موضوعات داغ

هایما S7

عکس مطلب اول
شاسی بلند! چینی باشد یا آلمانی، کلاس خاص خودش را دارد و راحت به فروش می رود! این موضوع را ایران خودرو هم دانسته و از آبان سال گذشته خط تولید یک شاسی بلند جدید چینی به نام هایما S7 را در خراسان راه اندازی کرده و با 40 درصدتولید داخل همین روزها است که اولین سری آن به بازار عرضه شود.
هایما به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می تواند حداکثر 130 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند. اینطورکه از اخبار رسیده حاکی است، این خودرو قرار است با دو گیربکس خودکار و دستی وارد بازار شود که در مدل خودکار مصرف سوختی برابر 8.8 و در مدل دستی مصرفی برابر 8.1 در سیکل ترکیبی خواهد داشت. حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر است و حجم باک آن 61 لیتر می باشد.
هایما دقیقاً 4498 میلیمتر طول، 1830 میلیمتر عرض و 1730 میلیمتر ارتفاع دارد و با یک مقایسه ساده متوجه می شوید که از جک S5 کمی طویل تر و قد بلندتر است ولی به اندازه 1 سانتیمتر عرض کمتری نسبت به آن دارد.
از نظر سطح تجهیزات فعلاً اطلاعات خاصی در دسترس نیست و تنها گفته شده که در دو مدل دستی و خودکار خواهد بود و تک دیفرانسیل (جلو) و همچنین فول آپشن(!) است.
اجازه دهید از زیاده گویی بپرهیزیم و به اصل ماجرا برویم. هنوز قیمت نهایی این خودرو روشن نیست و باید کمی صبر کنیم اما زمزمه هایی مبنی بر محدوده قیمت 85 میلیونی برای آن از منابع نه چندان موثق به گوش می رسد. اگر اوضاع همینطور باشد، باید گفت هایمای ایران خودرو آنچنان کار ساده ای پیش رو ندارد زیرا یک توربوشارژ قدرتمند چینی به نام جک S5 با 174 اسب بخار در بازار است که قبل از او وارد بازار شده و به خوبی خود را نشان داده است. لذا به نظر می رسد ایران خودرو باید در قیمت گذاری نهایی این خودرو بسیار محتاط باشد و نیم نگاهی به رقیبان نیز داشته باشد تا بتواند فروش خود را بر پایه اعتبار و خدمات پس از فروش گسترده خود تضمین کند.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد