موضوعات داغ

رونمایی از نسل جدید مزدا 2

عکس مطلب اول
نسخه نهایی مزدا2 جدید که با نام دمیو (Demio) در ژاپن شناخته می شود، به صورت رسمی رونمایی شد. این شرکت ژاپنی پیش تر، در ماه مارچ و در نمایشگاه ژنو، پیش نمایشی از نسل جدید مزدا 2 البته به صورت یک خودروی مفهومی به نام Hazumi ارائه کرده بود. بازار این دست خودروهای سوپر مینی هنوز هم در اروپا گرم گرم است و مزدا نیز قصد دارد با تکیه بر عملکرد خوب، مصرف سوخت کم و ایمنی بالای مزدا 2 جدید، برگ برنده خود را رو کند. به گفته آنها نسل جدید سبک تر، سریع تر و با صرفه تر از مدل کنونی خواهد بود.
رقیب فورد فیستا در واقع بعد از CX-5، 6 و 3 چهارمین مزدایی به حساب می آید که مجهز به تکنولوژی SkyActiv و زبان طراحی مخصوص این کمپانی یعنی Kodo می شود. نسل جدید مزدا 2 نه تنها از نظر چهره ظاهری بلکه داخل کابین آن نیز با پیروی از سبک طراحی ساده و تر و تمیز ، شباهت زیادی به برادران بزرگ تر خود مثل مزدا 3 و 6 دارد.
مزدا هنوز جزئیات بیشتری ارائه نکرده اما ظاهرا ً قرار است پیشرانه توربو دیزل SkyActiv به حجم 1.5 لیتر برای اولین بار روی این مدل نصب شود که می تواند 103 اسب بخار در دور موتور 4000 دور در دقیقه و گشتاور 250 نیوتن متر در دور موتور 1500 تا 2500 دور در دقیقه تولید کند. به علاوه انتظار می رود انتشار گاز کربن دی اکسید آن کمتر از 90 گرم در هر کیلومتر باشد. پیشرانه بنزینی SkyActiv 1.5 لیتری مانند آنچه در مزدا 3 به کار رفته، برای مزدا 2 نیز با خروجی های متفاوت در دسترس خواهد بود و همچنین از گیربکس 6 سرعته خودکار SkyActiv و جعبه دنده دستی بهره می برد.
ابعاد و اندازه های نسل جدید مزدا2 منتشر نشده اما می توان حدس زد همانند نسخه مفهومی هازومی دارای طولی برابر با 4070 میلی متر، عرض 1730 میلی متر، ارتفاع 1450 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 2585 میلی متر باشد. شاسی آن نیز به روز شده و گفته می شود مزدا 2 جدید با وزن احتمالی کمتر از 1000 کیلوگرم، سبک ترین خودروی این سگمنت خواهد بود.
تولید این نسل جدید هم اکنون در ژاپن آغاز شده و از پاییز آماده فروش خواهد بود. بنابراین در اواخر امسال و یا اوایل سال 2015 شاهد حضور آن در بازارهای جهانی خواهیم بود. البته قرار است در ماه اکتبر در نمایشگاه پاریس به نمایش عموم درآید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/4/26
از طراحی تیبا 2 کپی برداری کردن :)))
1393/4/27
عالیه یه ماشین تو شهری بسیار زیبا و مناسب.
1393/4/27
زیبا و تحسین برانگیز به احتمال خیلی زیاد وارد بازار ایران هم وارد میشه.
1393/6/13
tarahie badanash joda! ajab tarahie dakheliei !!!!!!!!!!! vaghean sadegi o zibaei too in mashin moj mizane makhsooosan too kelase khodesh