 3، محصول جدید دیار خودرو، را در خیابان دیده‌اید. خودروی وانت دوکابین (و یا تک‌کابین) که دیفرانسیل عقب است و این روزها (15 اردیبهشت 92) قیمتش به 50 میلیون تومان نیز رسیده است. گویا دیار خودرو می‌خواهد برادر دوقلوی این محصول خود را نیز روانه بازار کند یعنی گریت‌وال وینگل 5 (Great Wall Wingle5). خودروی وانت دوکابینی (و یا تک‌کابین) که از نظر ابعاد، پیشرانه و حجم مجاز بارگیری دقیقا مشابه وینگل 3 می‌باشد و تنها از نظر ظاهری با آن متفاوت است. به این معنا که روی وینگل 5 نیز پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر با 16 سوپاپ نصب شده که می‌تواند 124 اسب‌بخار (100 کیلووات) را در دور 5250 تولید کند (لازم به یاد‌آوری است که این پیشرانه متعلق به میتسوبیشی می‌باشد). نیروی تولید شده توسط این خودرو به کمک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که می‌توان آن را RWD نامید.
اگر بخواهید بدانید که این خودرو دقیقا چه اندازه‌ای دارد، نگاهی به وینگل 3 در خیابان بیندازید تا متوجه شوید که وینگل 5 دقیقا چه ابعاد و اندازه و وزنی دارد. همچنین ظرفیت بار مجاز وینگل 5 همانند وینگل 3 برابر 625 کیلوگرم (در مدل دوکابین) است.
از نظر امکانات، وینگل 5 در سطح قابل قبولی است که می‌توان به تجهیزاتی مانند شیشه‌های بالابر برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمزهای ABS و EBD و کیسه هوا برای سرنشینان جلو اشاره کرد.
وینگل 5 هم‌اکنون با قیمت 54 میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود که باید گفت با توجه به قیمت 50 میلیونی وینگل 3، عاقلانه به نظر می‌رسد. اما در صورتیکه این خودرو به بازار بیاید، رقیبانی مانند وانت پیکاپ ریچ (که هنوز به بازار نیامده) و پیکاپ ایران خودرو را خواهد داشت که با توجه به ظاهر خوب آن، احتمالا می‌تواند جنگ خوبی را به راه بیندازد. اما باید توجه داشت که پیکاپ ایران خودرو دارای پیشرانه بزرگ‌تر و قدرتمندتری است که نیروی آن به چهارچرخ نیز منتقل می‌شود و درصورتیکه قیمت مقطوع آن بتواند با وینگل و ریچ رقابت کند، می‌تواند رقابت را برای آن‌ها سخت‌تر کند.
تاریخ: 1392/2/15
نظرات
 
:نام
   
:ایمیل
 
:متن
LE

وانت فقط هایلوکس توییتا

1392/7/11

رضا

واقعا هیچ کدام به مزدا 2000 نمیرسن حتی کاپرا

1392/7/12

رامین

خودر سازان ایرانی هنوز نمیتونن محصولات دهه 70 پژو رو با کیفیت اون زمان تحویل مردم بدن . بدیهیه که مجبوریم ز کشورهایی که خیلی از ما جلو تر هستن مثل چین تکنولوژی رو وارد کنیم

1392/8/17

maziyar

slm.vaghan zibas age to bazar iran hast plz gheymat an ra baray man email konid.ba tashakorrr mazi

1392/9/1

شاهو

وقتی که کاپرا اومد تو بازار همه گفتن چینیه بدرد نمیخوره...بعد دیدیم که خوب از آب در اومد..حالا نوبت وینگل هست...مطمئن باشید ماشین خوبی هست...یکی از دوستان من که قبلا پرادو داشت جدیدا وینگل خریده بسیار تعریف کرد گفت من راضیم...لطفا عقده ای بازی در نیارید و پاچه خواری تویوتا و بقیه رو نکنید..نسبت به قیمتش فوق العاده است.....

1392/9/29

حاچی

کسی اطلاع داره وینگل 5چنددیفرانسیله؟ دو یا تک دیفرانسیله ؟

1392/10/2

محمد

به قول دوستان مزدا 2000 هم از این بهتره.

1392/10/16

مهران

سلام بنده 1سال کاپرا دارم واقعن تو این 1سال فهمیدم از ماشین چینی آشغال تر وجود نداره.کاپرا و این آشغال دیگر چین را کسانی سوار میشوند که در توهم هایلوکس به سر میبرن.یکیشم خودمم...

1392/10/28

وحید

من یک دستگاه وینگل 5 مشکی اسفند92 بصورت نقدی خریدم و 10 روزه تحویل دادند به نظر من نسبت به قیمتش خیلی می ارزه مونتاژش خیلی خوب انجام شده و تمام درزهای بین قطعات اندازه هم و منظمه.بدنه محکم هست دربها بصورت یخچالی بسته میشه.با توجه به اینکه اتومبیل اصلی زیرپای من موهاوی است(که در نرمی سرآمد شاسی بلندها است) به نظر میرسید که نتوانم وینگل را تحمل کنم اما برعکس شد و بهش علاقه پیدا کردم

1393/1/9

محمد

دوستان به نظرمن برای یه شاسی بلندتوان 124اسب کمه چون سواری جیلی هم همین قدرت رو داره.

1393/1/24