موضوعات داغ

هیوندای الانترا

عکس مطلب اول
آسان‌موتور تا به حال توانسته جدیدترین محصولات هیوندای را پا‌به‌پای بازارهای جهانی به بازار داخل نیز عرضه کند اما همیشه جای خالی بعضی از محصولات هیوندای مانند اکسنت و الانترا احساس می‌شد. اما امسال آسان‌موتور توانسته مجوز واردات این دو خودرو را نیز بگیرد تا سبد محصولات هیوندای را در ایران کامل‌تر از گذشته کند. در این مقاله می‌خواهیم به اختصار هیوندای الانترا (Elantra) را معرفی کنیم تا ببینیم چه خودرویی قرار است مهمان جدید بازار آشفته(!) ایران باشد.
در حقیقت تنها مدلی که توانسته مجوز ورود را بگیرد مدل‌های 1.8 لیتری هستند لذا پیشرانه‌ای که روی الانتراهای وارداتی نصب شده، 4 سیلندر 1.8 لیتری خواهد بود که می‌تواند حداکثر 148 اسب‌بخار را در 6500 دور در دقیقه تولید کند و در عرض 10.4 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین مصرف سوخت این کره‌ای با گیربکس 6 سرعته خودکار در سیکل ترکیبی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
الانترا در دو مدل GLS و Limited عرضه شده که هر دو دارای یک پیشرانه هستند و تنها در تجهیزات و امکانات بکار رفته با یکدیگر تفاوت دارند. به طور مثال در مدل GLS رینگ‌های 16 اینچی به کار گرفته شده و به صورت استاندارد گیربکس 6 سرعته دستی روی آن نصب است اما روی مدل Limited رینگ‌های 17 اینچی نصب شده و گیربکس آن 6 سرعته خودکار به همراه سیستم Shiftronic و Active ECO می‌باشد. همچنین در هر دو مدل می‌توان تجهیزاتی نظیر VSM، ESC، TCS، ABS، EBD و OCS را یافت.
هیوندای الانترا در مدل GLS نزدیک به 17 هزار دلار و در مدل Limited بیش از 21 هزار دلار قیمت دارد که با توجه به شرایط کنونی بازار باید انتظار قیمتی بین 120 تا 160 میلیون تومان را داشت که باید منتظر ماند و دید آیا هیوندای الانترای کره‌ای می‌تواند از رقبای سرسخت ژاپنی خود مثل تویوتا کرولا، مزدا 3 و هوندا سیویک برآید یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد