موضوعات داغ

بررسی سوزوکی ویتارا 2400CC

عکس مطلب اول
سوزوکی گرند ویتارا، که توسط ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود، در ابتدا با موتور 2000 سی‌سی به بازار عرضه شد که علیرغم زیبایی از نظر قدرت چندان رضایت خریداران خود را جلب نکرد. اما در ادامه ایران‌خودرو از سال 89 مدل 2400 سی‌سی را که کمی فیس‌لیفت هم شده بود، در ایران شروع به مونتاژ کرد. این خودرو در دو تیپ 5 و 8 عرضه می‌شود که هر دو تیپ دارای گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک می‌باشد. با این مقدمه به سراغ سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی‌سی تیپ 8 و با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک می‌رویم. طراحی ویتارا ساده اما زیباست. با نگاهی به طراحی جلوی این اتومبیل چراغ‌های مستطیل شکل در کنار جلو پنجره و چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای شکل چهره‌ای زیبا و هماهنگ به این اتومبیل بخشیده است. در طراحی جانبی، گلگیرهای پف کرده در کنار خطی که از درب عقب شروع شده و در گلگیر جلو محو شده در کنار رینگ‌های ساده ولی هماهنگ با نمای کلی بدنه طرحی زیبا را به وجود آورده است. در طراحی عقب چراغ‌های مستطیل شکل ایستاده در کنار زاپاس مانند طراحی جلو ساده اما زیبا است. البته باید این نکته را ذکر کرد که این خودرو از نظر طراحی از رقبای کره‌ای خودش (مانند ix35 و کیا اسپورتیچ نسل جدید) چند گام پایین‌تر قرار می گیرد! تفاوت مدل 2400 سی‌سی با مدل 2000 سی‌سی در طراحی ظاهری را می‌توان از چراغ‌های راهنما روی آینه، لنز چراغ‌های جلو در کنار ترمزهای دیسکی عقب تشخیص داد. این خودرو در تیپ 8 مجهز به سامانه ورود بدون کلید است یعنی زمانی که کلید در جیب شما است با فشار دادن دکمه‌ای که روی دستگیره درب است، می‌توان درب‌های خودرو را باز و بسته کرد. درب‌ها را باز می‌کنیم و به راحتی وارد اتومبیل می‌شویم. طراحی داخلی ویتارا مانند طراحی خارجی آن ساده اما زیباست البته در برابر رقبای کره‌ای در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد. ارگونومی در این کابین به خوبی رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته نیز در بعضی از نقاط خوب و راضی کننده است ولی در بعضی از نقاط مانند قاب نقره‌ای دور کنسول وسط توقع بیشتری از این خودرو می‌رفت. صندلی‌های این خودرو ارگونومیک هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرد اما چندان راحت نیستند که از خودرویی با چنین قیمتی انتظار بیشتری می‌رفت. فضای سر و پاها در هر دو ردیف بسیار خوب و پذیرفتنی است.
دید جلو و اطراف با توجه به بلند بودن شاسی خوب و پذیرفتنی است اما دید عقب با توجه به این که این خودرو کراس‌اوور است انتظار چندانی نمی‌توان داشت. البته با داشتن دوربین دید عقب، این مشکل تا حدودی بر طرف شده است. آینه‌های این خودرو بسیار بزرگ و خوب در نظر گرفته شده است و دید خوبی را به شما می‌دهد. این خودرو با توجه به این که فول‌ترین مدل ویتارا به شمار می‌رود دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است البته در این بین نبود سانروف و سیستم کنترل پایداری ESP کاملا توی ذوق می‌زند! از مهمترین امکانات این خودرو می‌توان به سامانه ورود و استارت بدون کلید به همراه سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، شیشه‌های برقی با قفل درب‌ها در اختیار راننده، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل خودرو، کروز کنترل، مه‌شکن جلو و عقب، صندلی‌های عقب قابل خواباندن، سیستم صوتی DVD همراه با GPS مانیتور 7 اینچ لمسی برای سرنشینان جلو دو عدد مانیتور برای سرنشینان عقب با پورت‌های AUX و USB با کنترل‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سیستم تهویه خودکار، کامپیوتر سفری، ماساژور و گرمکن صندلی‌های جلو، قابلیت انتخاب حالت‌های 4H 4H LOCK 4L ، گیربکس 4 سرعته خودکار، کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده نیرو، 6 عدد کیسه هوا، دیسک‌های ترمز در هر چهارچرخ به همراه سیستم‌های ABS، EBD، BA می‌توان اشاره کرد. این خودرو دارای 4 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا است.

آزمایش رانندگی
سوزوکی مورد نظر دارای یک موتور 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ به حجم 2400 سی‌سی می‌باشد. این موتور که به تکنولوژی متغیر باز وبسته شدن سوپاپ‌ها نیز مجهز است می‌تواند قدرتی معادل 169 اسب‌بخار و گشتاور 227 نیونن‌متر ایجاد کند. این خودرو با این موتور و گیربکس اتوماتیک می‌تواند در عرض 12 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند و تا سرعت 175 کیلومتر بر ساعت می‌توان با این خودرو ادامه داد. ویتارا مجهز به سامانه استارت بدون کلید است البته کمی متفاوت با سایر خودروهاست و دارای دکمه استارت نمی‌باشد بلکه یک کلید چرخان در محل استارت خودرو قرار دارد که با چرخاندن آن اتومبیل استارت می‌خورد. صفحه کیلومتر شمار نیز از سه دایره تشکیل شده است که طرحی اسپرت و زیبا به ماشین بخشیده است. در سمت چپ دور شمار موتور و در وسط کیلومتر شمار و در سمت راست آن‌ها درجه حرارت موتور و مقدار بنزین قرار دارد. البته یک صفحه نمایشگر در وسط قرار دارد که مصرف سوخت لحظه‌ای خودرو مسافت طی شده و وضعیت دنده را نمایش می‌دهد. اتومبیل را استارت می‌زنیم. خودرو به راحتی روشن می‌شود و عملکرد نرمی دارد. اولین نکته‌ای که به دست می‌آید عدم نفوذ صدای موتور است البته با افزایش دور موتور به بالای 4000 دور صدای موتور کمی به کابین منتقل می‌شود که آزار دهنده نیست. دسته دنده را در حالت D گذاشته و شروع به حرکت می‌کنیم. این خودرو با موتور 2400 سی‌سی نسبت به گونه‌ی 2000 سی‌سی کاملا سر حال‌تر است و خودرو سریعتر شتاب می‌گیرد. شتاب ثانویه نیز نسبت به گونه‌ی 2000 سی‌سی کاملا برتر است. تعویض دنده‌ها نیز برای یک رانندگی نرمال خوب و قابل قبول است البته کمی تعویض‌های آن را متوجه می‌شوید ولی آزار دهنده نیست اما زمانی که به صورت ناگهانی پای خود را روی پدال گاز قرار می‌دهیم اتومبیل کمی مکث می‌کند. معکوس دنده‌ها نیز همراه با کمی تکان است و بعد اتومبیل شروع به شتاب گرفتن می‌کند. فرمان نیز نرم و قابل قبول است و به علت شعاع چرخش بالا دور زدن با این اتومبیل راحت است و اطلاعات قابل قبولی از سطح مسیر حرکت را به راننده منتقل می‌کند.
با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شروع به تعویض خطوط می‌کنیم و اتومبیل با سربلندی بیرون می‌آید اما از این مقدار که بالاتر می‌رویم کمبود سیستم ESP را برای یک کراس‌اوور کاملا حس می‌کنیم و اتومبیل کمی دچار بی‌تعادلی می‌شود. سیستم تعلیق جلوی ویتارا از نوع مک‌فرسون با فنر لول است و در سیستم تعلیق عقب از سیستم چند مفصلی یا همان Multilink استفاده شده است که قسمت عقب در دست اندازها کمی با کوبش همراه است. البته این مورد در رقبای کره‌ای نیز دیده می‌شود. پارک کردن با این اتومبیل به واسطه ابعاد جمع و جور، دوربین دید عقب و آینه‌های با دید عالی بسیار راحت است. همانگونه که در ابتدا نیز گفتیم صندلی‌ها به خوبی در سرپیچ‌ها اجازه تکان خوردن سرنشینان را نمی‌دهند ولی چندان راحت نیستند و در رانندگی‌های طولانی کمی خسته کننده هستند اما وجود سیستم ماساژور کمی از این خستگی می‌کاهد. یکی از برتری‌های ویتارا نسبت به رقیبان کره‌ای و بعضی از ژاپنی‌های دیگر وجود سیستم‌های4h 4hlock و 4L است که در مسیرهای صعب‌العبور به کمک راننده می‌آیند و قدرت موتور را به صورت‌های متفاوت به چهار چرخ منتقل می‌کند. ترمزهای این خودر نیز خوب و قابل اعتماد هستند و در طول آزمایش از عملکرد مطلوبی برخوردار بودند.
ویتارا با توجه به امکانات و موتور در محدوده‌ی 120 تا 140 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که البته کمی برای این خودرو زیاد احساس می‌شود ولی این جور قیمت‌ها در بازار کشور چندان عجیب نیست! اما در مجموع ویتارا در رنج قیمت خود دارای رقیبان قدرت‌مندی است که نسبت به هر کدام از آن‌ها دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی است. البته در نهایت انتخاب با شماست.

نظرات کاربران

91 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/8/18
ماشین خوبیه باز هم جای شکر داره که توی ایران تولید میشه و کیفیت خوبی داره.
البته دنده ی دستی کمی سریعتر و سوخت کمتری هم داره.
قیمتش واقعی نیست باید الان زیر 100 میلیون باشه.
1392/8/18
بسیار عاالی بود ولی کاش با یکی از خودرو های هم قیمت مقایسه میکردید :) ولی در مجموع بررسیه خیلی خوبی بود . ممنون :)
1392/8/19
ماشین خوبیه مردم هم استقبال خوبی ازش کردن ولی کاش تولیدش متوقف نمی شد اگه ایران خودرو بتونه مدل جدید ویتارا رو بیاره رو خط تولید خیلی خوب میشه
1392/8/21
گفتم ..بازم میگم..
این ماشین نازنین با لوگوی خوش نام
متاسفانه هم از نظر فنی و هم از نظر خدمات!!!!! بنام ایران خودرو رنج میبره.
1392/8/21
دوستان گرامی
ویتارا در ایران به هیچ عنوان تولید نمشد ... یکی از بخشهای ورودی کامل خودرو توسط کشتی به جزیره کیش ( بخش واردات خارجی ایران خودرو) وارد میشد و سپس به مقاطع مختلف شرکت ارسال و مونتاژ می شد.
با تشکر
1392/9/27
اصلا کیفیت مواد بکار رفته در کابین و داشبورد با قیمت ماشین هماهنگی ندارد .کیفیت مواد در حد یه ماشین 30میلیونی داخلی حتی شاید پائینتر باشد.
1392/9/30
با توجه به قیمتش فوق العاده است و آرامش خاصی به راننده میده
1392/10/7
با سلام.من مدت 15 روز این ماشین دستم بوده.یک سری ضعفهایی دارد که اگه رفع بشه روی هم رفته ماشین بدی نیست.از ضعفهاش می توان به سیستم تعادلش اشاره کرد و دیگری به قدرت موتورش که تا حد زیادی میشه گفت ضعیف هستش و نیاز به یک پیشرانه 6 سیلندر داره
1392/11/9
قيمت اين خودرو را در كشور سازنده چقدر مي باشد ؟آيا فكر نمي كنيد داريد 3 برابر ارزش واقعيش به مصرف كننده مي فروشيد .واقعا كه
1392/11/11
ارزش واقعی این خودرو حدود هفتاد میلیون میباشد
1392/11/14
به نظرم اگر اظهار نظر خوانندگان واستفاده کنندگان را هم در سایت داشته باشید بد نیست مگر اینکه از نظر مردم نگران باشید که ...
1392/11/28
نسبت به قیمتش اصلا ماشین خوبی نیست ...
1392/12/26
بیشتر از 60 . 70 نمی ارزه . هرکی پول 130 میده پولش رو دور ریخته! هم قیمت هیوندا ای ایکس 35 هست!!
1393/1/11
اگه نقد و بررسی شما از این خودروی افتضاح اون هم به معنای واقعی کلمه این هستش به نظر بنده شما هیچ چیز از خودرو سرتون نمیشه . مدت 1.5 ساله که داریمش فرمونش به صدا افتاده پداله ترمزهاش روز اول تقریبا خوب بود ولی الان کیفیت ترمزش هم افت کرده و باید پدال رو زیادتر فشار بدی به نسبت قبل تا اتوموبیل بایسته . شیشه بالابر هاش کندتر از قبل حرکت میکنه . صدای موتور الان به نسبت روزی که خریدیم بیشتر به داخل نفوذ میکنه . در باکش روز اول باز نمیشد رفتیم نمایندگی درستش کردن . در جایی که لیوان میذاریم هم باز میکردیم دیگه به سختی بسته میشد اون هم بعدا درستش کردیم . جنس داشتبرد و مواد اون افتضاحه . شتابش هم خوب نیست . صدای چرخ ها سر پیچ کاملا به داخل کابین منتقل میشه و چندین ایراد اعصاب خورد کنی دیگه . لپ کلام ماشین مونتاژ نخرید که واقعا با اعصابتون بازی کردید!!!
1393/1/29
متاسفانه مردم ایران عاشق اظهار نظر کردن هستن بدون اینکه حتی اندازه پای مورچه اطلاعات در اون مورد داشته باشن، یکی از این دوستا که همش کامنت می ذاره متاسفانه دوست خودمه و باباش (خودش نه!) یه سمند مدل 85 داره آ خیلی برات متاسفم
1393/2/20
ماشین خوبیه فقط کاشکی مونتاژ نمیشد...
فقط همین مشکلو داره
1393/2/24
در پاسخ به اظهارات شایان باید بپرسیم: چرا با وجود اینهمه عیب و ایراد که شمردید در این یک سال و نیم این ماشین رو نفروختید؟!!
1393/2/30
من این ماشین رو نزدیک به 2 ساله که دارم. ازش راضی هستم . نزدیک به 25000 km با هاش سفر رفتم . و تو جاده هم کاملا بهش گاز دادم. نقطه ضعف این ماشین به نظر من فقط با دوام نبودن سیستم تعلیقش هم در جلو و هم در عقب هست در مقایسه با سایر suv ها. در کل سوزوکی 2400 این قدر که ازش بد میگن بد نیست.
1393/3/9
من اپتیماداشتم واسپرتیج.سوزوکی به یه چرخ هرکدومشونم نمیرسه
1395/12/2
دوست عزیز من شما حتی از کنار اسپورتیج هم رد نشدی چون اگر سوار میشدی متوجه می شدی که سوزوکی ویتارا اصلا با اسپورتیج قابل مقایسه نیست نمیدونم چرا بعضی از دوستان بدون هیچ علم و اگاهی میخوان فقط نظری داده باشن.سوزوکی نسبت به قیمت خودش و اینکه حداقل کیفیت خیلی به مراتب بهتری نسبت به اسباب بازیهای کره ای داره که فقط قیافه دارن.یکم بیشتر واقع بین باشیم بد نیست
1393/3/17
من سوزوکی ویتاراتیپ8 و 206تیپ6 دارم و به نظر من هر دوتاشون به نسبت ماشینهای کره ای هم کلاس بهتر هستند.درهایix35بعد از یک سال موقع بستن مثل پراید صدا مدهند و بعد از سه چهار سال دیگه قطعات یدکی شون گیر نمیاد. طراحی ماشینهای ژاپنی حتی بعد از سالها جذاب و با اصالت است ولی ماشینهای کره ای خیلی زود خسته کننده می شوند.
1393/3/24
من سه ساله این ماشینودارم بایدبگم مشکله اولش کیفیت مونتاژهستش که ازیک ماشین به ماشینه دیگه تفاوت کیفیت داره یکی دیگه ازمعایبش نداشتنه تنظیمات برقیه صندلی های جلوخصوصا رانندست - من به خاطرشغلم با این ماشین توبرف به کوه رفتم جایی رفت که فکرش روهم نمی کردم سیستمهای گیربکسش بسیارعالیه فقط برخورانبارک اگزوز به زیربندی اعصاب خردکن بود - مکس ماشین هنگام فشاردادن پدال گازهم زیاددلچسب نیست - من ماشین کره ای سوارنشدم ولی پرادو داریم هردوژاپنی هستن یکی مونتاژیکی اصل به همین خاطر خیلی فرق دارن خیلی - توصیه نمی تونم بکنم ولی توماشینای مونتاژداخل فکرکنم درحدبالاییه
1393/4/27
تحليلتان را خواندم
فارغ از هرگونه جانبداري لز اين خودرو بايستي خدمت همه دوستان عرض كنم بنده 3 سال هست كه مدل 89 منوال 2400 كلاس 8 رو دارم و تا بحال 120000 كيلومتر باهاش رانندگي كردم چون اهل سفر و ممسافرتم كل ايران را با اون گشتم شغل خودم هم معدنكاريه و هر روز بيش از 100 كيلومتر تو خاكي و آسفالت و پستي و بلندي و ...رانندگي مي كنم هر ماشين ديگه اي بجاي اون بود طاقت اين همه كار را نداشت هنوز هم كه هنوزه سر پا و سالاره و دوستش دارم حالا هر كس هر چي دوست داره بگه
بعضي وقتها بعضي از آدما دوست دارن همين خوري يه چيزي بگن
1393/5/9
من یک سال کلاس 8 دستی اش را دارم خیلی راضی ام فقط کوبش آن درچاله ها کمی آزار دهنده و قیمتش نسبت به مدلش و سایر اتوموبیلهای هم ردیف کره ای بالاست که ان هم بدلیل اشتهای سیری ناپذیر و یکه تازی ایران خودرو است. مناسب ترین و منطقی ترین قیمت ان 80تا 90میلیون است.از سایر جهات 20است.
1393/6/17
سلام برای یه فرد 60 ساله کدوم خودرو در هر رده مناسب تره؟
nissan maxima
nissan teana
toyota aurion2009 2010

toyota camry2009 2010
suzuki kizashi
honda acord
citroen c5 new
mercedes benz c200 2008
bmw 320i 2007 2008

toyota corolla2008 2010
honda sivic
mitsubishi lancer

nissan qashqai
mitsubishi asx
suzuki vitara2400
1393/6/26
با سلام
خدمت دوستان عرض كنم كه من عشق خودرو هستم و بعد از بررسي تصميم گرفتم سوزوكي ويتارا ٢٠٤ دستي صفر بگيرم الان دو سال ونيم است كه خريدم و ٢٧٠٠٠ كيلومتر هم با اون رانندگي كردم در شهر و جاده سرما و گرما برف و باران. در يك كلام ميگم ،،،،فوق العاده است ٠
1393/9/15
ماشین زاپنی از کره ای خیلی بهتره.شک نکن دوست عزیز
1393/10/17
من خیلی این ماشینو دوست دارم بنظر من از ماشینی داخلی بهتر البته ماشین داخلی هم داریم که به نسبت ماشینهای دیگه داخلیمون بهتره ولی ماشین خارجی یه چیز دیگه ای است. ولی یه مشکل هست اگه بشه قیمت این نوع خودروها کمی ارزانتر بشه که قدرت خرید وجود داشته باشه عالیه.
1393/10/21
سلام من سوزوکی 2400 نوع 5 دارم در حالت عادی کلید کمک روی چه گزینه ای باید باشد؟
1393/12/27
حالت عادی گرندویتارا باید رو حالت 4h باشه
1393/10/26
ما میخواستیم x60 بخریم گفتند خوب نیست.25میلیون وام گرفتیم رفتیم ویتارا خریدیم الان هم کاملا راضی ایم
1394/1/26
خداییش بدون هیچ اغراق و اغماضی یکی از بهترینهاست بیخود نیست که سال 2005 ماشین سال اروپا میشه یا موسسه ایموبلایزر امریکا 4 تا ستاره ایمنی بش میده . شما کمتر کسی رو میبینید که دلیلی برای فروش ماشینش داشته باشه یکی از دوستان که از سال 2006 ویتارا سوار میشه میگه هیچ دلیلی برای فروش یا تعویض ان نمیبینم
1394/3/20
باسلام.ما خودمون از سال 2006 مدل ژاپنی دستی سوزوکی گرند ویتارا رو تا دو سال پیش یعنی2013داشتیم وبعد از7سال افت کیفیت بسیار کمی داشت ولی الان 2سال سانتافه 2013دو دیف رانسیل داریم باینکه قیمتش 50م از سوزوکی گرون تر ولی اقت کیفیتش بسیار بالا تر به طوری که میتونم بهتون بگم که بعد از 2سال بدنه به شدت به صدا افتاده.کلا میخوام بهتون بگم که ماشین ژاپنی هرچی هم که باشه بازم سگش شرف داره به ماشینای کره ای و چینی
1394/4/6
آیا سقف سوزوکی گرند ویتارا باز میشود یا نه؟
1394/4/13
سلام من مدت کوتاهی هست سوزوکی2400گرفتم وضعیت دنده ازاول رویnبوده توجاده وشهرایامشکلی بوده ممنون میشم جواب بدیدوبایددرچه وضعیتی باشه؟
1394/7/4
اگه مشکلی تا الان نداره پس عیب نکرده .باید در حالت عادی رو 4h باشه برا برف وگل 4hh و برای صعب العبور رو 4hl ولی باید برا این یعنی از 4hh به 4hl حالت حتما "ماشین ایست کامل و دگمه رو فشار بدی بپیچونی و نگه داری و البته دنده خلاص و پا رو ترمز محکم فشار بدی وصبر کنی بهت اعلام میکنه .اونوقت دنده کامل سنگینه و برای برگشتش همین کار رو انجام بدی اگر جا نیافتاد بذار دنده عقب راه برو یا بعد با دنه جلو وحرکت فرمان ولی برای برگشت |4hh سادهس بون فشار دادن حتی در حرکت دگمه رو برگردون.
1394/5/12
بهترین ماشین توی ماشین های شاستی بلند
1394/6/14
یکم صندلی هاش خشکه ولی واقعا ماشینه
1394/7/5
دوستان لطفا راهنمایی کنید بودجه 80تا100 بین ویتارا 2400 و سانتافه 2008 با کرکرد زیر 100 هزار و کیا اسپورتیج مدل 2011 و 2012 کارکرد 70 80 هزار کدوم بهتره . ماشین رو واس مسافرت میخوام ن داخل شهر ممنون
1394/7/13
به نظرم یکم بیشتر پول بده و ماشین کره ای بخر که امکانات و ایمنی و راحتیش نسبت به ویتارا بهتره
1394/8/10
من که الان ۳ ماهه ،صفرش زیر پامه باهاش ۳۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم همه چیش عالیه مخصوصا ضبطش با اون جی پی اس قویش خدایش سگ شرف داره به کیا اسپورتیج و هیوندا ای ایکس ها اونا فقط گنده بی هنرن
1395/4/15
خوش بحالت
1394/8/27
سلام 2 ماهی هست ویتارا گلاس 8 خریدم اما نمیدونم چرا تو هوای بارونی تو بزرگراه با 100 سرعت وقتی از یه دست انداز کوچیک رد شد از کنترل خارج شد و چند دور چرخید و خاموش شد
1394/11/13
یا موتور خاموش شده یا گیربکس اصلی معیوب است، این عیب فوق العاده خطرناک میباشد حتما برطرفش کن والا چپ میشه
1394/10/29
دوستان سلام..یه مدتی هست که خرید ویتارا کلاس ۸ موتور۲.۴ ذهنمو درگیر کرده..دوستانی که این خودرو دارن لطف کنن راهنمایی کنن که آیا بخرم یا نه....ممنون
1394/11/8
سلام دوستان ( بنده هيچ تعصبي نسبت به هيچ ماشيني ندارم هركس هر ماشيني كه دوست داره ميره ميخره ونظرات هركس براي خودش قابل احترامه بنده مطالب زير رو فقط براي انتقال تجربه به دوستان نوشتم و هيچ قصد و غرض ديگه اي هم ندارم )

بنده،تجربه 30000 کيلومتر رانندگي با سوزوکي ويتارا 2400 کلاس 8 مدل 89 منوال رو دارم.
اين ماشين رو به صورت دسته دوم به قول بنگاهي ها از يك خانم دكتر كه از خونه تا مطب مي رفته ( ولي باور كنيد خانم دكتر بوده ها !!! ) با كاركرد 15000كيلومتر گرفتم و تا الان که دارم اين مطلب رو مينويسم کيلومترش از 45000 هم گذشته.
اگه اجازه بديد اول از ظاهر ماشين شروع کنم:
سوزوکي از همون موقع که وارد بازار ايران شد،تونست با ظاهر زيبا ،مغرور و مردونه خوبي که داشت،نظرها رو به خودش جلب کنه.هنوزم با وجود گذشت چندين سال و واردات انواع و اقسام ماشين هاي همکلاس مثل هيوندا IX35 يا نيو اسپرتيج،طراحي اين ماشين هنوزم خسته کننده نيس و اين بر ميگرده به طراحي اوليه قوي اون.
به هر حال واقعا نميشه ايراد زيادي از طراحي خارجي خودرو گرفت و مجوعه طرح خارجي ماشين با اينکه هيجان انگيز نيس،ولي هماهنگه و براي کاربري که براش تعريف شده (يعني اس يو وي کوچک شهري) طراحي مناسبي داره.
طراحي داخلي:
طراحي داخلي اين ماشين با اينکه هماهنگ طراحي و ساخته شده،ولي کاملا ساده و زيباست.همه چيز خيلي ساده طراحي شده و از حيث ارگونومي و قابل دسترس بودن ادوات همه چيز در همون جايي هست که بايد باشه.کيفيت داشبورد هم از نظر ظاهري به جرات بهتر از ماشين کره اي هايي مثل توسان و اسپرتيج ويا رونيز هست.
کنسول مرکزي با توجه به کلاس 8 بودن خودرو و سيستم پخش DVD – مسيرياب -دوربين و سنسور عقب و سيستم هشدار دهنده – بلوتوث – ipod- مانيتور 10 اينچي تاچ و كيفيت قابل قبول صفحه نمايش و كيفيت خروجي صداي باندها با امكانات پيشرفته تنظيم خروجي صداها و خواندن انواع فرمتهاي صوتي كاملا راضيتون مي كنه
طراحي دسته دنده و اهرم ترمز دستي هم جالب و کاربردي است.
بخش جذاب طراحي داخلي،طراحي فرمان و نشان دهنده هاي آمپر هستن که واقعا خوب از کار در اومدن و از سادگي و يکنواختي طراحي داخلي کم ميکنن.
صندلي ها،هم در جلو و هم در عقب از نظر فرم،خوب طراحي شدن ولي بهتر بود پشت سري ها ي صندلي هم قابل تنظيم بودند و قسمت گودي كمر نيز قابل تنظيم بود
فضاي بالاي سر و جلوي پا کاملا کافيه و از اين نظر مشکلي وجود نداره.
فضاي صندوق بار هم با توجه به کلاس ماشين خوبه و ميشه واسه مسافرت روش حساب کرد.تازه اگه باز زيادتري هم داشته باشين صندليهاي رديف عقب كاملا تا ميشن و فضاي بسيار بيشتري رو بهتون ميده.
ولي موردي که قابل ذکره،کيفيت مونتاژ خوب داخلي و خارجي ماشين هست.توي اين دوسالي كه من اين ماشين رو دارم فقط سرويس روغن و بازديد رو انجام دادم ( برخلاف خيلي از ماشينهاي ديگه ! )
تجهيزات:
تجهيزات اين ماشين با توجه به کلاس 8 که کاملترين تيپ سوزوکي ويتارا 2400 تو ايران محسوب ميشه شامل:
شيشه هاي برقي-آينه هاي برقي و گرمكن آينه –قفل مرکزي-ترمز ABS- چرخ هاي ديسکي عقب-رينگ آلومينيومي 17 اينچي-ماساژور صندلي راننده- كروز كنترل – نمايش ميانگين سرعت- نمايش امكان طي مسافت با بنزين موجود-مقدار مصرف لحظه اي بنزين -كمربندهاي پيش كشنده مرحله اي- کامپيوتر سفري-ايرکانديشن اتوماتيک- سنسور دنده عقب- 4 ايربگ هاي پرده اي و جانبي-2 ايربگ راننده و سرنشين -سيستم ورود بدون کليدkey less( که درباره کارکرد اون هم توضيح ميدم)-راهنماهاي رو آينه جانبي-کروز کنترل-گرمکن صندلي هاي جلو-سيستم پخش DVD و دوربين ديد عقب ماساژور صندلي راننده كه خيلي تو سفر به كار مياد ودنده كمك4HLOCK-4L LOCK و…
سيستم ورود بدون کليد کلاس 8 سيستم جالبيه!!مثل بقيه ماشين هاي روز شما هم با ريموت و هم با کليد هاي تعبيه شده رو دستگيره درها ميتونيد قفل درها رو باز کنيد.تا اينجا همه چيز عاديه.ولي وقتي وارد خودرو ميشيد انتظار داريد با استارت دکمه اي مواجه بشيد که خبري از اون نيس!در عوض قطعه اي رو تو جاي سوييچ جاسازي کردن که با چرخوندن اون ماشين روشن ميشه که اينم در نوع خودش جالبه
تست رانندگي:
با روشن کردن موتور با اينکه عايق بندي خوب،باعث ميشه صداي زيادي وارد اطاق نشه ولي همونقدر هم که وارد ميشه صدايي جذاب و گيراس و وقتي كه گاز ميدي صداي موتور گوش نوازه و حس يك خودرو 4wd و شاسي بلند رو به شما القا مي كنه .نشان دهنده هاي آمپر هم بعد از روشن شدن ماشين جلوه قشنگي دارن و کاملا خوانا هستن.ضمن اينکه برخلاف نسل قبل که کامپيوتر سفري بالا داشبورد تعبيه شده بود ولي تو اين نسل تو مجموعه نشان دهنده ها هست.
با درگير کردن گيربکس حرکت شروع ميشه.دور گيري ماشين خيلي نرم و قوي انجام ميشه و قدرت موتور واقعا خودشو نشون ميده .تعويض دنده هاي تقريبا نرم انجام ميشه با تخته کردن گاز شتاب خوبي رو ميتونيد داشته باشيد..
.با توجه به تجربه اين مدت و داده هاي کامپيوتر سفري مصرف شهري به 12 ليتر در 100 کيلومتر ميرسه(با رانندگي نرمال) و مصرف جاده اي هم 9-10 ليتر در 100 کيلومتر هست.
به خاطر ابعاد جمع و جور سوزوکي رانندگي با اون توي شهر خيلي راحته و وقتي پشت چراغ قرمز واميستي يك سرو گردن از بقيه ماشينهاي دور و برت بالاتري كه حس خوبي بهت ميده .توي جاده هم قدرت خوب موتور و تو دست بودن ماشين باعث ميشه از رانندگي باهاش لذت ببريد.فقط چندتا نکته هست که بايد متذكر بشم.اول اينکه مکث كوتاه گيربکس تو معکوس کشيدن باعث ميشه که واسه سبقت گرفتن احتياج به کمي دقت و تمرکز داشته باشين.دوم اينکه چون تو سوزوکي هاي مونتاژ ايران ESP رو برداشتن،به خاطر ذات شاسي بلند بودن اين ماشين،سر پيچ هاي کمي بايد محتاط باشيد. هرچند که ميشه گفت سوزوکي پايداري و هندلينگ خوبي داره ولي خب اگه ESP رو بر نميداشتن ميشد خيلي بهتر از توانايي هاي ماشين تو جاده استفاده کرد.فرمان ماشين هم با اينکه خيلي نرمه ولي تو سرعت هاي بالا اذيت نميکنه.
سواري ماشين هم بر خلاف تصور عموم،خيلي خشک نيس و در حد 206 و حتي بهتره .در ضمن تکون هاي عرضي ماشين هم از ماشيني مثل سانتافه خيلي کمتره.ولي خوب جيزاي ديگه اي سانتافه داره كه سوزوكي نداره بالاخره هرچقد پول بدي همونقدر آش ميخوري اخه قيمتش نصف يك سانتافه است !
ترمز هاي ماشين هم يکي از نقاط قوت ماشين هستش.با اينکه با لمس پدال ترمز حس قدرتمند بودن ترمز رو نداريد ولي ترمز ها خيلي خوب و مطمئن عملي ميکنن و عملکرد ABS هم کاملا بي نقص هست.
عملکرد بسيار نرم کلاچ و گيرباکس بسيارجالب توجه و خوبه.
کمي هم از عملکرد آفرود اين ماشين بگم.با اينکه ماشين هايي مثل ويتارا يا اسپورتيج در واقع اس يو وي هاي شهري هستن و نبايد ازشون توقع عملکرد آفرود آنچناني داشت ولي ويتارا تو آفرود واقعا فراتر از توقع ظاهر ميشه.به خاطر وجود حالت هاي مخلف تعيين وضعيت دنده هاي کمکي،با قرار دادن ماشين تو حالت 4L واقعا توان زيادي به چرخها منتقل ميشه و ميشه خيلي راحت مسيرهاي صعب العبور رو باهاش در نورديد.
اميدوارم اگر قصد خريد اين خودرو را داريد اين مطالب به دردتون بخوره و ازش استفاده كنيد چيزي كه دلتون ميخواد با تحقيق بخريد نه اون چيزي كه مردم ميگن . شاد و سلامت باشين .
1394/11/8
سلام دوستان ( بنده هيچ تعصبي نسبت به هيچ ماشيني ندارم هركس هر ماشيني كه دوست داره ميره ميخره ونظرات هركس براي خودش قابل احترامه بنده مطالب زير رو فقط براي انتقال تجربه به دوستان نوشتم و هيچ قصد و غرض ديگه اي هم ندارم )

بنده،تجربه 30000 کيلومتر رانندگي با سوزوکي ويتارا 2400 کلاس 8 مدل 89 منوال رو دارم.
اين ماشين رو به صورت دسته دوم به قول بنگاهي ها از يك خانم دكتر كه از خونه تا مطب مي رفته ( ولي باور كنيد خانم دكتر بوده ها !!! ) با كاركرد 15000كيلومتر گرفتم و تا الان که دارم اين مطلب رو مينويسم کيلومترش از 45000 هم گذشته.
اگه اجازه بديد اول از ظاهر ماشين شروع کنم:
سوزوکي از همون موقع که وارد بازار ايران شد،تونست با ظاهر زيبا ،مغرور و مردونه خوبي که داشت،نظرها رو به خودش جلب کنه.هنوزم با وجود گذشت چندين سال و واردات انواع و اقسام ماشين هاي همکلاس مثل هيوندا IX35 يا نيو اسپرتيج،طراحي اين ماشين هنوزم خسته کننده نيس و اين بر ميگرده به طراحي اوليه قوي اون.
به هر حال واقعا نميشه ايراد زيادي از طراحي خارجي خودرو گرفت و مجوعه طرح خارجي ماشين با اينکه هيجان انگيز نيس،ولي هماهنگه و براي کاربري که براش تعريف شده (يعني اس يو وي کوچک شهري) طراحي مناسبي داره.
طراحي داخلي:
طراحي داخلي اين ماشين با اينکه هماهنگ طراحي و ساخته شده،ولي کاملا ساده و زيباست.همه چيز خيلي ساده طراحي شده و از حيث ارگونومي و قابل دسترس بودن ادوات همه چيز در همون جايي هست که بايد باشه.کيفيت داشبورد هم از نظر ظاهري به جرات بهتر از ماشين کره اي هايي مثل توسان و اسپرتيج ويا رونيز هست.
کنسول مرکزي با توجه به کلاس 8 بودن خودرو و سيستم پخش DVD – مسيرياب -دوربين و سنسور عقب و سيستم هشدار دهنده – بلوتوث – ipod- مانيتور 10 اينچي تاچ و كيفيت قابل قبول صفحه نمايش و كيفيت خروجي صداي باندها با امكانات پيشرفته تنظيم خروجي صداها و خواندن انواع فرمتهاي صوتي كاملا راضيتون مي كنه
طراحي دسته دنده و اهرم ترمز دستي هم جالب و کاربردي است.
بخش جذاب طراحي داخلي،طراحي فرمان و نشان دهنده هاي آمپر هستن که واقعا خوب از کار در اومدن و از سادگي و يکنواختي طراحي داخلي کم ميکنن.
صندلي ها،هم در جلو و هم در عقب از نظر فرم،خوب طراحي شدن ولي بهتر بود پشت سري ها ي صندلي هم قابل تنظيم بودند و قسمت گودي كمر نيز قابل تنظيم بود
فضاي بالاي سر و جلوي پا کاملا کافيه و از اين نظر مشکلي وجود نداره.
فضاي صندوق بار هم با توجه به کلاس ماشين خوبه و ميشه واسه مسافرت روش حساب کرد.تازه اگه باز زيادتري هم داشته باشين صندليهاي رديف عقب كاملا تا ميشن و فضاي بسيار بيشتري رو بهتون ميده.
ولي موردي که قابل ذکره،کيفيت مونتاژ خوب داخلي و خارجي ماشين هست.توي اين دوسالي كه من اين ماشين رو دارم فقط سرويس روغن و بازديد رو انجام دادم ( برخلاف خيلي از ماشينهاي ديگه ! )
تجهيزات:
تجهيزات اين ماشين با توجه به کلاس 8 که کاملترين تيپ سوزوکي ويتارا 2400 تو ايران محسوب ميشه شامل:
شيشه هاي برقي-آينه هاي برقي و گرمكن آينه –قفل مرکزي-ترمز ABS- چرخ هاي ديسکي عقب-رينگ آلومينيومي 17 اينچي-ماساژور صندلي راننده- كروز كنترل – نمايش ميانگين سرعت- نمايش امكان طي مسافت با بنزين موجود-مقدار مصرف لحظه اي بنزين -كمربندهاي پيش كشنده مرحله اي- کامپيوتر سفري-ايرکانديشن اتوماتيک- سنسور دنده عقب- 4 ايربگ هاي پرده اي و جانبي-2 ايربگ راننده و سرنشين -سيستم ورود بدون کليدkey less( که درباره کارکرد اون هم توضيح ميدم)-راهنماهاي رو آينه جانبي-کروز کنترل-گرمکن صندلي هاي جلو-سيستم پخش DVD و دوربين ديد عقب ماساژور صندلي راننده كه خيلي تو سفر به كار مياد ودنده كمك4HLOCK-4L LOCK و…
سيستم ورود بدون کليد کلاس 8 سيستم جالبيه!!مثل بقيه ماشين هاي روز شما هم با ريموت و هم با کليد هاي تعبيه شده رو دستگيره درها ميتونيد قفل درها رو باز کنيد.تا اينجا همه چيز عاديه.ولي وقتي وارد خودرو ميشيد انتظار داريد با استارت دکمه اي مواجه بشيد که خبري از اون نيس!در عوض قطعه اي رو تو جاي سوييچ جاسازي کردن که با چرخوندن اون ماشين روشن ميشه که اينم در نوع خودش جالبه
تست رانندگي:
با روشن کردن موتور با اينکه عايق بندي خوب،باعث ميشه صداي زيادي وارد اطاق نشه ولي همونقدر هم که وارد ميشه صدايي جذاب و گيراس و وقتي كه گاز ميدي صداي موتور گوش نوازه و حس يك خودرو 4wd و شاسي بلند رو به شما القا مي كنه .نشان دهنده هاي آمپر هم بعد از روشن شدن ماشين جلوه قشنگي دارن و کاملا خوانا هستن.ضمن اينکه برخلاف نسل قبل که کامپيوتر سفري بالا داشبورد تعبيه شده بود ولي تو اين نسل تو مجموعه نشان دهنده ها هست.
با درگير کردن گيربکس حرکت شروع ميشه.دور گيري ماشين خيلي نرم و قوي انجام ميشه و قدرت موتور واقعا خودشو نشون ميده .تعويض دنده هاي تقريبا نرم انجام ميشه با تخته کردن گاز شتاب خوبي رو ميتونيد داشته باشيد..
.با توجه به تجربه اين مدت و داده هاي کامپيوتر سفري مصرف شهري به 12 ليتر در 100 کيلومتر ميرسه(با رانندگي نرمال) و مصرف جاده اي هم 9-10 ليتر در 100 کيلومتر هست.
به خاطر ابعاد جمع و جور سوزوکي رانندگي با اون توي شهر خيلي راحته و وقتي پشت چراغ قرمز واميستي يك سرو گردن از بقيه ماشينهاي دور و برت بالاتري كه حس خوبي بهت ميده .توي جاده هم قدرت خوب موتور و تو دست بودن ماشين باعث ميشه از رانندگي باهاش لذت ببريد.فقط چندتا نکته هست که بايد متذكر بشم.اول اينکه مکث كوتاه گيربکس تو معکوس کشيدن باعث ميشه که واسه سبقت گرفتن احتياج به کمي دقت و تمرکز داشته باشين.دوم اينکه چون تو سوزوکي هاي مونتاژ ايران ESP رو برداشتن،به خاطر ذات شاسي بلند بودن اين ماشين،سر پيچ هاي کمي بايد محتاط باشيد. هرچند که ميشه گفت سوزوکي پايداري و هندلينگ خوبي داره ولي خب اگه ESP رو بر نميداشتن ميشد خيلي بهتر از توانايي هاي ماشين تو جاده استفاده کرد.فرمان ماشين هم با اينکه خيلي نرمه ولي تو سرعت هاي بالا اذيت نميکنه.
سواري ماشين هم بر خلاف تصور عموم،خيلي خشک نيس و در حد 206 و حتي بهتره .در ضمن تکون هاي عرضي ماشين هم از ماشيني مثل سانتافه خيلي کمتره.ولي خوب جيزاي ديگه اي سانتافه داره كه سوزوكي نداره بالاخره هرچقد پول بدي همونقدر آش ميخوري اخه قيمتش نصف يك سانتافه است !
ترمز هاي ماشين هم يکي از نقاط قوت ماشين هستش.با اينکه با لمس پدال ترمز حس قدرتمند بودن ترمز رو نداريد ولي ترمز ها خيلي خوب و مطمئن عملي ميکنن و عملکرد ABS هم کاملا بي نقص هست.
عملکرد بسيار نرم کلاچ و گيرباکس بسيارجالب توجه و خوبه.
کمي هم از عملکرد آفرود اين ماشين بگم.با اينکه ماشين هايي مثل ويتارا يا اسپورتيج در واقع اس يو وي هاي شهري هستن و نبايد ازشون توقع عملکرد آفرود آنچناني داشت ولي ويتارا تو آفرود واقعا فراتر از توقع ظاهر ميشه.به خاطر وجود حالت هاي مخلف تعيين وضعيت دنده هاي کمکي،با قرار دادن ماشين تو حالت 4L واقعا توان زيادي به چرخها منتقل ميشه و ميشه خيلي راحت مسيرهاي صعب العبور رو باهاش در نورديد.
اميدوارم اگر قصد خريد اين خودرو را داريد اين مطالب به دردتون بخوره و ازش استفاده كنيد چيزي كه دلتون ميخواد با تحقيق بخريد نه اون چيزي كه مردم ميگن . شاد و سلامت باشين .
1395/8/23
متن بسیار قشنگی نوشتین ولی اگه ماشین شما manual هست چرا اینهمه تجربه برای گیربکس اتومات دارین؟
1395/12/3
باسلام متن آقای حمیدکامل وخوب است وباتوجه به اینکه ازمهرماه سال89 کلاس هشت اتومات دارم بایدبگم درمقوله آفرود اصلا با کره ای ها مقایسه نکنید واقعا ماشین توانایی هست- درسته که مونتاژایرانه ولی بابت سرویس وتعمیر ولوازم مثل ماشینهای کم تعدادخارجی حساب کنید- درسرعتهای بالا اگریکی ازچرخها روی برف یا یخ کنارجاده بیفتد شدیدا ازکنترل خارج میشود - بااینهمه خودروی خوبی هست که حالا حالا قصدفروشش روندارم ویک گله گی ازایران خودرو که میتونه بهترازاین به مونتاژخودروها دقت کنه
1394/11/18
آیا کلاس 8 اتومات دوربین دید عقب دارد؟؟
1394/11/26
با سلام برای صفر کردن کیلومتر سوزوکی گرند ویتارا باید چه کار کرد؟
1395/1/7
یک کابل قطور (ترجیحا کابل جوشکاری) برمیداری از مثبت باتری ماشین درحالیکه روشنه میزنی به یک جای بدنه و یک دقیقه نگه میداری. بعدش همه چی کلا ریست میشه. موفق باشی.
1395/2/9
باسلام
تجربه رانندگی من بعداز سه ماه که حدود 5هزارکیلومتر رانندگی باویتارا کلاس 5دستی 2400سی سی
موتور قوی دید عالی جادارسقف بلند برای افراد بلندقدمصرف 9در 100کیلومتروگفته های دیگر که بقیه گفتند
بخاطرمرکز ثقل بالاتر نسبت به سواری باید سرپیچ ها ذقت کرد
ببینید شما سواری نمیخرید که نرمی اونوداشته باشه
اصل قصه زمانی که شما ازجاده خارج میشوید تازه میفهمید چی خریدید
اصلا طراحیش با سواری فرق میکنه جاهایی میره که هیچ سواری چند صدمیلیونی نمیتونه بره
ببینید کارتون چی ایجاب میکنه اگه قراره فقط توشهر ازش استفاده کنید بجاش یک سواری بخرید
خب کارتون طوری که بیرون شهر وجاده های ناهموار زیاد میرید این بهتره
تجربه یک راننده شرکت گاز که 290هزارکیلومتر ظرف 4سال در جاده هایی که خط انتقال لوله گاز از جنوب کشور به شمال
کشور رو که اهل نو رآباد ممسنی هم هست در یک جمله کوتاه براتون میگم
/////ویتارا ماشینه حمالیییییه||||||||||||||||البته با لحجه شیرازی
به گفته ایشون فقط یک بار دیسک وصفحه ویکبار هم واتر پمپ ماشینو عوض کرده
هر ماشینی یک سری مزایا ومعایب داره که فقط کسیکه ازش استفاده میکنه میدونه
بنابراین موفق باشید
1395/8/4
دید خوبی داره و راحته برای داخل شهر هم خوبه و حس راحتی میده
1395/8/10
سلام، دوستان کسی آدرس گروه تلگرامی سوزوکی سواران را داره؟
1395/8/15
سلام
لطفا" درخصوص گیربکس کلاس 8 اتومات ویتارا توضیح دهید،همچنین کل پانل روی گیربکس و دکمه A/T power
1395/9/18
باسلام،سوزوکی برندی است برتراز ماشین های کره ای . اگه سوزوکی جدید ژاپن وارد بشه بدونید که سانتافه هم به گرد قیمت اون نمی رسه .پس واقع بین باشید برندهای ژاپن آخرش هم اگه 20 سال کارکنند باز نسبت به ماشین های کره ای که بعداز 3 سال افت کیفیت پیدا می کنند برترند. سوزوکی نیو ایران خودرو همان سوزوکی ویتارا است و ابعادش هم هیچ فرقی با گراند قبلی نداره مهم کیفیتش است که بهد از 250 هزار کیلومتر رانندگی در شرایط سخت و جاده های ناهموار خاکی جهت لوله گزاری گاز فقط بنزین و روغن مصرف و تعویض شده و هیچ اسطحلاک دیگری نداشته است . پس شما قضاوت کنید؟
1395/10/26
سلام دوستان من یه ویتارا مدل ۲۰۰۷ اتومات ۲۰۰۰ سی سی خیلی تمیز برای خرید پیدا کردم و ماشینه از لحاظ فنی و اتاق خیلی سالمه ولی راستیاتش چند نفر بهم گفتن که این ۲۰۰۰ سی سی ها خیلی ضعیفه و حتی تو جاده به زور به ۱۱۰ میرسه ! خیلی توی ذوقم خورده ! نمی دونم بخرم یا نه فعلا هم نمیتونم بیشتر هزینه کنم که ۲۴۰۰ بخرم از بین دوستان کسی ۲۰۰۰ سی سی داره ؟ قدرت موتورش خوبه یا ضعیفه؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون
1395/11/6
با سلام
اصلا اینطور نیست.من چند ساله یه 2000 اتومات دارم و بسیار راضیم.تنها ضعف این ماشین شتاب نسبتا کم اون نسبت به 2400 هستش.وگرنه ماشین عالیه.من با اون 180 تا هم رفتم و بیشتر هم میره البته اگه فضا باشه.بسیار کم خرجه.اگه سالمه با خیال راحت بخر
1397/2/20
اصلا اینطور نیست ماشین ساخت ژاپن ه ! مگه میشه اونها موتوری بذارن که کم بیاره ! من 10 سال ه سوارشم و یقین بدونید اصلا کم نمیاره !طبیعی است موتور 2400 قویتره ولی 2000 اصلا کم نمیاره
1395/11/8
با سلام من ميخوام ماشينمو عوض كنم و تا ٨٠ ميليون ميتونم هزينه كنم بين سوزوكي ٢٤٠٠ و كمري ٢٠٠٧ موندم ممنون ميشم راهنماييم كنيد
1396/5/4
سلام من هیچ تعصبی ندارم روی هیچ برندی
ولی برند تویوتا یه برند جهانی ولی سوزوکی یه برندیه مثل هیوندایی و کیا و شاید روی ورق سوزوکی بهتر باشه ولی شک نکنید که کیفیت تویوتا بهتر از سوزوکی
1395/11/20
با سلام
سوزوکی گراند ویتارا عرضه شده توسط ایران خودرو در نگاه نخست داری ارزانترین مواد بکار گرفته شده است به عنوان مثال روکش صندلیها از پارچه بسیار ارزان و بی کیفیت است . یا باطری اتومبیل که اسیدی ساده است .ولی مشکل اصلی این نیست .مشکل اساسی این خودرو برخلاف تصور ناامنی آن است. این خودرو به راحتی ودر سرعتهایی که سایر خودرو های هم کلاس آن وحتی خودروهای سدان نمیلغزند ،میلغزد و سمت عقب خودرو بسیار ناپایدار است. علت این موضوع حذف esp توسط ایران خودرو است . مشکل اساسی دیگر تعمیرات این اتومبیله که متاسفانه نمایندگی های ایران خودرو اغلب از این ماشین سر در نمی آورند ( مثل خود شرکت ایران خودرو)و ایران خودرو توانایی تامین قطعات خودرو را ندارد (یک رینگ ساده پیدا نمیشود).
1396/1/18
جناب شما اصلا پشتش نشستی؟
1396/10/26
سوزوکی ویتارا ایران خودرو آخرین مدل تولید ژاپنه و مدلی جدیدتر از این بیرون نیامده. من کلاس 10 آنرا گرفتم واقعا راضی هستم. خدا شاهده حرف الکی نمیزنم و واقعا فنی اش از سانتافه بهتره. سانتافه آپشن داره فقط. در تست ما در سر بالائی خیلی شدید سانتافه به کمک سیستم اتودرایو (ترمز اتوماتیک) از برگشت به عقب جلوگیری کرد و بدون روشن شدن آن سیستم خودرو به عقب برگشت. ولی سوزوکی در مد لاک ال به کمک گیربکس از عقب آمدن جلوگیری کرد!. در مدل کلاس 10 ایرادهای کلاس 5 و 8 هشت حذف شده و نه صدائی داخل می آد و نه خودرو خشکه همانند سانتافه. امکانات لازم را هم براش گذاشته اند بجز ESP. هر کی سوار ماشینم شده گفته ما هم می خریم یا خدا پولشو برسونه میخریم . بنده خواستم راهنمائی کنم پول بیخود به کره ای ها ندهید. خوشبخانه ویران خودرو هم دست توش نبرده و تمام قطعاتش از ژاپن می آد. چون صرف هم نمیکنه با تیراژ کم تو ایران قطعه بزنه. این مطلب را چند سایت دیگه هم نوشته ام
1397/3/23
من ۵۰ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم از نظر شتاب عالی عقب ماشین اصلا ناپایدار نیست ، نبود esp با وجود دنده کمکی 4h و 4l حس نمیشه در کل خیلی ماشین محکم و استخون داریه منکا لذت بردم از رانندگیش لطفا عیب و ایراد بنی اسرائیلی نگیرین
1397/4/21
esp یک سری قطعات خیلی دقیق و حساس داره که قیمت تمام شده رو بالا میبره و تعمیرش تقریبا غیر ممکنه. فقط تعویض با هزینه سرسام آور
1395/12/25
https://www.youtube.com/watch?v=9K1StJ2GUrY
تفاوت سوزوکی ویتارا با esp و بدون esp)ایران خوردو؟!
1396/2/11
سلام علی جان
بله من خودم یکی دارم. و تجربیات خودم رو خدمت دوستان عرضه کردم.
1396/3/18
با سلام - ایا ارزش داره حدود 140 میلیون تومان بدهی اما این دزدان بی شرف سیستم کنترل پایداری ESP را که نیاز یک خودرو شاسی بلند هست را بردارند و به عبارتی بدزدند. این ماشین بدون این سیستم 80 میلیون می ارزه . برید بررسی کنید . اگر تونستند این خودرو را بدون این سیستم یک دونش رو صادر کنند اونوقت بگید من دروغ می گیم . اینها وقتی می خوان ستاره بگیرند با سیستم رو نصب می کنند اما برا فروش می دزدند . خدا لعنتشون کنه ! جنایتکاران بی شرف !! اخه چیزی که ایمنی ماشین رو می بره بالا باید دزدید . این کار خیلی کثیفی هستش!!
1396/4/11
سلام من مدت زیادی نیست که سوزوکی ویتارا تیپ8 خریده ام.میخوام بدونم عمل کرد a/t power در این ماشین چیست؟
1396/7/27
سلام دکمه A/T power برای اینکه گشتاور و دور موتور در دنده‌های مختلف بالا می‌رود.
1396/7/27
سلام به همه ی دوستان . میخواستم بگم برخلاف نظرات خیلی از دوستان سوزوکی ماشین بسیار خوبیه در محدوده ی قیمتی ( 80 تا 115 میلیون در شاسی بلند ها ) . سوزوکی 2400 ماشینیه که واقعا از خیلی ماشین های دیگه جا نمیمونه یک مثال شخصی عرض میکنم { این ماشین حتی از سانتافه های جدید مدل 2014 که از نظر ( قیمت - امکانات و ... ) قابل مقایسه نیستند کم نیورد و حتی سانتافه جا موند و دیگه گاز نداد ( نمیگم سوزوکی بهتره ولی از لحاظ موتوری در یه حد هستند ) . از نظر راحتی صندلی هم اینو بگم ماشینی بدی نیست و شتاب گیری ش هم واقعا خوبه و توی سبقت ها جا نمیمونه خلاصه اش کنم بهترین شاسی بلند توی این قیمته و اگر کسی قصد خرید داره بخره ضرر نمیکنه .( الان چند نفر میان داستان سرایی میکنن . چرت نگو و ... میخواستم به این دوستان بگم از قدیم گفتن مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه 9
1396/8/8
با سلام خدمت همه دوستان
یه سوال: چرا با این همه مزایا بازار دست دومش اصلا خوب نیست
1396/8/14
سلام لطفا راهنمایی کنید که کلاس۱۰ایرانخودرو بهتره یا مزدا۳.میدونم که ازنظر کلاسی تفاوت دارند،ولی من دنبالکیفیت وراحتی هستم برای خانواده واینکه اگه خواستم بفروشم بازارش بد نباشه؟
1396/8/23
سلام بابک جان
بنده ماه گذشته مزدا ۳ نیو مدل ۹۵ را فروختم و یک سوزوکی جدید گرفتم و باید خدمتت عرض کنم مزدا ماشین بسیار فوق العاده ایه اما برای یک خانواده سه نفری این ماسین بسیار هندلینگ بالایی داره و در مسافرت ها هم باهاش خسته نمیشی اما به درد مسیر های کوهستانی نمیخوره و صرفا یه ماشین شهری و اتوبانیه واقعا سخت میشه روش عیب بزاری و فکر میکنم از لحاظ اپشن هم با نصب مانیتور و دوربین چیز دیگه ایی کم نداشته باشه
اما سوزوکی هم خودروی بسیار خوبی برای جاده است و فوق العاده برای یک خانواده پر جمعیت به نسبت کراس اور هایی که من دیدم و رانندگی کردم به نظرم نرمال نشون میده و بسیار هم پر قدرته از لحاظ آپشن از مزدا پایین تره لیکن اون چیزهایی رو که نیاز داری رو تقریبا داره و همچنانی که خودت هم گفتی خیلی نمیشه این دو تا رو مقایسه کرد
1397/1/30
باعرض سلام خدمت دوستان عزیز.
من تازه یه گرندویتارای مدل۸۹دیدم ظاهری وموتوری تمیزه ولی دوستان میگن لوازم یدکیش خیلی گرونه آیامقرون به صرفه هست که بگیرمش.صاحبش میگه۹۵.زیادم آفرودنمیرم.لطفاراهنماییم کنین.ممنونم.
1397/2/20
امیدوارم تا الان خریده باشیش :) چون الان دیگه 95 نمیدن مدل89 رو! بخر شک نکن
1397/2/19
كلاس 10 عاليه
1397/4/19
این ماشین همه چیش خوبه جز سواریش....خیلی خشکه صندلی راحتی هم نداره تو سفر اذیت میکنه...الانم قیمتش حدود ۱۷۰ میلیونه
1397/5/24
این یه ماشین عموم پسند نیست
باید نیازمند امکاناتش باشی تا بدرد ت بخوره
وگرنه برای شما همان سواری و یا کراس اور شهری مانند توسان و ASX بهتره.
1397/11/6
اگر کمک فنرها بخصوص عقبش عوض شه و کمک فنر فابریک که اکسل ژاپن است بگذاریم کوبش ماشین خیلی کمتر می شه. یک چیزی در حد سواری و شاید حتی بهتر.
1397/4/21
مقایسه سوزوکی با کره ایها صحیح نیست :
1. سوزوکی مثل همه ماشینهای آفرود دارای سه دف هست. دقت کنید سه دف. کار دف وسط یا همون ترنسفر کیس تبدیل قدرت از 1 به 1.96 برابر هست تا سربالایی های خیلی تند رو بالا بره. مثل ماشین های کمک دار. در حالیکه سایرین در بهترین حالت دو دف هستن یعنی فقط 4 چرخ متحرک میشه (بدون کمک)
2. شاسی سوزوکی مثل همه آفرودیها نردبانی هست نه ورقی و ضعیف.
3. سوزوکی فول تایم 4 چرخ هست و این خصوصیت به هندلینگ این خودرو خیلی کمک میکنه. سرپیچهای تند مثل یک سواری دف جلو اصلا احساس ناامنی ندارید.
4. سیستم esp مانع اسپین شدن خودرو در شرایط لغزنده میشه. خب خوبه ولی باید در نظر گرفت که سیستم بسیار پیچیده و غیر قابل تعمیریه که بعد از خرابی یا باید میلیونها هزینه تعویض کامل کرد و یا بیخیال داشتن esp شد.
5. مقایسه اش با ژاپنی های 2400 cc مثل راو4 و ایکس تریل - که خیلی هم عالی هستن اما علیرغم قیمت نجومی , خصوصیات آفرودی ندارن و کت و شلوار پوش شدن غلط هست و بنظرم از همه بیشتر با اکتیون بشه مقایسه اش کرد. اکتیون اگه امروز وارد بشه بنظرتون چند قیمت میخوره؟؟
1397/8/15
سلام

بعد از تجربه رانندگی یکساله با کلاس 10 عرض کنم حضورتون:

کلاس 10 این خودرو اصلا قابل قیاس با مدلهای 2006 2008 های 2 لیتر نیستن

یکی از ایراداتی که به سوزوکی میگیرن 4 دنده بودنشه . اولا بگم گیربکس فوق العاده هوشمند عمل می کنه و کاملا گوش به فرمانه دوما اصلا کمبود دنده تو این ماشین احساس نمیشه چون با سرعت 120 دور موتور رو 3000 هست
برعکس تمام ماشین های 4 دنده اتوماتیک دیگه که با سرعت 120 دوره موتور رو 3700 هست

ارزش خیلی بالایی نسبت به پول پرداختی داره

کلاس 10 تمام آپشنهایی که یه ماشین 6 دانگ لازم داره داراست

چون ویتارا همیشه 4 چرخه تعادل و پایداری خوبی داره

شیشه های ماشین بزرگن و به تمام نقاط ماشین مسلطین این باعث میشه داخل کابین هیچ وقت حوصلتون سرنره

خدمات عالی و در دسترس قیمت مناسب سرویس ها

خیالتون رو راحت کنم حتی پیچ ویتارا هم دستکاری نشده و تمام قطعات ازجمله باتری ماشین حتی تایر های ماشین ژاپنین
تایرهاش بریجیستون هستن

شاسی نردبانی و دارای دیفرانسیل مرکز به همراه کمک سنگین

سواری نرم شک نکنید هر چقدم خشک باشه از سانتافه نرمتره

عایق بندی و نفوذ صدا به داخل کابین در کلاس 10 به شدت بهتر شده

اگه رانندگیتون نرمال باشه داخل شهر واقعا مصرف بنزینش معقوله

کلام آخر به جرات می گم با این مبلغ هیچ ماشین صفر کیلومتر حتی دست دوم بهتری از ویتارا کلاس 10 گیرتون نمیاد
مثلا تو وارداتیا با پول ویتارا کلاس 10 بهتون داچیا داستر یا همون تندر 90 شاسی بلند رو میدن
یا تیوولی 1.6 دانشجویی که سواری ازش قد بلندتره :) )))
1397/8/24
آیا تنظیم صندلیهای این خودرو دستی می باشد ؟؟
1397/9/6
دوستان سلام
اولن دم تک تک شماهایی که این ماشین رو سوار هستید و تجربه ی شخصی خودتون رو اینجا برای ما گذاشتین گرم. برعکس یه سریا که با اطلاعات ِ خاله زنکی نظر دادن !

من الان یه گزینه دارم که خیلی رو مخمه !
مدل ۲۰۰۶ این ماشین ، (وارداتی نوشته البته) با قیمت ۱۱۰ میلیون ارزش خرید داره یا نه؟
وارداتی یعنی مونتاژ نیست ؟
بعدم نمیدونم آیا ۲۴۰۰ هست یا ۲۰۰۰

آیا با این مبلغ گزینه ی بهتری هست ؟
واسه شهر هم میخوام

مثلن پیکانتو ۲۰۱۴ بهتره یا این
یا هیوندا آوانته ، یا تویوتا همسن خودش !

خیلی سوال کردم
اگه حالشو داشتین بگین !
رخ ماشین سالاره. ماشین ژاپنی معمولن با تعمیرگاه غریبه ست کللن !
1397/10/9
سوزوکی ماشین خیییلی خوبیه و هرچی باشه از ماشین چینی و خیلی خودروهای داخلی بهتره من هرکی رو دیدم که این ماشین رو داشته ازش خیلی هم راضی بوده
1398/2/21
من از سال 91 از صفر اين ماشين را دارم و مي خوام تجربه رانندگي با آن در اختيار علاقمندان بگذارم:
در يك كلام بايد گفت سوزوكي خودوريي فوق العاده كم خرج ، جان سخت و كم استهلاكه .چرا وقتي با دوستان و آشناياني كه خودروهاي ديگر مثل جك و توسان وتويوتا داشتند مقايسه اي داشتم همگي اظهار مي داشتند براي حفظ گارانتي ملزم به مراجعه در سرويس هاي معين به نمايندگي بودند و هزينه هاي الكي تا دوميليون هم داده اند درحاليكه براي سوزوكي همچنين الزامي نداريد. براي سوزوكي دراين سالها هزينه ها فقط تعويض روغن بوده و يكبار تعويض لنت جلو ودوبار باطري بوده و دوبار هم مراجعه به نمايندگي داشتم اونهم بارهاي اول براي سرويس روغن و آچار كشي وبازديد و در بقيه موارد سرويس روغن در تعويض روغني محل انجام شده است
من با اين خودرو سفرهاي طولاني داشته ام همين عيد امسال از شمال تا جنوب بالاي 2 هزار كيلومتر، چه در جادهاي كفي ويا كوهستاني بدون هيچ نگراني با كشش عالي و شتاب مكفي رانندگي كردم . حتي محض اطلاعتون بگويم من ماشينهاي ديگري تاكنون داشتم و نكته جالب دراين ماشين اينه كه حتي يكبار يه لامپ اون نسوخته كه احتياج به تعويض داشته باشه كوچكترين سر و صدايي در اتاق نمي شنويد، با اطمينان ميگم به جز سيستم نويگيشن و بخش كه ايرانخودرو در كلاس هشت چيني گذاشته همه قطعات موتور و داخل كابين ولاستيكها ژاپنيه.
باتوجه به اين جهات اگر بخوام بفروشمش بازهم ماشين ژاپني مي خرم ولي فكر نمي كنم خودروهايي مثل تويوتا در مقايسه با سوزوكي اينقدر كم خرج باشند، چون براي ديگر خودروها براي هربار سرويس اجباري شش ماهه ويا 5 هزار كيلومتر كار كرد 400 تا 500 هزارتومان بايد خرج كنيد تا گارانتي آن ها باطل نشود.
بهرحال در مقايسه با قيافه كلاسيك و آپشن كمتر اين خودرو با خودروهاي كره اي وچيني اميدوارم با اين توضيحات كمكي به تصميم گيري شما كرده باشم.
1398/2/30
با سلام خدمت دوستان گرامی جسارتا من یه سوزوکی مدل ۹۶ دارم که دور موتورش زیر ۱ که استاندارد دور موتور هست قرار داره چه جوری میتونم خودم دور موتور رو بالا ببرم که نخوام برم تعمیر گاه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
1398/5/2
سلام دوستان من یه سوزوکی مدل 88 2000 دارم مدتیه که یه مشکل پیدا کرده و کلی از این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه رفتم و پول خرج کردم ولی درست نشده..تقریبا دیگه نا امید شدم.مشکلش اینه که در یک لحظه صفحه کیلومترش کامل از کار میفته بعد چراغ ABS و اخطار ترمز دستی روشن میشه بعدش دوباره صفحه کیلومتر به کار میفته و اینبار چراغ چم گیربکس روشن میمونه...خطای کن میزنه و تمام سیم کشیشک دادم چک کردن مشکلش پیدا نشده..
از دوستان کسی میتونه بهم یه کسی رو معرفی کنه که بتونه ایرادشو پیدا کنه؟
ممنون میشم
1398/12/11
با سلام خدمت دوستان من یه سوزوکی کلاس۸مدل۹۵دارم که از صفر دست خودمه و تا الان خدارو شکر کارم به تعمیرگاه نکشیده،ولی مدتیه نمودار سوختم برعکس شده و وقتی گاز میدم کم نشون میده و گاز رو ول میکنم زیاد میشه کسی میدونه از چیه؟؟