موضوعات داغ

شورلت کامارو ZL1، عضلانی‌تر از قبل

عکس مطلب اول
پس از حاشیه‌های بسیار، در نهایت شرکت خودروسازی شورلت از کامارو ZL1 با یک طراحی تهاجمی‌تر و پیشرانه‌ای قدرتمندتر پرده برداری کرد.
در یک کلام می‌توان گفت که برای توسعه طراحی این مدل از شورلت کامارو یعنی ZL1، بیشتر قسمت‌های بدنه بازطراحی شده که در این خصوص می‌توان در چهره این خودروی عضلانی آمریکایی، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ‌تری را چه در قسمت میانی سپر و چه در اطراف آن مشاهده کرد که در لابه‌لای آن‌ها به قولی زنبوری‌های بزرگ و برجسته کار گذاشته شده است. در زیر سپر جلو هم شاهد بامپری فیبرکربنی هستیم که به افزایش نیروی چسبندگی خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. کاپوت موتور هم دیگر قسمتی است که با ترکیب دو رنگ خود، به صورت برجسته و انگار دوتکه ساخته شده تا افزایش سایز پیشرانه این خودرو را جبران کند.
در عقب خودرو هم پیشتر شاهد این طراحی بودیم، ولی جدیدا از اسپویلری بزرگ‌تر و چهار خروجی اگزوز در این قسمت استفاده شده است. در زیر درب‌ها رکاب‌های جدید فیبرکربنی نصب شده و بر روی هر یک از چرخ‌های خودرو نیز، می‌توان رینگ‌هایی 20 اینچی آلومینیومی را مشاهده کرد که توسط لاستیک‌های گودیر ایگل F1 پوشیده شده‌اند.

حداکثر قدرت 640 اسب بخار برای ZL1 جدید

تغییرات داخلی کابین هم به نسبت تغییرات خارجی محدود است، اما مهندسان شورلت از صندلی‌های اسپرت ریکارو، روکش‌های ترکیبی چرم و پارچه‌ای بر روی اکثر قسمت‌های داخلی کابین، غربیلک فرمان اسپرت D کات و ... استفاده کرده‌اند.
و اما در مهم‌ترین قسمت این خودرو یعنی در بخش مولد قدرتی آن متخصصان شورلت از پیشرانه‌ای 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر LT4 استفاده کرده‌اند که با بروزرسانی‌های جدید، می‌تواند حداکثر قدرتی 640 اسب بخاری و گشتاوری 868 نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه همچنین به درخواست مشتری، به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک مجهز خواهد شد.
یک سیستم تعلیق مغناطیسی، ترمزهای برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و انتخاب حالت رانندگی هم سیستم‌هایی هستند که برای بهبود عملکرد این خودرو استفاده شده‌اند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/27
واقعا تکه و خاص و فوق العاده جذاب با اون موتور هیولاش و با قیمتی عالی
1394/12/27
عید نوروز پیشاپیش بر همه شما و سایت خودرو بانک تبریک عرض می کنم.
*
*
*
واقعا عالیه، فقط چراغ جلوش نسبت به کل ماشین انگاری که کمه البته این به خاطر جلو پنجره بزرگ ماشین هست.
ولی واقعا این ماشین رو میخوام، یکی این یکی هم .............. که بیخیال، خیلی از ماشین های muscle car رو میخوام.
مخصوصا Ford Mustang RTR X که جزو ۵ خودروی برتر و خواستنی منه.
1394/12/27
یه مدت بود داشت از کامرو بدم میومد و نسل های قبلش هم واقعا چنگی به دل نمی زدن ولی الان واقعا داره برمیگرده با این مدلا من که به جز آلمانیا هیچ کسو قبول نداشتم نظرم داره عوض میشه کامارو رو هم به ماستنگ ترجیح میدم
1394/12/27
شب عيدي عجب ماشيني دادن بيرون دستشون درد نكنه!!!
1394/12/28
بخش مناطق ازاد رو به سایتتون اضافه کنید. از قیمت تا فروش قطعات تا تست ماشینای مخصوص مناطق ازاد با تشکر.
1394/12/28
غول وحشی ناب %
1394/12/29
فوق العاده زیبا