موضوعات داغ

لکسوس GS250

عکس مطلب اول
خوشبختانه امسال محصولات جدید تویوتا یکی پس از دیگری وارد کشور می‌شوند و در این زمینه ایرتویا توانسته به خوبی خود را نشان دهد. حال پس از معرفی و پیش فروش نسل جدید تویوتا کرولا و همچنین لکسوس IS250، نوبت به لکسوس GS250 رسیده تا به لیست خودروهای عرضه شده توسط این وارد کننده اضافه شود و به بازار سدان‌های لوکس متوسط هشداری جدی بدهد که جنگی بسیار سخت در راه است!
لکسوس GS250 از نظر ظاهری کاملاً دگرگون شده و نسل جدید این خودرو با چهره‌ای متفاوت پا به بازار گذاشته است. این خودرو در سه مدل Comfort، F Sport و Luxury عرضه شده که هر سه مدل به پیشرانه مشابه 6 سیلندر 24 سوپاپه مجهز شده‌اند. این پیشرانه که 2.5 لیتر حجم دارد می‌تواند حداکثر 209 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و 253 نیوتن‌متر در 4800 دور در دقیقه را تولید کند و به کمک جعبه دنده 6 سرعته خودکاری که روی آن به صورت استاندارد نصب شده در عرض 8.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا 225 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. همچنین مصرف سوخت لکسوس GS250 در شهر 12.4 لیتر، در خارج از شهر 6.9 لیتر و به صورت ترکیبی 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که این میزان سوخت را با استاندارد یورو 5 می‌سوزاند.
از نظر امکانات و تجهیزات لکسوس GS250 همانند تمامی دیگر محصولات لکسوس در سطح بسیار خوبی است و روی آن امکاناتی مانند سیستم خودکار روشن و خاموش شدن چراغ‌ها (سنسور نور)، چراغ‌های زنون، آینه‌های برقی و مجهز به گرمکن، چراغ‌های LED مخصوص روز، سنسور باران، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، BSM، BAS، EPS، EBD، EPB، HAC، TRC، VDIM، VSC، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو و قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم نشان‌دهنده اطلاعات سفر روی شیشه جلو، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان به صورت استاندارد یعنی روی مدل Comfort نصب شده‌اند. البته اگر پکیج‌های F Sport و یا Luxury را تهیه کنید این لیست پربارتر از گذشته خواهد شد.
اما می‌رسیم به قیمت GS250، جایی که ایرتویا قیمت نهایی آن را 285 میلیون تومان اعلام کرده و این قیمت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به حدود 307 میلیون تومان خواهد رسید. این خودرو از نظر سگمنت هم ردیف و رقیب خودروهایی مانند مرسدس‌بنز کلاس E و یا ب‌ام‌و سری 5 قرار می‌گیرد. اگر سری به بازار بزنیم متوجه خواهیم شد که این روزها مرسدس‌بنز E200 مدل 2014 با قیمتی بیش از 330 میلیون تومان به فروش می‌رسد و حتی در مدل‌های فول قیمت آن به 430 میلیون تومان نیز می‌رسد. در مورد سری 5 باید گفت که اگر تمایل به خرید مدل 528 را داشته باشید، قیمت آن از حدود 330 میلیون تومان شروع می‌شود و در مدل‌های فول با کیت M قیمت این آلمانی به نزدیک 380 میلیوت تومان نیز می‌رسد.
در نهایت باید گفت که لکسوس GS250 خودرویی بسیار خوش‌چهره و زیباست که از نظر قیمتی می‌تواند با حریفان آلمانی خود رقابت کند. این خودرو حتی در بازارهای جهانی نیز توانسته به خوبی عرضه اندام کند به طوریکه سایت معتبر Edmunds این خودرو (البته مدل GS350) را به عنوان بهترین خودروی سدان متوسط بازار اعلام کرد (مقاله مربوطه را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید). احتمال می‌رود با ورود این خودرو به بازار و با توجه به اعتبار و چهره جدید GS250، این ژاپنی جدید می‌تواند در بازار داخل نیز حسابی خوش بدرخشد و به فروش خوبی دست پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد