موضوعات داغ

تویوتا یاریس هاچ‌بک مدل 2015

عکس مطلب اول
از اوایل سال ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، حسابی خودنمایی کرده و با عرضه نسل جدید تویوتا کرولا، تویوتا یاریس صندوق دار، لکسوس IS و لکسوس GS نشان داده که پا به پای حریفان کره‌ای خود محصولات جدید را به بازار می‌فرستد تا عرصه را برای رقبا سخت‌تر از گذشته کند. حال پس از معرفی این خودروها دیگر نوبت یاریس هاچ‌بک بود تا به میدان بیاید و ارزان‌ترین محصول تویوتا در ایران را بروزرسانی کند.
تویوتا یاریس هاچ‌بکی که قرار است به زودی راهی بازار ما شود کمی با آنچه در خبرگزاری‌های مختلف در مورد آن خوانده‌اید متفاوت است. نمونه‌ای که تویوتا برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته کاملاً متفاوت است و می‌توانید عکس‌های آن را در زیر مشاهده کنید. این خودرو با دو پیشرانه 1.3 و 1.5 لیتری عرضه شده که ایرتویا نمونه قوی‌تر یعنی 1.5 لیتری را انتخاب کرده است. این پیشرانه که 4 سیلندر 16 سوپاپه است به کمک گیربکس 4 سرعته خودکاری که روی آن نصب شده می‌تواند حداکثر 107 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 141 نیو‌تن‌متر در 4200 دور در دقیقه را تولید کند. برای یادآوری باید گفت که یاریس‌های هاچ‌بکی که هم‌اکنون در سطح شهر تردد می‌کنند مجهز به موتور 1.3 لیتری با توان تولید 84 اسب‌بخار هستند (مشخصات یاریس هاچ‌بک کنونی را در این صفحه مشاهده کنید).
هنوز معلوم نیست که دقیقاً چه امکاناتی روی این ژاپنی 5 درب نصب خواهد شد اما در مدل پایه این خودرو از تجهیزاتی نظیر سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و با ورودی USB، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی غربالک فرمان، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، سیستم ورود بدون کلید و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، BA و EPS بهره می‌برد.
اما می‌رسیم به این موضوع که بالاخره نسل بعدی و مدل 2015 از یاریس هاچ‌بک با چه قیمتی راهی بازار ایران خواهد شد. اگر به آخرین شرایط فروش ایرتویا برای این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که در شرایط فروش نقدی این خودرو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری و فیش 10 درصد قیمتی برابر 102 میلیون تومان خواهد داشت و تحویل آن 60 روزکاری است یعنی باید شاهد حضور نسل جدید یاریس هاچ‌بک، در اواخر شهریورماه باشیم.
اگر به بازار هاچ‌بک‌ها نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که با وجود غیبت رقیبانی مانند نسل جدید هیوندای i30، دیگر خودروهایی مثل آلفارومئو میتو نیز وجود دارد که آن نیز نتوانسته به خوبی جای خود را در بازار پیدا کند ولی شاید باید رقیب اصلی خودروی جدید تویوتا را کیا ریو هاچ بک بدانیم که به تازگی توسط اطلس‌خودرو عرضه شده و احتمالاً کمی بعد از یاریس هاچ‌بک به بازار می‌آید. در هر صورت باید گفت که احتمالاً برای نسل جدید یاریس هاچ‌بک کار سختی در پیش نباشد و می‌تواند به راحتی در بازار خلوت هاچ‌بک‌ها خود را نشان دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد