موضوعات داغ

DS 5LS، سدان 190 میلیونی DS در ایران

عکس مطلب اول
آتی موتور، نماینده سیتروئنی‌ها در ایران برنامه ورود سه خودرو از برند DS را ترتیب داده است. سه خودروی DS5، کراس اوور DS6 و سدان DS 5LS که در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به بررسی نسخه سدان این لیست یعنی DS 5LS بپردازیم. البته اگر از بازدیدکنندگان همیشگی ما باشید می دانید که هفته گذشته مراسم افتتاحیه و رونمایی از محصولات DS در تهران برگزار شد که گزارش آن را در خودروبانک مشاهده کردید اما در آن مراسم خبری از مدل سدان این برند لوکس فرانسوی نبود.
پیش از شروع کار لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که آتی موتور قیمت این سه محصول را 207 میلیون تومان برای DS5، حدود 190 میلیون تومان برای سدان DS 5LS و قیمتی 218 میلیون و 900 هزار تومانی را هم برای کراس اوور DS6 در نظر گرفته است.
خب حالا می‌رویم بر سر اصل مطلب که بررسی سیتروئن DS 5LS سدان است، در این مقاله قصد نداریم در مورد طراحی این سدان صحبت کنیم، چون در تصاویر هم می‌توان دید که در جلو طراحی تقریبا یکسانی با دیگر هم کیشانش دارد، ولی در عقب این 3 مدل تفاوت‌های محسوسی به خاطر تفاوت سگمنتی و پلتفرمی دیده می‌شود.
اول از همه اگر با مشخصات فنی این سدان شروع کنیم، در قدم اول به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری توربوشارژر اسکرول دوقلو با پمپ‌های فشار بالا و سیستم تزریق مستقیم سوخت می‌رسیم که برای تبدیل و انتقال قدرت تولیدی خود از جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک کمک می‌گیرد. در این موتور مقدار قدرت تولیدی حداکثر 165 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم 240 نیوتن متر اعلام شده که همگی آن‌ها با مصرف سوخت تنها 6.3 لیتری در هر صد کیلومتر بدست می‌آید.
از امکانات و تجهیزات مرتبط با حوزه دید راننده هم می‌توان به چراغ‌های جلو زنون دوکاره با امکان جهت یابی، برف پاک کن شیشه جلو و چراغ‌های اتوماتیک، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک، چراغ‌های روشنایی در روز ال ای دی، چراغ‌های جلو، آینه وسط الکترومیک با تنظیم درخشندگی خودکار و نورپردازی محیط داخلی اشاره کرد.
تجهیزات و مشخصات خارجی این خودرو هم شامل رینگ آلیاژی طرح الماس 17 اینچ، نوارهای جانبی کروم، آینه‌های جانبی تاشو با تنظیم و گرم کن الکتریکی، دارای چراغ راهنمای ال ای دی، لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم و شیشه‌های عقب دودی می‌شود.

دی اس DS5LS تنها سدان برند لوکس فرانسوی در ایران

از تجهیزات داخلی هم می‌توان به روکش صندلی چرم اعلای ناپا طرح بند ساعت، صندلی‌های جلو دارای گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی، ساپورت ناحیه کمر صندلی‌ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی‌های جلو، داشبورد و پنل درب‌ها و تکیه گاه دست چرمی، دکوراسیون داخلی چوبی، سیستم ورود و استارت بدون سوییچ (دکمه‌ای)، فرش کفپوش جلو، قاب کروم محافظ پادری جلو، پنل سیستم صوتی لمسی 7 رنگ با قابلیت‌های پخش رادیو، سی دی، بلوتوث و هندزفری، قابلیت تنظیم ارتفاع و دسترسی غربیلک فرمان، غربیلک فرمان چرمی دارای دکمه‌های کنترل، فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر، تکیه گاه دست وسط جایگاه سرنشینان عقب، صندلی‌های عقب تاشو، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک مجهز به مجراهای عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر، کامپیوتر چندکاره، سانروف برقی و باز کن دریچه باک الکترونیک اشاره کرد.
در حوزه ایمنی هم سدان سیتروئن DS 5LS جایگاه بسیار خوبی داشته و از سیستم‌های ایمنی نظیر EBV، ESP و ABS، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، کروز کنترل هوشمند، سیستم پایش و هشدار نقاط کور (نقاطی که در میدان دید راننده و آینه‌های جانبی قرار ندارند)، کیسه‌های هوای ایمنی "راننده، سرنشین جلو، جانبی صندلی‌های جلو و پرده ای"، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب، ترمز دستی الکترونیکی و سیستم هشدار کاهش باد تایرها و ... سود می‌برد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد