موضوعات داغ

چری تیگو 3X، نسخه‌ای اسپرت از تیگو 3

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی چری برای جذب جوانان، نسخه‌ای اسپرت از چری تیگو 3 را با نام تیگو 3X معرفی کرد.
در قدم اول شرکت خودروسازی چری برای تولید نیرو محرکه این خودرو از پیشرانه‌ای 106 اسب بخاری 1.5 لیتری استفاده کرده است که به همراه جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی یا گیربکسی انتقال متداول CVT آنچنان قدرت دلچسبی برای خودرویی شاسی بلند، آن هم خودرویی اسپرت ارائه نمی‌کند، ولی خوشبختانه این شرکت ارائه پیشرانه‌ای 1.2 لیتری توربوشارژر از اوایل سال 2017 میلادی را تایید کرده که حداکثر قدرت تولیدی آن به 150 اسب بخار می‌‌رسد.
برای ساخت این شاسی بلند اسپرت، طراحان طولی 4200 میلی متری، عرضی 1760 میلی متری و ارتفاعی 1570 میلی متری را در نظر گرفته‌اند که چرخ‌های آن با فاصله‌ای 2555 میلی متری نسبت به یکدیگر در زیر شاسی نصب شده‌اند. برای اسپرت سازی این خودرو نیز در داخل کابین از روکش‌های چرمی با بیت‌های نارنجی، غربیلک فرمان اسپرت، صفحه نمایش لمسی 5 اینچی و همچنین خطوط و نارنجی رنگ در حاشیه خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع و دستگیره داخلی درب‌ها استفاده شده که باعث تنوع پذیری داخل کابین و زنده بودن آن هم شده‌اند.

تیگو 3X

در خارج از کابین هم می‌توان ریل‌های جدیدی بر روی سقف، چراغ‌های جدید و بزرگ‌تر LED، جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر، مجموعه سپری حجیم‌تر شده و همچنین مه شکن‌های حاشیه کرومی را در اطراف سپر مشاهده کرد که جذابیت و زیبایی چندین برابر بیشتر از نسخه استاندارد تیگو 3 دارد. در عقب هم به موازات قسمت جلویی، شاهد یک طراحی جدید و جوان‌پسندتر هستیم.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/22
هر دم از این باغ بری می رسد
1395/2/22
کهنه تر از کهنه تری می رسد!!!!
1395/9/27
خودرو چینی که درین کشورست
هر یکی از دیگری زیباترست !
1395/2/22
این شرکت چینی هم داره از سایپا تقلب میکنه :دی
هر سال چراغ ماشین و عوض میکنه و به عنوان new یا اسپرت میده بیرون
1395/2/23
باور کن اگه در همین حد هم خودروسازای خودمون کار میکردن کسی ماشین چینی نمیخرد
در همین حد و هم زورشون میاد لعنتیا!
1395/2/23
کجاش رو از ایران خودرو تقلید کردن دمشون گرم واقعا دمشون گرم پیشرفت به این میگن دیگه کم کم هر خودرویی بخوان میسازن فقط دوس دارم کیفیت خودروهای گریت وال شاخه هاوال رو ببینید من که واقعا حال کردم از هاوال ام 2 گرفته تا ام9
1395/9/25
ما ایرانی ها آدمهای بسیار عجیبی هستیم
نه حال درست کار کردن رو داریم نه چشم دیدن پیشرفت دیگران اما تا دلمون بخواد روی ساخته و هنر دست دیگران تعصب داریم، صنعت خودروسازی آلمان خوب تر از ژاپن باشه یا نباشه به ما ایرانی ها ارتباطی نداره! همینطور که بی کیفیت بودن برخی از خودروهای فعلی هند و چین به ما مربوط نیست. برای ما باید وضعیت صنعت خودرو سازی خودمان اهمیت داشته باشد که بی تفاوتیم!!
حالا از این مساله که بگذریم باید گفت وقتی قدمت صنعت خودروسازی در آلمان و اروپا و آمریکا را با قدمت خودرو سازی چین مقایسه کنید متوجه خواهید شد که صنعت خودروسازی چین با چه سرعت عجیبی در حال پیشرفت کردنه، پیشرفتی که صنعت خودروسازی چین در دهه گذشته داشته قابل مقایسه با پیشرفت دهه اول خودروسازی اروپا و آمریکا نیست علت هم خیلی واضح است
امروزه اکثر شرکت های خودروسازی در چین یا در حال جذب طراحان برتر و مهندسان شرکت های بزرگ دنیا هستند یا با خرید درصدی از سهام غول های بزرگ خودروسازی دنیا تکنولوژی آنها را وارد صنعت خود کرده اند. حالا نمیدانم چرا اکثر ما ایرانی در اغلب سایتها در حال بحث های بیهوده بر روی کیفیت و طراحی خودروهای چینی هستیم. بدیهی است که تا چند سال دیگه خودروهای چینی برتر از خودروهای کره ای و ژاپنی خواهند بود. اگر در ایران هم به جای این همه اختلاس و دزدی کردن، پول نفت صرف خرید سهام شرکت جنرال موتورز آمریکا و یا استخدام طراحان و مهندسان خودروسازان آلمانی می شد الان ایران خودرو یا سایپا خودروهایی تولید میکردن که در بازار اروپا و آمریکا در حال رقابت بود. البته تنها فرقی که مردم اروپا با ما ایرانی ها داشتند این بود که در اروپا یا آمریکا با ورود خودروهای ایرانی، یه عده نبودن که از بی کیفیتی خودروهای ایرانی بگن و عده دیگر دفاع کنند!!
1396/11/24
سلام دوست گرامي بنده كاملا با نظر شما موافقم