موضوعات داغ

کوچولوی فیات لباس عوض کرد

عکس مطلب اول
پس از انتشار تصاویر زیاد جاسوسی از مدل جدید فیات 500، در نهایت یکی دو روز پیش، فیات اقدام به معرفی رسمی نسخه فیس لیفت فیات 500 با بیش از 1800 تغییر مختلف کرد.
سخت است در مورد تغییرات ظاهری این محصول صحبت کرد، چون بیشتر تغییرات به صورت سطحی و جزیی بوده و تغییری در کلیات آن همچون سایر خودروهای فیس لیفت ایجاد نشده است، برای همین رفتیم به سراغ نسخه اصلی فیات 500 یعنی مدل 2008 و آن را کنار مدل جدید گذاشتیم تا با تغییراتی که بر روی آن صورت گرفته است، بیشتر آشنا شویم. در مقایسه نسخه فیس لیفت با مدل اصلی، خواهیم دید که در قسمت جلویی خودرو بیشترین تغییرات بر روی سپر فیات 500 انجام شده و حالا به جای ورودی‌های ساده هوا بر روی سپر با دو پروژکتور گردی شکل کوچولو در دو طرف آن، شاهد ورودی هوای زیباتر به شکل جلوپنجره مرسدس بنز S کلاس کوپه با نقطه نقطه‌هایی کرومی در لابه‌لای آن و همان دو پروژکتور گردی شکل با قاب کرومی جدید حلقه زده به دور آن هستیم و مهم‌تر از همه، نوار کرومی رنگ بالایی آن هم به دو قسمت کوچک‌تر تبدیل شده و در دو طرف این ورودی نصب شده‌اند. چراغ‌های گردی اصلی هم در همان قاب و اندازه، ولی با طراحی جدید قاب داخلی ساخته شده‌‌اند و در زیر آن هم مه شکن‌های سابق، ولی این بار با دو چراغ نواری شکل LED در حاشیه آن طراحی شده‌اند.


در میان سیستم روشنایی هم به اصطلاح جلوپنجره خودرو نصب شده که کمی ورودی هوای آن بزرگ‌تر شده و برای جبران این محدوده افزایش یافته نیز، نواری کرومی با نشان فیات در مرکز آن، کمی بالاتر از موقعیت قبلی خود قرار گرفته‌اند. در اطراف کابین هم تنها نواری ضربه گیر بر روی درهای خودرو نصب شده و سایر قسمت‌ها همچون سابق هستند. در عقب هم به نسبت قسمت جلویی، تغییرات کمتری ترتیب داده شده که تنها به چراغ‌های جدید با طراحی بروزتر و سپر جدید با نوار اصلاح شده کرومی با دو شب نمای جدید بر روی آن، ختم می‌شود.
در زیر کاپوت این محصول هم چند پیشرانه مختلف وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده می‌گیرند که به طور خلاصه شامل پیشرانه‌ای 0.9 لیتری توربوشارژر با دو خروجی قدرت 85 و 105 اسب بخاری، پیشرانه 1.2 لیتری 69 اسب بخاری تنفس طبیعی، موتور 1.2 لیتری LPG با قدرت خروجی 69 اسب بخاری و همچنین دو پیشرانه به اصطلاح دوست دار محیط زیست در دو نوع 1.3 لیتری 95 اسب بخاری و 1.2 لیتری 69 اسب بخاری، می‌شوند که به دو جعبه دنده 5 و 6 سرعته دستی متصل می‌شوند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/14
دقیقا این ماشین کارش چیه؟؟؟؟
1394/4/15
توانایی این ماشین را کسانی تشخیص میدهند که مواردی مانند سفرهای شهری کم هزینه در خیابانهای باریک اروپایی و قانونمند بودن پارک خودرو در اروپا را لمس کرده باشند نه برخی ایرانیهایی که بدون توجه به نیازشون صرفا دنبال خرید ماشینهای مناسب رانندگی افرود باموتورهای قدرتمند جهت تردد شهری هستند البته قصدم گفتن واقعیتهای ایران بود نه جواب به اقا رسول گل..
1394/4/16
من سال گذشته تو ایتالیا تاکسی فیات سوار شدم علیرغم اینکه فضای صندلی عقبش زیاد نبود ولی بسیار ماشین راحت و بی سرو صدایی بود حتی وقتی در خیابانهای سنگفرش رم راه میرفت کمترین صدا یا ضربه ای رو در داخل حس نمیکردم واقعا راحت بود
فکر میکنم ما ایرانیها باید یک تغییرات اساسی در تفکراتمون نسبت به ماشین ایجاد کنیم در همین تصاویر طراحی ناب اروپایی را در داشبورد و فرمان و صفحه کیلومتر میشه دید ولذت برد