موضوعات داغ

پورشه و استفاده از موتور 4 سیلندری

عکس مطلب اول
پورشه اعلام کرده که قصد دارد روی خودروهای ماکان (Macan) موتورهای 4 سیلندری نیز نصب کند. اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم، در سال 1995 بود که پورشه برای آخرین بار از موتورهای 4 سیلندری روی پورشه 968 استفاده کرد و حال پس از چندین سال وقفه این کمپانی آلمانی تصمیم گرفته دوباره به موتورهای 4 سیلندری باز گردد.
این پیشرانه قرار است به حجم دو لیتر و مجهز به توربوشارژ باشد که توانایی تولید حداکثر 237 اسب‌بخار و 350 نیوتن‌متر را دارد که با کمک سیستم PDK می‌تواند کودک تازه متولد کاین را در 6.9 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند که برای یک شاسی‌بلند 4 سیلندر 2 لیتری عملکرد بسیار خوبی است. از نظر مصرف سوخت نیز این پیشرانه مناسب خواهد بود و تنها به 7.5 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر نیاز دارد.
البته از نظر ظاهری این خودرو را می‌توان کمی اسپرت‌تر سفارش داد و همانند مدل‌های S و Turbo سیستم اگزوز با دو خروجی را روی آن نصب کرد. همچنین این خودرو به صورت استاندارد به رینگ‌های 18 اینچی، سقف پانوراما، سیستم PSAM، و سیستم کمکی پارک و جلو و عقب نیز مجهز شده است.
در هر صورت امیدواریم این خودرو نیز که رقیب سرسختی برای ب‌ام‌و X3 محسوب می‌شود همزمان با بازارهای جهانی به بازار ایران نیز راه پیدا کند که در این صورت می‌تواند طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/2/4
واقعا زیباست و ظرافت خاصی داره و معلومه که خودروی با کیفیتیه.
امیدوارم به ایران وارد بشه و با قیمت واقعی به فروش برسه.
البته ما که نمی تونیم بخریم.
1393/2/5
تبلیغ ناخواسته پورشه برای رنو داستر______________________________در مراسم معرفی “پورشه ماکان” که در نزدیکی شهر موراکو (منطقه ای کوهستانی در کشور مراکش) برگزار می شد،یکی از خودروهایی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته بود در شن نرم گرفتار شد و از آنجا که پورشه دیگر با قلاب مخصوص در دسترس نبود، یک رنو داستر به عنوان خودرو کمکی در محل حاضر شد و پورشه گران قیمت را مخمصه نجات داد.این اتفاق که مورد توجه خبرنگاران و عکاسان حاضر در جمع قرار گرفته بود، بی شک تبلیغی مجانی و تاثیر گذار برای رنو داستر است که می تواند یک SUV پورشه با قیمت بسیار بیشتر را از تنگنا خارج کند.البته واقعیت این است که قابلیت های نه چندان خوب آفرود ماکان، نقطه ضعف چندان پر رنگی برای این پورشه جذاب نیست، چرا که به احتمال فراوان کمتر خریداری حاضر است پورشه اسپرت خود را در شرایط سخت آفرود به چالش بکشد.__________________________________عکس های این واقعه در سایت دنده6
1393/2/5
خداییش نسبت به مدل های قبلی پورشه زشت تر شده - این چی
1393/2/6
آقا حسین میشه بگید زیبایی از نظر شما چیه این ماشین از هر نظر عالیه