موضوعات داغ

میتسوبیشی میراژ

عکس مطلب اول
میتسوبیشی را همه ایرانی‌ها می‌شناسند. پاژرو محصولی از این کمپانی مشهور ژاپنی بوده که تا سال‌های سال در ایران عرضه می‌شده و هنوز هم بسیاری از مدل‌های آن در خیابان‌ها دیده می‌شود. اما پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی، آرین موتور مجدد پای محصولات میتسوبیشی را به بازار داخل باز کرد و این کار را ابتدا با یک شاسی بلند شهری کوچک به نام ASX آغاز کرد. با توجه به شهرت این برند و قابلیت‌های فنی بسیار بالای این خودرو، ما ASX را به صورت فیلم بررسی کرده‌ایم که می‌توانید در این صفحه، این فیلم را مشاهده کنید. سپس آرین موتور سراغ لنسر رفت و ابتدا مدل‌های 1.6 لیتری آن را با گیربکس دستی و خودکار عرضه کرد و سپس لنسر 1.8 لیتری را با گیربکس CVT به بازار آورد. حال گویا نوبت به یک هاچ‌بک شهری بسیار کوچک به نام میتسوبیشی میراژ (Mirage) رسیده تا به بازار بیاید و سبد محصولات این خودروساز را در بازار کامل‌تر از گذشته کند.
تنها نمونه‌ای از میراژ که توانسته مجوز واردات را بگیرد، مدل 1.2 لیتری است. این پیشرانه 3 سیلندر دقیقاً 1193 سیسی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 77 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 100 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. برای رسیدن این هاچ‌بک شهری کوچک از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 13.8 ثانیه زمان نیاز است و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت می‌باشد. دو نوع گیربکس روی مدل‌های 1.2 لیتری قابل نصب است، اولی 5 سرعته دستی و دومی گیربکس خودکار CVT که خوشبختانه آرین موتور نمونه CVT را برای بازار داخل انتخاب کرده است. جای تعجب هم نیست که با 3 سیلندر و ابعاد و اندازه بسیار کوچک (1666 میلیمتر عرض، 149 میلیمتر ارتفاع و 3711 میلیمتر طول) مصرف سوخت آن بسیار کم و تنها 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی باشد. همچنین از نظر وزن با 890 کیلوگرم، میراژ یکی از سبک‌ترین خودروهای داخل خواهد بود.
هنوز مشخص نیست که چه تجهیزاتی روی میراژ نصب خواهد شد ولی در کل امکاناتی نظیر فرمان برقی، چراغ‌های مه‌شکن، بال عقب، رینگ 14 اینچی آلومینیومی، نشان دهنده سیستم ECO برای کاهش مصرف سوخت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سیستم تهویه مطبوع خودکار، فیلتر تصفیه هوا، روکش چرمی غربیلک فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و CD و مجهز به 4 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث، سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، BA، ASC، سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک ها TPMS، 7 کیسه هوا به صورت استاندارد روی آن قابل نصب خواهند بود.
اما می‌رسیم به قیمت میراژ در بازار داخل. با یک مقایسه سرانگشتی متوجه خواهید شد که میراژ تنها کمی از کیا ریو جدید ارزان‌تر خواهد بود یعنی احتمالاً قیمت آن در حدود 80 میلیون تومان می‌باشد. البته همانطورکه می‌دانید باید ببینیم که سطح تجهیزات نصب شده روی میراژ چگونه خواهد بود و در نهایت قیمت نهایی آن در چه محدوه‌ای است. اما موضوعی که مشخص است میراژ رقیبانی مثل کیا پیکانتو، هیوندای i20 و کیا ریو هاچ‌بک را پیش رو دارد که اگرچه از نظر پیشرانه و سطح تجهیزات در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد، ولی مطمئناً از نظر تکنولوژی و کیفیت ساخت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بروزرسانی در اول آبانماه: مراسمی در 30 مهرماه برای رونمایی این خودرو انجام شد که طی آن قیمت میتسوبیشی میراژ در سری اول 68 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است.

در زیر می‌توانید تیزر تبلیغاتی میتسوبیشی میراژ را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد