موضوعات داغ

احتمال توقف تولید مرسدس بنزهای 12 سیلندر؛ پایان یک دوران باشکوه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز امسال از محصولی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد که چندان طرفداران این برند را خوشحال نمی کند. این محصول چیزی نیست جز مرسدس AMG S65 Final Edition. به نظر می رسد که مرسدس با رونمایی از این خودرو قصد دارد تا برای همیشه با موتور محبوب 6 لیتری V12 خود خداحافظی کند. پسوند فاینال ادیشن در نام این مدل نشان می دهد که دیگر از کد S65 خبری نخواهد بود و این اسطوره به پایان راه خود رسیده است درست همانند مرسدس SLC فاینال ادیشن که پرونده‌ ی پر افتخار SLK را بست.

مرسدس AMG S65 Final Edition

مرسدس AMG S65 Final Edition

انتظار رونمایی غم انگیز از چنین مدلی نیز می رفت چون تابیس مورس مدیر AMG قبلا گفته بود که AMG نسل جدید موتورهای خود را وارد خودروها خواهد کرد و موتورهای قدیمی بازنشسته خواهند شد. در همین راستا بود که در نسل جدید جی کلاس نیز خبری از کد G65 نیست و مدل SL نیز نه در اروپا و نه در آمریکا دیگر با کد S65 عرضه نمی شود. حالا هم نوبت اتاق S کلاس شده تا با موتور سیلندر و کد S65 خداحافظی کند.

مرسدس AMG S65 Final Edition

مرسدس AMG S65 Final Edition

البته AMG تولید موتور 12 سیلندر را کاملا متوقف نخواهد کرد و این موتور همچنان برای مدل می باخ S650 تولید خواهد شد.
این روزها خودروسازان اروپایی بسیار به موتورهای کم حجم و حتی 3 سیلندر علاقه مند شده اند و در این میان یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر به مانند یک دایناسور کهنه و قدیمی جلوه می کند. بی ام و نیز راه مشابهی را در پیش گرفته و در مدل جدید سری 7 موتور 12 سیلندر 760 را کنار گذاشته و حتی ممکن است موتور V8 نیز دیگر در اتاق 7 عرضه نشود. از سوی دیگر بوگاتی نیز اعلام کرده که موتور W16 هشت لیتری شیرون که 4 توربو دارد نیز آخرین موتور از نوع خود خواهد بود. آئودی نیز در سمت دیگر از پایان استفاده از موتور W12 در نسل فعلی A8 خبر داده است.

مرسدس AMG S65 Final Edition

مرسدس AMG S65 Final Edition

به هر حال به نظر می رسد که ماشین بازها با شنیدن چنین خبرهایی خیلی خوشحال نشوند و باید به پایان عصر موتورهای پر حجم سلام کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد