موضوعات داغ

قوت گرفتن تولید رودستر از سوی ام جی

عکس مطلب اول
چند سال پیش یا به طور دقیق‌تر، در سال 2012 میلادی بود شرکت خودروسازی MG در نمایشگاه خودرویی پکن چین اقدام به معرفی کانسپتی رودستر تحت عنوان "آیکون" کرد و در آن زمان باعث شوکه شدن بسیاری از مخاطبان داخل نمایشگاه و مخاطبان فضای مجازی شد، چون تا آن زمان برای اولین بار بود که شرکت خودروسازی ام جی در مورد خودرویی رودستر سخن می‌گفت. این ها را گفتیم تا در نهایت به این نکته برسیم که شرکت خودروسازی ام جی به تازگی اعلام کرده قصد تولید خودرویی رودستر را دارد و در صحبت‌های خود به نشانه‌هایی از خودروی کراس اوور کوپه اشاره داشته که ممکن است خودروی مد نظر ما یعنی "آیکون" باشد.
هرچند در زمان معرفی این کراس اوور کوپه در سال 2012 میلادی کمتر کسی به این فکر می‌کرد که یک زمانی این کانسپت به مرحله تولید نزدیک شود، ولی حالا شاهد قوت گرفتن تولید این کراس اوور توسط شرکت خودروسازی ام جی هستیم. البته در حال حاضر تصویر جدیدی از این خودروی رودستر ارائه نشده و ممکن است پس از گذشت تقریبا 5 الی 6 سال، تغییراتی اساسی در طراحی ظاهری این کانسپت ایجاد شده باشد که قطعا هم ایجاد شده است، چون تصاویر آپلود شده از این خودرو بر روی سایت هم مربوط به همان کانسپت معرفی شده در سال 2012 میلادی است.

احتمال تولید مدل جدیدی از ام جی

علاوه بر این‌ها، اطلاعاتی هرچند اندک به دست رسیده که حاکی از احتمال استفاده از پیشرانه‌ای 130 اسب بخاری بر روی این خودرو دارد. درضمن این خودروی رودستر با وجود کراس اوور بودن، تنها 4 صندلی برای حمل 4 سرنشین خواهد داشت که می‌تواند نشان از اسپرت بودن آن باشد. مضاف بر این‌ها، خبرهایی شایعه وار از منبعی موثق منتشر شده که می‌گوید این خودرو با قیمتی حدود 20 تا 22 هزار دلاری عرضه می‌شود که به نسبت مشخصاتش می‌تواند مقرون به صرفه باشد.
به هرحال تا معرفی رسمی این محصول از سوی شرکت خودروسازی ام جی، نمی‌توان به اطلاعاتی که امروز منتشر شده استناد کرد، پس در صورت معرفی این مدل جدید ام جی، بلافاصله در مورد آن صحبت‌های لازم را خواهیم داشت.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/8
رقیب خوبی برای پژو پارس و پراید میتونه باشه
درود بر آشغال های ژاپنی
1395/2/8
خيلي جالبه ام جي شده ژاپني ؟؟؟
بعد جالب تر اين كه خودرو هاي ژاپني آشغالن ؟؟؟ برند لكسوس اولين برند مورد اطمينان دنيا شد و تويوتا چهارم و اولين خودرو سازي اسيا تويوتا
دوست عزيز ممنون كه باعث شادي اعضاي سايت شدين
1395/2/9
البته ظاهرا دوستمون کنایه دار گفتن آشغالای ژاپنی!
1395/2/8
واقعا عجب ماشینیه. اما من منطقی ام و قبول دارم که ام جی حتی اگه به کره رسیده باشه اما با ژاپن ( نیسان هوندا مزدا میتسو تویوتا) خیلی فاصله داره و حالا حالا ها به گرد پاشون نمیرسه خدایی
1395/2/8
با درود خدمت دوستان

طرح کانسپت ام جی ایکون در سال 2012 به عنوان طرح برگزیده نمایشگاه در ان سال انتخاب شده بود که مدیر ارشد طراحی ام جی، انتونی ویلیامز به همراه مدیر ارشد فروش محصولات ام جی اعلام کرده بودند این طرح به عنوان ستون اصلی محصولات ام جی استفاده خواهد شد.

همانطور که در تصاویر هم گویا است طرح کراس اوور کوچک و حجیم ام جی شباهت بسیار زیادی با محصولات قدیمی داشته که طبق ادعای خود شرکت مادر الهام گرفته از مدل های ام جی ای و به خصوص ام جی بی بوده که تمامی المانهای اصلی طرح های سابق در این محصول دیده می شود. در واقع تیم ام جی با دانش و سابقه ای که به بیش از نود سال رسیده همچنان در محصولات بومی خود راه قبل را در پیش گرفته و با کمک سرمایه کلان مالک فعلی خود دست به تولید خودروهایی در کلاس اقتصادی زده که همچنان اصالت و طعم اسپورت محصولات سابق در طرح های جدید هم مشاهده می شود.

طرح رودستر هم که جزو تخصص های ام جی در تولید این کلاس خودرو است که طرح رندر بر اساس مدل ایکون طراحی شده و در این کلاس باید با مزدا ام ایکس 5 و فیات 124 رقابت کند.
1395/2/8
اگر قرار بود در سال هایی که MG B تولید شده بود همین محصول در یک فیلم سینمایی علمی تخیلی از اینده حضور داشته باشد مطمئنا MG B به همین شکل بود.
واقعا عالی...

من تا حالا داخل MG ICON را ندیده بودم و فکر می کنم نسبت به سال طراحی لیاقت برنده شدن را داشته و خیلی خوب طراحی شده. یک طرح خاص اما با حفظ تمامی نقاط اصلی طراحی های مدل قدیمی. طرح پدال ها, پنل داشبورد، ایینه و چراغ به خصوص سقف واقعا جالب بود برای من.
1395/2/8
شبيهه كارتونه . اسمشو بذارن چارلي چاپلين همه چي كامل ميشه.😂😂😂
1395/2/8
شاهکار طراحی دیگری از لانگ بریج ام جی انگلستان .. تونی ویلیام-کنی..
1395/2/9
تولید خودرو تو این کلاس واقعا ریسک زیادی داره البته ظاهرا ام جی تجربه و دانش تولید خودروهای رودستر زیادی در کارنامه خودش داره و فکر می کنم دوباره به روزهای قبل خودش نزدیک بشه . البته امیدوارم با موتورهای قدرتمند وارد بازار بشه.
1395/2/9
برخی مواقع دوستانی، واژه اصالت را به سخره میگیرند و طراحی را مقوله ای فارغ از سابقه و پیشینه می پندارند. ولی اصالت و پیشینه ، روح یک کارخانه و خودروساز است . در همین طرح کانسپت MG ، المان هایی وجود دارد که میلیون ها نفر با آن ارتباط برقرار می کنند و هزاران نفر ، یاد دوران خوش گذشته و جوانی اشان می افتند. یک طراحی اصیل و ریشه دار از سوی یک سازنده قدیمی و خوشنام، آنقدر ضریب نفوذ ، تاثیر و گیرایی دارد که با هزار آپشن و صدها ترفند عوام فریبانه ، نمی توان آنرا بدست آورد و دوستداران واقعی خودرو و مشتریان خودروهای خاص را به سوی خود جلب کرد.
درود بر طراحان MG و هر خودرو ساز اصیل و مجرب دیگر دنیا که از نو قد علم کند .
1395/2/9
دقيقا شبيه مدل هاي قديمي ام جي هست كه خيلي تو اروپا فروش داشت و موفق بود خيلي عاليه فقط توانش به نظرم خيلي كمه البته دوستمون گفت مثل رودستر مزدا كه اونم با وزن بسيار كم و توان كم هم اقتصادي و هم اسپرت باشتاب خيلي خوب خيلي موفق بود
1395/2/9
با اين كه طراحيشو واقعا دوس ندارم ولي كيفيتش رو به همه فهموند به خصوص سال ٢٠١٥ كه auto express در نظر سنجي كه كرد ام جي چهارمين خودر از نظر رضايت مردم بود