موضوعات داغ

هوندا سیویک 2016 با دو پیشرانه در راه ایران

عکس مطلب اول
هوندا سیویک 2016 سدان برای ورود به بازار ایران در سایت نمایندگی "گلرنگ موتور فامیلی" لیست شد. گفتنی است که این خودرو با دو مدل هوندا سیویک TOURING و هوندا سیویک EX با دو پیشرانه متفاوت به سایت گلرنگ موتور فامیلی اضافه شده است که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.
کارمان را با بررسی هوندا سیویک EX آغاز می‌کنیم. این مدل از سدان سیویک در بازار ایران پیشرانه‌ای 2 لیتری (1996 سی سی) چهار سیلندر 16 سوپاپ درون خود خواهد داشت که می‌تواند در محدوده دور 6500 دور بر دقیقه قدرتی 158 اسب بخاری و همچنین در دور موتور 3900 گشتاوری 187 نیوتن متری تولید کند که شتابی صفر تا صد 8.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 202 کیلومتر بر ساعتی را به همراه دارد. برای انتقال نیروی تولیدی موتور از جعبه دنده‌ای اتوماتیک CVT استفاده شده که مصرف سوخت ترکیبی موتور را به 6.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رسانده است.

هوندا سیویک 2016

دومین مدل از هوندا سیویک لیست شده در سایت گلرنگ موتور فامیلی هم هوندا سیویک Touring نام دارد که پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربوشارژر داشته و می‌تواند قدرتی 174 اسب بخاری در 6400 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر گشتاوری 219 نیوتن متری در دور موتور 1700 الی 5500 دور بر دقیقه تولید کند. این پیشرانه علاوه بر داشتن جعبه دنده‌ای اتوماتیک CVT و مقدار مصرف سوخت 6.7 لیتری به صورت ترکیبی، حداقل شتابی صفر تا صد 6.8 ثانیه‌ای هم دارد که حدود 2 ثانیه سریع‌تر از پیشرانه تنفس طبیعی مدل EX است.
در خصوص امکانات و تجهیزات نیز هر دو مدل نزدیک به یکدیگر هستند و می‌توان در هر دو مدل از هوندا سیویک سدان 2016 حداقل 8 کیسه هوای ایمنی، سیستم ورود بدون کلید به کابین و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و دکمه‌های چند کاره بر روی فرمان، سیستم کنترل تهویه مطبوع دوگانه، صفحه نمایشگر 7 اینچی کنسول مرکزی همراه با پورت‌های USB و AUX، چراغ‌های مخصوص روز، ترمز پارک برقی، سانروف، رینگ‌های 17 اینچی اسپورت، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب و ... را مشاهده کرد.
برتری‌های مدل تورینگ نسبت به EX هم تنها به داشتن پکیج کروم، مه شکن‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، چراغ‌های جلو LED و داشتن 4 بلندگو بیشتر از مدل EX به تعداد 10 عدد خلاصه می‌شود.

تفاوت دو مدل EX و Touring هوندا سیویک 2016

از لحاظ ایمنی و تجهیزاتی هم شرکت خودروسازی هوندا هر دو مدل را به سیستم‌های ترمزی ABS و EBD ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی در سوح شیب دار، محل اتصال صندلی کودک، سیستم هشدار برخورد، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، سیستم هشدار تراکم ترافیک و... مجهز کرده است.
از نظر قیمتی انتظار می رود مدل EX در رنج قیمتی حدود 140 تا 150 میلیون تومان وارد بازار شود. اما در بازارهای جهانی مدل Touring در حدود 4 هزار دلار گران تر از مدل EX است و لذا پیش بینی می شود که با قیمتی بالاتر به بازار عرضه شود. اما در نهایت باید گفت که امیدواریم هوندا با مالکیت جدید خود یعنی گلرنگ موتور بتواند جایگاه اصلی خود را در بازار بدست آورد و بتواند فروش خوبی را در کنار رقبای داخلی تجربه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد