موضوعات داغ

خداحافظی شورلت با بازار ایران

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید، مجوز واردات خودروهای آمریکایی برند شورلت که از همان ابتدا جنجال‌هایی به همراه داشت، بالاخره با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیستم ثبت سفارش واردات حذف شد.
بعد از انعقاد قرارداد میان شرکت‌های خودروسازی فرانسوی با شرکت‌های داخلی، خبر مجوز گرفتن محصولات کمپانی شورلت برای ورود به ایران را می‌توان بمب خبری پسابرجامی عنوان کرد که از همان ابتدا جنجال‌های زیادی را با خود به همراه داشت. این خبر در ابتدا با مجوز گرفتن شورلت ترکس زنده شد و سپس با مجوز گرفتن مدل‌هایی نظیر کاپتیوا، آوئو و کروز رشد کرد تا به اینجا رسید. تقریباً چند ماه زمان صرف مجوز گرفتن این خودروها شد، ولی حال شاهد ابطال کلیه مجوزها و حذف آن‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بودیم تا دیگر هیچ خودروی آمریکایی پای خود را به کشور نگذارد.
چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره‌ای به ورود خودروهای آمریکایی به بازار کشور داشتند. رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به این نکته اشاره کردند که خود آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند، حال در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.
بلافاصله پس از این سخنان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور چنین مجوزهایی برای ورود خودروهای آمریکایی اعلام بی‌اطلاعی کرده و طی یک نامه رسمی به مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارت خانه، امیرحسین قناتی را به دلیل صدور مجوز واردات چنین خودروهایی از آمریکا زیر سوال برد و سپس اعلام کرد که مجوز تمامی خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد که در آخر هم به حالت اجرایی درآمد.
در عین حال رئیس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو نیز افزود که سایت كمپانی جنرال موتورز بطور رسمی اعلام كرده که شركت شورلت به پنج كشور از جمله ایران سرویس و خدمات نخواهد داد و با رجوع به وبسایت رسمی شركت شورلت نیز به طور رسمی نوشته شده كه به پنج كشور سرویس نخواهد داد كه نخستین كشور، ایران است.
رئیس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو در رابطه با بی‌اطلاعی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم افزود که ثبت سفارش یك برند نیاز به معرفی وزارت صنعت به سازمان توسعه تجارت دارد اما برای ثبت سفارش، نیاز به اطلاع وزیر نیست؛ با این حال، به طور قطع اركانی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جریان این هستند.
پیش از این شرکت وارد کننده محصولات شورلت اعلام کرده بود که تنها قصد واردات دو مدل خودروی "ترکس" و "آئو" را دارد که مراحل تولید آن در "کره جنوبی" انجام شده و با پیشرانه‌هایی 1400 سی سی و 1800 سی سی وارد کشور می‌شوند، ولی پس از مدتی شاهد مجوز گرفتن خودروهای تولید شده در آمریکا، یعنی شورلت کاپتیوا، کروز و سونیک بودیم که باعث انهادم مجوز کلیه آن‌ها شد.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/16
اون قسمتی که نعمت زاده از صدور چنین مجوزهایی برای ورود خودروهای آمریکایی اعلام بی‌اطلاعی کرده
ادم میخونه خندش میگیره
پس تو وزیر چه هستی وقتی چندماه تو تمام اخبار در مورد مجوز خودروهای امریکایی خبر میدانن باز این آقا بی اطلاع بوده!!
به نظر من وزیری که تو کابینش اینطوری بی خبر از یه کاری رو انجام میدن بعداز کلی حاشیه بازم بی خبره باید بره استعفا بده
این حرفا رو یه بچه ی دوساله شاید باور کنه
فرقی به حال ما نمیکنه
مردم ایران اکثریت قدرت خرید یه پرایدم ندارم باید 100 جور وام قرض بدبختی جور کنن تا یه پراید بخرن
1395/2/16
بهتر که نیامد می آمد هم قیمت های نجومی داشت و سر کوچکترین اتفاقی جمع میکردن میرفتن شورلت ها میموندن رو دست مردم گوره بابای آمریکایی ها با ماشیناشون.
1395/2/16
معلوم بود تا چینی ها و کره ها هستن ب کسی دیگه نمی رسه
1396/1/3
اخه عقل کل کره ای رو با چینی مقایسه میکنی
1395/2/16
به آمریکا رو بدی پر رو میشه .
1395/2/16
ماشین های آمریکایی بدرد نمیخورن ،بزرگ و سنگین وپر مصرف ،فقط پراید کوچیک ،کم مصرف ،و فوق سبک ...
1395/12/9
والا همینو بگو
لیاقت اینا همین پرایده😑
یجور میگن خودشونم نمیخرن انگار ن انگار پر فروش ترین خودروی امریکا فورد f150 یه وانت بار فول سایزه
حتما f150 بده اریسان و کارا خوبن😣
1395/2/16
:(
1395/2/16
با توجه به اینکه کمپانی شورولت اعلام کرده که به ایران خدمات نمیدهد؛ لذا همان بهتر که خودروهای آمریکایی وارد نشوند. اما برای عملکرد مسئولین ایران که معلوم نیست، کی به کیه؛ بسیار متأسفم.
1395/2/17
من خودم عشق ماشین امریکایی داشتم به خاطر بدنه قدرت مند و شاسی و طراحی با اصالت و امکانات جلوتر از زمانش.اما الان واقعا دیگه ماشین های امریکایی نسبت به 35 سال پیش افت کردت.شورلت جلو بنز و بی ام و کم اورد.و جنرال موتورز اومد رو کیا و هیوندای سرمایه گذاری کرد.واقعا دیگه انچنان تفاوتی بین ماشین های المان و ژاپن با ماشینای امریکایی نیس
1395/2/17
باید قبول کنیم که خودروهای امریکایی خودروهای بسیار خوبی هستند از نظر طراحی ، از نظر موتور و مشخصات فنی خصوصا شورولت که در تمامی کلاس ها خودرو دارد ولی مصرف سوخت خودروهای امریکایی بسیار بالا است برای مثال فورد F-150 مصرف ترکیبی 100 در 28 لیتر را دارد!!!
ولی اگر فقط به خاطر مصرف سوخت با واردات مخالفت شده بسیار خوب است ولی اگر به غیر از این باشد و به خاطر این باشد که با امریکا دشمن هستیم هیچ توجیحی ندارد چرا که ما حتی ویندوز کامپیوتر و حتی تا ساده ترین نرم افزارهایمان آمریکایی است! ولی اگر برای مصرف سوخت باشد خوب است.
1395/2/17
شما هم دیگه خیلی جو می دین !!!! 28 لیتر تو 100 کیلومتر ???? فکر کنم ام پی جی (مسافت مایل برای هر گالن) با لیتر اشتباه گرفتی . مصرف اف 150 چیزی حدود 28 ام پی جی هست که معادل 9 لیتر در 100 کیلومتر می شه .مطمئن باش اشغال های تولید داخل از 6 سیلندر های 3 لیتری آمریکایی بیشتر آلودگی و مصرف دارن .
1395/2/17
مشکل مصرف سوخت نیست و گرنه همین ماشینای خودمون هم مثل پارس که خیلی پر مصرف تر از ماشینای آمریکاییه ،پارس با موتور 1800 مصرفش حدودا 11 لیتر ه ولی ماشینای آمریکایی با موتور 5000 شاید 6یا7 لیتر بیشتر مصرف کنه و مهمتر اینکه آلودگی نداره
1395/2/17
فقط چين
1395/2/17
من که اخبار خودرو را از سایت ها پیگیری میکنم از 6ماه پیش خبر ورود شورولت را شنیده بودم ولی وزیر صنعت که راس وزارت صنعت هست و نمیدونه که چه خبره همون بهتر که اصلا نباشه!!! پس به چه دردی میخوره؟!
1395/2/17
سلام دوستان
یه خبر/جدا از اینکه شرکت امریکایی شورولت به پنج کشور از جمله ایران خدمات نمیده این رو هم باید بدونید که حتی سایت شرکت شورولت بر روی ای پی ایران بسته!!! یعنی حتی اجازه نمیدن ما سایتشون رو نگاه بکنیم!!! www.chevrolet.com
1395/2/17
متاسفانه خیلی از دوستان بی خبر از قیمت این برند بودن بین 65 تا 128 میلیون 9 مدل قرار بود مورد فروش قرار بگیره که متاسفانه اتفاق نیوفتاد ... دوستانی که بی خبر هستند از قیمت ها اظهارنظر نکنن . کیفیت و قیمت پایین بارز ترین ویژگی هست. انشاا... در سال های اینده شاهد نمایندگی رسمی جنرال موتور باشیم
1395/2/17
با سلام،جالبه که این اتفاق مصادف شد با بالا کشیدن 2 میلیارد ما توسط آمریکا،بنظر من مجوز سر این قضیه کنسل شد،اما من خوشحالم که لغو شد چه دلیلش این باشه چه نباشه چون آمریکایی ها تا چیزی بشه تو مجلسشون میزارن میرن اونوقت مردمی که خریدن چه گناهی دارن؟ باید مثل الان برن جاهایی که اوراق میکنن دنبال قطعه بگردن دیگه،دوما این مثلا نماینده شورلت چرا حتی سایت هم نداشت؟شرکت ایده برنا موتور با اینکه 1 دونه خودرو هم نیاورده هنوز از برند آشکودا ولی حداقل یه سایت ئاره و ماشینارو با لینک میبره به سایت مادر برای دیدن اطلاعات؟؟؟ کلا میلنگید داستان این شورلته