موضوعات داغ

مقایسه هیوندای ix35 با میتسوبیشی ASX

عکس مطلب اول
امروز می خواهیم به سراغ دو اتومبیل کراس اوور (یا شاسی بلند کوچک) موجود در بازار برویم. هر دوی این اتومبیل ها در محدود قیمت 130 تا 150 میلیون تومان قرار دارند. هیوندای ix35 که کامل با آن آشنا هستیم و دیگری رقیب تقریبا تازه وارد آن یعنی میتسوبیشی ASX می باشد.
ابتدا با طراحی های ظاهری وداخلی دو اتومبیل شروع می کنیم. طراحی ظاهری هیوندای ix35 زیبا و دلنشین است. این طراحی بر خلاف طراحی نسل قبل (که اصلا طراحی جالبی نداشت) بسیار خوب و زیبا است که از خط مشی جدید محصولات هیوندای پیروی می کند. با نگاهی به طراحی جلوی این اتومبیل جلو پنجره ی 6 ضلعی معروف هیوندای که در دیگر محصولات جدید هیوندای نیز استفاده شده نظرمان را جلب می کند. چراغ های جلو کشیده شده و تا روی گلگیر جلو ادامه داشته و طرحی زیبا و دلنشین به وجود آورده است. البته این قسمت بسیار شبیه دیگر محصولات هیوندای از جمله الانترا است. در طراحی جانبی این خودرو با توجه به خطوط استفاده شده در آن و شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل، طرحی زیبا و قابل هضم به این خودرو بخشیده البته اندازه ی مناسب رینگ و لاستیک نیز به این زیبایی کمک کرده است. طراحی عقب نیز با چراغ های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و درب صندوق عقب که با برآمردگی هایی که روی آن وجود دارد طراحی عقب این خودرو را از سادگی در آورده و طرحی زیبا به آن بخشیده است. اما در آن سوی میدان یک رقیب ژاپنی قرار دارد. با اولین نگاه به ASX به سرعت ما را به یاد برادر خود یعنی لنسر اوولشن می اندازد گویی که انگار کمپانی میتسوبیشی با بالا بردن شاسی لنسر اوولشن یک اتومبیل کراس اوور به وجود آورده است. اما اگر از این مسائل بگذریم طراحی بیرونی ASX مانند برادر خود یعنی لنسر اوولشن اسپرت قابل قبول است در جلوی این اتومبیل جلو پنجره ی بزرگ میتسوبیشی در کنار چراغ های مه شکن که در قابی قرار داده شده اند و در کنار چراغ های کشیده جلو طرحی اسپرت به این اتومبیل بخشیده است. در نمای جانبی با طرحی ساده مواجه هستیم که البته خطی که از گلگیرهای عقب شروع می شود و در وسط گلگیر جلو محو می شود سعی در این دارد که این نما را از سادگی در بیاورد البته طراحی رینگ های این اتومبیل نیز باعث شده که طراحی جانبی این اتومبیل بیش از پیش ساده باشد و از این نظر ix35 طراحی جذاب تری در این قسمت دارد. اما طراحی عقب ASX مانند طراحی جلوی این اتومبیل سعی دارد که خودش را اسپرت و خشن نشان بدهد که البته این کار را به خوبی انجام داده است البته طراحی سپر عقب چندان دلنشین نیست اما طراحی چراغ عقب زیبا و قابل قبول است. طراحی داخلی ix35 بر خلاف نسل گذشته ی خود که از (طراحی ساده و فاقد هر گونه هیجان بهره می برد) بسیار زیبا، خوب و مدرن طراحی شده است. طراحی داشبورد این اتومبیل به سرعت ما را به یاد دیگر اعضای این کمپانی می اندازد. همان دریچه های معروف هیوندای در اینجا نیز به کار رفته است. کیفیت مواد به کار رفته در مقایسه با نسل قبل بسیار پیشرفت کرده اما در مقایسه با رقبای اروپایی و ژاپنی احساس می شود که همچنان هیوندای در زمینه کیفیت مواد به کار رفته در کابین جای پیشرفت دارد. صندلی ها خوب است و فضای داخلی قابل قبولی دارد. اما طراحی داخلی میتسوبیشی مانند طراحی خارجی آن اسپرت احساس می شود. صندلی ها، فرمان و محل قرارگیری پشت فرمان آن حس اسپرت بودن بیشتری از هیوندای ix35 به راننده منتقل می کند. کیفیت مواد کابین نیز خوب و قابل قبول است هر چند کمی از هیوندای از این نظر بالاتر است فضای عقب ASX به علت فاصله ی کمتر محور عقب کوچک تر از هیوندای ix35 احساس می شود. هر دوی این اتومبیل ها ایمن هستند و هر دوی آنها توانسته اند 5 ستاره از موسسه NHTSA آمریکا را دریافت کنند.
هر دو رقیب دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسب هستند و از امکانات مشترک دو اتومبیل می توان به سیستم ورود بدون کلید و استارت موتور به صورت دکمه ای، سقف پانوراما، شیشه های برقی، آینه های برقی همراه با گرمکن، صندلی ها مجهز به گرمکن، آینه های الکتروکرومیک، کروز کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم های ABS همراه با EBD سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم HAS می توان اشاره کرد. اما ix35 دارای 10 ایربگ می باشد و ASX داری 7 ایربگ و ix35 دارای سیستم DBC یا ترمز در سراشیبی می باشد که این مورد در ASX منتفی می باشد. اما در عوض نیز ASX دارای گیربکس CVT به همراه شیفترهای پشت فرمان می باشد در حالی که ix35 دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است همینطور شما ASX قابلیت lock کردن 4WD به 2WD دارید در حالی که ix35 فقط 4WD می باشد.
ix35 دارای موتوری چهار سیلندر خطی به حجم 2400 سی سی می باشد. این موتور قادر است قدرتی معادله 177 اسب بخار تولید کند و راننده را قادر می سازد که در عرض 10 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست یابد. اما رقیب ژاپنی از یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 2000 سی سی برخوردار می باشد. این موتور که به تکنولوژِی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها مجهز شده و می تواند قدرتی معادله 147 اسب بخار تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این اتوموبیل در حدود 11.5 ثانیه می با شد و حداکثر سرعت این ماشین نیز 190 کیلومتر بر ساعت می باشد.
با توجه به میزان قدرت دو اتومبیل به این نتیجه می رسیم که روی کاغذ ix35 بهتر از میتسوبیشی ASX می باشد اما در عمل چطور؟ شتاب اولیه و تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ix35 با توجه به قدرت موتور کاملا برتر است ولی از این میزان که بالاتر می رویم ASX به لطف وجود گیربکس CVT و تعویض سریعتر دنده ها، فاصله ی خود را با ix35 حفظ خواهد کرد. ASX دارای فرمان پذیری بهتری از ix35 می باشد و به علت فاصله کمتر محور عقب تا انتهای اتومبیل احساس می شود که انتهای خودرو نسبت به ix35 بهتر جمع می شود ولی هر دو خودرو دارای هندلیگ های قابل قبولی در کلاس خود می باشند. البته استفاده از سیستم تعلیق Multi Link یا همان چند اتصالی نیز به این قضیه کمک کرده است اما هر دو خودرو کمی خشک احساس می شوند. در مجموع هر دو خودرو انتخاب های قابل قبولی در بازار کشور و در رنج قیمت خود به شمار می روند البته این نکته را باید گفت که رقیبان قدرتمند آنها در بازار داخل وجود ندارند و به تازگی در بازار داخلی رقیب قدرتمند به نام رنو کولئوس 2014 برای این خودروها پیدا شده است. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که بازار دست دوم هیوندای ix35 فعلا از ASX بهتر است. البته در نهایت انتخاب با شما خواهد بود.

نظرات کاربران

78 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/8/2
ممنون از بررسي خوبتون.مي خواستم خواهش كنم تويوتا rav4 مدل ٢٠١٣ را با اسپورتيج و IX35 مقايسه بفرماييد.اگه بشه بررسي كلي روي RAV4 انجام بدين ممنون ميشم
1392/8/2
جفت شون ماشین های خوبین ولی من ASX رو به IX35 ترجیح میدم.
البته این رو هم بگم قیمت واقعیشون خیلی کمتره و باید زیر 100 میلیون باشه.
از مقایسه خوبتون ممنون
1392/8/4
با عرض تشکر از اقای صادقی خواهش میکنم بدون دخالت دادن نظر شخصی به مقایسه بپر دازند و من هم ASX رو ترجیح میدم صرفا به دلیل گیربوکس CVT و برند معتبر تر نسبت به IX35 و به نظر من موتور 2000 می تونه برای یه کراس اوور کاملا مناسب باشه چون قرار نیست با این خودرو افرود سنگین داشته باشیم
1392/8/5
ممنون از مقایستونو خیلی عالی بود ;)
1392/8/9
فقط IX35
1392/8/10
به جد نمی توان میتسوبیشی رو با هیوندایی مقایسه کرد از هر لحاظ..و این قیاس مع الفارق است.
اما با صداقت ، در حال حاضر با توجه به قیمت و قدرت موتور و بازار کشور i35 بهتره.
1392/8/11
به نظرم ix35 بهتره
1392/8/12
صد درصد ix35 بهتره
بايد قبول كرد كه كره اي ها در خودروسازي صاحب سبك شدن.
الان اگه هيوندايي بهتر از ميتسوبيشي نباشه يقينا بدتر نيست.
1392/8/13
یک اشتباهی در مقاله هست اینکه اشاره شده تعویض دنده در گیربکس cvt میتسوبیشی خیلی سریع است. در گیربکس CVT اصولا دنده ای وجود ندارد که بخواهد سریع تعویض شود. این گیربکس ها ضریب متغییر هستند و با تسمه و دو عدد فولی قابل تنظیم کار میکنند.
1392/8/16
خودروی ژاپنی در برابر کره ای دارای کیفیت دوام و ارزش بیشتری است ضمن اینکه استهلاک آن کمتر است بی شک asx برنده این رقابت میباشد.
1392/8/26
فقط ماشین زاپنی asx
1392/8/27
یک نکته ی بسیار مهم که کسی به اون توجه نکرده گذر زمان است . شما این دو ماشین رو بعد از 3 سال کارکرد یا صد هزار کیلومتر کارکرد مقایسه کنید. نتیجش میدونید چیه ؟ همون فرقی که ژاپنی ها با کره ای ها دارند :
اتاق : قطعا داخل اتاق هیوندا و درها و ستونها و شیشه ها جیر جیر میکنه و ماشین به صدا افتاده اما در میتسوبیشی خبری از این قصه ها نیست .
در موتور : هیوندایی دارای ضعف در سیستم انژکتور شده یا معایبی من جمله ایراد گیربکس یا روغن ریزی و ... شده و صدای موتور چند برابر شده اما در میتسوبیشی خبری از این ایرادها نیست .
کیفیت forging قطعات ژاپنی به حدی بالاست که حتی تا پانصد هزار کیلومتر هم دوام میاورد اما کره ای چی ؟ فرق فنی ماشین کره ای با ژاپنی رو وقتی متوجه میشوید که بروید به کارخانه های سازنده و سر از صنعت و تولید و تکنولوژی ساخت و کیفیت مواد در بیاورید ویا مثل بنده مهندسی تولید صنعتی خونده باشید یا خودرو یا مکانیک .
بازار رو ببینید . تویوتا و هوندا مدل 90 یا 92 یا 93 هنوز داره مثل ساعت کار میکنه یعنی بیش از 20 سال . اما کره ای های 5 سال پیش رو ببینید !
نتیجه نهایی :
اگر فقط گول ظاهری میخورید یا یکی 2 سال فقط براتون مهمه کره ای .
اما اگر یک ماشین قدرتمند و کار شده به لحاظ فنی میخواید و 20 سال خیالتون راحت باشه قطعااا فقططط ژاپنی ی ی .
با تشکر و آرزوی توفیق
1399/1/20
سلام
دوست عزیز لطفا اگه نمیدونی و سوار نشدی نظر نده!
بنده صاحب یک دستگاه توسان 2016 فول نیوفیس هستم که همون موقع که آسان موتور این خودرو رو وارد کرد خریدم و در حال حاضر هم نزدیک 4 سال میشه که دارمش آخ هم نگفته.
هزینه اش هم فقط سرویس دوره ای بوده.
شما داری با تعصب به ماشین ژاپنی نظر میدی.
لطفا اگه نمیدونی چیه و سوار هم نشدی نظر نده
1392/9/1
بعضی از دوستان متاسفانه بسیار بسیار غرق در تعصبات بی مورد هستند . دوران کره ای و ژاپنی گفتن تمام شده . من سوناتا 6 سال پیش رو سراغ دارم که داره مثل ساعت کار میکنه و مشکل خاصی هم نداره . اصولا نگهداری از ماشین و انجام سرویس های دوره ای بسیار بسیار مهمه ، حالا این ماشین میخواد شرقی باشه یا غربی . بعد هم دوست عزیز شما که اینقدر از ماشین های کره ای ایراد میگیرد ، توصیه میکنم کمی از تعصبتون کم و به مطالعتون بی افزایید ..!!!
1392/9/1
من میتسوبیشی دارم و با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم
1392/9/1
سلام به دوستداران ماشین یا به اصطلاح ماشین باز
صنعت خودرو سازی در جهان با سرعت زیادی روبه پیشرفته و هر کمپانی از بزرگان دنیا سبکی از خواص ماشین خودشونو دارن که باعث شده هر کدوم در بخشی از تکنولوزی در ارتباط با خودرو پیشرفت کنند که کره ای ها از این قاعده مستثنا نیستند و به نظر من باید منتقی بود و به این چشم بادومی ها احترام گذاشت
در ادامه اضافه کنم ما نباید نا شکری کنیم چون چینی ها همین برند هیوندای و کیا رو از کشور بیرون نکن شانس آوردیم و اینو بگم هیچ ماشین بازی بیشتر از 10 ماه سوار یک ماشین نمیشه!
1392/9/3
واقعآ نمی دونم بعضی ها فقط از روی اسم کشور میان ماشین رو مقایسه میکنن مثلآ موتور ماکسیما ژاپنی 227 اسب بخار تولید میکنه ولی موتور گرنجو کره ای 250 اسب بخار تولید میکنه!!! الان بازم میگید ژاپن؟؟!!!
1392/9/4
سلام
به نظر من میتسوبیشی ظاهر تهاجمی تری داره - 7 تا ایربگ براش کافیه - موتورش کم مصرف تره - تازه 15 تا 17 میلیون هم ارزون تره - جدید تره - با اصالت و ژاپنی هستش و پر دوام تره - من میتسوبیشی رو انتخاب میکنم .
1392/9/5
man azera2010 dashtam 60000km ke raft komakash be girgir oftad che berese be ix35.vali mashinai japoni harchi ke savar shodam khoob bood vali asx ta hala savar nashodam nemidoonam dar che hade.
1392/9/10
با درود به همه.
1
افرادی که نظرات رو میخونند به خوبی میتونن قضاوت کنند و با تفکر و مقایسه تشخیص دهند .
به جز مواردی که قبلا عرض کردم این نکته رو اضافه میکنم که من سواری این 2 خودرو رو امتحان کردم و به نظرم تسلط هنگام رانندگی و هندلینگ و چسبندگی ای که در ASX هست بسیار بالاتر از Ix35 میباشد . اگر تجربه کنید کاملا متوجه میشوید .
و اما در پاسخ به برخی موارد بعضا عجولانه :
اول اینکه تعصب رو آدمای بی منطق یا بی سواد دارند در مواردی که یا ساخت کشور خودشه یا مربوط به مذهبشه و ... . من نه سودی از ماشین ژاپنی به جیبم میره نه کره ای نه چینی ! برادرم آزرا 2009 داره دوست صمیمیم mvm315 داره پدرم بنز کلاس E .پس تعصبی ندارم. هیچ کدوم رو نه مسخره میکنم نه سرزنش چون هر کس علاقه و سلیقه ای داره . اما من بدون سلیقه و علاقه ی شخصی و صرفا با مقایسه دقیق و همه جانبه و بر پایه ی اطلاعات علمی و عملی و مشاهدات عینی سعی میکنم دقیق ترین نظر رو بدم و قضاوت کنم . پس اگر در مورد فرق ماشین ژاپنی با کره ای گفتم بی شک امری اثبات شده و محکم است و کاملا محسوس . شما حتی اگه انسانهای ژاپنی رو نگاه کنید جزو دقیق ترین و باهوش ترین آدم ها اند . این اسمش تعصب نیست . کره ای ها هم این ویژگی رو دارند اما در مقایسه با ژاپنی ها بسیار کمتر است . خیلی مسخرس که کسی بدون اینکه علمی داشته باشه حرف بی حساب بزنه . شما که میگی ژاپنی کره ای نداریم و تو غرق در تعصباتی برو از یک آدم مهندس(اگه دور و برت هست!) بپرس تنها تولید کننده ی ابزارهای اندازه گیری دقیق در جهان چه کشوریه ؟ ابزارهای صنعتی :از کولیس ساده و ریزسنج بگیر تا ابزار آلات پیشرفته صنعتی و بالاتر .تو کارگاه ها و کارخونه های صنعتی هم هست روشون نوشته ساخت ژاپن. نه در ایران در تمام جهان. تمامشون ژاپنیه و حتی آمریکا و اروپا هم تولید نمیکنند چون از ژاپن میخرند . این فقط یه نمونه بود . شما که نمیدونی من رو چه حسابی حرف میزنم نظر بی مورد نده!
هزاران نکته هست که این برتری رو اثبات میکنه.
1392/9/10
2
نکته بعد اینکه این حرف غیر منطقیه که من یه ماشین دارم اینجوری مونده اون یه ماشین داره فلان شده و ...
ما دو نوع خودرو را در شرایط یکسان رو بررسی میکنیم . بله شاید یک ماشین ژاپنی ذست یک نفر که نه رانندگی بلده نه نگهداری نه ... 5 ساله خراب شه اما یه ماشین کره ای دست یه آدم دانا 6 سال هم چیزیش نشه . اما نکته اینجاست :
ماشین کره ای رو اگه بدی دست آدم نا بلد به جای 5 سال 2 سال هم دوام نمیاره و همینطور ماشین ژاپنی رو بدی دست فرد دوم به جای 6 سال 20 سال دوام میاره حتی بیشتر . پس ما داریم قضاوت مساوی انجام میدیم نه تحت شرایط خاص !
سوم اینکه مشخصه کی مطالعه کرده کی نکرده شما ناراحت نکن خودتو.
چهارم اینکه پیشرفت با مقایسه فرق داره . ما در حال حاضر این رو میگیم که یکی قوی تر ار دیگریست . شاید 10 سال دیگه رتبه بندی تغییر کنه .
پنجم اینکه قدرت و شتاب خودرو فقط به اسب بخار نیست به هزاران عامل دیگر هم هست . و یک نکته خیلی جالب که خیلیها نمیدونند !! اینکه حتی در همون اسب بخار هم تقلب وجود داره و اسب بخار ماکسیما محاسبش با آزرا فرق داره . میدونی چه فرقی ؟ اسب بخار آزرا با موتور خالی(بدون وزن اتاق) محاسبه شده اما ماکسیما حقیقی(با وزن اتاق ) . میبینی بعضی وقت ها چقدر فرق ها ظریف و جالب میشه ؟ یعنی اسب بخار حقیقی گرنجور حدود 210 هست . برو چند روز روش فکر کن و تو اینترنت سرچ کن تا منظورمو بفهمی !
اگه خواستین از این اقیانوس قطرات دیگه ای رو هم بعدا میگم که ببینین به اصطلاح ماشین باز!! هستم یا واقعا ! اینم در جواب آقای به اصطلاح tiam ;-)
در پایان با تشکر از مسئولان سایت بی نظیر خودرو بانک و آرزوی توفیق برای همه دوستان چه موافق چه مخالف.
1392/9/27
متاسفانه افراد بجای اینکه تجربه های شخصی خودشون و یا اطلاعاتی که افزون بر چیزهائی که در مقاله گفته شده ارائه کنند بیشتر خودشونو به رخ میکشند.اینجا باز هم ما از یه موضوع دیگه غافلیم اونم اینه که مشخص نمیکنیم برای چه موردی داریم ماشینها را نقد میکنیم.آیا صرفا بر اساس مقایسه تکنولوژیهاست و یا برای اینکه پیشنهاد خرید بدهیم که کاملا نوع نقد و بررسی را تغییر میده.اگر برای پیشنهاد خرید باشه حتما باید نوع استفاده و نیازمنیهای نفر رو باید لحاظ کنیم.مثلا اگر خانواده ای 5نفر باشند حتی اگر موارد فنی یک ماشین 20درصد هم بالاتر باشه باید ماشین بزرگتر و راحتتر را پیشنهاد داد و الی آخر.شکی نیست که ژاپن بسیار زودتر از کره ماشین ساز شد وبه دقایق و ظرافتهائی دست پیدا کرده اند که شاید تاکید میکنم شاید هنوز کره ایها نرسیده باشند.شاید هم رسیدن ولی سیاستهای بازاریابی اونها تعیین کننده نوع استفاده از مواد و تکنولوژیهاست.بعنوان کسی که در خانواده هم از محصولات ژاپنی(تویوتا) و هم از محصولات کره ای(پراید,ریو,آوانته)استفاده کردیم تائید میکنم محصولات ژاپنی به طور عموم البته با یه تلرانس مشخص کم استهلاک و با دوام هستند ولی محصولات کره ای هم نمیشه بهشون پراستهلاک و بی دوام گفت.بیش از 6سال از محصولات کره ای هم استفاده کردم بسیار کم استهلاک و کم دردسر بودند.از نظر ارزش در سطح دنیا باید به ارزش برند کارخونه ها توجه کرد که در این زمینه هیوندای با 7میلیارد دلار ارزش برند بالاتر از میتسوبیشی قرار دارد و هفتم جدول است ولی میتسوبیشی در بین 10 شرکت اول جائی ندارد.لطفا دقیقا تجربیات سوار شدن این ماشینها را بگید و از کلی گوئی بپرهیزید.
1392/10/8
چرا اینقدر بحث الکی میکونید
کسی که اینارو سوار شده نظر بده
1392/10/9
هر چي باشه ميتسوبيشي ژاپنيه كره رو ولش كن
1392/10/12
سلام
نظراتو خوندم و والله درمورد اون دوتا دوست نمیدونم چی بگم!
ولی من خودم سوار ASX شدم و روندمش از نظر شتاب و سرعت ک ولقعا خوشم اومد و مخصوصا موقع شتاب گیری با صدای موتورش خیلی ب هیجان میومدم!! صندلیاش راحت و همونطوریم ک تو مقاله نوشته بود هندلیگ و چسبندگی خوبی داشت! باهاش کنار ساحل هم رفتم و از سیستم 4WD استفاده کردم اصلا مشکلی تو شن و ماسه و حتی لب اب نداشت ... من واقعا ازش راضی بودم!!! البته اینو بگم ک سوار ix35 نشدم!

به عنوان ی جوان 20 ساله ک هم میخواد از سرعت و شتاب و قدرت و جدابیت ماشینش استفاده کنه راضی بودم!
1392/10/22
من میتسوبیشی سوار نشدم اما هیوندا سوار شدم . چون اتاقش سنگینه و اتوماته شتابش خیلی ضعیفه ولی سواریش از اسپورتیج که توی یک کلاس هستن خیییییلی نرم تره/لطفآ راهنمایی کنید میتسوبیشی بهتره یا هیوندا/ در ضمن روی برند و سابقه تعصب نداشته باشید * چون دست بالای دست بسیار میاد . مثلا : یه زمانی نوکیا بهترین گوشی بود ولی بعدش رقبای جدیدی مثل سامسونگ و اپل " نوکیارو از گردونه ی تولید کاملا خارج کردن
1392/10/29
به نظر شخصی من بدون احساس و تعصب جدی میگم ها اگه کسی از دست مو دلخور نشه ممممممممممممننننننننن به کسی رای نمیدم جز...........................بگم ..............باش میگم جز میتسوبیشی فقط میتسوبیشی و بنز و بی ام و نیسان و آستون و فورد و تویوتا و سوبارو و آوودی و اینفینیتی و لامبو و هههههههههههه نفسم بند اومد و گرنه هی میگفتم . . .
1392/10/30
من راهنمایی خواستم نه شوخی ! حتمآ یه فرقی واسه ام میکنه که سوآل کردم !! اینترنت نعمت خیلی بزرگیه , باید به جای ....شعر گفتن و شنیدن ازش در راه ارتقا معلومات استفاده کنیم
1392/11/3
یکی به من بگه نیو اکتیون خوبه یا ASX فقط با دلیل؟
1392/11/6
خدمت saeid عزيز عرض كنم كه در مورد هيونداى و ميتسوبيشى بهتره دو مدل رو با هم مقايسه كنيم. تا اونجا كه من متوجه شدم خودرو هيونداى كه شما در موردش صحبت ميكردى ix35 بود. عرضم به حضور گلت كه من به شخصه ٣ ماه پيش قصد خريد ماشين تو رنج ١٤٠ تومن داشتم. Ix35 و ASX دو ماشينى بودن كه خيلى در موردشون تحقيق كردم. Ix35 از نظر موتورى قويتر هست و آپشنهاى بيشترى داره. داخل اتاق ماشين هم بزرگتر هست نسبت به ASX. براى آفرود سبك حتى مناسب تر از ASX هست چون ارتفاع ماشين از زمين بيشتر هست نسبت به ASX. در كل هر دو ماشين در يك كلاس هستند ولى ix35 كمى بزرگتر هست. ولى در مورد ASX ميشه گفت ماشين جوون پسند تر هست بخاطر طراحى و دندههاى پشت فرمون. همچنين ماشين تو سرعت بالا هندلينگ بهترى داره چون طراحى اسپورتى داره. موتورش تا اونجايى كه من امتحان كردم ( ٤ سرنشين با كولر روشن تو سربالايى ولنجك) ماشين اصلا كم نمياره. از نظر نرمى بهتر از ix35 هست. اما فقط يك مورد بود كه من رو منصرف كرد. من وقتى سوار ASX شدم نظرم كاملا از ix35 برگشت. چون كيفيتش نسبت به هيونداى قابل توجه بود. اما اون دليلى كه من رو از خريد ASX منصرف كدر كچيك بودن اتاق ماشين بود. من وقتى پشت فرمون نشستم و صندلى رو طبق عادت هميشگى تنظيم كردم ( كاملا استاندارد و نه بصورت لش نسشتن (با عرض پوزش)) ديگه كسى هم سايز خدم پشت صندلى راننده نميتونست راحت بشينه. ولى اگه اينگونه مسائل براى كسى مهم نباشه ASX مى تونه انتخاب خوبى باشه. ولى ناگفته نماند كه ix35 هم ماشين خوبى هست و بازار دست دوم و همچنين خدمات بهترى در شهرستانها داره. البته ASX هم ماشينى نيست كه شما رو به نمايندگى جهت خرابى ببره.

قابل توجه دوست عزيزم Hamid. تمتمى مواردى كه بالا در مورد ix35 گفتم در مورد نيو اكتيون هم صادق هست. اكتيون ماشين با كيفيتى هست همانند ix35. اما جدا از بهث زيبايى كارايى اين دو ماشين فرق داره. همونطور كه گفتم ASX براى آفرود شايد مناسب نباشه بدليل ارتفاع كف ماشين ولى براى سفر و سرعتهاى جاده اى و از همه مهمتر مصرفش داخل شهر بسيار مناسب هست. اما در نقطه مقابل اكتيون بدليل ارتفاع مناسب زير ماشين جهت آفرود مناسب هست ( كه البته تبليغات اين خودرو بر مبناى آفرود بودن اون بوده) و البته نسبت به ASX حس شاسى بلند سوار شدن بيشترى به راننده ميده اما بخاطر مصرف و نوع اتاق در مقايسه با ASX شايد خودروى مناسبى براى داخل شهر و جاده نباشه.
در كل اطلاعاتى كه در اختيار گذاشتم بر اساس تجربه شخصى بوده و شايد حتى درست نباشه اينه كه دوستان با تجربه به بزرگوارى خدشون ببخشن.
1392/11/6
سعید عزیز ی سایت هست ک میتونه بهت کمک کنه اینم ادرسشه http://www.tt.tuningtalk.com/forum/ قبلا هم گفتم سوار هیوندا نشدم ولی از اونجایی ک سوار ASX شدم کاملا ازش راضی هستم البته اگه خانواده پر جمعیتی نباشید .. در ضمن ژاپن فکر کنم هرچی باشه از کره بهتره دیگه ! البنه تو اون سایت حتما ب نتیجه میرسید! امیدوارم کمک کرده باشم




حمیدجان ب نظر من انتخاب بین این دوتا خیلی سخته ! قبل از ورود نیواکتیون تو فکر asx بودم ولی دیگه الان مردد شدم ... البته سلیقه ای هست و باید از ابعاد مختلف و باتوجه ب نیاز و قیمت انتخاب کرد!!
1392/11/7
بی نهایت از راهنمایی های کامل امید و محمد عزیز سپاسگذارم . درود بر شما
1392/11/7
پیشنهاد من به دوستان اینه که RAV4 بخرید اگرم میتسوبیشی دوست دازید که هیچ! هیوندای IX35ماشین بدی نیست.
1392/11/13
سلام بیشترین توضیحاتون درباری هیوندای توسان بود بعدش نقات ضعف هردو خودرو ذکرنکردید بعدش کیا اسپرتبچ از هردو بهتره
1392/11/17
چرا آرین موتور آوتلندر اسپورت که در سال 2013 میلادی تولید شده و از ای اس ایکس 2 سال جدیدتره رو وارد نکرد؟
1392/11/17
اگر بیشتر در سایتهای خارجی مثل http://usnews.rankingsandreviews.com تحقیق کنید می فهمید که در این رنج قیمت چه ماشین های بهتری نظیر
2014 Jeep Cherokee یا 2014 Honda CR-V یا 2014 Mazda CX-5 وجود داره که ما نمیتونیم اونها رو داشته باشیم ):
1392/11/17
انصافاً مزدا در طی سالهای اخیر به مراتب بهتر از میتسوبیشی شده، خودتون ببینید و قضاوت کنید: "2014 Mazda CX-5" در آدرس: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mazda_CX-5/ و "2014 Mitsubishi Outlander Sport" در آدرس: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mitsubishi_Outlander-Sport/ و همچنین در سواری ها که امسال مزدا 3 جدید 2014 که هنوز وارد ایران نشده در مقایسه با میتسوبیشی لنسر در آدرسهای: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mazda_Mazda3/ و همچنین: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mitsubishi_Lancer/.
ممنون از سایت خوبتون و همچنین از نظرات شما عزیزان گرامی
1392/11/17
طبق سایت www.netcarshow.com که سایت خودروبانک معمولاً تصاویرش رو از اون سایت میگیره، میتسوبیشی ASX در سال 2011 روانه بازار شده. آین مدل چه فرقی با مدل ارتقا یافته دو سال بعدش یعنی Outlander Sport داره که اون رو وارد نکردن؟
1392/11/17
دوستان به این نکته توجه کنید که از لحاظ ارزش میلیون دلاری برندها هیوندای پارسال پنجاه و سومین برند برتر سال بوده ولی امسال چهل و سوم شده در حالی که امسال ارزش میلیون دلاری میتسوبیشی در صد برند برتر دنیا جایی نداره.
این نکته میتونه نگران کننده هم باشه که کره ای ها چقدر دنبال سود بالا هستند که ارزش برند خودشون رو بیشتر و بیشتر کنند.
1392/11/17
انقدر با هم بحث نکنید، بوگاتی گالیبر از همشون بهتره!
1392/11/17
در ادمه نظر آقای saeed باید گفت که مثلاً ارزش میلیون دلاری برند نوکیا در سال اخیر به شدت پایین اومده و پارسال در جایگاه نوزدهم بود و امسال در جایگاه پنجاه و هفتم قرار داره.
1392/11/21
امیرجان تشکر اگه امکانش هست به مصرف سوخت و قیمت قطعات و اینکه زود به زود نیاز به تعمیر هست یا نه یه اشاره ای کنید.
1392/11/28
به نظر من هیوندای ix35 بهتره ...
1392/12/4
در سایــت های مجاور نیز این نظر را گفته ام، هرکسی که ماشین های ژاپنی را با جوجه ماشین های کُــره ای مقایسه کند ( از لحاظ کیفیت و استهلاک ) باید به روانپزشک مراجعه کند. ( قصد توهین هم ندارم، این حرف رو به خاطر این می زنم که گاری های کره ای تازه 5 و 6 ساله که ماشن شدن، ولی میتسوبیشی از 1991 با VR-4 ها و EVO ها سلطان خودروسازی بوده و هست) ---- اگر عزیزی می خواد نظر بنده رو نفی کنه، خــواهشاً دلیل بیاره! دلــیــل!
1392/12/6
ای ایکس 35 بهترین کراس اوور بازار ایران است .
1392/12/10
خواهشا تویوتا راو 4 رو با سانتافه جدید بررسی کنید . کلا یه تحلیل خوب از راو 4 بذارید .ممنون از سایت خوبتون
1392/12/21
فیلم از برسی ماشین ها بیشتر بزارین
1392/12/24
کتابچه راهنمایی فارسی راازکجا تهیه کنم
1393/1/6
صنعت حودرو سازی ژاپن از 10 سال گذشته یواش یواش داره روبه زوال میره والان اگه نگاه کنیم حتی از چین هم داره عقب میوفته یه سری از برندهایه چینی مثله ام جی و جیلی اگه یه سرچ کوچک کنید میبینید چه خودرو هایی دارن میدن و قرار بدن ضمن اینکه اروپا و امریکا هم مهر تایید به کیفیتشون میزنن،ولی ژاپن با مدلهایه تکراری و قیمت بالاتر و اپشن پایینتر داره از رقابت حذف میشه راجبه کیفیتم بهتره کسی احساسی حرف نزنه و به سایتهایه مربوط به موسسات مطرح دنیا که تست میگیرن اکتفا کنه
1393/1/10
سلام دوستان.زیادسخت نگیرید. ایمان به خودروهای ژاپنی بجاست.خودروهای کره ای هم بسیارچشم نوازوزیباترطراحی شده اند.یه نفرخودرو رو واسه پز دادن میخواد،کره ای میخره. یه نفر حوصله تعمیرگاه نداره وزودبه زودازماشین خسته نمیشه ژاپنی میخره.راستش به نسبت پولی که میدیم هیچکدوم نمی ارزه.ومحکومیم.تابعد...
1393/1/12
با سلام به همه
ضمن تشکر فراوان از مسئولان زحمتکش و فهیم سایت بی نظیر خودروبانک
من به عنوان یه مخترع که 3 اختراع ثبت شده دارم و مهندسی صنایع خوندم و تقریبا هم به لحاظ تئوری و هم تجربی و عملی تمام ماشینها رو دارم میبینم و تست کردم و دور و بریام همه جور ماشینی دارند به یک نتیجه رسیدم بدون تعصب و کاملا صادقانه و عاقلانه :
در زندگیم تا ابد فقط ماشین ژاپنی میخرم و به همه همین رو توصیه میکنم به هزار دلیل مختلف فنی و تجربی و تئوری و عملی و ... .
حتی اگر دنبال شکل هستید بگردید دنبال ماشین ژاپنی زیبا . این یه نمونش که واقعا خوشگله :
http://www.bama.ir/car/details-3-1166807/2013-toyota-gt86-for-sale
با آرزوی سلامتی و شادی
1393/1/26
سلام به همه دوستان رسما مارک میتسوبیشی خیلی رخ داره نسبت به هیوندای حالا چه برسه به موتورو قیافه و اینا خیلی دوست دارم سوارش بشم ولی یه موتور دارم اونم به نام دادشمه ماله خودمو نیست یه 130 تومنی کم دارم فعلا
هرکی سوار میشه حالشو ببره ایشالله و بهترشو سوار بشید همه دوستان
1393/2/20
واقعا موتور میتسوبیشیasx اینقدر کمه\پدر من میخواست بخره ولی به همین جهت دیگه نمی خره.از سوزوکی موتورش کمتره
1393/4/6
البته نباید قدرت موتور ماشینها را با هم مقایسه کرد باید نسبت به وزن آنها مقایسه کنید asxهم وزن مزدا 3میباشد تقریبا با همان قدرت موتور . در کل از ماشین های شاسی بلند نباید توقع شتاب وسرعت داشت
1393/4/10
تنها چیزی که این میتسوبیشی داره یکم اعتبار و اسم و رسمه و یه جلو پنجره ی خوشگله وگرنه هیچ هرفی در مقابل ix35 وبهتر از اون اسپورتیج نداره واقعا هرکی این همه پول این میتسوبیشی رو بده اشتباه خیلی بزرگی کرده!!!!!!
1393/5/9
میتسوبیشی ASXازنظر موتوری خیلی خوبه وهندلینگ بسیار عالی داره ولی ازنظر آپشن وراحتی ix35(توسان )واقعاً بهتره من خودم دوماشین را سوارشدم میتسوبیشی واقعاً صندلی هاش خشکه و سقف پاناروما داره که بازنمیشه ولی ix35این طورنیست میتسوبیشی فقط بخاطر برند معروفشه ولی ix35ازهمه نظر بهتره پیشنهاد من به شما ix35 مطمئن باشید که بهترازasxهست
1393/5/21
با سلام خدمت دوستان عزیز من حدود یکساله ix35 (توسان) دارم والبته تجربه سواری با asx رو ندارم.می خواستم عرض کنم با توجه به شرایط مملکت در خرید ماشین حتما خدمات بعد از فروش وهمینطور قیمت فروش دست دوم را در نظر داشته باشید.در اینکه برند های زاپنی با کیفیت ترند شکی نیست ولی وقتی پای خدمات لوازم یدکی تعمیرات و ... به میان میاد برند های کره ای بین ماشین های خارجی حرف اول رو میزنن شک نکنید!
1393/5/31
شما در نظر بگیرید که توسان 200 کیلو سنگین تره و گیربکس ضعیف تری داره در عمل توسان ضعیف تره توی فیلم های خودرو بانک می تونینید ببینید که شتاب ASX و اپتیما که 2400 هست حدودا یکیه روی کاغذ توسان قویتره ولی در عمل اینطور نیست
1393/6/19
هیوندای توسان از لحاظ امکانات و ظاهر برتری بیشتری نسبت به میتسوپیشی دارد اما اگر شرکت تولید کننده توسان یک مقدار بر روی داشتبورد ماشین کار کند یعنی داشتبوردش تو مایه داشتبورد سانتافه 2014 بشه فکر کنم قشنگ تره .....
1393/7/10
من که فقط ix35 قبول دارم تو بین این دو ماشین واسپورتیج فقط ix قبول دارم
1393/8/23
سلام من خودم توسان داشتم روی بعضی قطعه هاش مارک چین بود الان asxدارم واقعا ماشین خوبیه حتی کوچکترین قطعه هم ارم زاپن زده
1393/8/27
باعرض سلام خدمت همه دوستان
وقتی شما میگید میتسوبیشی دارید ازیه ژاپنی حرف میزنید نه یه آشغال کره‌ای مث توسان که فقط صندلی راننده برقیه.
بعدشم بریدفیلم بررسی ASXازهمین سایت دانلودکنید ببینیداون آقاچی میگه.
نه اسپورتیج نه توسان و نه هیچ کره‌ای درحد یه میتسوبیشی ۱۹۹۸لنسرم نیست
واقعااونایی که میگن توسان بهتره چه فکری کردن؟
میتسوبیشی سه دوره قهرمان رالی داکارشده کدوم ازماشینای هیوندا یا کیارو حتی تو داکار رامیدن؟
میتسوبیشی نمونه کامل و بی نقصه ماشینه
درضمن اون شیفترای پشت فرمون ASX و نه توسان داره نه اسپورتیج
مشکل ماایرانیا اینه که فقط به ظاهرنیگامیکنیم‌.
من به شخصه چپیه این ماشینوبا توسان عوض نمیکنم
اگه تو توسان نشسته باشیدمیفهمیدچی میگم
بعدشم اون دوستی که میگه این درحدویتارام نیست عزیزم ویتارا فقط رخه و صدا همین
دیدم و نشستم که میگم
1393/12/12
متاسفانه در ایران خودروهای کره ای با وجود کیفیت پایین در تولید، به خاطر تبلیغات غلط با قیمتی حتی بالاتر از خودروهای ژاپنی به فروش می رسند. در حالیکه خودروهای کره ای به جز ایران و چند کشور فقیر(که از نزدیک مشاهده کرده ام) هیچ راهی در بازار کشورهای دارای صنعت و تکنولوژی ندارند!!!!
خودرویی مانند تویوتا که جزو بهترین برندهای موجود در دنیا می باشد و رقبای اصلی آن به سختی با آن رقابت می کنند در بازاری مانند ایران مات خودروهای بنجول کره ای می باشد!!!!
1394/4/2
شما به جای اینکه اعصابتو خرد کنی یکم به اون مغزت فشار بیار وفکر کن.ژاپنی داریم تا ژاپنی. برو ببین اصلا میتوانی لکسوس با میتسوبیشی مقایسه کنی.اگر بدون که ایران چی شد بعد از20سال یک دفعه میتسوبیشی رو شروع کرد به وارد کردن دیگه این جوری ناسیونالیستی برخورد نمیکردی.برو یاد بگیر که حرفی رو غرغره نکرده نزنی
1393/8/28
عزیزان میتسوبیشی یه ژاپنیه و توسان یه کره‌ای برتری میتسوبیشی ازتوسان توهمین مقایسه اول مشخص میشه.
وقتی asxداری یعنی سواریه ژاپنی اصل شدی که موتور 2لیتری داره و شیفترم پشت فرمون داره که نه توسان داره نه اسپورتیج نه حتی ix55.
همه چی به تیپو قیافه نیست هیوندا شرکتیه که فقط بلده ماشینوخوشگل همین وگرنا هیچ اصالتی نداره هیچ کیفیتی نداره.
بعدشم برتری میتسوبیشی کاملا مشخصو واضحه‌چون یه ژاااااااپنی نه کره‌ای که به هیچ دردی نمیخوره.
من بتون توصیه میکنم بین این دوماشین صددرصد asx وانتخاب کنید
1393/8/29
توسان واقعا خیلی بهتره وسانتافه ازتوسان عالی تره
1393/9/5
سلام
من خیلی بین این دو مدل و اسپورتیج گیر کرده بودم اخر تصمیم گرفتم توسان ای ایکس 35 رو انتخاب کنم . دلیلم این نبود که ماشین بهتریه .
اما توی ایران و تو تهران بیشک سواریش بهتر از asx هست . فقط شما نباید موتور ماشینو مد نظر قرار بدین . دارین ماشین انرود میخرید . کاپوتو بدین بالا بی شک برتری با میتسوبی شیه . ولی کلی بسنجین از خدمات و طراحی تا بازار فروش و اون اختلاف قیمت چند میلیونی برتری نسبی با ix35 هست
1393/9/20
سلام دوستان
اگر ماشین برای راحتی و کیفت می خواهید من به شما میتسوبیشی را مراجعه می کنم ولی اگر ماشین برای قشنگی و بی کیفتی و پشیمانی می خواهید هیوندای را به شما مراجعه میکنم چون که مردم ایران بیشتر به قشنگی توجه می کنند تا به کیفیت و راحتی ماشین چون که در سال 2014 ژاپن به عنوان بهترین خودروساز در جهان شناخته شد
1393/10/1
امیر آقا ، منم به شما استفاده از بسته فارسی بالا بالا رو پیشنهاد میکنم !!!
"اگر راحتی و کیفت می خواهید من به شما میتسوبیشی را مراجعه می کنم"
به ملت به جای توصیه، مراجعه میکنی؟؟!!!
1393/10/19
دمتون گرم با این ادبیات ممنون از مجتبی کلی شادمون کردین شما و امیر
1393/12/12
کیفیت قطعات خودروهای ژاپنی به مراتب بالا تر از خودروهای کره ای است.
1393/12/12
اولا هیوندای فقط به ایران و فقرا نمی فروشه من خودم آستین آمریکا بودم هیوندای بیش تر از تویوتا فروش داره
1393/12/20
سلام
من به یکی از نمایندگی های آرین موتور مراجعه کردم علاوره بر گیربکس cvt ، شاستی تلسکوپی و سیستم صوتی راک فورد 3000 دلاری نیز از مزیت های asx نسبت به ix35 است
1393/12/24
وقتی دور و برتون فقط پراید و سمنده... و آسفالت بدتر از جاده خاکی !!
مهم اینه که کدوم یکی دیرتر بصدا میوفته و قطعاتش بیشتر و راحت تر پیدا میشه و نه کیفیت و اسم موتور

اگه اونطور حساب کنین چرا پاجیرو رو نمیگید ؟!
1394/1/19
من خودم Asx2012 دارم. به نظر من صدای موتور زیاد تر از ماشینهای کره ای به داخل می آید. خیلی کیفیت قطعاتش بهتر از کره ای است. اما میتسوبیشی تو عایق بندی موتور کم گذاشته و خواسته شکل اسپرتی بیشتری به خودرو بده در حالی که این خودرو یک خودروی شهری است و فردیکه یک ژاپنی رو در این بازار آشفته که کره ای ها یکه تازی میکنند انتخاب میکنه حتما دنبال ارامش درون اتاقه.....
متاسفانه صدای موتور از اپتیما که یکی از اشنایانمون داره به داخل اتاق میآد. راستی کسی راهکاری سراغ نداره؟
1395/1/22
با سلام
اگه ممکنه دوستان راهنمایی کنند
در حد 120 م بین کارکرده اسپورتیج، توسان و ASX و یا صفر ویتارا و کپچر ، چی رو پیشنهاد میکنید؟؟
ممنون
1395/8/4
سلام دوستان لطفا راهنمايي كنيد خودرو هيبريدي پريوس تويوتا بهتره يا ميتسوبيشي ASX?
1397/2/27
با عرض سلام میخاستم بپرسم اون کسی که میگه فروش هیوندا پایینه چه سندی داره . یعنی از میتسوبیشی پایین تره ؟ خیلی تعجب داره