موضوعات داغ

هزینه نگهداری خودروهای خارجی چقدر است؟

عکس مطلب اول
وبسایت "YourMechanic" طی تحقیقات گسترده و جامع، مقاله‌ای آماده کرده که هر نفر هنگام خرید یک خودرو برای آشنایی با هزینه‌های نگهداری 10 ساله باید مد نظر داشته باشد. جزییات این تحقیقات طی یک دوره 10 ساله آماده شده و برای جمع آوری آن از مکانیک‌ها، صاحبان خودروهای مختلف و متخصصان خودرویی کمک گرفته شده است.
این لیست آماده شده از سوی وبسایت "YourMechanic"، شرکت‌های خودروسازی مختلفی را در خود جای داده که نشان می‌دهد محصولاتشان طی یک دوره 10 ساله، چقدر هزینه نگهداری را به پای صاحبشان می‌نویسند. این لیست به ترتیب با گران‌ترین هزینه نگهداری آغاز می‌شود و در انتها به ارزان‌ترین هزینه نگهداری ختم می‌شود. این لیست دارای 30 شرکت خودروسازی است که ما تنها به خودروسازانی خواهیم پرداخت که محصولاتشان در داخل کشور عرضه می‌شود.
در جایگاه نخست که گران‌ترین هزینه نگهداری را دارد، محصولات کمپانی معروف آلمانی یعنی بی ام و قرار دارد که طی یک دوره 10 ساله، متوسط 17 هزار و 800 دلار هزینه نگهداری دارند. ولی در قبال این هزینه، کیفیت سواری بالایی را خواهید داشت و شاید این که بی ام و در رتبه نخست این جدول قرار دارد برای خودروبانک قابل پیش بینی بود.
پس از بی ام و نیز شرکت خودروسازی مرسدس بنز قرار دارد که با اختلافی فاحش، به طور میانگین حدود 12 هزار و 900 دلار هزینه نگهداری دارد.
از جایگاه سوم عبور کنیم، در جایگاه چهارم برند تجاری "ولوو" دیده می‌شود که محصولات آن در بازار کشور هم عرضه شده است. در خوص برند ولوو وبسایت یورماشین اعلام کرده که برای نگهداری از محصولات این برند طی یک دوره 10 ساله، مالک خودرو باید حداقل 12 هزار و 500 دلار را کنار بگذارد.
در جایگاه پنجم نیز برند پرحاشیه تازه وارد شده به کشور، یعنی برند آئودی قرار دارد که هزینه نگهداری از محصولاتش حدود 12 هزار و 400 دلار برآورد شده است.
برندهای قرار گرفته از جایگاه ششم تا سیزدهم در کشور عرضه نمی‌شوند و گاها به صورت گذرموقت وارد کشور شده‌اند، ولی یک پله پایین‌تر، در جایگاه چهاردم شرکت خودروساز کره‌ای "کیا" قرار گرفته که در دوره 10 سال، حداقل 8 هزار و 800 دلار هزینه نگهداری خواهد داشت.
شرکت خودروسازی هیوندای پس از کیا در این جدول به عنوان برندی که در کشور به صورت گسترده عرضه می‌شود، جایگاه بیستم جدولی دارد که هزینه نگهداری برای آن 8 هزار و 200 دلار عنوان شده است.
در جایگاه بیست و سوم شرکت خودروسازی نیسان قرار داشته و هزینه نگهداری از محصولات آن 7 هزار و 600 دلار قید شده است.
مزدا هم دیگر شرکت خودروسازی ژاپنی است که پس از نیسان، جایگاه بیست و چهارم را با هزینه 7 هزار و 500 دلاری بدست آورده است.
شرکت خودروسازی میتسوبیشی هم با 7 هزار و 400 دلار جایگاه بیست و ششم را بدست آورده است.
محصولات دیگر کمپانی ژاپنی یعنی هوندا که در بازار کشور توسط گلرنگ موتور فامیلی وارد و عرضه می‌شود، هزینه نگهداری 7 هزار و 200 دلاری دارد که پس از میتسوبیشی در جایگاه بیست و هفتم قرار می‌گیرد.
پس از کمپانی هوندا، در جایگاه بیست و هشتم شاهد برند خوش چهره و جذاب لکسوس هستیم که برای صاحبانش بر خلاف هزینه اولیه نسبتا زیاد، هزینه نگهداری 7 هزار دلاری دارد.
در جایگاه آخر نیز که ارزان‌ترین خودروی دنیا در هزینه‌های نگهداری هم لقب گرفته است، شرکت خودروسازی "تویوتا" ژاپن قرار گرفته و با اختلاف نسبتا زیاد، طی دوره 10 ساله تنها 5 هزار و 500 دلار برای نگهداری و سرویس دوره‌ای آن نیاز است.
در آخر با مروری کلی به جدول آماده شده از سوی این وبسایت معتبر، باید گفت که محصولات آلمانی با کیفیت فوق العاده بالای خود، هزینه‌های فوق العاده بالایی هم دارند. محصولات ژاپنی علاوه بر کیفیت فوق العاده و ایمنی بالا، هزینه‌های نگهداری بسیار پایینی دارند و عموما کم هزینه‌ترین خودروهای جدول از لحاظ نگهداری را دارند. ولی نکته جالب این لیست، هزینه نگهداری بالای محصولات کره‌ای یعنی کیا در درجه اول و هیوندای در درجه دوم است که حتی هزینه نگهداری بیشتری نسبت به برندهای تقریبا لوکس بازار همچون لندروور، شورلت، GMC و تمامی خودروهای ژاپنی به صورت یک مجموعه را دارند.

هزینه نگهدای خودروها

نظرات کاربران

58 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/24
یه سوال اونم اینکه ماشینهای کارکرده هم همینجوری ان یعنی یه تویوتا مثلا 20 سال کار هزینه نگهداریش کمتر از نصف هزینه های یه بنزه یا فرق میکنه؟
بعد اینا مال برندای معتبره تصور کنید واسه ماشینای داخل کشور و این چینیا اوضاع چطوره بعد 10 سال عملا اسقاطی میشن لطفا هزینه ماشینهای ارزون قیمت داخل بازار رو هم بزارید البته به تومان تا یه کم بخندیم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1395/3/24
افرین به تویوتا....
1395/3/24
همانا به هر جا بنگرید نشانه ای از تکنولوژی و کیفیت برتر ژاپن خواهید دید
باز هم ایمان نمی اورید؟
1395/3/24
خیلی جالب بود، مرسی
1395/3/24
کمال تشکر رو دارم از خودروبانک بخاطر مطالب جالبش

یکی از دلایلی که تویوتا کم خرجه بخاطر اصطهلاک پایین قطعات موتورشه
یه دلیل دیگه هم که داره اینه که آپشن های کمی داره . هرچی آپشن کمتر هزینه نگهداری هم کمتر
اینم باید در نظر گرفت که دستمزد ها در آسیا کمتر از اروپاس که همین باعث گرانتر بودن خدمات خودرو های اروپایی شده ...

امیدوارم افرادی که نظر میزارن جنبه داشته باشن و بی احترامی نکنن...
1395/3/24
مرسي از برند هاي ژاپني.پرچمشون بالاس خدايي.
1395/3/24
سلام
هرچند هزینه نگهداری ماشین های المانی زیاده ولی واقعا از نظر کیفت سواری هیچ ماشینی به گردشون نمیرسه به نظر خودم درسته هزینه نگهداری bmw واقعا زیاده ولی پای لذت رانندگی که میوفته این هزینه ارزش داره که خرج ماشین بشه
و اینم عرض کنم خدمت کسانی میخوان ماشین های آلمانی بخرند اگر یک ماشین صفر کیلومتر یا ترجیحا کمتر از 50000 کیلومتر بخرند و نمایندگی سلامت ماشین را تایید کنه حقیقتا مالک خودرو چیزی جز هزینه های تعویض (روغن -فیلتر هوا و روغن و..... )نداره (به نکته هایی که نمایندگی ها برای نگهداری ماشین میگن توجه کنید)
با تشکر
1395/3/25
بی ام و مثل گناه میمونه
اولش شاید لذت داره ولی به عذاب بعدش نمی ارزه
بهترین المانی بنز
1395/3/24
این عاشقان متعصب کیا هیوندای بیان ببینم چه حرفی برای گفتن دارن.ماشین کره ای نه کیفیت اولیه بالایی داره نه دوام.این هم شاهد.وقتی تویوتا کمری نیسان تیانا هوندا میتسوبیشی رنو و...هستن دلیل کیا هیوندای خریدن توسط یک عده برای من قابل قبول نیست.
1395/3/25
خخخخ پس بنز و ب ام و هم نه دوام دارن نه کیفیت، مقایسه نمیکنم ولی چیزی ک شاهد گرفتی اینو میگه
کی بهت گفته دوام نداره، 10سال گارانتی موتور و گیربکس دارن پس رو چ حسابی میگی؟
چند تا کره ای تو خیابونای شهر دیدی که خراب شدن یه گوشه وایسادن ؟
حالا دلیل بقیه واست قابل قبول نیست واسه اینه ک اصن واسشون مهم نیس تو چیو قبول داری :))) به خودشون ربط داره چی بخرن
1395/3/25
برادر یک بار دیگه به لیست نگاه کن لطفا و بعد بگو کی متعصبه ! مشخص که رنو سوار میشی چون اسمی از اون توی لیست نیست و جنابعالی اوردیش چپوندیش مثلا هزینه نگهداری پایین داره! این لیست اتفاقاً برای کیا و هیوندای خیلی خوبه که از برندهای تاپی مثل انفینیتی و اکورا کمتر هستند !!!!!!!
1395/3/25
درود بر سعید
واقعا تا وقتی این ژاپنی های خراب نشو رو داریم چرا بریم کره ای بخریم
و واقعا بهترین برند فرانسوی رنو هست و پژو و سیتروئن مفت نمی ارزن
اگه کسی برنامه تاپ گیر رو دیده باشه میدونه پژو چه گندیه
1395/3/25
تند نرو سعید جون.
مگه چقدر بین هیوندایی با نیسان و مزدا و بقیه ژاپنی ها تو یک دوره ده ساله! تفاوت هزینه وجود داره؟؟؟
اتفاقا به دلیل طراحی زیباتر این دو کره ای و امکانات بسیار بهتر و این اختلاف ناچیز در هزینه نگهداری طی 10 سال!!!! خرید کیا و هیوندا خیلی منطقی تر به نظر می رسه!
کی گفته ماشین کره ای کیفیت و اولیه و دوام نداره؟؟ چرا رو هوا حرف میزنی؟ j.d power کیفیت کلی کیا را در رده بهترین ها قرار داده ولی تویوتا را در یک رده پایین تر!! اینم لینکش
http://www.jdpower.com/ratings/study/Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Make/565ENG
در ضمن این رتبه بندی YourMechanic مربوط به محصولات قدیمی تر کیا و هیوندایی هست( قاعدتا از مدل 2006 به پایین چون در یک دوره 10 ساله براورد شده) مدل های جدید این دو شرکت کره ای فوق العاده بهتر و با کیفیت تر از یک دهه قبل هستند. برای این که این موضوع را متوجه بشید مراجعه کنید به جی .دی پاور و کانسومرریپورتز
1395/3/25
همین که دم از رنو میزنی معلومه که نباید جوابت رو داد
کیا و هیوندای ثابت کردن با اقتدار بالاتر از مزدا و میتسوبیشی و نیسان هستند و تنها رقیب جدیشون تو آسیا تویوتا هست
البته این به این معنی نیست که مزدا و نیسان و میتسو بد هستند خیر اتفاقا بهتر از فرانسوی ها هستن ولی نمیتونن برای کیا و هیوندای شاخ بشن
1395/3/24
چه جالب
این مقاله چندین چیزو مشخص میکنه
۱ سرطان بودن ماشین های المانی در همه جای دنیا، ایران که دیگه بدتر که اصلا ارزش خرید ندارن
۲ بزرگنمایی فوق العاده ماشین های کره ای دربازار جهان سومی ایران که هیچ چیز خاصیم ندارن و فقط به خاطر زرق و برق واسه مشتری ایرانی از دنیا عقب مونده که سالها با پرایدو پژو سروکار داشته جذابیت دارن
۳ قدرت غول خودرو سازی دنیا یعنی ژاپن که ماشین میزنه نه تنها چیزی از المانها کم نداره کلیم صرفه اقتصادی وکیفیت بالاتر داره، تو همه رده بندی ها اول هستن ، پر فروشترین هستن ، قابل اعتماد ترین هستن
1395/3/25
واقعا تویوتا فراتر از دیگر شرکتای خودروسازی هست.
جالبه لکسوس به عنوان یه خودروی لوکس استهلاکش از کیا کمتره. دست مریزاد به تویوتا
1395/3/25
وقتی لکسوس حتی یه سقف پانوروما نداره چه انتظاری داری؟؟؟؟؟
1395/3/26
دوست عزیز آقای m:اولا کدوم مدل لکسس بوده که پانوراما نداشته؟نمیگم نیست ولی اونایی نداره که یا مدلش برای چند سال پیش هست که اون زمان خیلی به این آپشن توجهی نمیشد یا ماشین اسپرت و کوپه بوده که روی هیچ ماشین اسپرتی پانوراما نیست...بعدم شما انشالله که نمیخوای لکسس رو با ماشینای کره ایی مقایسه کنی؟چون کیفیت و دوام لکسس و ایمنی و کلی فاکتور دیگه تو دنیا زبانزد هست...یکی از دوستام rx350 مدل 2010 داره و 260000 کیلومتر کارکرده واقعا اتاقش به همون سرحالی و بی صدایی روز اولش هست...در ضمن ماشین تو بوشهر هست توی اون گرما و رطوبت بالای هوا...ولی حتی کاسه چراغ هاش کدر نشده
1397/5/13
آقای m عزیز دلم.من حرفتو دک نمیکنم چ ربطی به سقف پاناروما داره آخه خوب بودن ماشین؟تازه کدوم ماشین لکسوس هستش که سقف پاناروما نداره؟ حتی لکسوس es350 مدل 2008 هم داره.چرا چرند میگی؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/3/25
واقعاً درسته ، ما سال 84 پرادو كه خريديم تا حالا به جز تعويض روغن و فيلتر هيچ خرج ديگه اي برامون نداشته
زنده باد تويوتا 👌👌
حيف كه الان تويوتا گرون شده متأسفانه
1395/3/25
الان ژاپنی پرستا میریزن :))))
اخه وقتی ماشین میخرن انتظار دارن تا اخر عمرشون سوارش شن
و فکر میکنن همه برند های دیگه اشغال یا اسباب بازین چون کیفیتشون یکم پایین تره ممکنه تو خیابون خراب شه مثل ماشینای تولید داخل یا چینی
کلا هم فقط با کره ای ها مشکل دارن به بقیه کاری ندارن
اخه نیس ماشینای کره ای خوب فروش میره واسشون سنگینه :)))
اها یه فاکتور دیگشون اصالته :))) خودشونم تعریف درستی ازش ندارن مثلا پولشون به ژاپنی نرسه موقع خرید میپرسن اون برند چند سالشه یا اون ماشین چند ساله داره تولید میشه :)))))
واس همین یهو دیدی پیکان خرید بهر حال ساال های زیادی تولید میشده تو چند تا کشور از جمله ایران :)))) بعد پیش خودشون فکر میکنن چقدر نابغه اند
تهشم بعد 5 یا 10 سال میفروشنش چون ازش خسته میشن :))))
بعد سری بعد ک میرن بخرن نگاه میکنن ببینن کدوم ماشین تا 50 سال چیزیش نمیشه باز میخرن 5 سال بعد میفروشن یا تا اون موقع بر اثر تصادفی چیزی (حالا ضرر مالی بدرک ایشالا کلا هیچ کس واسش پیش نیاد ضرر جانی حتی کوچیک و سطحی) ماشین نابود میشه.
زیره بررسی همه ماشینای کره ای هم هستن همین حرفارو میزنن و عادت هم ندارن راجع به خود ماشین حرف بزنن فقط میان میگن حیف نیس فلان اصالت و کیفیت؟ اصنم چیزی راجع به خوده ماشین نمیگنا فقط میگن این اشغاله برین ژاپنی بخرین :)))
1395/3/25
این فروش بالای کره ای ها که گفتی منظورت توی ایرانه دیگه؟ چون فروش جهانی کره خیییلی کمتر از ژاپنه.
واقعا این تعصب روی کره ای ها نمیدونم واسه چیه. کسی نمیگه کره بده ولی حرف اینه تا وقتی ماشینای ژاپنی با این کیفت و دوام و ایمنی هستن واسه چی باید کره ای خرید.
هزینه نگهداری لکسوس از کیا کمتره. همین یه جمله فکر نمیکنم جای صحبتی رو باقی بذاره
1397/5/13
حاج حسین.توی ایران که هزینه نگهداری لکسوس از بنز بیشتره.چرا چرت میگی؟
1395/3/25
بخشي از علت زيادتر بودن هزينه ي نگهداري كره اي ها به خاطر آپشن هاي بيشتري هست كه دارن.اين آپشنا خراب ميشن و طبيعتا خرج دارن.مثلا شما آپشن هاي كرولا رو با الانترا مقايسه كنيد.
1395/3/25
آپشنای کره ای ها یعنی از لکسوس بیشتره؟؟!!!!!!!!
1395/3/25
هوندا و لکسوس اپشن ندارن؟
1395/3/26
بله آبشن های کره ای ها از لکسوس هم بیشتره
1395/3/25
خوروبانک عزیز اختلاف هزینه نگهداری هیوندای در مقایسه با نیسان تو دوره 10 ساله 600 دلاره یعنی حدودا 2 میلیون تومن اختلاف یعنی اختلاف بسیار ناچیزه اونوقت شما میگه هزینه بالا نگهداری کره ای در مقایسه با ژاپنی قشنگ تابلو که رسانتون آزاد و بی طرف نیست
1395/3/25
مسعود جان شما یک مقدار تو باغ نیستی انگار
داره میگه فلان سایت منبع، چه ربطی به خودروبانک داره؟
1395/3/25
خبری از برندهای اروپایی و اصیل پژو و رنو نیست!؟
خخخخخخ
ما رو باش با کی اومدیم سیزده به در ...
1395/3/25
ترمز رو بکشید لطفا
اصلا اینایی که گفتین قبول نیست ژاپن کیلویی چنده
همچین اختلاف فاحشی هم وجود نداره البته با تویوتا اختلاف یه 3000 دلاری بیشتر هست
ولی مثلا با فولکس آلمانی یا نیسان و مزدای ژاپنی فرق آنچنانی نداره
نویسنده این بخش اون قسمت اخر رو بخاطر لج بازی با خودروهای کره ای نوشته که به به احتمال 100 دردص میدونم کار کیه.......
ژاپن در مقابل آلمان هیچی نیست هیچی
تا سال 2025 هم ژاپن در برابر کره هیچی نیست ببینید کی گفتم در ضمن ژاپنی پرستانی که محصولات ژاپنی رو با ایات قران اشتباه گرفتن ملاحظه کنند.
1395/3/30
برندهای اکونومیک و ارزون قیمت کیا و هیوندای که همه جای دنیا اونایی که توان خرید خودرو ژاپنی و آلمانی ندارن میرن از دم قسط با 1000مدل طرح فروش و جایزه و تبلیغات میخرن هزینه نگهداریش از برند کاملا لوکس و شناخته شده لکسس بیشتره ! حالا شما 2روز بگو کره فیلانه... :)) کسی قبول نمیکنه برادر من ! راستی الانترا منطقه آزادت که با وام خریدی چطوره ؟ ! گفتم بقیه هم بدونن واسه چی انقد سنگ کره رو به سینه میزنی
1395/7/2
بابووووووووو شما خونتون توی سئول هست انقدر طرفتاری میکنی؟

همه میدونن ماشین های کره ای دوامی ندارن و بعد چندی کارکرد پر استهلاک.

حتی ال90 سگ جونیش و دوامش بیشتر از بعضی کره ای ها هست.
1395/3/25
با سلام. این دوستانی که نظر میدن که این مقاله حرف مفت بود یا اینکه تویوتا زورش میاد که برندهای کره ای فروششون بالاس و از این جور حرفا، به نظر بنده یا تو عمرشون سوار تویوتا نشدن یا انصاف تو وجودشون نیست وگرنه این حرف یه نفر و یه سایت و یک مقاله و یک کشور نیست دوستان عزیز. بنده به شخصه هرجا رفتم و از هرکی پرسیدم در مورد تویوتا همینو گفت که بهترینه.
چرا راه دور میرین؟ از یک ماکسیما دار( اونم ژاپنیه) یا یکی که کیا اپیروس یا آزرا داره بپرسین توی چند سال گذشته چه مقدار خرج ماشین کرده؟ همین سوالو از یک تویوتا سوار هم بپرسین.
یکی از دوستان تعریف می کرد که رفته بوده برای خرید ماشین و چون تا اون موقع ماشین خارجی نداشته، یه مقدار با ترس و بدون شناخت سراغ ماشین رفته بوده. خلاصه دست آخر میره پیش یه نمایشگاه دار که دوستش بوده و ازش کمک میخواد. خودش میگفت ازش پرسیدم به نظرت کمری بخرم؟ در جواب بهم گفت: ببین رفیق جان، هر جا این آرم( آرم تویوتا) رو دیدی بخر. نمیخواد بقیشو چک کنی!!!
حالا دوستان عزیز شما دوس دارین سراغ آپشنای برندهای کره ای برید، برید ولی اینکه برند تویوتا داره پول اصالتی رو میخوره که خودشم نمیدونه چیه و از این حرفا، همش یه سری مزخرفات بی معنی هست.
1395/3/26
سلام
کی گفته تویوتا بده؟!!!!
من به شخصه دارم میگم تویوتا چیزی سرتر از بقیه ماشین ها نداره
و اینکه بدون تو عمرمون تویوتا هم داشتیم هم الان هم داریم کرولا 2015 و هم سوار شدیم
اون هزینه کتر رو داره اول میگیره و بیشتر
1395/3/25
آقا مرتضی ظاهرا شما تو باغ نیستی و اصلا نفهمیدی مقاله چیه خودروبانک مقاله رو بر اساس شرایط ایران و بازار ایران بررسی کرده و حتی خودروهایی که تو بازار نیست و نیورده شما اصلا مقاله رو نفهمیدی مشکل جامعه ما بی سوادیه
1395/3/25
سلام
با تشکر از سایت خودرو بانک و زحماتشون
و اینکه این یک مقاله اس...
در مورد ماشین های رده 6-13 که تو ایران نیست نظری نمیشه داد چون قیمت هاشون رو نمیدونیم
ولی همین برند هیوندای بعد از ده سال 8200 دلار هزینه رو دست صاحبش میزاره و توتویا خودرو ژاپنی که اکثر مردم خودشون رو براش میکشن هی میان ژاپن ژاپن میکنن 5500 دلار هزینه داره اختلافی 2700 دلاری طی بازه زمانی ده سال که میشه سالی 270 دلار !!!!!!
حالا اختلاف قیمت یه الانترا با یه تویوتا کرولا که هم ردیف هستن رو حساب کنید یه چیزی حدود 15 میلیون همون اول و یکجا باید پرداخت کنی و امکانات کمتر
با امکانات فوق العاده کمتر یه تویوتا کرولا که دو تا کیسه هوای ایمنی داره و روکش صندلی هاش پارچه ایی و خیلی چیز های دیگه نداشتن سان روف دوربین تهویه اتومات و... که خودش باز یه اختلاف 10 میلیونی داره
پس در واقع تویوتا هون اول داره این اختلاف رو نقدا میگیره بعد ماشینی که امکانات نداره خب هزینه کتری هم داره
حالا هی بیاد بگید تویوتا
تویوتا
انگار صاحب کارخونه تویوتا برای خودشون هیچ وقت تعصب رو برند نداشته باشید مگر ایرانی باشه و!!!!! درخور نه هر آشغال ایرانی به امید روزی که چشم هامون رو باز کنیم و کور کورانه دنباله رو نباشیم
1395/3/30
حرفت خنده دار بود ! دوست عزیز قیمت 2تا ماشین مختلف رو داری با هم مقایسه میکنی ؟ النترا از چه نظر در حد کرولاست ؟ فنی ؟ ایمنی ؟ النترا طراحی اکسل عقبش در حد 405 هستش! هیچی جز قیافه نداره !از نظر آپشن هم من ماشینم گرم کن داره تو 3 سال کلا 5بار هم استفاده نکردم. قضیه اپل و سامسونگه ، سامسونگ با 100مدل امکانات الکی و بیخود بازم به پای اپل نمیرسه .
1395/3/25
عزیزان ژاپنی پرست جوگیر نشید یهویی ماشین های کره ای با این همه تجهیزات و آپشنی که دارن معلومه هزینه نگهداریشون از تویوتا که هیچی آپشن نداره بیشتره
به طور مثال کیا سراتو با تویوتا کرولا آپشناشون یکیه بزرگترین آپشن کرولا کولر و ضبطشه تازه از نظر توان موتور هم از سراتو پایین تره من نمیدونم این تویوتا چیه که اینقدر سنگشو به سینه میزنین یعنی شما یه ماشین را تا 10سال نگه میدارین.تازه چقدر هم از کره ای ها گرون ترن.
1395/3/25
عالی بود ... زنده باد خودروبانک !!!
1395/3/25
باز این ژاپنی بازای از حجر برگشته اومدن وسط.....
آقای برادر...شما برید تا20سال دیگه با آپشنای پیکان 48 حال کنید...بعد بیاید حرف بزنیم...
1395/11/12
اره یه خدا میلیون نفر نادان بودن کرولا خریدن....یه چند هزار نفر که النترا خریدن عاقلن!من زیاد حوصله ی بحث ندارم ولی یه تویوتا هر مدلی گیرت اومد با ده سال کارکرد سوار شو بعد بیا بشین تو النترا 2 یا 3 سال کارکرد بعد خودت میدونی فرقش کجاس یا نه النترا نه تو با سواری سانتافه حتی مقایسه کن....هیوندا و کیا شبیه اردی خودمون هستن برابر تویوتا و نیسان....اینم بماند تویوتا به ارزان بودن و کیفیت مشهوره تو دنیا نمیخواد خودشو به یه النترا سوار یا کره ای سوار اثبات کنه....شما چینی و کره ای سوار و دوست فقط قیافه و یه سری اپشن مضخرف براتون مهمه اصالت و بزرگی چه میدونین چیه....همین ژاپنی حجر برگشته الانم تو ایران و جهان حرف اول و میزنه....مطمن باش واردات خودرو ازاد بود هیشکی سوار این لگن چین و کره نمیشد....همونطور که تو کشورهای اروپا و امریکایی سوار نمیشن بازار جهان سوم فقط فروش داره هیوندا و کیا
1395/3/25
با سلام. خدمت امیر خان عیزی: دوست عزیز یه نگاهی به بالای صفحه بنداز میفهمی مقاله هست!!!
بعدشم شما برو دنبال همون هیوندایی که میخوای.
در ضمن حضرت آقا اون هیوندا رو شما 5 سال سوار شو بعد برو سوار تویوتایی بشو که 5 سال کار کرده اونوقت نطق کن.
ینی عقل مردم ایران فقط و فقط آپشنه! اگه قد یه ارزن نگاهمونو گسترده تر کنیم میبینیم که توی امریکا هم همون کمری و کرولایی که دوستان به این شدت مورد انتقاد قرار دان پرفروش ترین خودروها شدن. لابد مردم آمریکا هم نفهمن؟!!! یا شعورشون نمیرسه آپشنای النترا پیشتره؟!!!
در نهایت، انتخاب با خودتونه و هرچی دوس دارین بگیرین. ما هم کسیو مجبور نکردیم و تویوتا هم مال بابامون نیس که سنگشو به سینه بزنیم. این گفته های ما حرفی هست که فروش این برند توی کل دنیا به همه ثابت کرده.
1395/3/26
آقای امین
اولا اون کرولایی که در آمریکا فروشش زیاده از نظر آبشن خیلی چیزی از الانترا کم نداره!!
این کرولای سفارش خاورمیانه آشغال 2 اربگه که حتی esp هم نداره را با کرولای بازار آمریکا مقایسه نکن!
دوما این گزارش مربوط به یک دوره 10 ساله هست یعنی جدیدترین ماشین هایی که مورد بررسی قرار گرفتند نهایتا مدل 2006 بودن! فاصله کیفیت خودروهای کره ای امروز نسبت مدل های 2006 از زمین تا آسمان است. اینو من نمیگم j.d power و کانسومرریپورتز میگن. باز با این وجود اختلاف طی دوره 10 ساله واقعا ناچیزه. مطمئن باش وقتی j.d power در سال 2016 اعلام می کنه که مثلا سوناتا قابلیت اعتماد بیشتری به نسبت کمری داره. همین سوناتای 2016 در سال 2026 کیفیتش بالاتر از یک کمری هم مدلش خواهد بود! اینم لینکی اثبات می کنه قابلیت اعتماد سوناتا بیشتر از کمری است
http://www.jdpower.com/cars/study/2016-Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Category/843ENG/Midsize-Car/1098
1395/3/26
سلام
کسی که خودش رو زده بخواب نمیشه بیدار کرد
من کاری به هیوندای ندارم هیوندای نه یه ماشین دیگه چیزی که در دست رس بود و میشد مثال ملموس زد هیوندای و تویوتا بود تفاوت الانترا با کرولا 30 میلیون این 30 میلیون رو ببر بانک سپرده کن تمام هزینه های ماشینت رو که میده هیچ یه چیزی ام برات باقی میمونه...
یا این 30 تومن رو بانک بعد از 5 سال 2 برابر بهت میده میشه 60 تومن باز بعد 5 سال میشه 120 میلیون تومن برو یه ماشین صفر دیگه...

اونوقت بعد 10 سال ببینم تویوتای 10 سال کار کرده با ماشین صفر یکی؟
شما فکر کردی مردم آمریکا خیلی باهوش و درایت هستن؟
1395/3/28
این لینکی که گذاشتین خیلی دقیق نیست ، چون به موتور هوندا آکورد امتیاز 3 از 5 داده و به موتور هیوندای سوناتا امتیاز 5 از 5 !!!!!!!!!!!!!!!!
1395/3/25
سلام
ففط می خوام تجربه خودمو بگم. من 3 سال ایران هیوندای سوناتا داشتم yfشرکتی.از صفر دست خودم بود و الان 1 سالی خارج ایران یک کرولا صفر گرفتم که اپشن نصف سوناتا هم نیست. شاید مقایسه کلاس 2 ماشین درست نباشه از خیلی جهات. ولی کرولا با موتور ضعیف تر اپشن کمتر خیلی بهم لذت بیشتری میده .. راحتی و ارامش که با این ماشین دارم عالیه. بهترین و بارزترین برتری تویوتا نرمی و جلوبندی محکم .
یا علی
1395/3/26
با سلام. جناب m عزیز همون لینکی که دادی رو اصلا نگاه کردی؟ چرا مردم رو بیخودی به اشتباه میندازی؟ مرد مومن شما توی مقایسه کمری و سوناتاش نگاه کن نوشته feature and accessory dependability ینی: لوازم جانبی و قابل اعتماد بودن در آینده، همون چیزی که شما میگی، اونوقت کمری امتیازش 4 ستاره از 5 و سوناتا 3 ستاره از 5 هست!!!
بعد چجوری میفرمایین که سوناتا قابل اعتمادتره؟!!!
توی همین صفحه ای که شما فرمودید تنها برتری سوناتا توی طراحی و نمای داخلی هست که اونم دقیقا ما خودمون گفتیم که کره ای ها فقط ظاهر دارن!
اینم حرف خودتون که حتی نگاه نکرده جواب میدین و مدام میگین jd power گفته!!!
دویتان پیشنهاد میکنم همین لینک دوستمون رو نگاه کنید و مقایسه انجام شده رو ببینید تا به واقعیت پی ببرید. مثلا کیا اپتیما هم هست، حتی فورد فیوژن هم هست خدایی نگاه کنید افتضاحه اپتیما!!!
1395/3/26
پروفسور امین
کجا را رفتی نگاه کردی دقیقا رو همین لینک کلیک کن با سواد تا ببینی در سال 2016 بر اساس قابلیت اعتماد در قسمت میدسایز کار به ترتیب 1- شورولت مالیبو 2- هیوندایی سوناتا 3- تویوتا کمری!!! یعنی لینک هم که میدیم سواد خوندنش ندارید!!!!!!!!!!
http://www.jdpower.com/cars/study/2016-Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Category/843ENG/Midsize-Car/1098
1395/3/26
دوست عزیز اون بالا یه کامنتی گذاشتم ..حتما ملاحظه کنید

لینک که میدونی چیه؟؟؟؟jd powerچی؟؟؟؟؟
1395/3/26
با سلام. جناب ابوالفضل خان تو برو همون هیوندا رو بخر ما هم پیکان 48 میخریم.
جناب m تو اگه سواد داشتی اینقد میفهمیدی که لکسوس آپشن داره یا نه؟!!!
تو رو خدا نگا کن کیا دارن واسه ملت نظر میدن. تموم دنیا میگن تویوتا برند برتر هست اونوقت اینا اومدن اینجا نطق میکنن که نخیر کره ای ها بهترن!!!
آخه شماها سواد دارین که ادعاتونم میشه؟ بچه جان همون لینکی که دادی رو نگا کن، هر آیتمی امتیاز داده شده. 3 تا آیتم هم داره و ستون اول هم به طور کلی بررسی شده. ستون دوم سوم و چهارم ماشین رو از نظر قدرت و فنی، طراحی ظاهری و داخلی، ماندگاری و عمر مفید( همون قطعات یدکی و آینده) بررسی کرده و به هر کدوم امتیاز داده و سرجمع نتیجه رو توی ستون اول آورده. حالا شماها که سوادتون بالاس سوناتا توی ستون 4 چند ستارس؟ کمری چی؟
1395/3/26
تو رو خدا دوستان برین این لینکی که این دوستان گفتن رو نگا کنین اونوقت بفهمین ما با چه جماعتی طرفیم.
از اول بحث کردیم که کره ای ها خدای آپشنن ولی تویوتا کیفیتش برگ برندشه اونوقت این آقا اومده لینک میده که برو نگا کن سوناتا بالاتره!!! آخه بچه جون اونیکه سوناتا رو بالاتر گذاشته با مقایسه اون 3 ستون در کل گذاشته بالاتر و اونم به خاطر این بوده که توی طراحی 2ستاره بیشتر از کمری گرفته! ما که قبول داشتیم که سوناتا آپشناش بیشتره که دیگه نیازی به این کارا نبود!
صحبت سر کیفیت بود که توی همون صفحه میتونی ببینی کمری بیشتره یا سوناتا!!!
واقعا برای بعضیا حتی تاسف خوردن هم فایده ای نداره
1395/3/26
همه ماشینای غیرداخلی جز چینی ها خوبن دویست هزارتام کارکنن خرج آنچنانی ندارن فقط هیوندای و کیا واقعا خز هستن
1395/3/27
با تشکر از خودرو بانک
ای کاش برندهایی مثل رنو و یا پژو که برای اکثر افراد جامعه ملموس تر هستن در این لیست وجود داشتند تا هزینه ها کمی واقعی تر به نظر میرسیدند.در صورت امکان میخواستم نظر خودرو بانک رو در رابطه با جایگاه احتمالی این دو برند را در لیست مذکور بدانم.
1395/5/2
پاسخ به اونایی که سوناتا رو بهتر از کمری میدونن.
من هم کمری گرند 2006 دارم هم نیو سوناتا 2011
کمری من هیچ اپشنی هم نداره ولی وقتی سوارشی احساس امنیت کامل داری. اما نیو سوناتا به تعبیر من مثل پرایده اصلا احساس امنیت به من دست نمیده یه جورایی همش می ترسم
1395/9/12
دوستان این هم بررسی suv متوسط توسط جی دی پاور
http://www.jdpower.com/ratings/study/2016-Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG/Midsize-SUV/1134
اما تجربه شخصی خودم اینه که هیوندا آپشن زیاد داره ولی بعد مدتی یک سری از تجهیزات داخلیش کیفیتش کم میشه اما تویوتا آپشن کم داره ولی درعوض امنیت ، نرمی و استهلاک پایین از مزیت های تویوتائه
1396/1/7
سلام همه نظرات خوندم قبول دارم که ماشینهای ژاپنی از نظر هزینه کم هزینه و کم استهلاک هستند اما یه سوال واسه من پیش آمده شاید جوابش پیش شما عزیزان باشه
1-تویوتا در کشور ما گرون هست طوری که واسه خرید یک کمری 2007باید نزدیک 70 تا 80میلیون حد اقل پول بدی خوب این ماشین عمر مفید ده سالشو کرده باز باید آنقدر پول بدی .حالا ارزش داره؟آیا به خرج نمی افته؟
با 70 تا80 تومن چی باید خرید ؟
1398/5/3
ژاپن خیلی خوبه ولی به هیچ عنوان بهترین نیست
توی دنیای خودرو خیلی فاکتور های دیگه غیر از هزینه های سالانه مهمه
ژاپنی ها تو این قضیه خوب عمل کردن ولی تو خیلی زمینه ها حرفی واسه گفتن ندارن
اوناییم که بخاطر 2.3 هزار دلار قید کلی اپشن رفاهی رو میزنن با هوش نیستن