موضوعات داغ

آمار خیره کننده فروش کرولا

عکس مطلب اول
اگرچه ممکن است پرفروش‌ترین خودرو در بازار آمریکا تویوتا کمری باشد اما وقتی به تمامی بازارها نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که برادر کوچک‌تر کمری یعنی کرولا توانسته در اکثر بازارها حسابی گرد و خاکی به پا کند و به فروش بالایی برسد.
تویوتا توانسته از سال 1966 که اولین کرولا پا به بازار گذاشت، بیش از 40 میلیون از آن را به فروش برساند که آمار خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود. اما نکته جالب‌تر این است که از این تعداد خودروی فروخته شده هم‌اکنون حدود 60 درصد از آن‌ها هنوز در جاده‌ها در حال تردد هستند و این نشان از کیفیت ناب محصولات این شرکت ژاپنی است.
همانطورکه می‌دانید چندی است که نسل جدید کرولا وارد بازار شده و این خودرو توانسته در سال گذشته با عرضه به حدود 150 کشور مختلف در سرتاسر جهان به فروش بیش از 1.2 میلیون دستگاه برسد که این رقم 5 درصد بیش از مدت مشابه در سال 2012 است. البته این آمار مربوط به تمامی مدل‌های کرولا مانند مدل سدان، مدل Axio و یا مدل Altis است. مثلا اگر به بازار بزرگ آمریکا نگاهی بیندازید، تویوتا توانسته تنها در سال 2013 میلادی بیش از 300 هزار کرولا را به فروش برساند که این رقم هر ساله افزایش داشته است.
حال نکته خوب این است که نسل جدید این خودرو قرار است به زودی راهی بازار ایران شود و اینبار بر خلاف نسل گذشته موتور 2 لیتری روی این خودرو نصب خواهد شد. به احتمال زیاد کرولا می‌تواند در ایران نیز به فروش خوبی دست پیدا کند و به سرعت بر رقیبان کره‌ای خود چیره شود.
در صورتیکه تمایل دارید با نسل جدید کرولا، که قرار است وارد بازار ایران شود، بیشتر آشنا شوید، به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/1/27
قابل توجه كره اى بازان از سال ١٩٦٦ تا حالا كه ٦٠ درصدش در جاده هاى امريكا هنوز در حال تردد هستن حالا فقط دلم ميخواد ببينم كى الان مياد پاى كره رو ميكشه وسط اينم يك مدرك كه اين قدر نگين تويوتا از ٢٠١٠ پس رفت ميكنه و به جاش كره داره پيشرفت ميكنه
1393/1/27
اقای مانی اینطور که شما میگید انگار از سهام دارای کارخانه تویوتا هستی.ماشین کرهای هرچه بد باشه برای کشورش افتخاره شما با پراید و پژو ماشین های چینی که تور کشورمون است که به پای ماشین های کره ای نمیرسه. هرموقع توکشورمون ماشینی بالاتر از کره ایها تولید شد اونموقع میتونیم دربارهشون اظهارنظرکنیم ما توحسرت همین ماشینهای کره ای دست دوم مونذیم تا برسیم تا درباره شون یا مقایسه شون با ماشین های کشورهای دیگه اظهار نظربکنیم./.
1393/1/27
مانی خان نگفته 60درصدش در جاده های آمریکا در حال تردد است...
دلبندم دقت کن...
1393/1/27
دوباره یه عده ای حرف بی اطلاع زدن آخه من حرفم با اریون وکمری آوالون هست که بازارشون خرابه نه این کرولای کوچولو کیفیت تویوتا داره از2010پس رفت میکنه حالا هرچی میخواد فروش کنه حالا هرکی میخواد بگه اصلاکل بازارآمریکاوآسیابشه کرولا تویوتا داره پس رفت میکنه بااین طراحی اش واقعا طراحی محصولات تویوتا بدشده هروق طراحی اش درست شد من میگم تویوتا پس فعلاهیوندای تابعد.... آقامانی حرف حساب شما ومشکلتون باهیوندای چیه خواهش میکنم جواب بدین مگه هیوندای چه مشکلی داره
1393/1/28
mani jan vaghean hamchin chizi hast
camery otaghe ghadim ba in otagh ke taze omade aslan ghable moghayese nist
prado camery va aksare mahsolate toyota dige on keifiate sabegho nadare
bedone shak yeki az behtarin company ha mashin sazi donya toyota bod
mashina fogholade kam estehlak ziba gheimate monaseb va ghavi
ama chon toyota sabeghe khobi dare nemishe gandaee ke tazegia zade nadide gereft
bishtarin amare marjoee dare har sal az sale 2010
mavadi ke kar mikone to mashino bebin bad ba ye mashin ke ham gheimateshe moghayese kon (albate manzoram az sale 2010 2011 be bade na ghablesh)
alan toyota tamarkoze khodesho gozashte ro lexus
toyota mashine sade mizane ba gheimate paeen va shayad 20% keifiate sabegh
ama lexusesho dare roz be roz behtar mikone
manteghi barkhord konid ba in mozo taeasobi nabashid
1393/1/28
کاش فقط همین مدل کرولا تو ایران تولید میشد . اونوقت همه میرفتن میگرفتن چون خیالشون راحته که تا 10 سال حداقل هیچ تعمیرگاهی نمیرن.
1393/1/29
من که یه پیچ یه ماشین ژاپنیو به این اسباب بازیهای بزک شده کره ای نمیدم،شمارو نمیدونم...!
البته اینم در مورد تویوتا بگم که درسته تویوتا ماشینه خوبیه ولی ایرتویا بعنوان نمایندگی انحصاری این ماشین تو ایران لکه ی ننگی بر اعتبار جهانی تویوتاست!
1393/1/29
سنگ کره و ژاپن رو به سینه نزنید از خودمون بگید هر چند که با تدبیر و سیاست های درست! مسءولان داریم در جا میزنیم و کشته میدیم تو جاده ها...
1393/1/30
فقط پیکان جوانان گوجه ای مدل 57 با رینگ 16 اینچی
1393/3/7
با سلام بچه ها تویوتا رتبه اول فروش جهان رو تو چند سال متوالی گرفته واقعا با کره ای ها مقایسه نکنید تویوتا 48 مد مدل تولید میکنند حالا تو چند مدل هم شاید ایراد داشته باشه مثلا لکسوس مارک سفارشی تویوتا است که داره مرسدس رو تحت فشار میگذاره