موضوعات داغ

بی وای دی S6، شاسی بلند جدید چینی در ایران

عکس مطلب اول
شرکت جدید وارد کننده اتومبیل، کارمانیا اعلام کرد که پرفروش‌ترین شاسی بلند حال حاضر بازار چین از زیر مجموعه محصولات شرکت "بی وای دی (BYD)" را به بازار داخلی کشور خواهد آورد. اس 6 (S6) شاسی بلند مد نظر کارمانیا خواهد بود که این شرکت در نمایشگاه خودروی کرمان معرفی خواهد کرد.
بی وای دی S6 در سال 2011 توانست با فروش 15 هزار دستگاه عنوان شاسی بلند سال چین را به دست آورد اما رفته رفته فروش آن افت پیدا کرده و فعلاً گریت هاوال H6 این عنوان را برای چند سال پیاپی به دوش می کشد.
براساس جزییات بدست آمده از شاسی بلند مد نظر کارمانیا برای وارد کردن، گفتنی است که ابعاد کلی این شاسی بلند در طولی 4810 میلی متری، عرضی 1555 میلی متری، ارتفاعی 1725 میلی متری با فاصله بین دو محوری 2720 میلی متری خلاصه می‌شود که از این سایز بدنه، حداقل وزن خشک 1770 کیلوگرمی بدست آمده است. طراحی ظاهری این خودرو حال و هوایی متمایل به شاسی بلندهای معروف مثل لکسوس RX دارد و نمای پشت آن و مخصوص طرح چراغ ها شبیه هیوندای وراکروز است.
از امکانات رفاهی و تجهیزات شاسی بلند "بی وای دی S6" کارمانیا چنین گفته که از صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس، بسته شدن خودکار شیشه‌های خودرو با قفل کردن درب‌ها، حالت رانندگی کاهش مصرف سوخت موسوم به ECO، صفحه کیلومتر TFT، سیستم ایرکاندیشن یا همان سیستم تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، صندلی‌های برقی برای راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، دستگیره‌های داخلی روکش کروم، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، درب باک برقی، اسپویلر عقب، سیستم هشدار فعال بودن ترمز دستی، فرمان و صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، آینه داخلی الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید و... سود می‌برد.


تجهیزات ایمنی این شاسی بلند چینی شامل 2 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل، سیستم ترمز هوشمند BOS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS و مهم‌تر از همه به 6 عدد کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای) اشاره کرد. BYD S6 دارای 5 ستاره ایمنی در تست C-NCAP است. این ماشین اولین SUV از یک تولید کننده چینی است که 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.
و اما پیشرانه محرک این شاسی بلند چینی بی وای دی، گفتنی است که شرکت سازنده بر روی شاسی بلند S6 از پیشرانه‌ای 2400 سی سی 4 سیلندر خطی DOHC استفاده کرده که در دور موتور 5800 می‌تواند قدرتی 160 اسب بخاری و همچنین در دور 4000 دور بر دقیقه می‌تواند گشتاوری 229 نیوتن متری تولید کند. نیروی تولیدی هم توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته دوکلاچه DCT با قابلیت تیپترونیک به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.
در آخر هم لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که تاکنون کارمانیا صحبتی از قیمت و شرایط فروش آن به میان نیاورده و گفته که بعد از نمایش این شاسی بلند در نمایشگاه خودروی کرمان، قیمت گذاری آن را آغاز خواهد کرد، ولی می‌توان رنج قیمتی 100 تا 110 میلیونی را برای این شاسی بلند متصور شد. قیمتی که می تواند لبه تیغ باشد. از طرفی موتور 2.4 لیتری آن می تواند وسوسه انگیز باشد و از رقبایی مثل تیگو 5 یا هایما S7 قدرتمندتر است اما در عوض قیمت آن کمی گران تر است و شاید بسیاری را به فکر خریدن کره ای های دست دوم بیندازد. اما اگر این شرکت داخلی بتواند قیمتی پایین تر از این رقم را برای S6 در نظر بگیرد، می تواند رقابتی بسیار سخت را بین چینی های بازار به راه بیندازد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد