موضوعات داغ

موتور فراری، بهترین موتور ٨ سيلندر سال

عکس مطلب اول
فراری در کنار شرکت‌های خودروسازی نظیر فورد، پورشه، تسلا، آئودی، مرسدس AMG و...، به خاطر ساخت موتور هشت سیلندر توربوشارژر جایزه سال را دریافت کرد.
شرکت خودروسازی فراری در سال 2016 میلادی به خاطر تولید موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر V شکل خود از نوع BiTurbo، جایزه بین المللی برترین موتور سال در محدوده تعیین شده را دریافت کرد. این عنوان هرساله توسط مجله بین المللی فن‌آوری و موتورها ارائه می‌شود که در واقع امسال در گروه موتورهای بین 3 الی 4 لیتری، به پیشرانه ساخته شده توسط فراری اعطا شده که بر روی فراری 488 GTB، فراری 488 اسپایدر و فراری کالیفرنیا T مورد استفاده قرار گرفته است.
بازگشت فراری به فن آوری توربو دوقلو برای موتورهای V8 باعث ثبت یک رکورد جدید برای موتورهای توربوشارژر شده است که در این پیشرانه برخلاف تمامی موتورهای توربوشارژردار، دیگر شاهد تاخیر در عملکرد توربو نیستیم (تاخیر صفر) و باعث شده تا گشتاور به صورت تدریجی به خروجی موتور تحویل داده شود.
جایزه‌های غیر از فراری هم در محدوده 1 لیتری‌ها به پیشرانه 1 لیتری اکوبوست فورد اعطا شده که بر روی فورد فیستا بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.
در دسته موتورهای بین 1 تا 1.4 لیتری هم پژو سیتروئن با پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر خطی توانسته جایزه امسال برترین موتورها را به دست آورد و در محدود 1.4 تا 1.8 لیتری هم موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بی ‌ام‌ و i8 به عنوان برترین موتور امسال انتخاب شده است.
در محدوده 1.8 تا 2 لیتری هم شرکت خودروسازی مرسدس بنز و زیر مجموعه آن مرسدس AMG با موتور 2 لیتری توربوشارژر قرار دارد و در محدوده 2 تا 2.5 هم موتور 2.5 لیتری توربوشارژر آئودی موفق به کسب جایزه شده‌اند.
از 2.5 تا 3 لیتری هم موتور شش سیلندر تخت پورشه 911 با حجمی 3 لیتری در راس هرم قرار گرفته است.
در آخر هم موتورهای تسلا مدل S و تسلا مدل X به عنوان سبزترین یا به عبارتی بهتر، پاک‌ترین موتورهای تولیدی در سطح جهان شناخته شده‌اند و جایزه برترین موتور سبز سال به آن‌ها تعلق گرفته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/17
پس موتور پراید چی؟
یعنی نتونست از فراری بی کیفیت و اشغال بهتر باشه؟
هنوز پرایدو کشف کردن واس اینه.در استارت اول ی خر از موتورش کم میشه و به ازای هر صد کیلومتر خر هاشو جا میزاره در اخر سال هم بی خر میشه باید ببری پیش مکانیک خر ها رو از اول سوار کنه