موضوعات داغ

سومین نسل از خودروی بی ‌رمق فورد

عکس مطلب اول
نسل اول از فورد Ka Plus خودرویی کاملاً نامتعارف بود، نسل دوم تاحدودی شبیه به فیات 500 طراحی شده بود و نتوانست آنطورکه از برند تجاری فورد انتظار می‌رفت در بازار رقابت حاضر شود. ولی حالا شرکت خودروسازی فورد سومین نسل از فورد Ka Plus را با سبک و طرح خودروهای پرفروش خود یعنی فورد فیستا و فوکوس آماده کرده است تا با قیمت ارزان و مقرون به صرفه، این بار چالشی بسیار بزرگ‌تر از قبل برای رقیبانی همچون فیات 500 باشد.
این خودرو بنابر گفته فورد با قیمتی 8995 پوندی یا به عبارتی 9990 یورویی به بازار عرضه خواهد شد که پیش از این به صورت گسترده در بازار برزیل عرضه می‌شد، ولی امسال و به تبعیت از آن در سال‌های آینده، به صورت گسترده در بازار اروپا هم به فروش خواهد رسید که مراحل ساخت و مونتاژ آن در کشور هند صورت می‌پذیرد.
این خودرو تنها به شکل 5 درب ساخته خواهد شد که حداقل وزنی 1009 کیلوگرمی دارد و طول کلی آن هم به 3929 میلی متر می‌رسد که از این طول، حداقل فضای بار 270 لیتری بدست آمده است. در قسمت جلویی خودرو از سیستم تعلیق مستقل مکفرسون استفاده شده و بر روی محورهای عقب هم از سیستم تعلیق نیمه مستقل کمک گرفته شده است. علاوه بر این‌ها، نسل جدید فورد "کا+" سیستم فرمانی الکتریکی خواهد داشت و سیستم تعلیق عقب آن هم از نوع کاسه‌ای در نظر گرفته شده تا هزینه‌های تولید و فروش خودرو به حداقل ممکن برسد.

معرفی نسل جدید فورت کا پلاس

در جبهه مکانیکی فورد "کا+" توسط یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی رهبری می‌شود که حداکثر قدرت تولیدی آن به 69 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به 105 نیوتن متر می‌رسد و در نسخه‌ای دیگر، قدرتی 84 اسب بخاری و گشتاوری 112 نیوتن متری تولید خواهد کرد که توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
باوجود قدرت نسبتا کم این موتور که بر روی چنین خودرویی کافی به نظر می‌رسد، در عوض مصرف سوختی بسیار پایین نصیبتان خواهد شد که در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده، تنها 4.8 لیتر سوخت برای انجام کار موتور نیاز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد