موضوعات داغ

ثبت‌ سفارش خودرو متوقف شد

عکس مطلب اول
به نقل از دنیای اقتصاد، وزارت صنعت،معدن و تجارت در اقدامی دیگر برای ساماندهی واردات خودرو، ثبت‌سفارش را منوط به اعلام شماره شاسی کرد. بر این اساس و آن‌طور که واردکنندگان می‌گویند، از چند روز پیش، ثبت‌سفارش خودروهای خارجی بسته شده و مذاکرات میان شرکت‌های واردکننده و سازمان توسعه تجارت بر سر رفع این مشکل، همچنان در جریان است.

به گفته منابع آگاه، هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از این اقدام، ساماندهی هرچه بیشتر واردات خودرو به کشور است، چه آنکه با اعلام شماره شاسی، اطلاعات بیشتری در مورد خودروهای خارجی در دست خواهد بود. این در شرایطی است که واردکنندگان می‌گویند، منوط شدن ثبت‌سفارش به اعلام شماره شاسی، واردات خودرو را به تاخیر خواهد انداخت؛ زیرا نزدیک به چهار ماه برای مشخص شدن این شماره باید صبر کرد. به گفته آنها، شرط اعلام شماره شاسی و بسته شدن سایت ثبت‌سفارش، عملا محدود شدن واردات خودرو را در پی خواهد داشت، آن هم در شرایطی که ورود خودروهای خارجی به کشور طی سال 94 و در مقایسه با سال قبل از آن، نزدیک به 50 درصد افت کرده است. هرچند برخی واردکنندگان عنوان می‌کنند مسوولان سازمان توسعه تجارت قول‌هایی بابت باز شدن ثبت‌سفارش داده‌اند، اما با توجه به تجربه‌های قبلی، بعید به نظر می‌رسد وزارت صنعت در این مورد کوتاه آمده و از شرط اعلام شماره شاسی منصرف شود. گفته می‌شود طرفین مشغول مذاکره و یافتن راه حلی هستند که هم نظر وزارت صنعت را در مورد عملی شدن شرط اعلام شماره شاسی، محقق کند و هم ثبت‌سفارش از سر گرفته شود. در نظر گرفتن این «شرط»، جدیدترین اقدام وزارت صنعت برای ساماندهی ورود خودروهای خارجی به کشور، محسوب می‌شود که البته محدودیت واردات را نیز در پی داشته است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/30
اينم بازي جديدشونه....اگه اونقد كه دولت از ماشيناي داخلي حمايت ميكرد تمركزش رو ميزاشت واسه توليد يه خودروي سبز و الكتريكي مثل تسلا الان هم هواي بهتري داشتيم تو شهراي بزرگ هم يه دستاورد بزرگ ملي بود.اما افسوس...
1395/2/30
فكر كنم جنگ جهاني سوم همين نزديكيا باشه .من كه نسل سوختم هم جنگ جهاني اولو ديدم هم دوم ، ي سوم هم ببينم ديگه در خدمت حوريهاي بهشتي خواهم بود.
1395/2/30
خیلی به خودت مطمینی حالا ازکجا میدونی میری بهشت؟
1395/2/30
عزيزم به جملم دقت كن. ميگم سوختيم . ديگه اگه بخوان تو جهنم بابت سوختنمونً٤ ليتر نفت و بنزين بسوزونن كه اصلا نمي صرفه .خدارو هم خوش نمياد
1395/2/30
چی؟ تا حالا شماره شاسی ثبت نمیشد؟ خب این راه را باز گذاشته بود برای واردات ماشین های دزدی بدون وجود مدرک برای ردیابی!! اولین چیزی که همه جا ثبت می‌کنند همین وین نامبر هست.
1395/2/31
شماره شاسی در کشور صادر کننده چک میشود که صحت و سلامت خودرو از لحاظ دزدی بودن یا نبودن تائید می کنه که به گواهی پلیس شناخته میشه در ضمن واردات خودرو به صورت اوردر میباشد اصلان امکان این برای تاجری که مثلا سفارش ۲۰۰ دستگاه خودرو به کارخونه سازنده خودرو میده و کارخونه به ایشان اعلام میکنه که این حجم خودرو شما مثلا سه ماهه دیگه آماده تحویل میباشد حالا تاجر از کجا دویستا شماره شاسی باید به وزارت خونه مربوطه تحویل بده .
1395/2/30
فقط میخوان وارداتو محدود کنن.اگر نگرانه احوال مردمن تعرفرو کم کنن مردم بتونن ماشینه خوب سوارشن.
1395/2/31
یه روز یه مسعولی از وزارت کشور اومد دانشگاهمون اومد تو کلاس ما از بچه ها یکی یکی می پرسید چه ارزوی داشتن که بهش نرسیدن یکی میگفت ماشین یکی میگفت پول خلاصه هر کی یه چیزی گفت تا نوبت به من رسید گفتم من ارزو داشتم زندگی کنم ولی ..................................