موضوعات داغ

قانونی برای منع واردات خودروهای آمریکایی تصویب نشده

عکس مطلب اول
ایسنا: واردات خودرو از آمریکا در روزهای اخیر از موضوعات پر بحث در بخش تجارت و خودرو بوده و اظهارات متفاوتی درباره آن عنوان شده است، اما سخنان معاون سازمان توسعه تجارت حاوی نکات تازه‌ای است. وی گفته که ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا قانونی نیست و نیاز به تصویب مجلس دارد، اما با این حال به دلیل حساسیت‌های به‌وجود آمده مانع از این کار شده‌ایم.

محمدرضا مودودی با اشاره به موضوع ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا گفت: به خاطر حساسیت‌های به‌وجود آمده، واردات خودرو از آمریکا ممنوع شده است، ولی باید برای آن وجه قانونی تعریف شود؛ چراکه ما باید در نهایت از قوانین تبعیت کنیم و قانون باید به ما اعلام کند که چه کالاهایی نباید ثبت‌سفارش شود. وی در همین باره ادامه داد: این ممنوعیت در حال حاضر به‌صورت توصیه است و ما هم تبعیت کردیم. تاکنون هم چند درخواست ثبت‌سفارش واردات خودروهای آمریکایی داشته‌ایم، ولی با وارداتی انجام نشده است. معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نباید رفتارهای رسانه‌ای و برخوردهای عمومی طوری باشد که وضعیت تجارت را تحت‌تاثیر قرار دهد، درباره موضوع واردات شورولت گفت: بر فرض اینکه آن 200 شورولت هم وارد ایران می‌شد، قیمتی حدود چهار تا پنج میلیون دلار داشت که در مقایسه با اعداد صادراتی ما به آمریکا خیلی کوچک تر است. ضمن اینکه شورولت یک خودروی عمومی و میان قیمت است که هر قشری می‌تواند از آن استفاده کند و در مقایسه با خودروهایی مانند مازراتی، بوگاتی، پورشه و خودروهای لوکس که اکنون هم در بازار ایران موجود است قابل توجه نیست.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/30
(ضمن اینکه شورولت یک خودروی عمومی و میان قیمت است که هر قشری می‌تواند از آن استفاده کند )
واقعا شورولت خودرویست که هر قشری میتونه از اون استفاده کنه !!!!؟؟؟؟
پس چرا من نمیتونم پراید بخرم؟
1395/2/30
___((شورولت یک خودروی عمومی و میان قیمت است که هر قشری می‌تواند از آن استفاده کند و در مقایسه با خودروهایی مانند مازراتی، بوگاتی، پورشه و خودروهای لوکس که اکنون هم در بازار ایران موجود است قابل توجه نیست.))___
خیلی خنده داره :))
نه اینکه بیشترمردم پولدارن واسه همین ترجیح دادن شورولت رو وارد نکنن چون مامردم حدااقل پورشه سوار میشیم و این یه توهینه به ما اگه ماشینی وارد شه که کلاسش درحد اقشارمتوسطه و چهره شهر رو خراب میکنه.
1395/2/31
شورولت یک خودروی عمومی و میان قیمت است که هر قشری می‌تواند از آن استفاده کند و در مقایسه با خودروهایی مانند مازراتی، بوگاتی، پورشه و خودروهای لوکس که اکنون هم در بازار ایران موجود است قابل توجه نیست!!!
بحث این نیست حرفش اشتباهه خوب شورولت هم مدلای پایین رده داره
اما این صحبت تو بقیه ی دنیا صدق میکنه
تو ایران 25 میلیون وام دادم مردم خودشون رو بردن زیر بار قسط تا یه پراید 20 سال پیش کره رو بخرن
یه جوری صحبت کرده انگار ایران اروپاس 30 هزار دلار داشته باشی 30 هزارتا انتخاب
اینجا با سی هزار دلار چهارتا انتخاب چینی داری 2 تا کره ایی

1395/2/31
قانونی برای منع واردات خودرو از امریکا وضع نشده است !!! مگر در ایران امور مملکت فقط بر طبق مقررات و قوانین موضوعه است ؟
1395/3/1
قابل توجه دوست گرامی Amir جان..