موضوعات داغ

بررسی سیتروئن DS5 به بهانه ورود به ایران

عکس مطلب اول
چند هفته‌ای می‌شود که شرکت خودروسازی سیتروئن جدیدترین نسخه از DS4 و DS5 را معرفی کرده است، ولی با توجه به آغاز زمزه‌هایی از ورود این برند به بازار کشور که گروه آرین قصد دارد تا محصولات شرکت فرانسوی سیتروئن را وارد بازار ایران کند، برآن شدیم تا صحبت مختصری در رابطه با نسخه DS5 داشته باشیم.
طراحی ظاهری، اولین قسمتی است که در انتخاب نه تنها یک اتومبیل، بلکه در انتخاب هرچیزی اثرگذار است، سیتروئن نیز از آن دسته از اتومبیل‌های خوش چهره و جذابست که هر قشری از جامعه را (البته اقشاری همچون خانواده‌ها، بانوان، آقایان و...، نه از لحاظ مادی) به طرف خود می‌کشاند، ولی گویا شرکت سازنده و طراحان پشت پرده آن میلی به ایجاد تنوع در این خودرو نداشته‌اند و تقریبا به همان سبک و سیاق گذشته، نسخه جدید سیتروئن DS5 را روانه بازار می‌کنند. البته اکثر این کم کاری‌ها در طراحی عقبی خودرو خلاصه می‌شود، چون در بخش جلویی همچون برادر کوچک‌تر خود، تغییرات سطحی نسبتا خوبی را تجربه کرده که نسبت به مدل قبلی خود (مدل 2012)، به چراغ‌هایی پیشرفته‌تر LED و ترکیبی از چراغ‌های مخصوص روز، جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر و گسترده‌تر نسل جدید محصولات سیتروئن و مجموع سپری اصلاح شده (به دلیل تغییر در جلوپنجره) مجهز شده است، ولی می‌بینید که مه شکن و قاب اطراف آن دست نخورده باقی مانده‌اند.
برای تامین نیروی حرکتی سیتروئن DS5 نیز از پیشرانه‌های طراحی شده توسط گروه PSA استفاده شده که به دو گروه اصلی بنزینی و دیزلی و یک پیشرانه محرک هیبریدی تقسیم می‌شود که دو نوع پیشرانه‌ دیزلی موجود بر روی این خودرو توان تولید قدرتی 150 و 180 اسب بخاری را در کنار گشتاور 370 و 400 نیوتن متری دارند و پیشرانه بنزینی هم قدرتی 210 اسب بخاری و گشتاوری 240 نیوتن متری تولید می‌کند. سیستم محرک هیبریدی موجود بر روی این خودرو نیز با پیشرانه‌ای دیزلی و موتوری الکتریکی می‌تواند 200 اسب بخار تولید و به هرچهار چرخ خودرو ارسال کند.
جزییات دقیق‌تر در صورت قطعی شدن ورود این برند به داخل کشور ارائه خواهد شد و طی فرصتی مناسب‌تر، تجربه رانندگی کامل آن را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/6
یه قیمت تقریبی هم میذاشتید که بدونم چن صد سال باید پول پس انداز کنم که بعد بتونم بخرمش!
1394/10/6
من کلی دارم رو جیلی و بسترن تحقیق میکنم ببینم اگر پولم رسید کدومو بخرم. اینااااااا برای من رویاااااان.
1394/10/7
احتمالا 140 - 180 قیمت بزارن و اونوقت رقابت تو این رنج بیشتر هم می شه
1395/1/16
برو دزدی کن!
1395/2/9
قیمتش 207 میلیون
1394/10/6
لوگو شرکت سیتروئن عوض شده یا فقط برای این مدل اینجوری؟
1394/10/7
دوست عزیز برند DS زیر مجموعه سیتروئن هستش پس لوگو هاشون فرق میکنه. مثل برند لکسوس که زیر مجموعه تویوتاست.
1394/10/7
دوست عزیز برند DS زیر مجموعه سیتروئن هستش پس لوگو هاشون فرق میکنه. مثل برند لکسوس که زیر مجموعه تویوتاست.
1394/10/7
برند DS زیر شاخه لوکس سیتروئنه
1394/10/7
DS برند لوکس محصولات ستروئن هستش که مثل کاری که بقیه کمپانیهایی مثل تویوتا کردن
1394/10/7
در واقع DS برند لوکس و کیفی مربوط به سیتروئن هست دوست عزیز.
1394/10/7
مگه سیتروئن خودش برند لوکس و زیر مجموعه پژو نیست، باز حالا DS زیر مجموعه سیتروئن هستش!!! یعنی یه برند لوکس که خودش زیر مجموعه هست دوباره یه زیر مجموعه لوکس داره، منکه هیچی نفهمیدم
1394/10/6
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییی قشنگههههههههههههههههههه
1394/10/7
به نظر ماشین خوبی میاد ولی با چند تا عکس وبدون درج قیمت هیچ نظرقطعی نمیشه داد
1394/10/7
موندم اینو بخرم یا تییییییییییبا هاچ بک . ولش کن بابا این ماشینهای اروپایی اصلن اعتبار ندارن یهو تو تصادف ایربگشون باز میشه و ما زنده نگه میدارن .اصلن خوب نیست فقط تیبا رو عشقه
1394/10/7
کارخانه پژو و سیتروئن دو کارخونه جدا بودند که خیلی وقته باهم ادغام شدند.و بهشون میگن گروه پژو-سیتروئن این گروه هم مثل شرکتای بزرگ دیگه ای برای خودشون یک برند برای خودروهای لوکسشون تعریف کردند.که مدل ds5هم که مدل از این برنده.مثل تویوتاکه برند لکسوس داره مثل هوندا که برند لوکسش اکوراست و نیسان که برند لوکسش اینفینیتیه.هیوندا هم اعلام کرده که از این به بعد خودروهای لوکسش با برند مجزا به اسم جنسیش میاد بیرون
1394/10/7
خداییش کاری با آشغالسازی ایران خودرو و سایپا ندارم ولی کاش یه بستری فراهم بشه تا این محصولات با نظارت شرکت اصلی داخل کشور مونتاژ بشن اینجوری هم صنعت کشور رونق می گیره هم خیلی از جوونهایی مثل من میرن سرکار
1394/10/8
ازحق نگذريم، خوشگله
حداقل از نعشکش هیوندایی قشنگتره
1394/10/8
شما لیاقت سوار شدن هیچ ماشین خارجی رو نداری
1395/2/2
قیمت این خودرو در بعضی از سایت های ایرانی تا 40 هزار پوند اعلام شده است

در اینجا می خواهم افشاگری کنم

قیمت این خودرو در انگلیس با کلی مالیات 26 هزار یورو تعیین شده است از این مبلغ باید حدود 5 هزار تا هم بابت مالیات کسر کنید تا قیمت خودرو مشخص شود (در انگلیس هم مثل ایران بر حسب میزان آلایندگی 40 تا 60 درصد عوارض می گیرند)

این خودرو در انگلیس حدود 21 هزار یورو قیمت خورده است در صورتی که با مراجعه به نمایندگی و اذعان گران بودن خودرو گفتند که این خودرو 33هزار یورو قیمت دارد در صورتی که اصلا این گونه نبود

به بچه های خودرو بانک هم توصیه می کنم برای تنویر افکار عمومی و احترام به خوانندگان این نظر را نمایش دهید