موضوعات داغ

رونمایی از نسل دوم هیوندای i20

عکس مطلب اول
بالأخره هیوندای جزئیات و تصاویر کامل نسل دوم i20 را که قرار است در ماه اکتبر و در نمایشگاه پاریس به روی صحنه رود، به صورت رسمی منتشر کرد.
اوایل همین ماه بود که دواسکچ از مدل جدید i20 توسط کمپانی پخش شد، و جالب اینجاست که نسخه واقعی آن تفاوت زیادی با آن چه در طراحی ها دیده می شد، دارد و همین امر ممکن است برای آنهایی که به آن طرح دل بسته بودند، نا امید کننده باشد. البته این خودروساز کره ای از سال 2002 تاکنون از فروش خوبی در اروپا برخوردار بوده و از همین رو، کره ای ها در زمان طراحی و تولید، نیازهای بازار پررونق اروپایی خود را نیز مد نظر داشته اند و تلاش کرده اند تا با طراحی بهتر، تکنولوژی بالاترو امکانات رفاهی بیشتر بتوانند از رقیب های خود مثل فورد فیستا، رنو کلیو، اپل کورسا و فولکس واگن پولو پیشی بگیرند و به اولین گزینه مشتریان این سگمنت تبدیل شوند. لازم به ذکر است که هیوندای i20 دومین مدل پرفروش این شرکت در انگلستان می باشد و بیش از 73 هزار دستگاه از آن از زمان آغاز آن یعنی 2009 تا کنون به فروش رفته.
هاچ بک جدید هیوندای با پلتفرم کاملا ً جدیدی عرضه می شود و طول آن 4035 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن با 45 میلی متر افزایش به 2570 میلی متر رسیده که به گفته این کمپانی باعث شده بیشترین فضای پا را در این سگمنت داشته باشد و 5 نفر به راحتی در آن جای می گیرند. به علاوه صندوق عقب آن نیز با گنجایش خوب 320 لیتری خود برگ برنده دیگری به دست کره ای ها می دهد.
کامل ترین نسخه آن مجهز به چراغ های LED در عقب، دوربین عقب و سانروف پانورامیک است که به هر دو صورت کامل و نیمه باز می شود و همچنین چراغ های LED روز نیز دارد.
هیوندای از زبان Fluidic Sculpture 2.0در طراحی این هاچ بک پنج درب استفاده کرده و گفته می شود مدل سه درب آن نیز در برنامه آینده این کمپانی قرار دارد. هنوز تصاویری از طراحی جدید داخل آن در دست نیست اما به احتمال زیاد شبیه به i10 کنونی خواهد بود و انتظار می رود از لحاظ کیفی بهتر شده باشد و شامل تجهیزاتی مانند سیستم تنطیم ارتفاع راننده، آینه های تاشوی خودکار، دریچه های هوا در عقب، سیستم کنترل خودکار دما، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث و فرمان تلسکوپیک خواهد بود.
هنوز اطلاعاتی درباره موتور آن داده نشده ولی پیش بینی می شود پیشرانه های کمتری برای i20 جدید نسبت به مدل کنونی در نظر گرفته شده باشد و مثلاٌ انتخاب میان پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی به توان 83 اسب بخار و 1.4 لیتری دیزلی با 89 اسب بخار و گیربکس 5 سرعته دستی است. البته پیشرانه 1.4 لیتری با 99 اسب بخار و گیربکس 4 سرعته خودکار نیز به احتمال زیاد در میان گزینه ها خواهد بود. ممکن است در آینده پیشرانه 1.0 لیتری سه سیلندری i10 نیز به موتورهای i20 بپیوندد. مصرف سوخت آن چیزی بین 2.9 تا 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
قیمت این هاچ بک کوچک کره ای هنور معلوم مشخص نشده ولی می توان پیش بینی کرد که قیمت پایه برای مدل 5 دربدر حدود 11 هزار پوند و برای سه درب نزدیک به 500‚10 پوند باشد. این خودرو قرر است در اوایل سال 2015 برای فروش آماده شود.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/5/21
کپی کپی همش کپیاز عقبش که خود آلفارومئوه
1393/5/22
رنگامیزی داخلیشو خواستن نزدیک کرولا نشون بدن ولی این بازیافتی کجا و آن کجا
عقبشم نزدیک به جولیتاست
1393/5/22
این یک نسخه کپی پرداری شده از فولکس واگن GTI هست که میبینید با یه موتور ضعیف ولی کم مصرف تر
تنها چیزی که بتونه منو راضی کنه یه همچین خودرویی بخرم یکی مصرف کم بنزینش هست و دومی قیمت کم البته نه در ایران ....
1393/5/22
نظرات و ببینید معلومه که الکی یه چیزی دارید میگید !‌ یکی میگه الفا یکی میگه کرولا یکی دیگه GTI
1393/5/22
بابا این که شبیه پژو های جدید - مخصوصا جلوی ماشین و چراغاش - همش کپی میکنه این شرکت هیوندا
1393/5/23
دوستان خواهشا صادق باشین اگه فردا بیان اینو با یاریس یا میتو یا.....بذارن پیش هم بگن انتخاب کن کدوم انتخاب میکنین؟...الان اگه کشوری میخواد در حد جهانی رقابت کنه باید نه تنها ظاهر خودرو بلکه باید از لحاظ فنی هم خوب باشن...ثانیا این ماشی کپی آلفا و پژو اینا نیست چراغ های عقب سبک جدیدی که هیوندا واسه سری i انتخاب کرده...پلتفرم یعنی این کپی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/5/23
جلش كپ ياريس هاچبك
1393/5/25
اینایی که تا خودروهای کره ای یه ماشین میدن بیرون میگن شبیه فللان ماشینه و کپی برداری شده و ماشین فقط ماشین ژاپن اون دسته از انسان هایی هستن که یا اصلیت ژاپنی دارن چون در حد ناموسشون از ماشینای ژاپنی طرفداری میکنن و یا پراید سوارن یا به هزار زور و زحمت پول جور کردن ی ماشین ژاپنی 10سال پیش رو تونستن بخرن و بهش افتخار میکنن. دوست عزیز اونی که فورد یا بنز یا ولوو سواره باید چیکار کنه؟؟؟
صنعت خودروسازی کره هدفمنده و رو به پیشرفته. در حد ژاپن نیس ولی دیگه نسبت به 10 سال پیش اختلاف فاحشی ندارن. پس بهتره بجای مسخره کردن بیایم یه نقد منصفانه و بدون تعصب روی هر خودرو با هر برندی بکنیم و اول اونارو با خودمون مقایسه کنیم که الان به کجا رسیدن و ما هنوز داریم 405 با داشبورد جدید تولید میکنیم!
1393/5/25
آقا پیمان فکنم شما یه ماشین کره ایی داری
طرف هیوندا داره همش میخواد تو خیابونا سربه سر تویوتا بزاره فقط اثبات کنه که الان هیوندا هم پیشرفت کرده یه وقت تویوتا سوارفکر نکنه خدای ماشینو سوار شده این بابا هم ماشینش خوبه
آخه ما ایرانی ها هرچی میخریم میگیم از مال همه بهتره الان چینی سوار ها هم میگن ماشین چینی از تولید داخل بهتر یکی دیگه هم میگه تولید داخل مثل L90 از چینی بهتر این بحث 30 سال پیش هم بین آمریکایی سوار ها و اروپایی سوار ها هم بود
1393/6/9
مسعود جان من ال90 دارم تو کلاس خودش ماشین قابل قبولیه کم مصرف و با استهلاک پایین. اگرم حرفی از برند اروپایی و کیفیتش زدم به خاطر ماشین پدرم بوده که از اون هم استفاده میکنم. به قول شمام هیشکی نمیگه ماشین من بده ولی منظور بنده بیشتر اینه که ما حقمون این چیزایی نیس که سوار میشیم. باید وسعت دید و فکرمونو خیلی گسترده تر و بازتر کنیم. من از هر صنعتی که هدفمند باشه واقعا خوشم میاد و به دید منطق بهش نگاه میکنم مصداقش کره و *برخی* شرکتای معتبر چینی. ولی در کل صنعت آسیا تو هر زمینه ای فاصله قابل توجهی با اروپا و آمریکا داره. فقط به این فک کنیم که من ایرانی حقم سوار شدن پراید 21میلیونی و ماشین بی کیفیت چینی نیس. یاعلی