موضوعات داغ

بی ام و با نسخه‌ای ویژه به ژاپن می‌رود

عکس مطلب اول
به مناسبت سالگرد 100 سالگی نام تجاری، خودروساز آلمانی بی ام و یکی دیگر از خودروهای تولیدی خود را ویژه کرد و راهی بازار ژاپن کرد. بی ام و M6 کوپه، گزینه مد نظر بی ام و برای ویژه سازی است که حالا با قطعات فیبرکربنی آماده حضور در کشور چشم بادامی‌ها شده است.
بخشی از بهبودهای این خودرو پس از ویژه سازی مربوط به بخش مولد قدرتی آن می‌شود. در زیر کاپوت M6 همچنان از پیشرانه 4.4 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر استفاده شده است، ولی حالا به جای قدرت 560 اسب بخاری که در مدل استاندارد تولید می‌شد، شاهد استخراج 600 اسب بخار قدرت هستیم که از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌‌ها منتقل می‌شود. در کنار افزایش قدرت تولیدی، گشتاور موتور هم 20 نیوتن متر افزایش پیدا کرده و حالا به 700 نیوتن متر رسیده است.

نسخه ای خاص از بی ام و

از لحاظ عملکردی هم به لطف 40 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتر، شتابی صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعتی بدست آمده است. در آخرین نقطه انتقال قدرت هم از رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ با ابعاد لاستیک 35/265 در جلو و ابعاد 30/295 در عقب استفاده شده است.
در طراحی ظاهری خودرو نیز همانطور که در ابتدا گفتیم، از قطعات فیبرکربنی در نقاط آیرودینامیکی استفاده شده که می‌توان ردپای آن‌ها را در بامپر زیر سپر جلو، قاب پشت آینه‌های جانبی، دیفیوزر نصب شده در زیر سپر عقب و باله آیرودینامیکی نصب شده بر روی درب صندوق عقب مشاهده کرد. در داخل کابین هم از قطعات فیبرکربنی استفاده شده، ولی خیلی بیشتر از طراحی خارجی که بر روی داشبورد، اطراف کنسول مرکزی، اطراف کنسول ابزار، بر روی اهرم تعویض دنده و بر روی غربیلک فرمان دیده می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/11
وای وای خدای نیگا کنید چهرش مشخصه وحشی هس
1395/3/12
کوفتتون بشه ژاپنیا