موضوعات داغ

ام‌جی 3

عکس مطلب اول
حتماً نام ام‌جی را شنیده‌اید و خودروهای آن را مانند شوالیه و یا ام‌جی 6 در خیابان‌های کشور دیده‌اید. ام‌جی خودروساز قدیمی انگلستان بود که تا سال 2005 میلادی تحت نام MG Rover فعالیت می‌کرد و بعد از ورشکستگی توسط SAIC چین خریداری شد و این خودروساز معروف چینی حدود 450 میلیون پوند در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. محصولات ام‌جی هم‌اکنون در این شرکت و در کشور چین طراحی و تولید می‌شود ولی تمامی این مراحل زیر نظر ام‌جی در شهر بیرمنگام انگلستان است. بعد از جان گرفتن دوباره ام‌جی و انتقال تکنولوژی آن به چین، در ایران شرکت مدیا موتورز تصمیم به واردات محصولات این کمپانی به ایران کرد و سعی کرد جدیدترین محصولات این شرکت را به بازار داخل نیز عرضه کند که می‌توان به خودروهایی مانند ام جی 550 (شوالیه)، ام جی 6 و ام جی 350 اشاره کنیم. باید گفت از این بین ام جی 6 توانسته بهتر از دیگر محصولات مدیاموتورز بین رقیبان سرسختش خودنمایی کند و ام جی 350 را با وجود قیمتی رقابتی و امکانات مناسب باید بداقبال‌ترین محصول مدیاموتورز بنامیم. حال این واردکننده مشغول تبلیغاتی در مورد خودروی جدید خود به نام ام‌جی 3 است، هاچ‌بکی که از نظر طراحی بسیار بروزتر از دیگر محصولات ام‌جی است و حتی نمونه‌هایی از این خودرو که قرار است به بازارهای اروپایی منتقل شوند در خودر کشور انگلستان و در شهر بیرمنگام تولید می‌شوند.
در بازارهای جهانی، ام‌جی 3 با دو پیشرانه 1.3 و 1.5 لیتری عرضه شده‌اند که خوشبختانه مدیاموتورز نمونه 1.5 لیتری را برای بازار ایران انتخاب کرده است. این پیشرانه که 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه است می‌تواند حداکثر 107 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند. این هاچ‌بک دورگه چینی-بریتانیایی دقیقاً 4018 میلیمتر طول، 1728 میلیمتر عرض و 1517 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2520 میلیمتر است.
ام‌جی 3 همانند دیگر هموطنی‌هایش در چین از امکانات بسیار زیادی بهره می‌برد که از بین آن‌ها می‌توانیم به گیربکس خودکار، سیستم‌های پایداری و ترمز ABS، EBD، BAS، سیستم پایداری خودرو بر سرپیچ‌ها CBC، کروز کنترل، فرمان برقی، رینگ‌های آلومینومی 15 اینچی، 6 کیسه هوا، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها TPMS، چراغ‌های LED مخصوص روز، سانروف، سنسور باران، سنسور نور، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، صندلی‌های اسپرت ضد لغزش اشاره کنیم.
حدس و گمان زدن در مورد خودرویی که هنوز به بازار نیامده و پیش فروش آن شروع نشده کار دشواری است اما با کمی ارفاق و مقایسه با رقیبان مثل هیوندای i20 و یا تویوتا یاریس هاچ بک می‌توان حدس زد که احتمالاً قیمتی ام‌جی 3 در حدود 80 تا 90 میلیون تومان خواهد بود. تا به اینجای کار مدیا موتورز محصولات خود را با قیمتی رقابتی نسبت به رقیبان به بازار عرضه کرده و باید صبر کنیم و ببینیم که این وارد کننده در نهایت چه قیمتی را برای این هاچ‌بک جدید در نظر خواهد گرفت.

در زیر می‌توانید تبلیغ کوتاهی از ام‌جی 3 را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد