موضوعات داغ

مرسدس بنز AMG GT R رخ نشان داد

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی مرسدس بنز پس از چندین مرتبه انتشار پیش نمایش و تیزرهای کوتاه ویدیویی، بلاخره همزمان با آغازبکار فستیوال سرعت گوود وود از پرچم دار جدید خود یعنی مرسدس بنز AMG GT R پرده برداری کرد. خودرویی که نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، هم از وزن خود کاسته و هم قدرت بیشتری بدست آورده است تا با آمادگی بیشتری مقابل رقبای همیشگی‌اش مانند آئودی R8 و پورشه 911 صف آرایی کند.
اولین قسمتی که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، طراحی ظاهری خودروست که در این مدل از AMG GT جبهه‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت به خود گرفته تا پرچم دار جدید مرسدس بنز با اعتبار بیشتری پرچم مرسدس را به دست بگیرد. در مقایسه با نسخه "S"، مدل جدید "R" از ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی سپر، جلوپنجره‌ای تهاجمی‌تر با ستون‌های افقی کرومی رنگ، چراغ‌هایی تاریک‌تر، قاب مشکی رنگ پشت آینه‌ها، سقف مشکی رنگ فیبرکربنی، خروجی اگزوز جدید با 5.9 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل S، دیفیوزر فیبرکربنی بزرگ در زیر سپر عقب و در نهایت از یک اسپویلر بزرگ فیبرکربنی بر روی درب صندوق عقب سود می‌برد که چهره‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت از این پرچم دار جدید مرسدس بنز به نمایش گذاشته است.

اولین اطلاعات از سریعترین کوپه تولید انبوه مرسدس بنز


مهم تر از طراحی، بخش مولد قدرتی خودروست که مرسدس AMG GT R هم از همان پیشرانه اصلی 4 لیتری هشت سیلندر BiTurbo V8 خانوادگی سود می‌برد، ولی بر روی مدل R باتوجه به یکسری بروزرسانی‌ها و نصب یک سیستم اگزوز جدید برای هدایت بهتر گازهای حاصله از احتراق، قدرت تولیدی موتور با افزایش 74 اسب بخاری قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور، به حداکثر 577 اسب بخار و 700 نیوتن متر رسیده است.
در عمل این افزایش قدرت و گشتاور بی پاسخ نمانده و حالا شتاب خودرو با کاهشی 0.2 ثانیه‌ای، به 3.5 ثانیه رسیده و همراه با آن، حداکثر سرعت خودرو نیز به 318 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده که حدود 10 کیلومتر عملکردی بهتر نسبت به مدل S داشته است. بخشی از این بهبود عملکردی را هم می‌توان مدیون وزن خشک 1554 کیلوگرمی آن بود که حدود 90 کیلوگرم کمتر از مرسدس بنز AMG GT S عنوان شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/7
MB AMG GT R
موتور V8 بای توربوی ۴.۰ لیتری و 1554کیلوگرم با 577 اسب قدرت و گشتاور ۶۹۹ نیوتن متر و 0 تا ۹۶ در ۳.۵ ثانیه و ۳۱۸ کیلومتر در ساعت.
Porsche 911 GT3 RS
موتور ۶ سیلندر تخت ۴.۰ لیتری و ۱۴۲۰ کیلوگرم با ۴۹۳ اسب قدرت و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر و ۰ تا ۹۶ در ۳‌.۳ ثانیه و ۳۲۰ کیلومتر در ساعت.
مقایسه کنید ببینید چقدر رقابت جذابی میشه.
1395/4/7
جذاب و دوست داشتنی دم کمپانی بنز گرم خودرو های با اصا لت و با کیفیتی تولید میکنند و مصرف کننده بدون دقدقه ای از اون استفاده میکنه... مرسی بنز
1395/4/7
يعني مسولين صنعت خودرو كشور تيزر اين ماشينهارو اگه ميبينن وغيرت داشته باشن بايد برن گوسفند بچرونند😔
1395/4/8
دوستان سیستم اگزوز رو نگاه کنید خیلی جالبه یک خروجی اصلی داره دوتام کنارشن که گویا توی بدنه معلوم نیستن از سیستم اگزوز SLR هم که خروجی هاش کنار ماشین بود هم خوشم میومد از اینم خیلی خوشم اومدم باید تحقیق کنم ببینم جریان اون دوتا چیه راستی دوستان وقت کردین تو گوگل یه سرچ کنید درمورد فیلتر هوای SLR 722 یا 500 خیلی فوق العادس خیلی.