موضوعات داغ

بایک سنوا

عکس مطلب اول
به تازگی شرکت دیارخودرو اقدام به تبلیغات محصول جدید خود به نام بایک سنوا (BAIC Senova) کرده و گویا قصد دارد بعد از وینگل 3 و وینگل 5، این خودرو را راهی بازار کند (البته قبل از آن خبرهایی از ورود گریت وال H6 و M4 نیز به گوش می‌رسید).
این تبلیغات ما را مجاب کرد تا به سراغ این خودرو برویم و آن را برای شما به صورت مختصر معرفی کنیم. شرکت BAIC یکی از خودروسازان بزرگ چین است که در پکن قرار دارد و شرکت‌های هیوندای و مرسدس‌بنز برای فروش در بازار چین محصولات خود را در کارخانه‌های این شرکت تولید می‌کنند. البته این خودروساز به نام شرکت خود نیز خودروهایی را تولید کرده است که به دلیل اینکه نام بعضی از آنها چینی بود و تلفظشان کمی برایمان سخت بود متاسفانه از نام بردن آن‌ها معذوریم!
حال دیار خودرو می‌خواهد خودروی سنوا را از این شرکت وارد بازار کند. خودروی سدانی که 4861 میلیمتر طول، 1820 میلیمتر عرض و 1462 میلیمتر ارتفاع دارد و از نظر ظاهری شاید نسبت به هموطنی‌های خود در موقعیت خوبی باشد اما تا رسیدن به طراحی‌های روز دنیا هنوز فاصله دارد.
این خودرو با پیشرانه‌های 1.8 و 2 و 2.3 لیتری به بازار عرضه شده اما دیار خودرو قوی‌ترین آن‌ها یعنی مدل 2.3 لیتری را برای بازار ایران انتخاب کرده است. در این مدل، سنوا از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2290 سی‌سی بهره می‌برد که مجهز به یک توربوشارژر است و می‌تواند 246 اسب‌بخار را در 5300 دور در دقیقه تولید کند. روی سنوا یک گیربکس 5 سرعته خودکار نصب شده که به وسیله آن در 8.2 ثانیه می‌تواند به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا 240 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت ترکیبی 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.
بایک سنوا از نظر تجهیزات در دو تیپ Elite و Luxury عرضه شده است که اگر مدل کامل‌تر یعنی Luxury را تهیه کنید از امکاناتی نظیر سنسور نور، چراغ‌های زنون با سیستم شستشو، چراغ‌های LED مخصوص روز، سنسور باران، سانروف، کلید استارت موتور، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، حافظه تنظیمات صندلی، سیستم صوتی به همراه صفحه نمایش 8 اینچی و 11 و یا 12 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم‌های ABS، EBD، BAS، CBC، TCS، HSA، سیستم TPMS، دوربین عقب و سنسور پارک در جلو و عقب بهره خواهید برد.
در نهایت باید گفت که بایک سنوا روی کاغذ از دو مزیت مهم یعنی پیشرانه قوی و امکانات مناسب بهره می‌برد که در بازار داخل بسیار تعیین کننده هستند و چیزی که باقی می‌ماند قیمت، مقبولیت برند بایک و خدمات پس از فروش است. در مورد قیمت که هنوز مشخص نیست دیار خودرو قصد دارد این خودرو را با چه قیمتی راهی بازار کند اما با کمی حدس و گمان احتمال می‌رود با شرایط فعلی بازار، نمونه‌های پایه آن قیمتی بیش از 100 میلیون تومان را داشته باشند ولی باید منتظر ماند و دید که چه زمانی و با چه قیمتی این سرباز جدید چینی راهی بازار خواهد شد.

بروزرسانی در 5 آذرماه: طبق اعلام سایت رسمی شرکت دیار خودرو، شرایطی برای پیش فروش این خودرو در نظر گرفته شده که در آن قیمت سنوا 145 میلیون تومان اعلام شده است. با این قیمت اگر فرض کنید یک خریدار قصد خرید خودرویی در محدوده قیمتی 130 تا 160 میلیون تومان را داشته باشد و حتما بخواهد یک خودروی سدان بخرد، به غیر از سنوا گزینه‌های دیگری مانند هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، سوزوکی کیزاشی، نیسان تینا و از همه مهم‌تر تویوتا کمری، چهارمین خودروی پر فروش جهان در سال 2012 را هم می‌تواند انتخاب کند که هر کدام برای خود دارای افتخارات و مزایای بسیاری هستند.
با این قیمتی که دیار خودرو برای سنوا در نظر گرفته، باید گفت که این خودرو یک مهمان چینی تنها بین گرگ‌های گرسنه ژاپنی و کره‌ای خواهد بود که باید به سختی در برابر آن‌ها ایستادگی کند تا شاید بتواند جان سالم به در ببرد!
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش به سایت رسمی شرکت دیار خودرو مراجعه کنید.

بروزرسانی در 9 بهمن ماه: به تازگی دیار خودرو قیمت این خودرو را اصلاح نموده و آن را به میزان 10 میلیون تومان کاهش داده است. مقاله این کاهش قیمت را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد