موضوعات داغ

سوبارو لگاسی

عکس مطلب اول
سیف خودرو پس از چند سال گویا عزم خود را جزم کرده که تا بالاخره طلسم را بشکند و سوبارو را وارد بازار ایران کند. اینبار هم حسابی دست پر آمده و برای چندین مدل از سوبارو قیمت اعلام کرده و در حال پیش فروش آنهاست. در این مقاله می‌خواهیم سراغ لگاسی برویم، خودرویی که اولین گزینه سیف خودرو است و تا به حال تنها مدلی از سوبارو است که در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار دارد.
سیف خودرو اعلام کرده که می‌خواهد تا 75 روز آینده لگاسی را به بازار عرضه کند. لذا از آنجاییکه دو مدل 2 و 2.5 لیتری از این خودرو در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار دارد با سیف خودرو تماس گرفتیم و از اطلاعات مدل‌هایی که قرار است وارد بازار شود پرسیدیم. گویا اولین مدل‌هایی که به ایران راه خواهند یافت مدل‌های 2.5 لیتری می‌باشند یعنی باید منتظر این خودرو با پیشرانه‌ای 4 سیلندری به حجم 2498 سی‌سی باشیم که می‌تواند حداکثر 177 اسب‌بخار در 5800 دور در دقیقه و همچنین 236 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه تولید کند. این پیشرانه که نسبت به حریفان داخلی قوی به نظر می‌رسد در شهر 9 لیتر، در خارج از شهر 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت نیاز دارد.
دو نکته قابل توجه فنی در مورد این خودرو این است که نیروی تولید شده توسط لگاسی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود یعنی AWD است که در هیچ کدام از رقبای داخلی دیده نمی‌شود. دیگر نکته لگاسی بهره‌مندی آن از جعبه دنده CVT است که به صورت دستی 6 دنده را در اختیار راننده می‌گذارد و از پیشرفته‌ترین جعبه‌دنده‌ها به شمار می‌رود که در این رنج قیمت کمتر شاهد استفاده از چنین تکنولوژی هستیم.
اما می‌رسیم به بحث شیرین قیمت! فاکتوری که تیر نهایی در مورد سوبار لگاسی است و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی و یا شکست هر خودرو داشته باشد. این روزها سیف خودرو در حال پیش فروش لگاسی است که 75 روزه به مشتری تحویل داده می‌شود و قیمتی که در این شرایط تعیین شده حدود 141 میلیون تومان می‌باشد که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده قیمت نهایی لگاسی به حدود 149 میلیون تومان می‌رسد. با این قیمت شاید لگاسی بتواند حریف بسیار سختی برای خودروهایی نظیر تویوتا کمری و هوندا آکورد باشد که اولی از نظر امکانات و دومی از نظر پیشرانه روبروی لگاسی بازنده خواهند بود اما برند سوبارو در ایران و حتی در بازارهای جهانی همانند تویوتا و هوندا معتبر نیست و باید دید که در بازار داخل لگاسی می‌تواند به کمک پیشرانه قوی‌تر و امکاناتی گسترده‌تر از پس رقیبان هموطنی خود برآید یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد