موضوعات داغ

عرضه تویوتا کرولا، پرفروش‌ترین خودروی جهان

عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، توانسته به خوبی پا به پای حریفان داخلی مانند هیوندای و کیا، جدیدترین محصولات تویوتا و لکسوس را همزمان با بازارهای جهانی به بازار داخل نیز عرضه کند. یکی از این محصولات تویوتا کرولا 2014 می‌باشد و این روزها نمایندگی این خودرو در روزنامه‌های مختلف کشور مشغول تبلیغات برای فروش کرولا با موتور 2000 سی‌سی است. خودرویی که از نظر ظاهری و امکانات نسبت به نسل گذشته کاملاً دگرگون شده و حتی از نظر پیشرانه نیز قوی‌تر از گذشته شده است. از آنجاییکه این روزها ایرتویا عرضه این خودرو را آغاز کرده و کرولا با آمار خیره‌کننده فروش 40 میلیون دستگاه لقب پرفروش‌ترین خودروی جهان را به دوش می‌کشد، قصد داریم مروری بر این خودرو داشته باشیم تا متوجه شویم که نسل جدید کرولا در چه مدل‌ها و سطح امکاناتی و همچنین با چه قیمتی به بازار خواهد آمد.
در حال حاضر تویوتا کرولا در دو مدل Gli و Xli عرضه می‌شود که البته هر دوی آن‌ها از نظر پیشرانه مشابه هستند و تنها در بعضی از امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند. در هر دو مدل امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و با ورودی‌های USB و AUX، فرمان الکتریکی (EPS)، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی غربالک فرمان و سیستم‌های ترمز ABS، BA، EBD بکار رفته است. در مدل Xli به غیر از این امکانات، رینگ 15 اینچی آلومینیوم روی آن نصب شده و سیستم تهویه مطبوع آن به صورت دستی تنظیم می‌شود. اما مدل Gli که نمونه کامل‌تر است، از نظر تجهیزات در سطح بالاتری قرار دارد و در این مدل سانروف، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، کروز کنترل، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، قابلیت تاشوندگی آینه‌های جانبی به صورت برقی و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار نصب شده است.
از نظر پیشرانه، تویوتا کرولا 2014 به یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه مجهز شده که 2 لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر 143 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه را تولید و این نیرو را به کمک گیربکس 4 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل کند. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر ترکیبی 7.3 لیتر است و برای رسیدن به مرز صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 9.7 ثانیه نیاز دارد و می‌تواند این سرعت را تا 195 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.
اما می‌رسیم به بحث شیرین قیمت! جایی که ایرتویا برای مدل Xli قیمت 118 میلیون و 260 هزار تومان و برای مدل Gli قیمت 129 میلیون و 600 هزار تومان (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) را در نظر گرفته است. با این قیمت اگرچه کرولای جدید نسبت به مدل‌های نسل گذشته کمی گران‌تر شده اما باید این نکته را نیز مد نظر داشت که اینبار زیر درپوش موتور به جای پیشرانه 1.8 لیتری یک پیشرانه 2 لیتری جای گرفته و کرولا به لطف کیفیت ناب ژاپنی، سطح امکانات قابل قبول و پیشرانه‌ای قوی‌تر احتمالاً می‌تواند به راحتی از پس حریفانی مانند هیوندای الانترا و کیا سراتو برآید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش می‌توانید به سایت رسمی ایرتویا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/3/10
خیلی خوب شده! از قبلیش اصلا خوشم نمیومد ولی اینیکی خیلی قیافش خوب شده، یکی توی سیدخندان دیدم، فکر کنم از الانترا و مزدا 3 که خیلی بهتر باشه ولی بین این و سیویک موندم!
کسی نظری نداره؟
1393/3/10
قطعا کرولا رو به شما پیشنهاد میکنم در برابر سیویک !
1393/3/10
سیویک رو یکی از دوستام داشت و پشتش نشستم، خیلی خوب بود. حالا فکر کنم باید یک سر برم نمایندگیش این رو هم از نزدیک ببینم
1393/3/10
آقا بین این و سیویک انتخاب خیلی سخته .درسته کرولا پرفروشتریم ماشین بازار آمریکا تو رده خودشه اما سیویک طراحی اسپورت تر داره و به نظر من داشبورد سیویک خیلی زیباتره . و اینم بگم که سیویک هم جزء سه خودرو پرفروش بازار آمریکا بوده .
اما این مدل کرولا از سیویک کمی گرونتره ، موتورش قوتره و احتمالا تو ایران خدمات تویوتا از سیویک بهتره .بخصوص اینکه سیویک دیگه وارد نمیشه .
در کل اگه من باشم سیویک رو میگیرم و مطمئن باشین هر کدوم از این دو ماشین رو هم که بگیرین کاملا برای چندیت سال شما رو راضی نگه میداره .
یاحق
1393/3/10
ولي اپشن نداره سراتو ٢٠١٤ نصبت به اين فوله درسته تويوتاست ولي ماشيني كه اپشن نداشته باشه دل ادمو زودتر ميزنه من كه رفتم سراتو گرفتم
1393/3/10
با سلام امیدوارم قطعاتش چینی نباشه
1393/3/10
من نمیدونم چرا مدل هاچبکشو نمیارن . مدل هاچبکش اگه بیاد خیلی پر فروش میشه . خیلیم جوون پسنده
1393/3/11
با سلام به کارشناسان کوشای سایت. مهمترین نقطه ضعف این خودرو گیربکس چهارسرعته غیر تیپ ترونیک است. گیربکس این خودرو متاسفانه تکنولوزی بسیار قدیمی دارد و قابل قیاس با شش دنده ها مثل سیویک یا سراتو نیست. باید بپذیریم تویوتا فقط برای رقابت با کیا و هوندا دست به افزایش ظرفیت موتور زده است تا اسما با رقبا رقابت کند. باور کنید اگر گیربکس شش دنده داشت جای بحث و رقابت نداشت اما نداشتن گیربکس هوشمند یعنی سوار شدن بر خودرویی در سطح مگان؛ آن هم سی میلیون گرانتر. دز ضمن سراتو 2000 حتی اتاق قدیم حدود 160 اسب بخار است اما کرولای فعلی حدود پانزده درصد اسب بخار کمتری دارد و این یعنی ساخت موتور هم با تکنولوژی قدیمتری همراه است. 20 اسب بخار کمتر خیلی قابل توجه است. ممنون از سایت خوبتان :)
1393/3/11
اقا چرا وقتی اطلاعات نداری میای نظر الکی میدی
مگه مجبوری اقا علیرضا
یعنی مدغ پخته نظرات تو رو بخونه یک ساعت میخنده
1393/3/11
دوست من،
سراتو آپشن های بیشتری داره و اسب بخار بیشتری تولید می کنه درست اما همه آنچه شما از یه ماشین میخواین این دو مورد نیست! چرا کرولا پرفروش ترین در دنیا شده؟ به نظرتون در نقاط دیگه دنیا مردم نمیدونن سراتو این امکانات رو داره؟؟ اما باز کرولا میخرن. بخاطر اینکه دوام زیاد و استهلاک پایین کرولا و همچنین امنیت اون باعث محبوبیتش شده. معمولا هم مردم سایر نقاط دنیا به مقرون به صرفه و اقتصادی بودن خودرو بیتشر اهمیت میدن تا آپشن.
1393/3/11
واقعا نظرات بعضی از دوستان خنده دار هست...
یکم خداوکیلی فکر کنید راجع به حرفاتون بعد حرف بزنید!
این ماشین الکی پرفروشترین خودروی دنیا نیست و حتما دلایلی داشته و ابر خودروی تویوتا خودش بلده چی تولید کنه...
مردم اکثر نقاط جهان از همه ی ما بهتر میدونند کدوم ماشین بهتره چون بازارشون فوق العاده رقابتی هست و رقبیای بیشتری نسبت به ما تو بازارشون حضور دارند...
دلم نمیخواست این را بنویسم ولی واقعا زورم اورد که نسنجیده صحبت میکنید...
لطفا یکم تامل و تحقیق ببیشتر...
در مورد ظاهرش هم من نظر شخصیم اینه که از رقیباش بسیار بهتر هست....تنها نقطه ضعف تویوتا از نظر من بود که الان برطرف شده..
موفق باشید
1393/3/11
من كه چيزي جالبي در اين ماشين نميبينم نه اپشن داره نه موتوري داره نه قيافه اي داره نه.........
1393/3/12
با سلام به دوستانی که پاسخ دادند. من فقط بر اساس اطلاعات فنی که از سایت تویوتا گرفتم در مورد گیربکس و حجم موتور بحثی رو مطرح کردم. شما هم لطفا پاسخ بدهید. خود شرکت تویوتا هم اینقدر تعصب ندارد! نقدپذیر است! گیربکس چهاردنده! در سال 2014. فقط کمی فکر کنید! حجم موتور 2000 با اسب بخار 143، باز هم کمی فکر کنید. آن وقت بی تعصب و پرخاش نظر بدهید ! مرغ پخته و مسخره و اینها چه واژه هایی است دوستان؟
1393/3/12
سلام دوستان ببینند همیشه یه ژاپنی از یه کره ای برتره پس سراتو رو با کرولا مقایسه نکنید با تشکر از مدیریت و زحمتکشان سایت به این خوبی.یا حق
1393/3/12
دوست عزیز علیرضا اولا بیشنهاد میکنم قبل از اینکه وارد هر بحثی بشی سطح اطلاعاتت رو بالا ببر تا بتونی در بحث باقی بمونی من فقط اینجا جهت روشن شدن شما دوست عزیز مطالبی رو یاداوری میکنم
1. کرولا در 4 مدلذعرضه میشه :
L ,LE , LE ECO, S
اون مدلی رو که شما میگی ۴ دنده هست مدل L هست در هر سه مدل دیگه یعنی LE , LE ECO, S دنده اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) و ۶-دنده دستی ارائه می‌شود.
که خود این مدل گیربکس اتوماتیک یکی از پیشرفته ترین ها در نوع خودشه . امیدوارم که دیگه خودتون اطلاعات cvt رو داشته باشی که چه مزیتهایی داره مثلا نقاط تئوریک تغییر سرعت را افرایش داده و در هنگام ترمز، دنده را حفظ می‌کند. استفاده از سیستم CVT می‌تواند مصرف سوخت را به میزان حدود ۰/۴ لیتر کاهش دهد.و کلی مزیت خوب دیگه......
پس به غیر از مدل ال بقیه مدل های کرولا از این سیستم گیربکس استفاده میکنند :
تغییر سرعت پیوسته اتوماتیک CVT و قابلیت‌تغییر به حالت دستی
نکته بعدی درباره قدرت موتور و اسب بخار بود که این جا هم باید خدمتتون عرض کنم که کرولا با نزدیک به 20اسب بحار کمتر صفر تا صد برابری با سراتو داره که این تکنولوژی ساخت کرولا رو نشون میده که طبعا مصرف سوخت کمتری هم داره و در کل کرولا به خصوص کرولای جدید از تکنولوژی و کیفیت ساخت بسیار بالاتری نسبت به رقبا استفاده میکنه
نکته اخر و مهمترین قسمت بحث اینه که تویوتا کرولا پرفروشتریم ماشین تاریخ خودروسازی دنیا بوده و هست یعنی از وقتی صنعت خودروسازی به وجود اومده این ماشین پرفروشترین ماشین دنیا بوده که خود این مطلب همه چیزو بی وضوح بیان میکنه . خواهشی که از دوستان دارم اینه که اگه میخوان نظری بدن حدذقل سطح اطلاعاتو داشته باشند تا بشه نظرات خوند و لذت برد
با تشکر از خودروبانک عزیز


1393/3/12
سلام تو ایران 4 سرعته اتومات آوردند تازهcvtهم که نیست ایا ارزش خرید داره،
1393/3/12
خدمت دوست عزیزم آقا امیر عارضم که :
مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه 1.6 و 2.0 لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت 121 اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری 143 اسب بخار در دور موتور 6200 و گشتاور 187 نیوتن متر در دور 3600 دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.

ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی 1350 کیلویی ظرف 9.7 ثانیه از سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی 3000 دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم 195 کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش 9 لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز 7.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.

http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-2014/
برا اطلاعات کامل و بررسی فنی کامل کرولا وارداتی خاور میانه دوستان میتونند برند اینجا
1393/3/12
خوش به حال اون کسایی که میتونن این ماشینو بخرن
ما که ......
1393/3/12
با تشکر مجدد از پاسخ دوستان و اطلاعات فنی که در اختیار ما گذاشتند. در پاسخ به امیر ، بله ارزش خریدن دارد اما توجه کنید اگر این خودرو را در ایران با گیربکس شش سرعته می آوردند باید بیست میلیون گران تر میفروختند و آن وقت قابل رقابت با سیویک و مزدا3 حتی سراتو نبود. بهرحال گیربکس شش سرعته چیزی نیست که بتوان از آن در یک سدان سگمان C آن هم در سال 2014 چشم پوشی کرد. اما برای صرفه جویی در قیمت در ایران فعلا با گیربکس محدودتر چهاردنده عرضه می شود. شاید سال آینده مدلهای شش دنده هم عرضه شود. در مورد ظرفیت موتور، فقط کافیست سیویک را با کرولا مقایسه کنید یا مزدا 3 را با کرولا مقایسه کنید ! سیویک و مزدا 3 هردو اسب بخار بالاتر با ظرفیت موتور مشابه یا حتی پایینتر دارند واین یعنی تکنولوژی کرولا در مقایسه با سیویک و مزدا3 پایین تر است . صفر تا صد نسبت به اسب بخار همیشه در اهمیت کمتری است. دوستان توجه کنند هر کسی موقع خرید گیربکس و ظرفیت و اسب بخار را در نظر می گیرد ! اما وقتی اسم تویوتا روی این ماشین است و سابقه فروش بالا هنوز هم بدانید بله ارزش خریدن دارد.
1393/3/13
ماهه ماه
خیلی خوشکل شده
مخصوصا عقبش
1393/3/14
من مدلxli دیدم اما کی لس داشت....
در ضمن کرولا 4 ایربگ داره
1393/3/18
آقا alireza قيمت خودرو رو فقط گيربكس و اسب بخار تعيين نميكنه موارد بينهايت ديگري هم هست كه روي قيمت خودرو تاثير گذارند از لنت ترمز و مواد پلاستيكي داشبورد بگير برو تا آليا‍‍‍‍ژ موتور
قدرت موتور روي كاغذ هم هيچ ربطي به تكنولوژي ساخت موتور نداره
بدانيد ميشود با بالا بردن اندكي مصرف خودرو و سبك كردن غير استاندارد بعضي از نقاط حساس خودرو قدرت موتور را افزايش داد كه مهندسين تويوتا هرگز براي كرولا كه قرار است سال ها براي مشتري كار كند و دوام و كيفيتش حفظ بماند اين كار را نميكنند براي مقايسه ميتونيد جنسيس كوپه رو با بعضي از مدل هاي پورشه و يا خودرو هاي چيني رو با مدل هاي ارزان اروپايي و ژاپني و كره ايي مقايسه كنيد و معادله قدرت موتور و قيمت رو براي خودتون بنويسيد و حل كنيد
در ضمن اگر ميخواهيد وارد دنياي خودرو شويد بدانيد كه نام، اصالت ،سابقه، و تاريخ خودرو براي آگاهان و عاشقان خودرو قيمت دارد قيمتي بسيار بسيار ارزشمند كه كلام بيخبران براي آنها طنزي بيشتر نيست
1393/3/27
سفارش ميدم
1396/6/31
سلام به همه دوستان
من قصد خرید یه کرولا دارم ولی گیج شدم
بالاخره نفهمیدم تویوتا کرولا با موتور 2000 گیربگسش 4 سرعته دنده اتوماته؟ یا 6سرعته دسته؟یا 6سرعته اتومات؟