بین سالهای 2012-2013 میلادی بود که رنو از سدان جدید خود با نام تالیسمن پرده برداری کرد و پشت بند آن هم موفقیتهای قابل قبولی را برای شرکت سازنده به همراه داشت تا اینکه دیروز، رنو از نسل جدید تالیسمن ( Talisman ) پرده برداری کرد. محصولی سدان که قرار است در خط تولید جایگزین دو مدل سدان دیگر رنو یعنی لاگونا و لاتیتود شود و مهمتر از همه، قرار گرفتن این محصول در لیست نامزدهای بهترین خودروهای 2016 پیش از معرفی رسمی آن است.
در قدم اول برای شکل گیری صورت تالیسمن، رنو در جلو از جلوپنجرهای مشبک با ستونهای متقارن کرومی رنگ و حاشیهای کرومی، چراغهای تمام LED کشیده پیشرفته و سپری شکیل با یک ورودی هوا در مرکز آن و دو مه شکن در اطراف آن کمک گرفته است. در عقب
خودرو هم شاهد خروجیهای اگزوز کرومی رنگ تیتانیومی دوبل در دو طرف سپر با شب نمایی بر روی هر یک از آنها، چراغهای تمام LED دو تکه کشیده و اسپویلری کوچک قالب گیری شده در انتهای بدنه هستیم. مجموعه شاسی و بدنه هم بر روی چهار عدد رینگ 19 اینچی پنج پرهای پهن مشکی سوار شده است. در داخل کابین هم رنو از صفحه نمایشگری 4.2 اینچی قابل تعویض با یک نمونه بزرگتر 8.7 اینچی مجهز به 13 بلندگوی استریو با صدای فراگیر بر روی کنسول مرکزی استفاده کرده است.
در محدوده قدرتی خودرو هم رنو از دو گروه پیشرانه مرسوم بنزینی و دیزلی استفاده کرده که پیشرانههای بنزینی آن قدرتی 150 و 200 اسب بخاری و پیشرانههای دیزلی آن هم قدرتی 110 و 130 اسب بخاری تولید میکنند. علاوه بر اینها، پیشرانهای توربوشارژر هم برای این محصول از نوع دیزلی در نظر گرفته شده که قدرتی 160 اسب بخاری تولید میکند. برای تبدیل و انتقال قدرت تولیدی پیشرانهها، رنو از جعبه دندههای 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه کمک گرفته است.
تمامی وسایل و طراحی تالیسمن هم در چهارچوبی 4.85 متری در طول، 1.87 متری در عرض، 1.46 متری در ارتفاع با فاصله بین دو محور 2.81 متری اجرا و نصب شدهاند.