موضوعات داغ

کیا اسپورتیج جدید به زودی در ایران

عکس مطلب اول
هفته‌های گذشته در رابطه با خصوصیات نسل چهارم کیا اسپورتیج به طور کامل صحبت کردیم و گفتیم که احتمال ورود آن به کشور بسیار بالا رفته است، ولی حالا شاهد ورود رسمی این محصول به کشور و عرضه آن در نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌های مختلف خودرویی هستیم که انتظار فروش بالای آن در داخل کشور بسیار می‌رود، بدین ترتیب برای مروری دوباره، به منطقه آزاد انزلی رفتیم تا قبل از ورود به بازار ملاقاتی هر چند کوتاه با این خودرو داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به مشخصات این خودرو تازه از راه رسیده بپردازیم ولی مطمئناً به محض ورود این کره ای خوش فروش به داخل بازار تجربه کامل رانندگی با آن را نیز توسط خودروبانک منتشر خواهیم کرد.
در قدم اول برای آغاز پروژه و ساخت چهارمین نسل از کیا اسپورتیج، طراحان کیا از ابعاد و چهارچوبی 4480 میلی متری در طول، 1855 میلی متری در عرض و ارتفاع 1635 میلی متری استفاده کرده‌اند و سپس به طراحی الگوهای بیرونی و داخلی این کراس اوور پرداخته‌اند. اگر خیلی مفید و خلاصه بخواهیم بگوییم، می‌توان گفت که طراحی قسمت جلویی این خودرو نسبت به نسل قبل خود هم پیشرفت داشته و هم پس رفت! پیشرفت به خاطر استفاده از تکنولوژی‌های جدید بخصوص در سیستم‌های روشنایی و پس رفت به خاطر یک طراحی نه چندان عامه پسند مخصوصاً برای جوان‌ها البته باید بیشتر به این خودرو فرصت دهیم و شاید به مرور جایگاه خود را بدست آورد، هرچند ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که بازار ایران جای اتفاقات عجیب است و شاید همین خودرو بتواند فروش فوق العاده نسل گذشته را تکرار کند. برخلاف طراحی جلو، در قسمت عقبی خودرو شاهد یک طراحی بهتر و عضلانی‌تر نسبت به نسل قبل هستیم که دیگر از برآمدگی انتهای کابین نسل سوم خبری نیست و اگرچه نسل قبل هم چهره ای بسیار خوب داشت ولی کیا اسپورتیج جدید نیز در این قسمت بسیار خوب و خوش فرم طراحی شده است.

کیا اسپورتیج 2016

در داخل کابین یک سری امکانات جدید بعلاوه قطعات باکیفیت‌تر اضافه شده است، ولی شاهد یک طراحی بسیار بهتر و مدرن تر هستیم که به نسبت نسل قبل اگرچه ساده تر به نظر می رسد ولی بسیار مدرن تر و ارگونومیک تر می باشد. فضای بار خودرو به خاطر افزایش 40 میلی متری طول، از 465 لیتر با حالت استاندارد صندلی‌های عقب به 500 لیتر افزایش پیدا کرده است.

کیا اسپورتیج 2016

در مورد پیشرانه نصب شده بر روی مدل‌های وارد شده به کشور اگر راستش را بخواهید جزییاتی در دسترس ما نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد پیشرانه‌ای 2.4 لیتری تنفس طبیعی 181 اسب بخاری بر روی این کراس اوور خواهیم بود، هرچند امکان استفاده از پیشرانه‌ای 2 لیتری 164 اسب بخاری با گشتاور 204 نیوتن متری وجود دارد که از جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده دستی سود می‌برد.
به عنوان گزینه‌ای استاندارد هم کیا اسپورتیج از 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم مدیریت پایداری خودرو VSM ، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ESP ، سیستم فرمان هیدرولیک، سیستم هشدار و توقف خودکار در صورت احتمال تصادف، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، سیستم نور بالای اتوماتیک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم نظارت راداری 70 متری، سیستم هشدار تراکم ترافیک و مهم‌تر از همه، 5 ستاره ایمنی دریافتی از اتحادیه اروپا سود می‌برد.
در هر صورت امیدواریم این خودرو هر چه زودتر به بازار ایران راه یابد و بتوان از جدید ترین محصولات این شرکت کره ای در بازار بهره برد.

عكس: امير نحوي

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد