موضوعات داغ

خداحافظی با لکسوس CT200h ؟

عکس مطلب اول
لکسوس برای نسل جدید CT200h به جای استفاده از کلاس اصلی هاچ بک ، ازکلاس کراس اوورها استفاده خواهد کرد.
در سال 2010 میلادی بود که شرکت خودروسازی لکسوس از نسخه هیبریدی لکسوس CT با کد CT200h رونمایی کرد که از همان ابتدا برچسب‌هایی نظیر سنگین بودن و گران قیمت بودن به پیشانی آن چسباندند و همین موضوع باعث تعلل در فروش این خودرو شد. از طرفی دیگر هم به هاچ بک بودن این خودرو خُرده می‌گرفتند، در صورتی که لکسوس CT200 خودرویی هاچ بک 5 درب بود و گنجایش نسبتاً خوبی در مقایسه با سایر هاچ بک‌ها داشت، ولی لکسوس اعلام کرده که اشتباه خود را دوباره تکرار نخواهد کرد و جدیدترین نسل از خودروی CT200h را در کلاس کراس اوورها معرفی خواهد کرد که این روزها بازار گرم‌تری دارند و تمامی خودروسازان برای افزایش سهم خود در این سگمنت دست و پا می‌شکنند.

جایگزینی برای لکسوس CT200h؟

بنابر گزارشات، به نظر می‌رسد که جایگزین لکسوس CT200h خودروی کانسپت کراس اوور لکسوس، یعنی کانسپت LF-SA باشد که سال گذشته به طور رسمی از سوی لکسوس معرفی شد و احتمالا ظرف دو سال آینده طرح نهایی آن آماده شده و به عنوان جایگزینی برای هاچ بک CT200h وارد بازار شود. گفتنی است که امسال شرکت خودروسازی لکسوس موفق به فروش 10 هزار خودرو تا کنون در سراسر اروپا شده و به ازای هر سال کامل نیز حدود 750 هزار دستگاه از CT200h را تولید کرده و در بازار اروپا به فروش می‌رساند که برای یک بازار بین المللی همچون قاره اروپا بسیار پایین تلقی می‌شود، به همین دلیل لکسوس در اندیشه ایجاد تغییری اساسی در این روند رو به نزول است.
صرف نظر از کلاس خودرو، مدل جدید لکسوس هیبریدی به احتمال زیاد با معماری جهانی تویوتا TNGA توسعه پیدا خواهد کرد که خودروهایی نظیر تویوتا پریوس بر روی آن ساخته شده‌اند. تصاویر منتسب به این مقاله هم مربوط به کانسپت LF-SA می‌شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/6
اینا سلام و خدافظیشونم تموم شد و ما، هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
1395/3/6
من که با پراید حال می کنم
1395/3/7
دیگه خیلی اعواج در طراحیش داره و بیش از اندازه فضایی طراحی کرده!!!
هرچند اگه کانسبت هم باشه ولی دیدنش از نمای جلو خیلی آدمو یاد موش کور میندازه!!!
آخه چیه این، آدم لااقل یه مقدار اصالت و مینیمالیست بودن در طراحیش نمیبینه!!!
دقیقا 180 درجه برعکس بنز و پورشه و بی ام و و...!!! ظاهرا ژاپنی ها دیگه بیش از اندازه اون روی سامورایی بودنشون گل کرده!
1395/3/7
آدم لااقل یه مقدار اصالت و مینیمالیست بودن در طراحیش نمیبینه دقیقا 180 درجه برعکس بنز و پورشه و بی ام و ..مطمئنی همین جمله وهمین مفهوم مد نظرت بوده . کاری به این مدل لکسوس نداریم اما بنز وپورشه و ب ام و یه طراحی قبل از میلاد مسیح انجام دادن هنوزم همونه فقط دو در وچهار در یا شاسی بلند وکوچیک یا سذان و هاچ بک میشن پورشه که دیگه چراغم عوض نمیکنه عهد کرده تا اخرالزمان همینجوری بره مثه دوزیست میمونن بدون تغییرن لامصبا .
1395/3/7
آدم یاد جنگ ستارگان میفته :))
1396/2/6
ماشالله. خوش باشی باهاش.