موضوعات داغ

توقف تولید هیوندای الانترای کوپه در آمریکا

عکس مطلب اول
بنا به گفته جیم ترینر، سخنگوی هیوندای موتور آمریکا، تولید الانترای کوپه در ایالات متحده آمریکا متوقف خواهد شد و این کمپانی بر روی الانترای سدان و GT متمرکز می شود.
با اینکه این خودرو از سال 2012 وارد بازار شده و زمان زیادی از حضورش نمی گذرد، خودروسازان کره مجبور به چنین اقدامی شده اند، اما اگر از حق نگذریم الانترای کوپه، و همچنین خواهرش، کیا سراتو Koup، از خوش چهره ترین مدل های این سگمنت به حساب می آیند و ظاهر اسپرت تری نیز دارند.
با وجود اینکه کمپانی هیوندای خط تولید الانترا را برای سال 2014 کاملا ً به روز کرده، اما به نظر می رسد تلاش آنها برای مدل کوپه افاقه نکرده و هنوز نیامده باید رخت بربندد. اگرچه کره ای ها پیشرانه آن را نیز بهینه و قوی تر کردند (پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2.0 لیتر و با توان 173 اسب بخار و گشتاور 208 نیوتن متر)، ولی به رغم تمام این کارها، این خودروی دو درب هرگز موفق نشد در میان مشتریان این سگمنت به محبوبیت برسد و فروش خوبی نکرد. هرچقدر مدل GT، که آن هم مانند مدل کوپه در کره تولید می شود، کمک به فروش بهتر الانترا کرد، مدل کوپه باعث کاهش 10 درصدی آن در سال جاری شد. اما بازهم الانترا در ماه جولای، پرفروش ترین محصول این کمپانی بود و البته سرعت پیشرفت فروش سوناتا نیز بسیار بالاست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/5/25
الانترا همیشه فوق العاده هست دارم که میگم