موضوعات داغ

کیفیتی که در گفتار صعود کرد، ولی در عمل سقوط!

عکس مطلب اول
تا قبل از شروع سال 94، سازمان بازرسی و استاندارد ایران هر ماهه گزارشی در خصوص ارزشیابی کیفی خودروها منتشر می‌کرد و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف اعم از کیفیت قطعات، کیفیت مونتاز، رضایت مشتری و... نمراتی را اعلام می‌کرد که هر ماه چند درصد کمتر از ماه قبل می‌‌شد. این نمرات از زمان اجرایی شدن ارزشیابی کیفی خودروها تا اوایل سال 94 شمسی بیشتر نقشی نمادین داشتن، چون در پس انحصار حاکم بر بازار خودروی کشور هیچ انتخاب دومی برای خرید خودرویی باکیفیت‌تر وجود نداشت و خودروهای هم‌رده نیز سطح کیفی تقریبا برابر با دیگر محصولات داشتند. اما با شروع رکود سنگین در بازار خودرو از ماه دوم یا سوم 94 و شکل گیری کمپین‌های تحریم خودرویی، ارزشیابی‌‌های صورت گرفته از تولیدات داخلی با توجه بیشتری دنبال می‌شد، تا جایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن رکود در بازار خودرو، از انتشار نتایج تست کیفی خودروها حتی به مدت چند ماه جلوگیری کرد.
علت اصلی جلوگیری از انتشار ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل را وزارت صنعت، معدن و تجارت، جایگزین کردن شیوه جدید ارزشیابی به صورت "ستاره دار" شدن خودروها بیان کرد تا سقوط هرماهه نمرات کیفی خودروهای تولیدی را متوقف کنند. در نهایت پس از چند ماه عدم گزارش نتایج کیفی خودروهای تولید داخل، ارزشیابی کیفی به صورت "ستاره دار" شدن منتشر شد که باز هم خودروهای پرفروش و انحصاری بازار در پایین‌ترین سطح ایمنی و کیفیت قرار داشتند، ولی نکته جالب‌تر از آن، عدم بروزرسانی شیوه جدید ارزشیابی کیفی خودروها و عدم علاقه آن‌ها به آپدیت است که با مراجعه به وبسایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، می‌توان دید که آخرین بروزرسانی مربوط به سال گذشته شمسی می‌شود.
دیروز صبح نیز محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که از زمان قرار گرفتنش در سمت وزارت صنعت و معدن، تمام تلاش خود را برای تقویت و بهبود صنعت خودروسازی ایران کرده است تا چهره خودروی کشور نزد مردم بهبود پیدا کند.
وی در ادامه افزود که دغدغه اصلی خود را برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی گذاشته است و در این مدت زمان 3 ساله خود در وزارت صنعت و معدن از هیچ کوششی فروگذار نکرده و جلسات هفتگی منظم و مکرری را با عوامل صنعت خودروسازی کشور ترتیب داده است. نعمت زاده همچنین عنوان کرد که در این 3 سال شاهد بالارفتن کیفیت خودروها در داخل کشور بوده‌ایم و این مورد توسط اکثر کارشناسان تایید شده و انتظار می‌رود در پایان دوره 4 ساله این وزارت خانه شاهد بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم.
این گفته‌های محمد رضا نعمت زاده در حالی بیان شد که ما در سال‌های گذشته و پس از اضافه شدن صنعت خودروسازی کشور به لیست تحریم‌های بین المللی، روز به روز شاهد افت کیفیت خودروهای داخلی بودیم و سال گذشته هم بدترین سال هم از لحاظ بازریابی و فروش و هم از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش برای مشتریان بود. در این مدت نیز سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کشور هرماه امتیازی ضعیف‌تر از ماه قبل به خودروسازان و رضایت مشتریان می‌داد و حالا هم وبسایت ارزشیابی کیفی خودروسازان به حالت تعلیق درآمده و آخرین بروزرسانی آن به سال گذشته برمی‌گردد.
پس در آخر به این جمله می‌رسیم که اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت به افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل اشاره می‌کند، چرا وزارت خانه از بروزرسانی و اعلام نتایج کیفی خودروهای تولید کشور خودداری می‌کند!!

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/17
به نظر من گزارش ندن خیلی بهتر از اینه ک گزارش دورغ بدن.چون که ی سری از هموطنا اینقدر ساده لوح هستن ک اگه بگن پراید 5 ستاره گرفته میرن میخرن دیگه نمیپرسن برای چی،کی این ستاره ها داده و...
اینا همونایی هستن ک رفتن با اون وام ماشین خریدن
1395/3/17
اقا تا حالا شده کسی بگه من بد هستم یا عملکرد من ضعیف بوده ؟.
نه اقا کسی نمیگه ماست من ترشه
به قول شاعر دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
اصلا ااقای وزیر خوب قبول . ولی کیفیت خودروهای ایران خودرو افتضاح هستش . چون هر روز مثل اینه دق جلو چشممه و درست نمیشه .
1395/3/17
مرسي از اينكه اطلاع رساني ميكنين و بدون ترس حقيقت رو ميگين .
اميد وارم مسئولين خطري براي منتقدان واقعي و بر حق مثل سايت شما نداشته باشند
1395/3/17
به سلام من دادماس هستم امروز میخوام یه نقاشی براتون بکشم موضوع نقاشی درباره پلنگ صورتیه .با توجه به اینکه اخیرا پلنگ صورتی سخنگو شده استقبال از این نوع نقاشی هم زیاد شده پس ما هم به دلایل اقتصادی و سود اوری به همین سمت حرکت میکنیم. قربون دست اون آبرنگا بده
1395/3/17
ول کنین تو رو خدا.تا 30 میلیون چی میشه خرید انصافا چندتا مورد داریم.405 داشبورد جدید گرفتم ماه.گیربکسش قناری.داشبوردش صدای ریز افتاده با گوشی دکتری هم نفهمیدم کجاشه.کیفیت رضایت مشتری.اینا یه مشت کشکه